Natuurlijk zijn alternatieve bloggers en Youtubers belangrijk, dit was ook maar een klein voorbeeld. Dit zijn nog kinderen die later misschien uitgroeien tot volwassenen die zaken aan de kaak stellen. Dit zou een eerste stapje kunnen zijn.
Ik vond het wel een goede actie van ze. Ze hadden ook weer braaf een lange broek kunnen aantrekken met die hitte. Als het mijn kinderen waren geweest, had ik ze met hun korte broek weer teruggestuurd naar school en eventueel meegegaan. Opzouten met die betuttelende regeltjes. Menselijkheid boven regeltjes!
Over verzet gesproken: dat zit hem niet alleen in (on-line) informatie, maar juist ook in alledaagse acties. Hoeveel mensen die nog niet wakker zijn, zullen uit zichzelf zo'n alternatieve blog volgen? Terwijl het voor die mensen nog veel noodzakelijker is om die info te lezen dan voor ons.
Er zitten een flink aantal stappen tussen totaal niet wakker zijn en het hele spel doorzien. Als diegenen in hun dagelijks leven voorbeelden zien van anderen die ergens, hoe klein ook, tegen in verzet komen, dan kan dat wellicht een klein duwtje in de goeie richting zijn, zodat ze meer zelf gaan nadenken en strijdbaarder worden, in plaats van als makke schapen volgen wat ze wordt opgedragen.
Als ze zich dan meer willen gaan verdiepen in de materie, dan komt (on-line) informatie goed van pas en is dit bijvoorbeeld een goeie plek om meer te weten te komen over een heleboel zaken.
Het goede voorbeeld geven dus.
Mark