pro black

eli

New member
Ik wilde deze vraag eigenlijk bij de relatie tussen mensen en varkens plaatsen, maar volgens mij is dit topic weggehaald (ik ben ongeveer twee jaar niet ingelogd geweest).

Sinds een tijdje ben ik terug uit Amerika. Het topic de relatie tussen mensen en varkens vond ik erg interessant en ik heb in Amerika gezien dat met name donkere mensen (zwarten) (lang niet alle) zich bewust zijn van hetgeen daar werd vermeld mbt de origine van de mens en het gebrek aan melanine bij blanken. Natuurlijk helpt het racisme en de slavernij ook niet mee, maar er is ook wel drgelijk discriminatie vanuit zwart naar blank (logisch?). Wat ik mij eigenlijk afvraag:
Hoe om te gaan met meningen/ opvattingen als: houd de melanine hoog door binnen het eigen ras te creeeren en blanken zijn inferieur.

Ik hoop dat ook fatsnotbad (mike) hier op kan reageren.
 
Ook in NL is discriminatie vanuit zwart naar blank.
Als al dat gezeur nou gewoon eens ophoudt dan komen we nog misschien eens ergens. Tot die tijd blijft er (te)veel ellende in de wereld bestaan.
 
Discrimineren betekent: onderscheid maken. Blanken zijn aantoonbaar fysiek zwakker, maar hebben ook aantoonbaar een hoger IQ. De energie gaat bij ons naar het brein en niet naar het lichaam. Dit maakt overigens niet-blanken niet meteen 'dom', want IQ is een uitvinding van de nazi's en meet uitsluitend rationele intelligentie i.p.v. creatieve, sociale of emotionele intelligentie. Maar er zijn wel degelijk verschilen en het is zinloos om dat te ontkennen.

Mike
 
Er zijn verschillende gronden waarop men onderscheid maakt en helaas bindt men er ook consequenties aan vast in gedrag, handelen, etc.

Als we nou eens niet in hokjes denken (zwart, wit, hoog iq, lager iq, hoofd, lichaam, volkeren) en bedenken dat ieder mens verschillend is, dan pas gaat men iets meer begrijpen van de mensen en openstaan voor de goede dingen.

Gebruik je intuïtie op het moment dat je iemand ontmoet en bedenk dan hoe deze persoon in je kring past (of niet). Al dat theoretische gepraat en geschrijf over zwarten en blanken staat mijlenver van de realiteit en het werkelijke leven af. Er zijn immers geen hokjes, geen rassen, geen bepaald soort mensen. De wereld is een grote mengelmoes.
 
Niet mee eens. De topic waar eli naar verwijst en die nu onderwater staat gaat zeer uitgebreid in op wat er specifiek mis is met blanken. We zijn nl. bovenmatig agressief en uit op wereldheerschappij. Dit geldt voor zowel semitische blanken uit het midden-oosten als Europese blanken en beiden hebben hier een lange geschiedenis van.

Ook hebben wij genocide tot kunst verheven en op een nooit eerder vertoonde schaal toegepast. De allergrootste holocaust aller tijden is de nog altijd zo goed als onbesproken slachting die wij hebben aangericht onder zwarte Afrikanen. Hierdoor hebben wij een heel continent ontwricht en ontdaan van zijn culturele identiteit en trots.

Dat lijkt me reden genoeg om onderscheid te maken. Wij hebben altijd gedacht in ras en het onze boven alle andere geplaatst, tijd nu dus om het eens andersom te doen en te gaan kijken wat er nu specifiek mis is met ons. Wat voor zin heeft het om zalvend te spreken over 'we zijn allemaal mensen' als 1 ras de psychopathologie vertoont om andere mensen als submensen te beschouwen en zichzelf boven alles en iedereen plaatst? Binnen onze gelederen hebben we bovendien een 'tribe', die hier niet met naam genoemd mag worden, en die zichzelf verheven voelt zelfs boven andere medeblanken.

In dat filmpje wordt terecht de vraag gesteld hoe het kan dat wij er ong. 30.000-40.000 jaar geleden 'ineens' waren. Er is dus echt iets met ons aan de hand, zelfs op DNA-niveau, en er is niets mis mee om dat te willen onderzoeken om te begrijpen waar wij vandaan komen en waarom wij zo agressief en dominant zijn.

Mike
 
Bedankt Mike,

Ik heb het filmpje van marijn even bekeken, maar ik weet niet of alles waar is, (bijvoorbeeld over hoe kinderen zich gedragen).
Nog iets anders: de masai drinken toch koeienbloed? En in dit filmpje wordt ingegaan op de bloedtypen en dat blanken meer vlees zouden eten, terwijl westonprice er juist op gebaseerd is dat vlees en vet het voornaamste is wat bij inheemse volken op het menu staat in plaats van alleen maar basische voeding.

Overigens: toch niet alle blanken zijn zo haatdragend en agressief? En wat vind je er dan van dat in afrikaanse culturen kinderen soms aan hun lot worden overgelaten omdat ze behekst zouden zijn met euvele geesten of krachten (ook deze filmpjes zijn te vinden op het internet)

 
Voor wat betreft dat filmpje: de maker zet uitsluitend bevindingen op een rij die hij links en rechts bij elkaar heeft verzameld, hij trekt hieruit geen conclusies en het is aan ons, de kijker, om dat zelf te doen. Ik ben het met je eens dat er dingen in zitten die niet kloppen, maar ik vind het desondanks wel interessant om zijn bevindingen eens netjes op een rijtje voorbij te zien komen, het zet je aan het denken.

Voor wat betreft de opmerking dat lang niet alle blanken haatdragend en agressief zijn, dat klopt. Neemt niet weg dat wij een geschiedenis hebben op dat gebied die door geen enkel ander ras is overtroffen. Het blijft dus interessant om te onderzoeken waar dit toch vandaan komt.

Jouw voorbeeld van wangedrag door Afrikanen klopt en is ook niet goed te praten, doe ik ook niet. Bedenk echter wel dat Afrikanen een verregaande en eeuwenlange traumatisering door blanke Europeanen en semieten achter de rug hebben, vol met slavernij en kolonisering, waardoor het een wonder is dat ze er vandaag de dag nog enigzins normaal uit zijn gesprongen. De vraag is dus vooral: kwamen dergelijke excessen ook voor in de oorspronkelijke Afrikaanse culturen, voordat deze werden aangetast door blanken?

Mike
 
Ja Mike, het is inderdaad interessant, heel veel can dit soort YouTube filmpjes vind ik interessant alleen wat wel oppassen hiermee is is als er foutieve informatie in staat of interpretaties van de maker en mensen het gaan geloven en als waarheid gaan zien. Daarom toch altijd zelf blijven nadenken.

Als we het gaan hebben over de geschiedenis van het blanke ras, welke blanken dan? Want opvallend is bijvoorbeeld dat oost Europese landen geen kolonies hebben gehad. Ik meen me te herinneren dat in de relatie van mensen en varkens je het hebt gehad over de zionisten en de khazaren. Ik weet niet meer precies hoe en wat, maar het is toch een specifiek soort mens/volk lijkt mij dan?
Ik zou mij nog eens moeten verdiepen in deze geschiedenis.

Ik ga later nog even in op de diversiteit.
 
Klopt. Het zijn West-en Zuid-Europeanen geweest die zich schuldig hebben gemaakt aan kolonisering. Zij hebben het van het begin af aan ook gemunt gehad op de oost-Europese Slaven (vandaar ook de benaming 'slaaf'). Rusland is ook al heel lang het doelwit van deze machtswellustelingen.

Mike
 
Het zou kunnen zijn dat het blanke ras in gebieden woont waar bezit belangrijker is doordat er niet zonder allerlei voorzieningen als een woning en verwarming te leven valt. Ik kan mij ook voorstellen dat dit op den duur een aanpassing in degenen oplevert.
 
Het bewijs wijst eerder naar recessieve genen, waardoor we een psychopathologie hebben ontwikkeld op basis van een diepgaand minderwaardigheidscomplex, gecompenseerd door een agressief en wreed God-complex.

Mike
 
Ik bedoelde het, achteraf gezien, breder dan dat wat in genen zit aan informatie. We nemen als kind ook gedrag over van onze ouders, dat is ook een soort erfelijkheid, maar niet genetisch.
Zou het niet zo zijn dat een diepgaand minderwaardigheidscomplex juist voortgekomen is uit de christelijke leer zoals die door machthebbers die die leer verspreid hebben opzettelijk in die leer geïmplementeerd is?
Om een voorbeeld te noemen: oorspronkelijk bestonden er zo'n 75 evangelie-verhalen, waarvan de 4 meest manipulatieve in de bijbel terechtgekomen zijn.
Angst, niet vreemd aan het christendom (en dat is een heel dik understatement), maakt dat onbekenden in eerste instantie als vijand gezien worden. Bij natuurvolkeren is er wel voorzichtigheid, afwachtend, maar ook nieuwsgierigheid, zoals dat b.v. bij katten ook waar te nemen is. (wat hou ik er toch van om mensen en katten met elkaar te vergelijken, niet dat ze nou heel veel op elkaar lijken maar bepaalde overeenkomsten zijn frappant).
 
Het gaat veel verder terug dan het christendom, want dat is pas 2000 jaar oud in Europa. De islam in het midden-oosten is zelfs nog jonger dan dat. We hebben vanaf het prille begin dit gedrag al vertoond. Nogmaals: recessieve genen.

Mike
 
Ik dacht dat volgens jou genen volgen. Hoe kunnen ze dan invloed hebben op de manier die jij omschrijft als bij recessieve genen?


Ik zie genen eerder als zowel volgers als bepalers, geheel afhankelijk van omgevingsfactoren van de cellen. Verder denk ik dat leven zo verfijnd in elkaar zit dat het zich steeds weer aanpast aan veranderende omstandigheden, die vaak ook weer uit leven bestaan. Misschien streven we ernaar om ons veilig te voelen bij een compleet beeld van hoe de dingen werken. Ik beloof je dat, als we dat bijna bereikt hebben, alles toch plotseling weer anders blijkt te zijn.
 
Waar je naar verwijst is epigenetica, het proces waarbij de omgeving van de genen de expressie ervan bepaalt. Bij recessieve genen is er lang geleden iets fout gegaan en vervolgens wordt deze informatie elke generatie opnieuw doorgegeven. Vandaar dat melaninetekort bij blanken onomkeerbaar is en we alleen maar meer van hetzelfde kunnen produceren. Melaninetekort heeft ook invloed op ons gedrag. Dat is heel concreet en beduidend minder vaag dan wat jij schrijft, Gerard!

Mike
 
Het zijn West-en Zuid-Europeanen geweest die zich schuldig hebben gemaakt aan kolonisering.

Interessant in dit perspectief (3 videos):
&list=PLdn_t5XnCOWnyyUfZtZanDGmxy8xCLRZW
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.706
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan