preppen

G

Guest

Guest
Hallo allemaal, ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die aan het preppen zijn voor de grote shift die gaat komen. En ik bedoel dan voedselvoorraden aan leggen en andere levens behoeften.

Ik ben bezig bv om voor in ieder geval 3 maanden aan spullen in huis te halen, waar ik al een flink eind mee ben opgeschoten. Daarna ga ik spullen bij elkaar zoeken om eventueel op reis te moeten met de benodigdheden om te over leven voor een maand.Eventueel weg te gaan met de auto om flink wat afstand te maken om vervolgens eventueel te voet verder te gaan indien mogelijk.

 
Wij eten alles vers dus dat kan ik niet voor 3 maanden opslaan. Wij wachten alles rustig af.

Ik heb vertrouwen dat als het wel zo ver zou komen allemaal dat er wel weer een oplossing komt.

Voor het hele 'digitale' en moderne tijdperk wisten de mensen ook te overleven.

Misschien is het wel weer eens een keertje goed: back to basic.

Lia

 
ik denk dat je dat goed doet om als de reset komt., zoals die heet, de drukte en mensenmassa te kunnen ontvluchten, maar ik vind het moeiñijk om te bedenken waarheen .

Dat het gaat veranderen is zeker want schulden dienen te worden afbetaald en rekentechnisch gezien is dat bijna niet meer mogelijk en er rest dan nog maar een ding , financiele reset dus , op nul beginnen en dat in eerste instantie zonder euro, waarschijnlijk terug naar ruilhandel, laten we het niet hopen maar het ziet er niet goed uit!!!!gr mario.

 
Ik heb in ieder geval altijd een aantal flessen bronwater in huis. Water is eerste levensbehoefte na zuurstof;) Heb een keer meegemaakt dt er geen water meer uit de kraan kwam. Echt, je wilt niet weten hoe snel dat uitverkocht was.... Mensen zijn dan echt egoïstische wezens. De een had zijn winkelwagen vol met flessen en een ander had nietss.... Sommige mensen hadden zelfs de tandpasta nog om de mond;) Hadden echt niks om te spoelen. Voor de rest hamster ik niet echt.

 
Ik houd rekening met ca. 3 dagen aan eten & drinken en nog wat aardigheidjes. Omdat Jezus na 3 dagen uit de dood herrees, zal een meltdown ook niet veel langer duren.

Echt preppen is pas als je 100% je zelf kunt voorzien in eten, drinken,brandstof, veilige (schuil)plaats etc. etc.

Als je een grote voorraad hebt en er is een lange termijn van tekorten, dan zal er geplunderd worden en is je eigen voorraad niet veilig. Misschien beter om maar in liefde te blijven vertouwen dat het goed komt en niet te veel zorgen maken & doem denken, daar is nog nooit iemand beter van geworden.

Niemand weet of er écht iets gebeurt met die shift en wat we ervan gaan merken. Ik heb al diverse lezingen bijgewoond, stukken gelezen, mensen gesproken. Ook iemand geholpen met een lezing in elkaar zetten. Ik laat het maar even voor wat het is. En als alles een resert krijgt zitten we allemaal in hetzelfde schuitje, voorraad of niet.

Daarbij is volgens mij de shift al lang begonnen. Als je de ‘alternatieve media’ een beetje volgt, gebeurt er al heel wat maanden lang erg veel in diverse delen van de wereld waarover je via de reguliere media niets verneemt. Maar laat je vooral niet bang maken met allerlei spookverhalen.

 
De grote shift... in termen van kosmische processen is er denk ik zeker sprake van een grote shift, een revolutie. Maar bezien in onze tijdsbeleving is de grote shift al lang aan de gang en blijft die nog vele decennia voort duren. Ik verwacht niet dat er eind december opeens wereldverschuivende gebeurtenissen gaan plaats vinden. Hoe dichter we deze datum naderen, hoe nuchterder ik er tegenaan ben gaan kijken. Er zijn wel profetieën van 3 dagen zonsverduisternis en poolverschuivingen en zo. Je weet natuurlijk maar nooit, maar ik denk dat het niet zo'n speciale dagen gaan worden dat iedereen er iets van zal gaan merken.

Ik heb voor de zekerheid wel 2 sixpacks van 1,5 flessen water in huis gehaald. Daar kan ik in ieder geval 2 weken van drinken. Stel er komt een stroomstoring of wat dan ook en de watervoorziening stopt, dan is dat echt wel heel belangrijk. Verder heb ik voldoende kaarsen in huis, olijfolie, kokosolie, keltisch zeezout, wat blikjes/potjes met soep, kokosroom, bonen, mais, olijven, gekiemd brood, zakjes noten, groentensappen enzo. In de schuur heb ik een voorraad stookhout liggen. Maar al deze dingen heb ik sowieso wel in huis.

Verder kan het misschien wel nuttig zijn om bijna al je geld op te maken... :mrgreen:

 
Eigenlik ben ik er niet echt mee bezig.

Voor alle.zekerheid ga ik ook maar wat flesjes water

in huis halen, iig altijd handig :)

 
Quote:
Omdat Jezus na 3 dagen uit de dood herrees, zal een meltdown ook niet veel langer duren.


Interessant sprongetje, maar ik volg het niet helemaal.

Ik ben het er mee eens, dat op de achtergrond allerlei zaken gaande zijn. In Amerika was er al sprake van dat er een revolutie zou uitbreken (ongeacht wie er won trouwens). Of dit met opzet is (nog meer afleiding) of dat er echt grote ontevredenheid is weet ik niet. Maar dat men nu handtekeningen verzameld voor bepaalde staten om te zien of ze zelfstandig verder kunnen geeft toch wel iets aan.

In Europa gaat er nog veel meer schuil achter de schermen, waar wij niets over weten. Het feit dat het Europees Stabiliteits Mechanisme er zomaar doorheen is gekomen voorspeld niet veel goeds. Dat de banken nog steeds niet helemaal zijn omgevallen voorspeld ook niet veel goeds. Niet dat ik wil dat de banken omvallen, maar het is een logisch gevolg wat maar steeds uitblijft.

Er zijn zoveel mensen die willen dat er een reset komt. Maak je borst maar nat, dat wordt nog wel eens heel gruwelijk denk ik zo. Niet dat ik bang ben, want ik verwacht dit al meer dan 20 jaar. Nu het steeds dichterbij komt, heb je ook steeds minder trek in de waan van alle dag. Voor veel mensen komt het echt als een schok denk ik. Ik ben mentaal wel prepped, de rest laat ik over aan de grote Voorziener.

 
Ik heb geen geld om te gaan voorbereiden, ik ben de laatste week van het jaar zelfs gewoon aan het werk. Wat ik nu heb, steek ik in mijn gezondheid. Als je je lichaam geeft wat het nodig heeft, dan vang je echt wel signalen op via je intuïtie.

Het gaat denk ik wel dieper dan een financiële reset en weer opnieuw beginnen; dat staat inderdaad op omvallen maar wat er daarnaast gebeurt is allang begonnen. 2012 heeft ook alles te maken met een veranderende perceptie op dingen.

De quantumfysica toont aan: als de perceptie van de observator verandert, dan verandert het geobserveerde. Dat is nogal iets om over na te denken. Als wij ophouden iets te geloven, zal het ophouden te bestaan.

Wij kunnen dus zelf het hele spel van de realiteit die wij dachten te kennen veranderen, deze tijd biedt allerlei handreikingen om dat te doen. De mensen die je tegenkomt, de dingen die in je directe omgeving gebeuren; een gezonde geest kan dat zelf beïnvloeden. Het geloof in toeval heeft zijn langste tijd gehad, er is een link tussen jezelf en de wereld om je heen.

Een simpel voorbeeld is de energie die je voelt veranderen als er een stralend optimistisch persoon een ruimte binnentreedt. Dat wordt volgens mij alleen maar sterker, met een soort sneeuwbaleffect.

Ieder controlesysteem is daarom uit op onze geest. Controle over de geest, precies om die reden. Met het idee dat we onze energie blijven besteden aan de werkelijkheid die we gevoed krijgen via onderwijs en tv. Politieke ideeën bijvoorbeeld.. dat is een cirkel waar je niet uitkomt volgens mij. Wat ik wel eens voorbij zie komen, ideeën over EU enzo, volgens mij staat dat echt op omvallen. En dat is alleen maar goed. Iets om vooral niet bang voor te zijn. Mocht dat samenvallen met een plotselinge shift: Peter Toonen heeft het over 30 uur. 30 uur is wel te overzien.

Maar goed: voorbereidingen treffen om een maandje de natuur in te trekken, weg uit de kunstmatige omgeving, dat klinkt op zichzelf wel fantastisch.

 

Eigenaar van winkel met noodpakketten ziet klanten veranderen: 'Werd lange tijd geassocieerd met complotdenkers'​

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.836
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan