Poliepen - voorstellen Romagi

Hallo Mike, de ziekte hashimoto is bij mijn familie door witte jassen vastgesteld, evenals de ziekte van lyme bij mij.
 
Ja Mike, hier houdt deze conversatie tussen jou en mij voor mij wel op. Het staat je uiteraard vrij om je eigen mening te hebben en met mensen te delen vanachter je computerscherm vandaan.
 
Illness anxiety disorder, also known as hypochondriasis, is a psychiatric condition in which a person is preoccupied with having or developing a serious medical illness. Individuals with this condition may or may not have diagnosed medical conditions, but no serious disease is present in most cases. If a medical condition is present, the person displays an anxiety around the illness that is clearly excessive.



https://www.psychologytoday.com/us/conditions/illness-anxiety-disorder

Mike
 
Liesje,

Ik denk dat het belangrijk is dat je goed ingesteld word met het schildklierhormoon dat je neemt. In februari was je tsh lager. En daarvoor ook lager uit mijn hoofd. Nu is ie weer gestegen. Neem je wel het schildklierhormoon?

 
Februari was je tsh 4.0
T4 13.8 en tpo 212.

Waarom kijken ze niet ook naar je t3? Of heb je daar ook waardes van?
 
Waarom kwam je dan terug? Als Lievergezond geloofwaardig was zou ik er niet de draak mee steken, want dat gun je idd niemand. Haar geloofwaardigheid is echter op z'n zacntst gezegd twijfelachtig. Lang verhaal, verdiep je maar eens in eerdere discussies die ik met haar heb gehad. Vraag jezelf ook af hoe gezond het is om non-stop achter een toetsenbord te zitten en voortdurend met Lynme/Hashi bezig te zijn.

Mike
 
https://www.gezondheidsplein.nl/.../schildklieraandoeningen/...schildklieraandoeninge...

er valt genoeg te lezen over de schildklier en hashim. Ik herken me niet in alle klachten. Klacht moeheid bv. Moeheid doet me denken aan moeheid in het hoofd. Ik ben altijd erg helder in mijn hoofd.
Ik ga te laat naar bed en ben dan vroeg wakker, om 5 uur of 6 uur al. Ik dommel dan nog wel weg maar slapen noem ik het niet.
Die duizeligheid, het is net alsof het uit mijn nek komt (achter).
Ik denk dat ik meer thyroid kan nemen. ik nam 30 mg in de ochtend, nu 2x 15 mg (over de dag versprijd) en maak er al 3x 15 mg van. Ik kwam al tegen dat iemand 250 mg nam. dat is nogal een verschil. Ook heb ik TG 100, is ook van varkens gemaakt en ondersteunt de organen.
Als T3 op de lijst staat doen ze het gewoon niet. Ik weet niet waardoor de waardes soms zo schommelen. Hoewel ik het over de afgelopen periode zou moeten kunnen vinden, ik schrijf nu mijn supplementen op i.p.v. voeding.
Wat betreft non-stop achter een toetsenbord zitten, ik denk dat er velen zijn die dat doen. Of je nou een boek in je handen hebt om te lezen of een computer, voor mij is dat hetzelfde. Hoewel ik liever een boek in handen heb.
En dan de TV. Het is een vorm van informatie vergaren, niets mis mee.
Mensen in een laboratorium bv, ik kan me goed voorstellen dat als ze met interessante onderzoekingen bezig zijn dat ze zo gedreven zijn dat ze dag en nacht doorgaan.
Vandaag weer een leverdrankje genomen. Zo wonderlijk hoe goed dat soms werkt.
Ik ben voor 2 dagen leeg. En ja, dan gaat het verder vanzelf. rara.
Wie kan me vertellen of dat kwaad kan om dat te vaak te nuttigen? Ik voel me er goed bij.
Neemt er momenteel iemand zo,n drankje? Wat is het resultaat?

 
Liesje,

Ben je in behandeling bij een endicrinoloog? Of gaat alles via de huisarts? Als het goed is doet een endicrinoloog meer onderzoek. Ook zijn de richtlijnen veranderd en is het advies nu dat t3 standaard geprikt zou moeten worden. Ook zou het niet verkeerd zijn als de tg antistoffen getest worden.

Ik vind eerlijk gezegd niet dat je zomaar vsn lievergezond aan moet nemen dat je hashimoto hebt. Het is prima dat je argwanend bent maar artsen uiteraard. Maar anderzijds is het ook niet terecht om de adviezen en constateringen al te licht te nemen. Als je dan advies zou Willen van iemand met Kennis van zaken zou je wellicht een consult kunnen doen bij Tanja van het forum hier.
Zelf heb ik daar veel aan gehad. En Natuur ook zover ik begrepen heb.
Aannames doen uit boeken of een forum lid die meteen hashimoto uit spreekt zou ik persoonlijk met een korreltje zout nemen. Er is namelijk een verschil of je nachten lang achter de pc zit te lezen over hadhimoto of overdag. Eten niet kunnen verteren zoals eiwitten wijst toch ook op tekort aan maagzuur.

Due duizeligheid zou ik niet weten. Komt ook voor bij hoge bloeddruk. Ben je dan continue duizelig of wisselt dat?

Momenteel heb ik ook last van duizeligheid. Afgelopen weekend heb ik verkeerde onnozele beweging gemaakt waardoor ik nu spit in mijn nek heb. Kan me hoofd haast niet bewegen. Denk dat de duizeligheid bij mij daarvandaan komt. Lukt nu even niet om te functioneren zonder pijnstilling.
 
Ik neem Hashimoto ook met een korreltje zout ja. Maar de TPO is 3x geprikt en is te hoog. Hoe hoog moet het zijn om echt van Hash te spreken? en is het onder controle te houden met suppl. en voeding.

Wat je ook overal leest over de schildklier is dat mensen met goede bloedwaardes zich slecht kunnen voelen en mensen met slechte bloedwaardes kunnen zich goed voelen. En de manier waarop mensen zich voelen wordt meegewogen omtrent de hoeveelheid suppl.

Maar een nieuwe prik staat op de agenda. Ik hoop dat de TPO waardes lager zijn. we zullen het zien
Ik denk wel dat mijn duizeligheid van de schildklier komt. ik probeer het te voelen door ja of nee suppl. in te nemen, moeilijk hoor.
De klachten van Lieverg. zijn heel anders dan de mijne, dus om zomaar 1 op 1 te vergelijken lijkt me niet redelijk.
Weet je Binc, ik ben nu bezig met darmen en schildklier vanaf dec. 2008, is 10 jaar. Ik had nooit gedacht zolang na een operatie nog bezig te moeten zijn met gezondheid. Ik heb veel verbetering bereikt. maar ik ben het ook een beetje zat, dat voelt dus heel dubbel. bv. supplementen, als er een potje leeg is vraag ik me af of ik weer hetzelfde zal nemen of iets anders of zal stoppen.
Ik kom genoeg suppl. tegen die me aanstaan maar wil ook niet teveel. En er zijn zoveel merken.
Wat ik koop en denk nodig te hebben is voor de darmen en vertering, schildklier en immuunsysteem. Onlangs kocht ik Glutathione complex HME Health. Dit omdat ik glut. en AlfaLupon en vit. E kreeg voorgeschreven van Corpus Health maar zijn producten (onder eigen naam) zijn zo duur, niet leuk meer dus daar gestopt. Vloeibare enzymen kan ik helaas niet meer kopen, Enzypharm levert niet meer. Nu vraag ik me af of ik nog enzymen nodig heb maar wil geen pilletje, dus voorlopig maar even niet.
Vu waardes die geprikt zijn:
Hb
Ht
Ery,s
MCV
MCH
MCHC
RDW (14,5) was iets te hoog (H)
INR
aPTT
Natrium, kalium, chloor, Calcium Totaal, Kreatinine
eGFR
Bilirubine
Y-GT 39 (H)
ASAT
ALAT
B12 (H) 834
TSH= 7,9 (H)
Vrij T4= 11,7 (L)
Alles oke, behalve (H) en (L)

Het lijstje van de VU kreeg ik omdat ik mijn huisarts ernaar gevraagd had. Vanzelf kwam hij weer niet op dat idee. Ik wil o.a. de leverwaardes weten maar die staan nu dus op dit lijstje.



 
Liesje hierover:

Ik neem Hashimoto ook met een korreltje zout ja. Maar de TPO is 3x geprikt en is te hoog.

Dit in combinatie met dat je je niet zegt te herkennen in mijn klachten: kijk: die TPO-antistoffen zeggen niets over hoe slecht of goed je schildklier functioneert. Alleen wel hoe groot het geweld is dat op je schildklier wordt afgevuurd door je lichaam. Het kan tijden duren voor je schildklier minder goed gaat functioneren en/of uiteindelijk instort. Hashimoto is geen ziekte van je schildklier, maar een ziekte van je immuunsysteem dat je schildklier aanvalt en meestal niet alleen je schildklier. Als je schildklier lang genoeg onder vuur ligt, kom je vanzelf uit bij meer typische schildklierklachten, maar kennelijk is het gewoon nog niet zover bij jou. Ik zou zeggen: houden zo. Ik weet dat ik mijn bloedformulier terugkreeg over mijn tpo-uitslag en daar stond dat ook gezonde mensen verhoogde schildklierantistoffen kunnen hebben: tja. Dat is gewoon het deel van de populatie bij wie de schildklier onder vuur ligt, bij wie hun immuunsysteem iets mankeert, maar bij wie dat proces nog niet lang genoeg aan de gang is wil de schildklier gebukt gaan onder de ontsteking. Ik vind dat persoonlijk vrij kwalijk dat men dan doet alsof naar mensen die geen geneeskunde hebben gestudeerd en hier geen verstand van hebben, maar wel verhoogde antistoffen: alsof er niets aan de hand is. Dat is mensen verkeerd informeren over de ijsberg die zit onder het topje van de verhoogde antistoffen.

 
Daar ben ik het helemaal mee eens Lieverg. Dat Hash. niet iets is wat zomaar genegeerd kan worden en dat het op den duur zeer ernstige gevolgen kan hebben.
Reguliere artsen (ziekenhuis hebben me alleen maar geld gekost, geen enkel advies waar ik wat aan had. Of ze komen met pillen die ik niet wil slikken. Van voeding weten ze niets. Wat moet ik daar?
Ik vertrouw op mijn eigen gevoel/goede voeding/verstand/orthom.arts enz.Het internet is 1 grote bibliotheek. Laat mij maar lekker de hele dag zoeken, haha.
Hebben jullie wel eens van glutation gehoord? Het lichaam maakt dat zelf aan. nooit geweten. Toevallig las ik ook dat het in grapefruit zit. Mijn vertering was nooit goed en dus kon ik tekorten krijgen.
Mijn buurvrouw met 10 pillen thyrax hoor ik nooit over speciale voeding.
Ik weet zeker dat ik met behulp van dit forum mijn gezondheid heb verbeterd. Er is ook een forum over LAR syndroom. Niet gevonden dat er daar iemand iets met voeding doet. Ik voorspel dat ze op den duur allemaal meerdere klachten krijgen. kan niet missen.
Oke, als ik meer weet over mijn ontl.nu en de noodzakelijke bloeduitslagen laat ik het weten.
 
hoi Liesje: hieronder twee uitspraken van jou. Hoe verhouden die zich bij jou volgens jou tot elkaar?

Ik neem Hashimoto ook met een korreltje zout ja.
Dat Hash. niet iets is wat zomaar genegeerd kan worden en dat het op den duur zeer ernstige gevolgen kan hebben.

 
Dit is niet 1,2,3 te beantwoorden.
Ik ben nu dus 10 jaar bezig met mijn gezondheid. Het zonnetje schijnt en eigenlijk moet ik nu op het balkon in de zon gaan zitten. Maar ik zit weer eens te lezen. Op een computer buiten lezen bevalt niet. Straks maar even dat boek over Hash mee naar buiten nemen, dat kan wel. En boodschappen doen.
Het leven gaat door, ik word 80 deze maand en ik wil niet de hele dag "doemdenken" omdat ik Hash. heb en een slechte schildklier en darmproblemen. In feite houdt het me toch al te veel bezig.
Het is dus zaak om gedachten bewust een andere kant op te sturen.
Zowiezo moet ik me er op een andere manier al mee bezig houden. bv moet ik vandaag spoelen ja of nee (kost tijd , moet ik rekening mee houden). Ik eet niet voordat ik gespoeld heb.
Ik hou een lijst bij van de suppl. zojuist had ik weer dode vingers en gebruik ik als teken om bv selenium te slikken. Ondersteunt de schildklier.
Dus enerzijds zoveel mogelijk een "normaal" leven leiden en anderzijds me er mee bezig houden.
Zou je moeten herkennen lijkt me.
Ik weet wel dat mijn leven en gedachten er heel anders uit zagen voor 2008. Ik heb ook pijnklachen aan bibs overgehouden, Acup. zegt dat het de spieren zijn maar ik vind dat het de zitbotjes zijn.
Dus straks op de fiets weer net doen alsof er niks aan de hand is maar ondertussen weet ik niet hoe ik zitten moet en hoe lang ik het volhoud.(bestraald)
Computer now out of order.
 
hallo Liesje,

Dit is niet 1,2,3 te beantwoorden.

¨Hoe maak ik mezelf ergens makkelijk vanaf?¨

En aangaande dat je jezelf liever anders had gezien op je 80ste en dat je jezelf elke dag geconfronteerd ziet met de gevolgen van o.a. die bestraling: dat vind ik oprecht verdrietig voor je.

Mijn lichamelijke klachten verschillen weliswaar met die van jou, maar ze begonnen ook rond de tijd dat ze bij jou begonnen en ze zijn zo ingrijpend in mijn leven geweest (m.b.t. mijn prive- en werkende leven) dat ik me er wel mee bezig (heb) moet(en) houden. Ik kan geen voedingsmiddel eten of ik reageer erop met sinusitis, depressie, bloedneuzen, hoofdpijn, verstopping, kouwelijkheid, tinnitus, opgeblazen maag, eczeem, uitkotsen en die eeuwige vermoeidheid.

Het is uiteraard niet jouw hobby om jezelf aan je haren uit het moeras te trekken, zo is het dat bij mij evenmin. Maar je hebt al met aardig wat dingen leren omgaan van je gezondheid: dat er dingen zijn waar je invloed op hebt ook in hachelijke situaties: dat geeft mij persoonlijk in elk geval kracht en hoop op een nog groter gevoel van vrijheid in mijn leven. Gevoel van controle.
 
Lievergezond, ik kijk ook vaak naar mensen die heel wat meer klachten hebben dan ik. Dan ben ik er nog goed vanaf gekomen denk ik dan.
Jij hebt absoluut veel meer klachten dan ik. Ik hoop voor jou dat in die tussentijd ook de meeste klachten zijn verdwenen of onder controle. Je mag trots zijn op jezelf, je hebt je gezondheid in eigen handen genomen. Je moest wel, dat begrijp ik, maar je deed en doet het wel.
Aanvankelijk moest ik ook wel en zo begint het dan. Ik zat de hele dag op bed want in een half liggende houding kon ik de diaree die de hele dag door aanwezig was een beetje onder controle houden. Nooit reguliere middelen genomen. Een simpele stoelgangthee bracht redding.
Ik kijk ook wat ik nog allemaal wel kan. en dat is veel.
Ik kan ook goed alleen zijn en hou van lezen en ben geinteresseerd in wetenschap.
Ik kan genieten van kleine dingen. Ik heb nog niet gegeten, ik heb eerst een leverdrankje genomen (is lekker). Straks koffie in het zonnetje, neem ik de tijd voor enz. enz.
Ik hoop dat jij dat ook kunt. We zijn niet zielig, we hebben gewoon pech gehad.
 
hallo Liesje,

Straks koffie in het zonnetje, neem ik de tijd voor enz. enz.
Ik hoop dat jij dat ook kunt.

Ja dat kan ik, maar dan wel zonder koffie graag:)

 
Er stond al lange tijd weer een bloedonderzoek op mijn programma en dat is eindelijk gebeurd. De uitslag van TPO duurt langer voordat ik die krijg. Hopelijk eind van de week alles in handen. waarschijnlijk wil ik de stoelgang ook nogmaals laten controleren.
Er is wat betreft stoelgang iets positiefs aan de gang. Vanaf de hele dag diaree tot aan nu is een hemelsbreed verschil ten gunste maar wel anders dan ik had verwacht.
Mijn doel was en is om het meer ingedikt te krijgen. daar zat al verbetering in maar niet genoeg naar mijn zin. want ook het laatste ontlasting-onderz. toonde nog een doorlaatbare darm.
De afgelopen maanden 2x per maand acupunctuur gedaan omdat arts Tan denkt dat hij de functie om te ontlasten weer op gang kan brengen. Want zo heeft hij dat geleerd. nieuwe stuk darm moet dan de impuls weer gaan geven.
Verder ook extra supplementen voor de lever genomen en vaak het "leverdrankje" genomen.
OOk nog vaak stoelgangthee.
Al die dingen werken soms niet en soms wel. Daar is dus geen pijl op te trekken.
Wat werkt er dan wel?
Stel ik neem een "leverdrankje" en het werkt, dan ben ik goed leeg en hoef 2 dagen niet te spoelen. Tegenwoordig wacht ik tot ik wat voel en wat voel ik dan? kleine drolletjes die eruit worden GEDUWD. Niks geen impuls. echt niet. Dit is dermate vervelend dat ik ga spoelen. Voel ik niks wacht ik gewoon.
Door dat lange wachten dikt dus de ontlasting in zoals ik het wil hebben.
Maar toch weer een verandering. Ook al denk ik dat ik 2 dagen niet hoef te spoelen toch al na 1 dag drolletjes (vingerhoedjes vol) dat schiet echt niet op.
Maandagavond weer een leverdrankje genomen, heeft heel goed gewerkt, (werkt na 2,5 uur al) ik schat 750 gram of 1000 gram in de WC.(de darm krampt behoorlijk en dat vind ik erg prettig).
Normalerwijze zou ik dan 1,5 dag of 2 dagen niet hoeven te spoelen.

En verrassing: dinsdagavond zonder thee of zonder leverdrankje of zonder spoelen: naar de WC alsof ik een leverdrankje had genomen en weernet zo veel als de vorige dag in de WC, ook goed ingedikt. En dat is echt de eerste keer sinds 2009.

Waarom nam ik extra thee en extra leverdrankjes? omdat dan de route en aansturing van ontlasting anders is dan met spoelen. Gewoon op gevoel, gewoon maar zien wat het me brengt.

Geen mens is hetzelfde en ook de reactie van een lichaam niet. Ik denk al veel langer dat mijn hersens en darmen (prikkel) een eigen systeem hebben ontwikkeld. Kan het niet bewijzen maar wel voelen. Alsof de hele dikke darm vol zit en er een seintje komt vanuit de lever.
Dat is in de afgelopen jaren ook altijd zo geweest. Altijd een vreemde prikkel die de boel aan de gang brengt/bracht.
Wie gebruikt er tegenwoordig nog leverdrankjes?
 
Ik hoop dat niemand aanstoot neemt aan het feit dat ik het altijd maar over stoelgang moet hebben. Misschien lezen er mensen mee die ook een LAR-syndroom hebben.
Helaas heb ik nooit mensen gevonden die het op mijn manier behandelen, dus zonder medicatie maar met goede voeding en supplementen.
Nu het zoveel beter gaat hoop ik dat andere dingen ook ten goede veranderen. Mijn trage schildklier geeft problemen die ik voorheen niet had.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.460
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan