Poliepen - voorstellen Romagi

https://www.revolutionairgezond.nl/leefstijl/verstoorde-alvleesklierfunctie/

Ik heb wel eens vaker op zijn site rondgeneusd maar nu ik dit nogmaals lees zou het de alvleesklier wel eens kunnen zijn bij mij. Zou die misschien door de operatie zijn beschadigd?
Maar ik heb dan wel zelf op intuitie het goede gedaan.
Mijn grootste verbetering begon met extra enzymen.

Ik zoek momenteel naar klachten van duizeligheid. Kan het feit dat de impuls is verdwenen, - ik noem het zenuwschade - zorgen voor duizeligheid. Dus schade vanuit de rug naar de hersenen.
 
De laatste weken ging alles wel goed. gelukkig.
Vanmorgen werkte de spoeling niet of nauwelijks, ik had plannen om weg te gaan maar toch maar niet gedaan, buik voelde niet echt prettig, hoewel dat een heel subtiel gevoel is.
Vanmiddag nam ik een lepel van het drankje met kinine. en vanavond werkte dat behoorlijk op mijn darmen, d.w.z. konstant op de WC. Er was maar 1 ding dat kon helpen en dat was zo snel mogelijk spoelen.
Dus, geen drankje meer nemen. Misschien volgende keer een theelepeltje proberen.
 
Ontgifting waarschijnlijk van het drankje. Dat je daarom moest rennen. Maar dan hoef je niet te spoelen toch? Komt dan toch vanzelf? Misschien idd wat minder nemen als het zo een impact heeft.

Hier ook even niet lekker. Pijn klachten keren weer terug. Ik neem al even dat niet supplement niet waar ik onlangs wel aan begon. Ik had toen nog wat staan. Maar was op. Ik bestelde nieuwe en bij Ergomax stond dat het op voorraad was. Dit bleek achteraf een fout te zijn. Inmiddels dus zonder gedaan. In die tijd nek pijn, onderrug pijn en nekpijn. Toch fysio geweest vandaag. Had al wel geruime tijd last van mijn benen. Geen kracht en pijnlijk en zwaar bij omhoog komen. Niet raar. Rond knieeen vol met Triggerfinger en bovenbeen spier ook. Dit had ik al wel voordat ik weer met die pillen begon. Maar hoopte dat het vanzelf over zou gaan. Bovenbeen spieren zijn het ergste en kan moeilijk lopen en last met auto rijden. Maar moet in beweging blijven van hem. Vandaag zijn die pillen binnen gekomen dus ga er toch fanatiek mee aan de gang. Denk toch serieus dat het histamine het probleem is.
 
Hoi Binc, ik heb nu ook dezelfde pillen als jij van Ergomax. Kidney. Ik moest er ook een paar dagen op wachten. Er staat 6 per dag maar ik denk dat ik er drie verdeeld over de dag ga nemen. Vandaag de 1e genomen. Hoeveel nam jij en ga je nemen?

Inderdaad als ik vanzelf soms tussendoor naar de WC ga hoef ik niet te spoelen. Echter, door dat drankje kwam ontl. op gang maar dat zette niet door, op zo.n moment voel ik dan echt dat die impuls weg is. Dat betekent dat ik de hele dag naar de WC moet met kleine beetjes en binnen een uur een ontzettend zere anus. Dus besloot ik te spoelen en dat ging gelukkig heel erg goed. Dus voor 2 dagen leeg.Voor de pijn gebruik ik Weleda Baby en Child met Calendula. Echt heel fijn spul.
Je begrijpt dat die darmen me soms voor een hele dag bezig houden. Ik maak ook al 10 jaar aantekeningen wat ik de hele dag slik en hoe de ontlasting verloopt. (slecht, matig, goed of erg goed). Ik heb ergens al eens geschreven dat darmspoelen niet vanzelf gaat.Ik laat water inlopen en maar hopen dat de darmen meewerken met flink masseren.
Er zijn meerdere mensen met LAR-syndroom die de darmen spoelen maar die hebben allemaal nog een impuls voor zover ik weet. Nog nooit heeft iemand gezegd dat ze geen impuls meer hebben.

Wat betreft jouw pijn doet me toch denken aan de schildklier. Ik heb pijnen die niet verdwijnen (nek is wel de hele dag aanwezig) maar ook pijnen die wel verdwijnen.
,s-avonds laat krijg ik een zeurderig naar gevoel altijd in mijn linkerbeen maar dat verdwijnt als ik dan T4/T3 neem. Het is nu zo vaak dat het niet meer toevallig is.
Ooit drukte een arts op een bepaalde plek in mijn been (ook linksonder dus) en dat verdween toen hij een wattenstaafje in mijn neus deed met ...... Ik moet even opzoeken hoe dat heette. Heb dat toen gekocht (op recept) bij de apotheek maar door dat dagelijks 1x te doen kreeg ik een naar gevoel in mijn neus. een soort verkoudheidsgevoel. Ben er weer mee gestopt en nooit meer gedaan. Maar het was wel heel uitzonderlijk dat de pijn verdween.
Pijn is wel degelijk gerelateerd aan de schildklier maar is uiteraard bij iedereen verschillend.

 
Oh, wat een verassing dat jij dezelfde pillen neemt. Ik neem er wel 6 per dag. Na het eten 2 tegelijk. Nu is mijn eetpayroon de laatste tijd een beetje chaotisch vanwege drukte. Dus dat zal ook wel iets te maken hebben met klachten. Voor welke klachten neem jij nu deze pillen?

Ik dacht dat toen je zei dat het op je darmen werkte je diarree had. Misschien moet je proberen dan juist meer nemen van dat drankje en komt het wel vanzelf. Deed die arts Lidocaine in je neus? Die snap ik ff niet. Lees dat het voor pijn is. Ook voor anus pijn. Of bedoel je ook dat je dat spul gebruikt voor anus pijn?
Kan je ook wietolie proberen. Dat werkt ook uitwendig verdovend.

Ja, die pijnen zouden door schildklier kunnen komen. Had bedacht om even schildklier protocol te stoppen en alleen die nier pillen te nemen om te zien of het door middel van betere opname minder zou worden. Maar ja, die pillen had ik even niet maar stopte wel met schildklier protocol. Heel zeker weet ik niet of het daardoor komt. Ben ook heel hard aan het werk lichamelijk gezien en dat zou er ook mee te maken kunnen hebben misschien. Hoewel ik dat al vaker deed en mijn klachten daar toen niet vandaan kwamen. Ook val ik totaal niet af. Soms heb ik het idee dat ik van alles kan nemen maar om af te vallen kan ik wachten totdat ik een ons weeg. Slapen gaat de laatste tijd ook niet goed. Heel onrustig. Maar ben ook erg druk en soms geen tijd om boodschappen te halen. Maar goed, ik begin gewoon opnieuw met die pillen en evt het schildklier protocol erbij.

Die pijn in been herken ik wel een beetje. Ik heb een periode gehad dat ik steeds tintelingen had.
Dat spul in je neus en dan verdween de pijn? Wat ik ervan lees is dat het pijn reduceert. Maar waarom dan uitwendig iplv in je neus?
 
Oh, wat een verassing dat jij dezelfde pillen neemt. Ik neem er wel 6 per dag. Na het eten 2 tegelijk. Nu is mijn eetpayroon de laatste tijd een beetje chaotisch vanwege drukte. Dus dat zal ook wel iets te maken hebben met klachten. Voor welke klachten neem jij nu deze pillen?

Ik dacht dat toen je zei dat het op je darmen werkte je diarree had. Misschien moet je proberen dan juist meer nemen van dat drankje en komt het wel vanzelf. Deed die arts Lidocaine in je neus? Die snap ik ff niet. Lees dat het voor pijn is. Ook voor anus pijn. Of bedoel je ook dat je dat spul gebruikt voor anus pijn?
Kan je ook wietolie proberen. Dat werkt ook uitwendig verdovend.

Ja, die pijnen zouden door schildklier kunnen komen. Had bedacht om even schildklier protocol te stoppen en alleen die nier pillen te nemen om te zien of het door middel van betere opname minder zou worden. Maar ja, die pillen had ik even niet maar stopte wel met schildklier protocol. Heel zeker weet ik niet of het daardoor komt. Ben ook heel hard aan het werk lichamelijk gezien en dat zou er ook mee te maken kunnen hebben misschien. Hoewel ik dat al vaker deed en mijn klachten daar toen niet vandaan kwamen. Ook val ik totaal niet af. Soms heb ik het idee dat ik van alles kan nemen maar om af te vallen kan ik wachten totdat ik een ons weeg. Slapen gaat de laatste tijd ook niet goed. Heel onrustig. Maar ben ook erg druk en soms geen tijd om boodschappen te halen. Maar goed, ik begin gewoon opnieuw met die pillen en evt het schildklier protocol erbij.

Die pijn in been herken ik wel een beetje. Ik heb een periode gehad dat ik steeds tintelingen had.
Dat spul in je neus en dan verdween de pijn? Wat ik ervan lees is dat het pijn reduceert. Maar waarom dan uitwendig iplv in je neus?
Dus als zalf op je been ofzo? Dat lijkt logischer.
 
Ik gebruik lidocaïne niet voor anuspijn. Daarvoor gebruik ik alleen Weleda maar wel zelden.
Bovendien is het lang geleden dat ik lidocaïne in neus deed.
De hypofyse werd gestimuleerd d.m.v. een wattenstaafje dopen in lidocaïne.
Een soort acupunctuur.

www.dehormoonfactor.nl/hypofyse

Als ik lees over de schildklier lees ik dat vrouwen na een bevalling schildklierklachten krijgen. Ik denk dat ik al lang last had van de schildklier maar nooit geweten. Het ziekenhuis kwam er achter d.m.v. onderzoek voorafgaande aan een operatie. Dit wetende had ik aanvankelijk geen klachten van de schildklier. Behalve …… ik kon (in het verleden) NOOIT mijn gewicht naar beneden krijgen, soms maandenlang op karnemelk geleefd en amper resultaat.
Mijn gewicht is nu goed maar ben ook geen grote eetster. (65 kg).
En mijn schildklierklachten zijn na de operatie toegenomen. d.w.z. dat ik sommige klachten toeschrijf aan de schildklier. dat zijn dus nekklachten die niet meer verdwijnen, steeds gedurende de dag witte vingers (dood gevoel daarbij) ik heb het steeds koud en een raar soort duizeligheid en lang slapen kan ook niet. ik ga laat naar bed en ben vroeg wakker. (6 uurtjes slaap) . De laatste jaren heb ik vaak acupunctuur gedaan, juist ook voor deze klachten. Dat mijn darmen een rol hebben gespeeld in de verslechtering daar ben ik zeker van, maar bewijs het allemaal maar eens. De bezoeken ooit aan ziekenhuis over mijn totale toestand was een lachertje, geen enkel advies, alleen maar een hoge rekening.
De rest allemaal gevonden op internet o.a. bij orthomoleculaire adviezen.
Niemand kan mij vertellen wat het verlies van darmfunctie (zenuw) voor impact heeft op het totale zenuwstelsel. Je kunt niet zomaar van alles uit het lichaam wegnemen zonder consequenties.
Maar ik moet het er maar mee doen. het is niet anders.
 
Revolutionair Gezond - Leefstijl als medicijn
www.revolutionairgezond.nl

Gaat over de schildklier.
 
Gelukkig heb ik zelden buikpijn. Wel soms een vol gevoel, altijd rechts bovenin op de plaats van de (ex) stoma.
Echter, ik heb nu 3 dagen per dag 1 tablet genomen van Kidney en heb nu 2 dagen buikpijn gehad. Ook 1x extra naar de WC.
Ik ga het nu ,s-avonds proberen en blijf voorlopig bij 1 tablet.

 
Het komt goed uit dat ik vandaag geen Kidney heb genomen, want ik heb wel buikpijn maar kan daardoor dus niet zijn.
wat dan wel? Oje, ik heb gisteren eigengemaakte koek gegeten van gewoon tarwemeel gemaakt. Dat is dus veel gluten.
Dit opgeblazen gevoel maakt me angstig, voelt alsof er iets ernstigs aan de hand is. Wat nu. Eerst maar sinasappel proberen met eigengemaakte chinine.
Ik zou heel graag een echo van mijn buik hebben echter toen ik daar ooit eens om gevraagd had wilden ze dat niet doen, alleen een darmonderzoek willen ze doen. Er zit niets anders op dan eerst maar afwachten.
 
Lijkt mij sterk dat het door dat kidney supplement komt idd. Misschien komt het wel door dat drankje en is het ontgifting? Of misschien idd de koek. Dan ff op de blaren zitten en weet je dat je het niet meer moet nemen.

Ik merk dat die kidney supplement toch populair is. Hij is alweer uitverkocht bij Ergomax. Een vriend van mij heeft last van hooikoorts en heb hem uitgelegd wat de relatie is met histamine. Ik heb hem deze pillen aangeraden. Hij geloofde het niet en vroeg of ie er een aantal van mij over mocht nemen. Hij zou dan alsnog een pot bestellen en mij weer teruggeven. Ik denk dat deze pillen van zeer goede kwaliteit zijn. Ik heb er zelf ook snel resultaat van. Hij heeft ze 2 dagen genomen en hooikoorts klachten zijn zo goed als weg. Zijn woorden, dit werkt beter dan de hooikoorts pillen van de dokter. Zaterdag was ie nog echt zwaar aan het snotteren. Vandaag niet terwijl er toch pillen in de lucht hangen nog steeds.
 
Prettig te horen dat anderen er baat bij hebben, het is zeer zeker een goed produkt. Het enige wat ik daarop kan zeggen is dat mijn "systeem" blijkbaar anders werkt dan bij anderen. Dus ben ik voorzichtig met iets nieuws. Ik ga ze wel weer nemen maar nu zit ik met sinasappelsap met kinine (= erg lekker) dus 2 dingen tegelijk is niet verstandig.


 
pillen in de lucht hangen nog steeds.

Ik bedoelde pollen in de lucht en niet pillen ?

Om welke reden had je dan besloten ze te nemen? Trouwens, heb jij gemerkt met die pillen dat je minder slaap nodig hebt? Ik wel. En vandaag zei die jongen dat ook tegen mij. Vroeg wakker.
Nee, 2 dingen tegelijk is niet verstandig. Geniet van je drankje!
 
Gisteren 1x Kidney genomen en ook nog een glas vers sinassap met kinine. Nergens last van .
Helaas moet ik constateren (in de loop der jaren) dat sommige dingen de ene dag klachten geven en de andere dag weer niet.
Dat maakt het allemaal verdomd lastig. Dus ik doe maar gewoon zoals mijn mutsje staat.
Wel ga ik meer tijd besteden aan het lezen van artikelen over de schildklier/alvleesklier/Hashi van Revolutionairgezond.nl.
Ik heb hem een mail gestuurd, eens kijken of hij iets zinnigs weet te vertellen. In zijn verhaal over de alvleesklier heeft hij het over de Sfincter van Oddi.
 
Stress (en magnesiumtekort)
Bij stress verbruikt het lichaam veel meer magnesium dan in een ontspannen toestand. Als je chronisch te vele stress hebt kan dit tot een magnesiumtekort leiden. Als gevolg kunnen spieren gespannen raken, want voor ontspanning is voldoende magnesium nodig. Tussen de alvleesklier en de dunne darm loopt een buis. Door deze buis worden de spijsverteringsenzymen van de alvleesklier naar de dunne darm vervoerd. Deze buis bevat een kringspier (de Sfincter van Oddi) die de buis kan openen, maar ook kan afknellen.

Indien deze kringspier de buis afknelt kunnen de spijsverteringsenzymen niet in de dunne darm terecht komen. Het zelfde geldt voor gal dat in de lever gemaakt wordt en via dezelfde buis richting de dunne darm wordt vervoerd. Door het afknellen van de buis kunnen de spijsverteringsenzymen en de gal niet goed in de dunne darm terecht komen. Hierdoor kunnen zij hun werk niet goed doen en kan het voedsel niet goed verteerd worden.

Het afknellen van de buis kan veroorzaakt worden door een tekort aan magnesium. De Sfincter van Oddi is een kringspier die net als alle andere spieren voldoende magnesium nodig heeft om te kunnen ontspannen. Een tekort aan magnesium kan er dus voor zorgen dat de buis afgekneld wordt en de spijsverteringsenzymen en gal niet in de dunne darm kunnen komen. Het gevolg is een slechte vertering van het voedsel en alle symptomen die daar bij horen.

Ik heb de laatste tijd weinig "ongelukjes" maar te pas en te onpas dus wel. Stel dat op de een of andere manier magnesium invloed heeft?
Dat plotseling die klep open gaat ja of nee.
Er zitten nog meer kleppen bv de overgang van dunne darm naar dikke darm. Die is voor mij ook zeer interessant.
Want dikke ontlasting wordt vaak gevolgd door dunne ontl.(die blijft hangen in dunne darm bij de klep?) en daar voel ik me altijd zeer prettig bij.
Ik heb natuurlijk niet voor niets destijds een camera pil geslikt. (op eigen verzoek).

 
Hoewel niemand hier iets mee kan zal ik toch af en toe wat posten.
Het gaat wisselend goed met de stoelgang, dus dat is niet nieuw. ik ben pas tevreden als ook de stoelgang redelijk of goed is ingedikt. want dat zou een teken zijn van een goede vertering.
De laatste paar dagen was het extreem mooi van tructuur, echter ik krijg wel problemen. Tijdens al mijn spoelingen heb ik heel vaak dunne ontl. erachter aan zodat ik het gevoel heb - nu ben ik pas goed leeg en zo wil ik het.
Maar dikkere ontl. houdt - zo lijkt het, ervaar ik het - dunne ontl tegen. Is het dan toch iets met een klep?
Op de plek van de voormalige stoma voelde ik de laatste tijd veel spanning, een beetje angstig zelfs, groeit daar iets?
Wat ben ik gaan doen? sinasappelsap + halve citroen gaan drinken. Hoe vaak ik al niet van dit sap ongelukjes had is niet te tellen. Maar nu - nada, niets. de 3e dag sap met citroen in de ochtend genomen, geeft vaak een ander resultaat dan ,s-avonds. Ook iedere dag gespoeld i.p.v. om de dag.
Dus gisteren zat ik inderdaad extra op de WC door de citroen/sinas. Al met al was ik behoorlijk leeg.
Voor vandaag heb ik een afspraak voor shockwave. Vanmorgen dacht ik ik hoef niet te spoelen want vermoed dat ik leeg genoeg ben. Maar "de plek" voelt nog steeds gespannen, ik voel me moe. Dus toch gespoeld en zowaar er zat nog heel wat (dun).
Dus toch.
Zodra ik klaar was had ik spontaan een enorm opgelucht gevoel, zo wil ik het hebben, nu ben ik pas goed leeg naar mijn zin. Hopelijk voor 2 dagen en nu zonder sap. Eerst eens ervaren of "de plek" goed blijft voelen.

Shockwave? Ik probeer maar wat. Ik verwacht niets maar - je kan nooit weten.
 
Vandaag heb ik weer een goed gevoel over "de plek". Misschien was het toch een soort verstopping.
Afspraak bij shockwave heeft niets opgeleverd. Prettig gesprek maar inderdaad zijn ze gehouden aan protocol. Leve de protocollen.
Als ik last blijf houden van "de plek" overweeg ik een nieuw onderzoek via foto-camera. Ziekenhuizen hanteren verschillende soorten. Bijv. kontroleren na een week of iedere dag. Bij mij zou het iedere dag moeten en is destijds niet gebeurd.
Of ik wil een Echo. maar als ze mijn verhaal horen willen ze een darmonderzoek doen. No way.
Probleem was destijds voor mij de afstand naar een ziekenhuis. OV en "ongelukjes" onderweg. Dat de WC overal dicht waren sinds Corona vond ik ook onaanvaardbaar.

 
Hoi Lievergezond, lees je nog steeds alles mee?
Ik doe mijn best om alles te lezen maar lukt me niet. Gewoon teveel. Daar moet ik me maar bij neerleggen, het is niet anders.
Hoe gaat het met jou? Heb je al je klachten (of het meeste en belangrijkste) onder controle gekregen? Door het woord Hashimoto werd je destijds aangevallen. Niettemin lees ik nog vaak over slechte darmen en immuunsysteem, niets nieuws onder de zon, behalve dat regulier er waarschijnlijk niets mee kan of niets mee doet. Eigenlijk weet ik dat niet want ik wil niets met ze te maken hebben. En mijn eigen sores begonnen in 2009 dus best al lange tijd geleden.
Ik zal nooit 100% tevreden zijn en ook daar moet ik me bij neerleggen maar is moeilijk.
Ik ben wel voor 90% tevreden met mijn stoelgang, heeft wel lang geduurd.

In de loop der jaren heb ik veel tekst geprint maar kan ik allemaal weggooien, en alleen bewaren wat de laatste tijd van toepassing schijnt te zijn.
Ik heb ook al die jaren bloed- en ontl. onderzoeken gedaan maar voor dit jaar is het er nog niet van gekomen. Ik wil van al die jaren de onderzoeken naast elkaar leggen en kijken of ik daar iets van kan brouwen om te bespreken met mijn arts. Maar diep in mijn hart weet ik dat ik geen antwoord kan verwachten. Hoogstens gewoon maar verder gaan met proberen. Ik heb al die jaren gewoon maar "geprobeerd" naar aanleiding van artikelen over voedsel, darmen, Hashi, en trage schildklier.
Ik moet nodig mijn papieren (voor arts) ordenen maar heb er eigenlijk geen zin in. Zal wel met ouderdom te maken hebben.
Ik had alles wel op orde maar dan voor een bezoek bijv. zocht ik de laatste info en kwamen mijn mappen weer door elkaar. Maar als ik me kwaad maak valt het misschien wel mee.
Gisteren kreeg ik een telefoontje van de belastingdienst. Ik heb vorig jaar erg veel geld uitgegeven en doe zelf mijn aangiftes via computer. Omdat ik chronisch ben krijg ik automatisch extra geld terug. Kosten die ik invul worden automatisch verhoogd door het systeem (is dus bij iedereen zo) maar deze keer werd het 2x verhoogd en had ik niet gezien. Het bedrag wat ik zou hebben uitgegeven was daardoor E. 13.000,- geworden en dat heb ik nooit uitgegeven. Dus vroeg de belasting om bewijs wat ik natuurlijk heb. Alle supplementen die ik slik hoef ik zowiezo niet aan te geven (deed ik ook niet). Ik had er veel werk aan om alles netjes aan te leveren en het bedrag werd door de belasting aangepast. prima prachtig. Maar 3 nota,s werden niet vergoed die naar mijn idee vergoed hadden moeten worden en daar zond ik nog een mail over. Dat heeft ze aangezien als een klacht en nu kan ik - indien gewenst - een formele klacht indienen met een verhoor enz. Heb ik geen zin in maar toch eerst maar mail-contact hierover met vragen mijnerzijds.
Het is nl. zo dat de kosten van bv een bloedonderzoek via reguliere arts eerst van de 385,- euro afgaan en anders als dat al is verbruikt wordt het vergoed. Maar niet als een Ortho-arts het voorschrijft. Dus arts Kleipool wordt alleen vergoed vanuit mijn aanvullende verzekering.
Leve het zorgsysteem.
Wat betreft stoelgang/buik ik voel de laatste tijd heel goed waar de ontlasting zit. Rechts waar de stoma heeft gezeten voelt opgezwollen. Daar moet een soort verstopping zitten en is misschien met een echo te zien. Maar ooit wilden ze wel een darmonderzoek doen maar geen echo. Toen heb ik prive een echo gedaan dus denk erover dit weer ergens te doen. Ook via een foto-camera is destijds gekeken (allemaal op mijn verzoek) maar vonden ze ook oke. Maar het is niet oke. Ik denk aan verklevingen. Maar als dat zo is zijn verklevingen ook niet gemakkelijk of helemaal niet weg te halen. Dus wat heb ik er dan allemaal aan. Mijn sterrebeeld is Weegschaal Dus ....... wikken en wegen.
Laatst heb ik een groot artikel uitgeprint over de pancreas.
Het was alsof ik mijn eigen verhaal las. Ik stuurde een mail over dat artikel maar mijn situatie vonden ze te ingewikkeld.
Wat er niet klopt naar mijn idee ....... gezond het ziekenhuis in, geen klachten van wat dan ook, ook de stoelgang niet, dan met langdurige en veeeeeeel diaree klachten thuiskomen en dan zou ik nu een pancreas probleem hebben.
Feit is wel dat ik eindelijk heel vaak goed ingedikte ontl. heb, dat er bijna geen ongelukjes meer zijn en dat ik sinasappelsap beter verdraag. Ik ben steeds doorgegaan met sinassap (+ei+olie) ondanks dat ik er diaree van kreeg maar dat is nog maar zelden.
Mooi mooi.


 
hoi Romagi, leuk om van en over jou te lezen! Als ik het goed begrijp heb je je klachten in de loop der tijd aardig in weten te dammen.  Maar goed, je blijft nog zitten met wat ik maar noem restklachten en je blijft er toch over nadenken omdat je er last van hebt. Zo stel ik het me voor.

Een goede verhouding met artsen: tja, daar kan ik over met je meepraten zoals je als het goed is nog wel weet en zoals ik dat in het verleden ook met jou deed. In het verleden ben ik ze vanaf een bepaald punt dan ook zo veel als mogelijk uit de weg gegaan sinds ze bij mij met niets anders aan konden komen dan met verkeerde, verlegenheidsdiagnoses of diagnoses die niet oorzakelijk genoeg waren.

Ik heb op dit forum al uitgebreid aangegeven hoe ik ermee omging om de boel leefbaar te houden. Die situatie duurt bij mij onverminderd voort op het lichamelijke vlak. Ik moet nog steeds bij specifieke voeding uit de buurt blijven, anders heb ik zeer veel uiteenlopende lichamelijke klachten als ik daar geen acht op sla. Zolang ik die maatregelen tref: geen probleem.

De belasting, tja, onderdeel van de ´roverheid´ uiteraard en van een ´zorgsysteem´ (dat woord noem je in je tekst hierboven) is ook wat mij betreft in deze tijd niet of nauwelijks sprake meer. Je zou er misschien meer van willen maken dan het is: dat kan ook gevaarlijk zijn: dat je niet accepteert dat we hier te maken hebben met instellingen die er niet zijn om jou als burger of client te dienen. Maar dat is gewoon het geval en het is al heel lang die kant op aan het gaan.

Aangaande de verklevingen: misschien toch fijn om te weten of het zo is. dus die overweging kan ik inkomen. Ik weet wel dat ze bij mij ook een tijdje dachten dat ik verklevingen in mijn buik had: maar dan moest ik een kijkoperatie ondergaan om dat vast te laten stellen. Dat was de enige manier dat ze me vertelden dat het zichtbaar was.

Mensen worden gegijzeld in hun (verzorgingste-)huis en mensen zouden en masse claims in moeten gaan dienen bij de overheid aangaande die alles overheersende focus op een eventuele dreiging van 1 ziekte. Dat gaat ook vast wel gebeuren neem ik aan of in elk geval hoop ik het. Psychotherapeuten hebben in elk geval hun handen vol aan de massahysterie die op het moment gaande is als gevolg van ongekende manipulatie op grote schaal. Nog nooit was het zo druk in psychologen- en psychiaterpraktijken. Veel mensen vereenzamen en worden depressief.

Hoe gaat het geestelijk eigenlijk met jou Romagi? Je hebt het nu vooral over je lichamelijke klachten: maar hoe gaat het geestelijk met je? Heb je regelmatig mensen over de vloer met wie het klik of ga je bij vrienden, kennissen en je kinderen bijv. op bezoek?

Kun je het vermoeden over die verklevingen bij Kleipool neerleggen eigenlijk of heb je dat al gedaan? Of hij suggesties heeft voor je van hoe je dat aanpakt? Of je vraagt Alethea van dit forum? Zij heeft ervaringen beschreven op dit forum met verklevingen verhelpen: https://www.fatsforum.nl/forums/topic/endometriose/page/7/ Weliswaar vanuit een andere oorsprong waarschijnlijk dan bij jou: maar wie weet maakt die oorsprong niet uit voor het verhelpen ervan. Wie weet brengt het je iets. Ik weet het ook niet! Ik heb niet met jouw specifieke bijltje gehakt natuurlijk van die stralingsschade op je endeldarm: ik zit weer op mijn persoonlijke eiland met zoeken en vinden.

Ik heb de afgelopen tijd wel zorgen gehad over mijn vriend omdat hij ziek is geweest en sindsdien ook in slechte conditie. Vriendin en collega precies hetzelfde. Maar vriendin is gelukkig weer terug gezond na driekwart jaar sukkelen met haar conditie en gezondheid. Ben gaan sporten met een sportcoach samen met vriend, ook om hem weer back on track te krijgen. Dat geeft mij wel hoop en kracht ook. Voornamelijk buitensporten maar nu ook yoga erbij. Sportschool staat natuurlijk ook op omvallen omdat sommige mensen er niet meer durven komen vanwege de gecreeerde massahysterie: dus ik steun hen naast mezelf en mijn vriend graag in deze toch wel zeer apart te noemen tijden. Verder doe ik nu maar extra veel moeite voor de band met dierbaren. Erg belangrijk. Wel lastig soms om de hysterie over de eventuele dreiging van 1 specifieke ziekte bij sommige mensen het hoofd te bieden, maar ook ik doe mijn best.

Zo dit was het weer Romagi: veel geluk en gezondheid voor jou!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan