Pesticiden in kruiden..

Jocoma

Member
Zou graag willen weten of en welke kruiden met pesticiden worden behandeld ?
Er zijn bv diverse overzichtjes te vinden op internet die aangeven welke groenten - fruit
het meest behandeld worden met pesticiden.
Misschien is er ook ooit een onderzoek gedaan naar pesticiden in kruiden zoals nootmuskaat, kruidnagel, peper.... ?

Bijvoorbaat dank
 
Koop je kruiden gewoon biologisch of kweek zelf datgene wat je kunt. Juist met kruiden kun je je eten verrijken, daar wil ik alleen het beste van.
 
Bella , Dank voor je suggestie
Sommige bio kruiden vind ik wel wat boven budget..
Dan maar goedkoper alternatief uit supermarkt of ookwel toko
Toko's importeren uit exotische oorden
Sommige kruiden hebben weinig last van ziekten, insecten, o.a.
Van het meest gangbare groenten en fruit zijn er diverse overzichtjes te vinden op internet, maar ik mis een overzichtje over (exotische ) kruiden zoals nootmuskaat - kruidnagel ....
en hoe zit het met import rode pepers....uit bv Turkije..?
Worden import groenten fruit kruiden gecontroleerd op pesticiden e.a. ..?

bvd!
 
Bella , Dank voor je suggestie
Sommige bio kruiden vind ik wel wat boven budget..
Dan maar goedkoper alternatief uit supermarkt of ookwel toko
Toko's importeren uit exotische oorden
Sommige kruiden hebben weinig last van ziekten, insecten, o.a.
Van het meest gangbare groenten en fruit zijn er diverse overzichtjes te vinden op internet, maar ik mis een overzichtje over (exotische ) kruiden zoals nootmuskaat - kruidnagel ....
en hoe zit het met import rode pepers....uit bv Turkije..?
Worden import groenten fruit kruiden gecontroleerd op pesticiden e.a. ..?

bvd!
Ik zou naar een Poolse supermarkt gaan of importeren uit Polen.. daar is namelijk een bepaalde 'wet' dat ze geen bestrijdingsmiddelen enz mogen gebruiken. veel Poolse kennissen bevestigen dit ook.
 
Mike weet hier veel van, ... biologisch
Super Smoothies, ons avontuur is gestrand op de verkrijgbaarheid van biologische grondstoffen

Een avontuur dat begon met een lezing en nooit van de grond kwam
 
Biologisch is volgens mij in sommige gevallen ook maar gewoon een marketing term. Oh het is Bio dus het zal wel goed/gezond zijn. Wat is de wet- en regelgeving voor het woord biologisch? Waar moet het aan voldoen voordat je zoiets op je verpakking mag zetten.
 
Zelf koop ik tegenwoordig alles groot in, dat scheelt bakken met geld.
Veel gedroogde kruiden kun je in kilo formaat kopen. Zijn lang houdbaar.
 
Ik waag het zeer te betwijfelen. Er wordt elektrolyse toegepast, oftewel ionisatie net als bij een Kangen-apparaat. Dit kan niet voor deze prijs, onmogelijk. Het lijkt erop dat Juglen een ouderwetse marktkoopman is geworden. Heb je zijn posts gezien tijdens corona? Total sellout.

Mike
 
Ik waag het zeer te betwijfelen. Er wordt elektrolyse toegepast, oftewel ionisatie net als bij een Kangen-apparaat. Dit kan niet voor deze prijs, onmogelijk. Het lijkt erop dat Juglen een ouderwetse marktkoopman is geworden. Heb je zijn posts gezien tijdens corona? Total sellout.

Mike
ik twijfel er eerlijk gezegd ook aan. Daarom zette ik het hier neer. Wacht de feedbackreakties wel af ;).En wat in een groente of fruit zit, noem bv een appel, dat ioniseer je er volgens mij niet uit. Buitenkant schil wassen geloof ik nog wel. Kan ook met bica. Verder lees ik heel soms een post van hem. Dit apparaat stuurde iemand mij via de mail, dus moest wel even kijken.
 
Als je de stand 'strong acidic' kiest van een Kangen-apparaat komt er uit het kleine slangetje 2.5 pH uit en uit het grote slangetje 11 pH. Met het extreem basische water kun je het olielaagje losweken waarmee pesticides AAN DE BUITENKANT van bijv. tomaten en daarmee de pesticides zelf. Evt. pesticides die zich binnenin de plant bevinden zijn NIET te verwijderen, ook niet via elektrolyse. Juglen wil gewoon een vette decembermaand en belazert de kluit.

Mike
 
Als je de stand 'strong acidic' kiest van een Kangen-apparaat komt er uit het kleine slangetje 2.5 pH uit en uit het grote slangetje 11 pH. Met het extreem basische water kun je het olielaagje losweken waarmee pesticides AAN DE BUITENKANT van bijv. tomaten en daarmee de pesticides zelf. Evt. pesticides die zich binnenin de plant bevinden zijn NIET te verwijderen, ook niet via elektrolyse. Juglen wil gewoon een vette decembermaand en belazert de kluit.

Mike
Juglen, in de zak van Sinterklaas! :ROFLMAO:
 
Pesticiden-alert: rozijnen erger dan ooit besmet met gifcocktails
Wordt dit bericht niet goed weergegeven? Klik dan hier
Logo Foodwatch

Kon ik je maar mailen met positief nieuws over landbouwgif! Deze nieuwsbrief breng ik helaas een zorgwekkende boodschap over de vervuiling van rozijnen, maar het positieve bericht is dat wij strijdbaar zijn, blijven onderzoeken en hard van ons laten horen. Voedsel zou veilig moeten zijn voor alle consumenten. En het kan niet zo zijn dat landarbeiders ziek worden van de teelt of dat planten en dieren uitsterven vanwege vervuiling door bestrijdingsmiddelen. Daarom blijven wij herrie maken richting overheden en supermarkten!
rozijnen+1100x800.jpg

Gifkrenten: het kon dus nog erger!​

Zoals elk jaar hebben wij de cijfers van de NVWA opgevraagd over residuen. Vorig jaar sprongen de krenten er enorm uit: hoge vervuiling van gemiddeld meer dan 10 verschillende resten per test op rozijnen. Dit jaar is het nog erger. Er zijn gemiddeld meer dan 18 residuen per meting gevonden en bij een meting van de Jumbo ging het zelfs om 39 gifresten op de rozijnen! Schokkend is het grote aantal illegale stoffen in de Europese landbouw dat toch weer via import op ons bord terecht komt.
 
Heb zelfs enige argwaan ook als het om biologische
gewassen van "eigen bodem" gaat...
Ik denk dat ook gewassen van eigen bodem een vraagteken
is als het om pesticiden e.a. gaat...
We zien dat bv ook hoe gemakkelijk bv stikstof of bestrijdingsmiddelen zich verplaatsen soms zelfs over
grote afstanden...De mate waarin schadelijke stoffen reeds
gepenetreerd zijn in onze voedselketen.. , en dus natuurlijk ook in biologische voeding. (Gelukkig in mindere mate dan in reguliere voeding...)
 
Zeg je nu dat stikstof ook een gevaarlijke stof is, net zo gevaarlijk als pesticiden?

Mike
 
Ik waag het zeer te betwijfelen. Er wordt elektrolyse toegepast, oftewel ionisatie net als bij een Kangen-apparaat. Dit kan niet voor deze prijs, onmogelijk. Het lijkt erop dat Juglen een ouderwetse marktkoopman is geworden. Heb je zijn posts gezien tijdens corona? Total sellout.

Mike
Hij onderbouwt het wel; ook met link naar onderzoeksresultaten van onafhankelijke labs
Bewezen werking
Wij hebben dit apparaat laten testen door een geaccrediteerd laboratorium in Nederland, waardoor we zeker weten dat dit apparaat effectief is. We hebben ook rapporten opgevraagd van andere onafhankelijke laboratoria. Klik hier om deze resultaten te downloaden.

Hoe werkt de AquaPure?
AquaPure werkt door middel van elektrolyse. De AquaPure elektrolyseert water (H2O) dat voorzien is van natriumchloride (zout, ook bekend als NaCl). Het proces geeft 2NaCl + 2H2O → 2NaOH + H2 + Cl2 (Elektrolyse). Zo ontstaan twee nuttige verbindingen: chloor (CI2, een sterk oxidatiemiddel en veel gebruikt ontsmettingsmiddel) en natriumhydroxide (NaOH). NaOH en H2 worden geproduceerd aan de kathode en Cl2 aan de anode. (De twee ‘polen’ die je ziet als je het deksel van de AquaPure opent). Bovendien verschijnt natriumhypochloriet (oplossing gemaakt door chloor te laten reageren met een natriumhydroxideoplossing) als product van de volgende reactie: 2NaOH + Cl2 → NaOCl + H2O + NaCl

Er ontstaat dus natriumhypochloriet (NaOCl, ook een sterk oxidatie- en ontsmettingsmiddel). Zowel chloor (Cl2) als natriumhypochloriet (NaOCl) vallen de pesticidemoleculen aan en breken ze af.

AquaPureNB-1-1024x531.jpg


Waarom is zout nodig?
Gewoon zout bestaat uit natrium en chloride. Een zoutoplossing bevat daardoor natrium- en chloride-ionen (Na+ en Cl-), die nodig zijn voor de elektrische geleiding. Ook helpen de chloride-ionen, zoals hierboven aangegeven, bij de vorming van chloor (Cl2), een sterk oxidatie- en ontsmettingsmiddel.

Door water, zout en elektrolyse te combineren wordt de moleculaire structuur van verontreiniging afgebroken, waardoor ze worden omgezet in onschadelijke niet-toxische stoffen. Wanneer de verontreinigingen onschadelijk zijn gemaakt zijn ze gemakkelijk weg te spoelen met water. Het resultaat is prachtig schone groenten en fruit.
 
Hij is wel inderdaad wat commerciëler geworden met de jaren, maar dat ie de boel bewust belazerd geloof ik niet
 
Of hij het nou bewust doet of niet, hij belazert de kluit wel degelijk. Getest in China? Zie de stempel onderaan het rapport.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.437
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan