Privacy (op computer, telefoon en meer)

Donderdag was ik op reis met de trein.
Ik had altijd alleen met de OV kaart betaald.
Eventueel vergeten uit te checken is dan een ramp.
Trein is duur, daarom nu (heb) betaald met de pinpas. en het ging goed. Ik krijg pas later het overzicht van de bank, tenzij ik ze opbel en het bedrag wil weten. (geen betaalverbinding met bank)
In Leeuwarden moest ik uit EN inchecken. NS/Arriva.
Terug vanuit Sneek eerst Ariva, dan in Leeuwarden weer Arriva/naar NS.
Alles ging goed.

Echter, op station Amsterdam-Zuid weigerde het poortje open te gaan. Niemand e zien om hulp.
Er was iemand aan het werk, liep door het poortje en liet mij er meteen doorheen.
Lief.
Het kan zijn dat die poortjes niet goed werkten (storing?) want op de heenweg in Leeuwarden stonden er 2 dames bij andere poortjes die NIET open gingen. Een dame was er doorheen en de volgende dame werd geweigerd.
Ik had de tijd en stond erbij te kijken. Uiteindelijk ging het poortje voor de 2e dame dan toch open. Waarom allemaal? Geen idee.

Het zat me allemaal al meteen NIET lekker. De bus in Amstelveen is betaald met mijn OV chipkaart.

Nu zoek ik op reizen met openbaar vervoer met betaalkaart en zie dat ik alleen info kan krijgen via moderne methodes. een 06-telefoon met Apps erop enz.

Nu ben ik heel bang dat er teveel wordt afgeschreven en als dat niet klopt dat je het dan niet terug krijgt. Allemaal weer gedoe.

Staks nog eens zoeken naar ervaringen van anderen.

In Sneek stond er nog geen Arriva trein. Om 5 min. voor vier uur al ingechecked.
Trein vertrok pas meer dan een half uur later. Kan zijn dat de tijd tussen inchecken en reizen te lang is/was?

Hopelijk is wat betreft afschrijvingen toch alles goed gegaan. ondanks gesloten poortjes.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.806
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan