Poliepen - voorstellen Romagi

Is het nu dan eigenlijk wel aan te raden om haar eigen schildklierhormoon door te nemen als ze mogelijk langere tijd teveel heeft gehad? Daar twijfel ik enerzijds even over.

Dan zal ze mogelijk snel te weinig krijgen. Zo hoog zijn haar waarden niet.
 
Maar eerlijk is eerlijk, ik dacht altijd aan hypo maar nooit aan hyper.

Je bent ook niet hyper. Je bent hypo. Kijk maar naarje symptomen.
 
Ik voel er ook wel wat voor om alleen de TG 100 te nemen,
Waarom? omdat ik al lange tijd een raar soort duizeligheid voel, al lang voordat ik TG 100 erbij nam

Zou ik niet doen. Je weet niet precies hoeveel t4 en t3 daar in zit.
Ik zou het voorlopig bij dat andere spul houden.



Ik had een afspraak in ziekenhuis (ver weg)en begon te trillen als een rietje. heb toen maar suikerklontjes genomen
Hielp dat?


 
Ja dat hielp.
Zo erg als destijds heb ik het maar 1 keer gehad.
1 keer liep ik op de markt hier in de buurt en voelde me niet goed worden, kon me nog net ergens aan vast pakken en het trok heel snel weer weg. Dat was wel even schrikken.
En nog een keer in bed. Er gebeurde iets heel raars in mijn hoofd. In een flits dacht ik - zo ga je dus dood. Ik meen dat ik op mijn rug lag voordat ik de slaaphouding zocht. Toen ben ik snel op mijn rechterzij gaan liggen en was het weer goed.
Ik ben geen paniekfiguur maar vergeten doe ik dit niet.
Ik heb al eens een hersenscan prive gedaan. De vraag was: is er in de hersens iets te zien van zenuwschade omdat ik niet vanzelf naar de WC kan?
Uiteraard kon die vraag niet positief of negatief beantwoord worden. Wel had ik veel rode plekken (die er niet horen te zijn) op de scan. Waarvan hij dacht dat het zeker een verband kon hebben.
De grap is dat ik slecht slaap maar ondanks dat overdag goed helder ben. Van lezen en computeren word ik ook niet moe.
Hierboven spreek ik over sterke pijn in rechterkant van de hals, nooit eerder gehad, dat voelde ik ook naar mijn hoofd trekken. Pijn is zo goed als weg nu.
Vandaag was ik naar acupunctuur en had wat bewijs meegenomen. Mijn laatste bloedwaardes o.a.
Ik vroeg heb je wel eens gehoord van een lekkende darm? ja.
Gehoord van Hashimoto? ja.
Ik: in mijn bloed zijn de anti-TPO verhoogd en in mijn ontlasting-onderzoek is doorlaatbare darm aangetoond.
Ik: en de leverwaardes zijn niet oke. Gamma is trouwens meerdere keren aangetoond niet oke te zijn maar niemand (artsen) reageert daarop.
Ook een overzicht had ik van de schildklierwaardes vanaf 2010.
Op een enkele uitzondering na vond hij die oke. Dus juist geen trage schildklier. en ook geen snelle
Het ziekenhuis begon met te zeggen je hebt een trage schildklier. Maar voelde er niets van.
He, nou breekt mijn klomp. Arts Kleipool (orthomoleculair) heeft ook dit overzichtje en heeft nooit gezegd dat het met die schildklier wel meevalt.
Ook liet ik Tan zien wat ik voor supplementen slik. ik had er maar 2 bij me, 1 waar o.a. alle B-vitamines inzitten, en 1 met kurkuma. Vond ik voorlopig genoeg om mee te nemen.
Hij is bang dat supplementen bij mij niets doen, dat het niet wordt opgenomen.
Nogmaals herhaald en uitglegd dat ik zeker weet dat de lever bij mij een grote rol speelt.
Heb ik een paar stapjes terug al opgeschreven. vanaf 2009 voelde ik prikkels aan de rechterkant als ik naar de WC moest. plus dat de enzymen vanaf 2016 zo goed geholpen hebben
Oke, naalden in hoofd en speciaal geprikt voor de dunne darm en nu eerst maar even een babbeltje met Kleipool.
Ik heb al vaker gezegd en herhaal het. Al met al voel ik me niet slecht.
Als ik vanaf 2009 niet veel had gedaan om problemen op te lossen zou ik zeer waarschijnlijk nu slechter af zijn. Grootste probleem was diaree en onverwachte stoelgang en die is definitief weg.
uitslagen van anti TPO en galzuren in ontl. krijg ik pas eind van de week.
Kijk Pike en Binc, ik kan wel een hoop lezen en een hoop voelen maar het totale plaatje interpreteren verwacht ik van een arts.
Tan is niet te spreken over het feit dat ik steeds spoel. Ik ga nu vaker stoelgangthee proberen. lijkt gemakkelijker dan gezegd. Hoe laat moet ik het drinken, als het niet werkt werkt het dan als ik onderweg ben alsnog?. Iedere dag of om de dag?
Ach ja, problemen zijn er om opgelost te worden.





 
Ik heb opvallend goed geslapen vannacht.
Opvallend is ook een druk op anus. voel ik anders nooit.
Ik weet/voel dat dit door de acup. komt.
Vanmiddag ga ik stoelgangthee drinken.
1x 15 mg schildkl. genomen en neem vanavond nog 1x 15 mg.
Ik moet wel een duidelijk overzicht maken wanneer ik het koud heb en witte vingers t.o.v. medicatie.
 
Dat klinkt goed Liesje! Heb je de TG 100 nu wel laten staan?
Ik las dat je overwoog om deze alsnog te nemen. Ik ben met Pike eens dat dat niet handig is. Op die manier schop je de hele boel alleen maar verder in de war.
 
Nee geen TG100 vandaag. Gisteren heb ik wel 2x alleen TG100 genomen. Ik voel daar geen verschil in. Ik ben af en toe koud en af en toe die vingers.
Toch staat die TG 100 me wel aan. maar dan zonder extra thyreoide. er zit 40 mg thyroid in.
Helaas is er geen stemmetje dat zegt: nee meisje, dat doe je niet goed.
Voorlopig neem ik zo min mogelijk. Soms duurt het ook langer voordat ik een conclusie kan trekken. Ik ben al blij dat ik redelijk veel kan voelen. Dat kan jij ook.
Ik zit zojuist een lang verhaal te typen op een site over LAR-syndroom (en kanker) die min of meer met dezelfde klachten zitten en ik wil weten hoe dat uitpakt op de rest van hun gezondheid en wat ze eraan doen. doorgaans alleen maar regulier.
Velen daarvan hadden kanker en hebben chemo gehad en zijn bestraald. Bestraald was ik wel uit voorzorg. jaja.
Jullie begrijpen toch wel dat ik hier niet zit te klagen. Ik heb geen reden tot klagen.
Wil alleen alles doen om het zo te houden.
 
Is het je opgevallen Binc dat Tan juist kijkend naar de schildklierwaardes zei - niks mis mee met de schildklier? Dit moet ik wel even verwerken en over nadenken.
Kan de lever misschien koude vingers en kou veroorzaken?
TG100 heeft ook 5 mg Adrenal = toch voor de bijnieren? Verder Pancreas, Thymus, Spleen elk 5 mg.
Vrijdag heb ik een afspraak met Kleipool.
 
Zojuist een mail gestuurd naar de fabrikant van TG 100 met de vraag hoeveel T4 en T3 er inzit.
En waarom ze de andere organen ook ondersteunen. Nooit eraan gedacht omdat verder te onderzoeken en ook nooit tegengekomen op sites over de schildklier. Er zit ook vit C in 120 mg.
 
Liesje,

Ik dacht dat je had gezegd dat Kleipool het niet had gezien.
Maar goed, wat zei hij er exact over dan? Jou schildklier is toch al heel lang niet goed? En gezien het tijdsbestek dat je bij hem onder behandeling bent is er toch eerder wel iets over gezegd? Of is het helemaal nooit ter sprake gekomen?

Weet je trouwens de waarde van je glucose? Adrenal is voor de bijnieren idd.
Ik zeg het nog maar een keer, ik vind het niet verstandig als je dit gaat nemen iplv je eigen schildklierhormoon.
 
Kleipool heeft het gezien. De bloedwaardes krijg ik niet rechtstreeks van de priklocatie. dus die zijn naar Kleipool gestuurd. en hij stuurt ze aan mij door. Hij heeft er een snelle blik op geworpen en gezegd dat het erop lijkt dat de schildklier te snel is. Logisch dat hij mijn hele dossier niet bekijkt op dat moment.
Hij weet dat ik TG 100 erbij slikte. Hij heeft ook een overzicht van alle schildklierwaardes.
Maar Tan vroeg ook naar de schildklierwaardes en die had ik voor hem maandag j.l. meegenomen.
En die deed nogal lakoniek, vond het geen trage schildklier. Ik ben verbaasd maar heb het maar zo gelaten.
Dus vrijdagdat met Kleipool bespreken, dan hebben we ook anti TPO uitslag en ontl.uitslag.
Ik denk ook dat ik een trage schildklier heb, tenzij dat een andere oorzaak heeft. Ik denk aan slechte leverfunctie en darmen nog niet voldoende in orde en auto=immuunsysteem (Hashimoto).
Lievergezond hamerde er steeds op dat er dan geen gluten mogen worden gegeten en ook melk weggelaten moet worden. Ik heb in ieder geval nu in huis van Jentschura "Morgenstund". kan ik pap van maken (lekker) doe ik nu niet met koemelk maar met rijst, of amandel, of havermelk.
Zit nu een zelfgemaakte pannekoek te eten zonder gluten.



 
Liesje, misschien denkt ie er anders over wanneer de TPO binnen is.
Weet je ook de uitslag van je glucose? Of heb je deze nog niet doorgestuurd gekregen?

Pike, ik wil je wat vragen. Jij had het over melk met zout. Zelf drink ik altijd sole. Dus in water. Toen ik las wat jij schreef heb ik de oplossing in melk gedaan. Dit doe ik nu 2 dagen en merk dat het direct effect heeft. In water heb ik dat effect minder. Heel vreemd maar ik merk direct minder spierspanning. Nu ben ik eens gaan denken naar aanleiding van jou post over adrenaline. Zou het kunnen dat mijn adrenaline voortdurend te hoog is? Maar waarom werkt dit dan beter in melk? Mijn bloedsuiker is goed.
 
De 24e maart staat er een lijst van wat geprikt is op 13 maart. Cholesterol en Glucose is oke.
Zojuist zit ik een groot gedeelte na te lezen van mijn eigen topic. Ik treed veel in herhalingen zie ik,
belangrijke reden is dat als mensen niet vanaf het begin hebben meegelezen ze in 1 oogopslag zien wat er aan de hand is. Ga ik dus maar weglaten voortaan.
Ik lees over de bijnieren (artikel van Mike) dat ook de andere organen ondersteund moeten worden. Vandaar dat ik TG 100 erbij neem/nam. Maar dan misschien iets anders i.p.v. TG 100.
Ik zie dat ik vanaf 2016 minstens al over het "leverdrankje" praat dat ik neem. Heb ook gevraagd wie dit ook vaak neemt maar geen reactie gehad. Zijn er wel mensen die hun lever reinigen met andere supplementen?
Gisteren het 2e kopje stoelgangthee gedronken. Geen result. Vandaag leverdrankje gedronken. geen result. Nou dan maar niet. Vraag me af of dit een goed teken is?
Maar... nu wil ik dat in ieder geval de thee gaat werken. Voelt heel dubbel.
Ik lees ook dat arts Trossel uit Rotteram (is iemand daar wel eens geweest) destijd jodium had voorgeschreven en heb ik toen ook extra genomen. Maar over Jodium lees ik tegelijkertijd dat je daar voorzichtig mee moet zijn. Momenteel neem ik geen jodium maar heb nog spirulina staan en was daar aan begonnen. 1 pilletje per dag.
Destijds kreeg ik last van diaree lees ik. Was ik vergeten.
Ik ga nog een mooi (beter) overzicht van de schildklierwaardes maken.
Als TSH laag is moet T4 hoger zijn dan dat (in principe) Er is alleen T3 gemeten in het jaar 2012.
 
Liesje,

Neem je ook sole? Je zegt glucose was oké. Maar wat was de waarde? En was je nuchter toen het geprikt werd? En dan bedoel ik, niet gegeten en geen koffie.
 
Ik was nuchter, ook geen thyreoide genomen smorgens.
Glucose nu 5.1. ref. 3.5 - 6.0 mmol/L
Ik verwachtte een goede uitslag, want ik gebruik weinig of geen suiker.
Hoewel koolhydraten suikers zijn/worden.

Zit nu te zoeken naar : Wat zijn de ideale schildklierwaardes.


 
Liesje,

Je suikerwaarden zijn binnen de referentie waarden. Vanuit wapf gezien wel wat aan de hoge kant. Niet zorgwekkend. Maar beste is tussen de 4 en 5. Meer dierlijke vetten eten zou kunnen helpen.
 
Mijn ontlastingwaardes zijn een heel stuk beter. Ben ik blij mee.
27 juni 2018 waren de galzuren en zonuline zeer hoog.

Nu 18-3-2019
Galzuren was 9063 NU 1055. - (ref. 600-3900)
Zonuline was 810 Nu 193 - (ref. 0-107 uU/ml).

anti TPO positief(bloed) is nu 131. Ooit begonnen met 220.

Mijn idee is dat het leverdrankje goed zijn werk doet.
Ik neem ook een paar goede supplementen.
Hoewel arts Kleipool wel vind dat ik af en toe supplementen moet weglaten. Ben ik het wel mee eens.
Hij laat het verder aan mij over wat dat betreft.
Ook wat betreft de schildklier mag ik zelf "experimenteren".
Dat deed ik al maar volgens hem geven de laatste waardes aan dat de schildklier in ieder geval met minder toe kan.
Ik ga voor de schildklier een ander product erbij kiezen, iets waar alleen adrenal en kruiden inzitten i.p.v. TG 100.

Komende week heb ik geen afspraken en ga iedere dag 1 kopje stoelgangthee nemen.
Ik heb nu 3x thee gedronken en heeft niets gedaan.( zondag, dinsdag, donderdag)
Dat het niets doet geeft me geen goed gevoel. Ten opzichte van tevredenheid met spoelen heb ik het idee dat het niet klopt. We zullen het zien.
 
Gisteren het 5e kopje stoelgangthee gedronken. Eindelijk werkte het. snachts/smorgens vanaf 4 uur t/m 7 uur. Redelijk wat kwijt geraakt. In principe is dat niet acceptabel. Duurt veel te lang.
Daarna ook amper nog geslapen.
Bij het opstaan kreeg ik de indruk dat ik niet leeg genoeg was. Dus alsnog gespoeld. Zeer goede keuze.
Wat ben ik blij dat dat spoelen zo goed gaat.
Ja, je moet ergens blij mee zijn toch?

Ik heb niet het idee dat ik er ooit voordeel van zal hebben.
Per dag dus maar bekijken wat ik ga doen.
 
Ik neem nog steeds het leverdrankje en merk dat ik er niet meer vanzelf naar het toilet ga. Ook voel ik die "prikkeltjes" van de lever niet meer. Ik zie dat als een goed teken.
Aangezien forefronthealth het ook heeft over sinasappelsap (met een beetje zout) dat goed zou zijn met schildklierklachten ga ik door met dit "leverdrankje".
Ik heb er veel vertrouwen in dat het de lever "opschoont".

Verder heb ik het ergens gehad over Cerewell (ayurvedisch) en ook dat lijkt te helpen voor klachten van mijn hoofd. Veel minder duizelig/wollig o.i.d. Voordat ik naar bed ga neem ik van de apotheek iets voor de schildklier - gemaakt van kruiden. - Ik slaap absoluut beter, vooral langer.
Ik begin smorgens met TG 100 (vrij verkrijgbaar). Er zit 40 mg thyroid in plus adrenal, pancreas, thymus, spleen.
In cerewell en schildklierprodukt van apotheek zit allebei BACOPA MONNIERI.


 
Met de stoelgangthee ben ik weer gestopt. Ik heb er geen goed gevoel bij, mede omdat het zo moeizaam werkt.
Gisteren las ik iets over constipatie. altijd interessant om te lezen. Volle darmen zorgen ervoor dat de blaas minder plaats heeft. He, moet ik daarom zoveel plassen? Volle darmen zorgen ervoor dat de darm uitrekt. Heb ik altijd al gedacht en of dat in mijn geval kwaad kan?. Is er wel eens serieus onderzoek gedaan naar mensen met langdurige constipatie en de gevolgen voor de darmen en de rest van de gezondheid?. Als mensen iedere dag naar de WC gaan dan lijkt me dat ik dat moet aanhouden als norm en niet moet luisteren naar mensen die zeggen "dat kan helemaal geen kwaad als je niet iedere dag gaat. dokters bv.
Want ik heb een doorlaatbare darm ( hoop dat ik dat spoedig onder controle krijg) en dat betekent dat er gifstoffen in het bloed komen, dus dat betekent ook dat de boel er gewoon iedere dag uit moet. Of ben ik nou gek?
Uiteindelijk neem ik mijn eigen beslissingen maar soms is het prettig een bevestiging te vinden/krijgen dat ik het goed doe.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.905
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan