Phoenix stelt zich voor

G

Guest

Guest
Gegroet allen!

Al een tijdje lees ik hier en daar wat threads op dit forum en ik vond het wel eens tijd worden om actief deel te nemen aan de verschillende topics. :)

Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in gezonde voeding maar het was pas eind 2008/begin 2009 dat ik kennismaakte met de onconventionele theorie over verzadigde vetten. Via allerlei blogs die tegen de mainstream gezondheidsopvattingen ingaan belandde ik diezelfde week bij Weston A. Price. Ik wist meteen in elke vezel van mijn lichaam of via het zogenaamde "gut instinct" :wink: , dat dit wat voor me was.

Ik had hier in eerste instantie een heel verhaal staan over mijn medische achtergrond maar dat heb ik toch maar gedelete. Het volstaat om te zeggen dat ik sinds 7 maanden een glutenvrij dieet eet en me wil richten op een dieet dat bestaat uit een mix van een gv dieet, een aangepast WAPF dieet, primal (dieet en beweegpatroon)en een mediterraans dieet.

Ik wil me de komende maanden richten op het uitbouwen van de positieve effecten van mijn glutenvrije dieet en o.a. mijn maagzuur versterken. Vooral met dat laatste is in mijn geval veel winst te bereiken.

Groeten,

Phoenix ;-)

 
Hoi Phoenix, leuk dat je je hier voorstelt.

Heb je al meer dingen geprobeerd hiervoor met dieetwijzen om je gezondheid te ondersteunen?

 
Welkom Phoenix (leuke stad, daar ben ik geweest :))! Ik ben even benieuwd.... heb jij soms ook een achtergrond van boulimia/anorexia zoals zovelen hier? Wat was voor jou de reden om glutenvrij te gaan?

 
Leuk dat je je voorstelt, Phoenix. Zeer herkenbaar, dat "gut-feeling" toen je las over westonprice, ik had echt precies hetzelfde. Misschien kun je beter wel je medische geschiedenis neerpennen, de meesten van ons zijn erg nieuwsgierig :wink:

 
Hé allemaal,

dankjewel voor het warme welkom :wink: .

Ik heb voor Weston A. Price niet veel andere diëten geprobeerd. Eén keer heb ik Montignac geprobeerd maar dat is al weer jaren terug. Ik viel daar wel heel erg van af trouwens, maar ik denk dat ik mijn lichaam meer slecht dan goed heb gedaan. Ook heb ik jarenlang een paar supplementen en superfoods genomen.

Ook nu eet ik niet volledig WAPF. Ik heb wat testjes gedaan en daaruit bleek wat ik al vermoedde, dat ik proteïne en vet slecht verteer. Een gebrek aan maagzuur en galaanmaak dus. Het is wel iets beter geworden sinds ik gv eet trouwens.

Ik heb geen verleden met boulimia en/of anorexia. Ik heb wel af en toe, zo net voor de rode zondvloed :D , een vreetbui, maar aangezien het maar 1,2 keer per maand is, sta ik mezelf dat toe. Maar goed, dat kun je dus niet als boulimia bestempelen.

Ook heb ik geen orthorexia. Ik geloof niet in 100% goed eten; de 80/20-regel past beter bij mij.

Hebben jullie dat ook dat als je ergens mee bezig bent en je je intuïtie nog niet volgt op dat gebied, dat het dan elke keer in je leven opduikt? Alsof het universum je een teken wil geven? Ik heb een auto-immuunziekte en had al eerder gedacht dat er een verborgen voedselallergie/voedselintolerantie aan ten grondslag lag. Bovendien was ik het beu om alleen mijn symptomen te behandelen en niet de oorzaak van de auto-immune storm in mijn lichaam. Ik had wel eerder gedacht aan glutenintolerantie maar omdat dat al eerder getest was en ik negatief testte dacht ik er verder niet aan. Nou dat heb ik geweten. Elk moment dat ik de tv aanzette, of iets opzocht op internet of een krant las, kwam ik op de één of andere manier een verhaal tegen over glutenintolerantie. :lol:

Toen ben ik weer de mallemolen ingegaan en de testresultaten waren wat onduidelijk. Hoe dan ook, ik had me voorgenomen dat mocht ik de doorverwijzing niet krijgen, ik toch het gv dieet zou proberen. Ik heb er bewust voor gekozen er heel onvoorbereid en ongedwongen in te stappen; mocht het tegenvallen dan zou het niet de zoveelste teleurstelling zijn.

Het is het beste wat ik ooit heb gedaan. Het is echt iets wonderbaarlijks als je van dichtbij het zelfgenezend vermogen van het lichaam kan aanschouwen. Ik durf nog niet met 100% zekerheid te zeggen "ik heb coeliakie" maar ik zie meer veranderingen in de 7 maanden van mijn gv dieet dan in de 6 jaar daarvoor. Ik ben er ontzettend blij mee en ik ben er heel erg dankbaar voor.

 
Net als de meesten al overal geweest en van alles geprobeerd. Ik ben begonnen met eliminatie dieet, ook glutenvrij. En nog van alles. Nu: helemaal geen granen meer, alleen nog vetten/vlees/vis/orgaanvlees en 3 x per dag groente, veel groente.

Heel erg goed om zelf het heft in handen te nemen, en te zoeken naar de oorzaak. ik heb het idee dat aetsen al snel het stempel: auto-immuun op je stampen als ze eigenlijk geen idee hebben wat je mankeert.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan