Persantin - voorstellen kimmaatman

kimmaatman

New member
hallo allemaal, nadat ik de afgelopen maanden mij vierkante ogen gelezen heb op het forum en andere gerelateerde onderwerpen op het internet en mijn ogen weer redelijk rond zijn hier mijn verhaal.

In 2011 heb ik een herseninfarct gekregen en werd opgenomen op de afdeling neurologie hier in eindhoven. Aangezien ik er snel bij was is de schade die ik er aan overgehouden heb zeer minimaal.Maar het heeft mij ook zeer veel opgeleverd.Vandaar dat ik nu op de site terecht gekomen ben.....:)

Terug uit het ziekenhuis kreeg ik me toch een lading pillen mee daar wordt je niet goed van...De bijsluiters gelezen en mijn lange haren gingen rechtop staan wat ik allemaal las en de eerste gedachte was.......no way.......

Zelf kwam ik erachter dat ik een koolhydraat probleem had en ben plankgas hiermee aan de slag gegaan.Via de zienswijze van atkins ben ik doorgaan zoeken en steeds meer werd mij duidelijk waar het probleem lag.De bloedonderzoeken wezen uit dat zo bijna alles veel te hoog was.....tot het laatste onderzoek.....door mijn veranderde levenswijze bleek alles goed te zijn en de praktijkbegeleidster viel nog net niet van haar stoel.....:)

Door mijn zelf ingestelde zoektocht ging het steeds beter met mij en uiteindelijk, het moest zo zijn, kwam ik hier op de site terecht en dacht......wat een herkenning......

Inmiddels zijn de pillen voor hoge bloeddruk,cholesterol,spiriva ingeleverd bij de apotheek....

Maar nu mijn vraag over Persantin.Dit is een medicijn wat vaak bij een infarct verstrekt wordt. Ik heb de neuroloog gemaild en gevraagd of ik nu hier mee kan stoppen aangezien ik visolie slik die ook bloedverdunnend zijn.... Hij zei tegen mij, kim om eerlijk te zijn weet ik het niet want er is nooit wetenschappelijk onderzoek gedaan naar mensen die daadwerkelijk een levensstijlverandering hebben gedaan.

Toen ben ik naar de apotheek gegaan die hetzelfde vertelde....

Mijn punt is, dat ik zelf ervaren heb wat een bloedprop kan doen met je lichaam, en als het veel langer geduurd zou hebben zat ik nu niet hier te typen maar was ik halfzijdig verlamd geweest.

Maar mijn hele Zijn zegt ik wil ook van die persantin af.Zelf ben ik in mijn leven nooit zo'n pillen slikker geweest, maar heb het wel regelmatig gedaan maar dat was meer om het weekend wat leuker te maken......:)

Ik durf de gok niet te maken om ook hiermee te stoppen, daarom mijn vraag aan ieder van jullie die misschien hier te maken mee heeft gehad.....wat rest mij....

Groet kim,ik ben een man ondanks dat mijn naam anders doet vermoeden.

 
Hier de bijsluiter van Persantin.

Quote:
4. MOGELIJKE BIJWERKINGEN

Zoals elk geneesmiddel kan ook dit geneesmiddel bijwerkingen hebben, al krijgt niet iedereen daarmee te maken.

Bij normale doseringen zijn de bijwerkingen over het algemeen mild en van tijdelijke aard.

De volgende bijwerkingen kunnen zeer vaak (bij meer dan 1 op de 10 gebruikers) voorkomen:

hoofdpijn

duizeligheid

diarree

misselijkheid

De volgende bijwerkingen kunnen vaak (bij 1 op de 10 tot 1 op de 100 gebruikers) voorkomen:

pijn op de borst (angina pectoris)

overgeven

huiduitslag

spierpijn

De volgende bijwerkingen kunnen soms ( bij 1 op de 100 tot 1 op de 1.000 gebruikers) voorkomen:

afwijking in het aantal bloedplaatjes, wat tot een gestoorde bloedstolling kan leiden

(trombocytopenie)

overgevoeligheidsreacties (allergische reacties)

plotselinge vochtophoping in de huid en slijmvliezen (angio-oedeem)

ernstige reacties door een plotselinge sterke vaatverwijding ten gevolge van ernstige

overgevoeligheid voor bepaalde stoffen (anafylactische reacties)

een versnelde hartslag

bloeddrukverlaging

rood worden van het gezicht/blozen

(ernstige) benauwdheid door kramp van de spieren van de luchtwegen (bronchospasmen)

spastische kramp van de keelspieren (laryngospasmen)

dipyridamol kan worden opgenomen in galstenen

huiduitslag met hevige jeuk (netelroos) en vorming van bultjes (galbulten)(urticaria)

bloedingen na een ingreep

bloedingen tijdens een operatie

Krijgt u veel last van een van de bijwerkingen? Of krijgt u een bijwerking die niet in deze bijsluiter staat? Neem dan contact op met uw arts of apotheker.


Stel jezelf de vraag of je liever deze rommel tot je wil nemen of een natuurlijk omega-3 supplement als visolie? Overigens raad ik je gefermenteerde levertraan aan i.p.v. visolie.

Mike

 
Dag Mike en aangenaam virtueel kennis te maken met je,en ja ik had al mijzelf de vraag gesteld en koos voor de visolie. Ik zal de gefermenteerde levertraan bestellen. Dank voor je snelle reactie. Groet kim.

 
Hallo Kim,

Daar je ogen van vierkant weer terug rond geworden zijn zul je ook je voeding aangepast hebben.

Ik hoop dat het je veel brengt.

Lia

 
ik heb de info over h2o2 gelezen. mijn vraag is als je ermee begint,moet je beginnen met verdunnen of kun je gelijk beginnen met 1 druppel en dan langzaam opbouwen.Waar kun je een pipet kopen.

 
Hoi Kim,

Ik zag je mailtje zojuist in mijn box.

Je kunt beginnen met 35%, de eerste drie dagen 1 druppel in een glas water met sole.

de volgende drie dagen doe je 2 druppels in een glas water, en zo ga je langzaam omhoog.

Mocht je erge reacties krijgen dan ga je een druppel lager totdat het goed voelt.

Mocht 1 druppel 35% al erge reacties opleveren dan verdun je het naar 3%.

neem 1 deel 35% H2O2 en voeg daar 11 delen (liefst gefilterd) water aan toe en je hebt 3%.

Zou je ook nog even willen opschrijven wat je allemaal eet en drinkt op een dag?

Lia

 
dag lia, op dit moment ben ik bezig met een proteinedieet en dus continu in ketose. de koolhydraten verkrijg ik uit groenten dus <20 gram.Dit omdat ik nu eindelijk eens op mijn gewenste gewicht wil komen en dat gaat zeer de goede kant op.Inmiddels 19 kg af gevallen.Ten tijde vh infarct woog ik veel te veel.Zoals mijn achternaam doet vermoeden is mijn *probleem* de maat te houden. Het is links om of rechts om en het midden was vaak zoek. In deze fase wil ik dan aanhouden als ik mijn streefgewicht bereikt heb.Door het vele lezen hier op het forum en daardoor het vele napluizen op het internet ben ik heel blij met de ingeslagen weg. Inmiddels mijn medicijnen de deur uitgedaan en natuurlijke vervangers aangeschaft.Ik woon in Eindhoven en ben de boer opgegaan en weet nu waar ik de meer gezondere levensmiddelen kan kopen.In mijn *achtertuin* is de http://www.destoerderij.nl en http://www.deblijebig.nl en iets verder http://www.vaneigenerf.nl/onzeboeren/profiel.php?profile=34

Dus keus te over hier in eindhoven.Ook is er een weekmarkt op het Wilhelminaplein op zaterdag waar de produkten gekocht kunnen worden.

Omdat ik zo hoog in eiwitten zit drink ik ook veel water nu inmiddels met Keltisch Zeezout.Voor mij was het een openbaring om de omslag te maken van onverzadigd vet naar verzadigd vet.Over 3 maanden laat ik mijn bloed weer prikken en ben benieuwd wat daaruit komt. Verder luister ik goed naar wat mijn lichaam zelf aangeeft.

Inmiddels is het mij ook duidelijk hoe het nu zit met de gedachte achter inname van h2o2.Ik ga als mijn gewicht bereikt is het rustig opbouwen met de 3% oplossing en zo opbouwen.

Ook wil ik dan beginnen met rauwe melk die ga ik dan halen bij de Genneperhoeve.Het kost daar 1 liter voor 1 euro.

Groet kim.

 
Quote:
op dit moment ben ik bezig met een proteinedieet en dus continu in ketose.


Allereerst brengt een eiwitrijk voedingspatroon je NIET in ketose. Ketose = vetverbranding, geen eiwitverbranding. Als je de fout maakt om vooral voor eiwitten te kiezen, zonder voldoende ondersteunende vetten, zal je lichaam in de suikerverbranding blijven door simpelweg eiwitten om te zetten in glucose.

Daarnaast is een eiwitrijk voedingspatroon slecht voor je schildklier, darmen en nieren. De verhouding moet zijn:

1. vetten

2. eiwitten

3. koolhydraten

Er is veel schildklierhormoon nodig om eiwitten goed te verteren. Daarnaast is eiwitvertering het meest energierovende proces van de spijsvertering en kost het ongelooflijk veel water. Zonder ondersteunende vetten (altijd meer vetten dan eiwitten) is het ronduit belastend.

Het gaat er dus vooral om een VETRIJK voedingspatroon aan te houden. De natuur levert altijd vetten in combinatie met eiwitten, dus over je je eiwitconsumptie hoef je je helemaal niet druk te maken.

Mike

 
Ter aanvulling,het is een tijdelijke maatregel om zo hoog in eiwitten te gaan zitten.Ik gebruik om af te vallen naar mijn streefgewicht

Whey Isolate.De shakes die ik maak 6x daags aangevuld met kokosolie erdoorheen brengen mij terdege in een ketose toestand.Ik heb een aceton smaak in mijn mond en de ketostix laten zien dat ik in ketose toestand ben, en het gewichtsverlies is navernand.De shakes proteïne zorgen ervoor dat er geen spierafbraak plaatsvind. Mijn sport is fitness.Uiteraard drink ik hierbij veel water ivm de nieren.

S Avonds heel beperkt groenten voor de vezels.Door de grote eiwitiname heb ik geen hongerklop door de hele dag.De eiwitrijke inname zorgt ervoor dat de vetverbranding gestimuleerd wordt.Als ik mijn gewenste gewicht bereikt heb, denk dat het nog zo'n 3 weken duurt, ga ik langzaam aan over naar de verdeling zoals jij hierboven aangeeft.Dat het belastend is weet ik daarom is het ook maar voor zeer beperkte duur.Het doel heiligt voor mij de middelen voor deze tijd.Ik kom van 117 kg met een buikomvang van 127 en ga naar 82 en omvang van 92.Het is een hele levensstijlverandering wat ik meemaak, ik voel me goed,en weet zeker dat als ik de 82 kg bereikt heb ik plankgas edoch langzaam opbouwen ga leven volgens wat hier op het forum gesteld wordt.Groet kim.

 
Quote:
Whey Isolate.De shakes die ik maak 6x daags aangevuld met kokosolie erdoorheen brengen mij terdege in een ketose toestand.Ik heb een aceton smaak in mijn mond en de ketostix laten zien dat ik in ketose toestand ben, en het gewichtsverlies is navernand.De shakes proteïne zorgen ervoor dat er geen spierafbraak plaatsvind. Mijn sport is fitness.Uiteraard drink ik hierbij veel water ivm de nieren.


Jij drinkt weipoeder? Dit is zeer funest en je komt hiermee niet in ketose, maar in keto-acidose. Vandaar de acetonsmaak. Keto-acidose is een verschijnsel dat gepaard gaat met DIABETES en dit noemen we niet voor niets SUIKERziekte! De eiwitten worden wel degelijk omgezet in glucose. Wat je hier schrijft klopt dus niet:

Quote:
De eiwitrijke inname zorgt ervoor dat de vetverbranding gestimuleerd wordt.Als ik mijn gewenste gewicht bereikt heb


Inname van geisoleerde eiwitpoeders zorgt NIET voor ketose, het bevordert SUIKERVERBRANDING! Ik ken persoonlijk iemand die heel snel afviel op basis van eiwitshakes. Deze persoon verloor weliswaar gewicht, maar zag er NIET gezond uit en na het dieet kwamen de kilo's er weer snel aan, omdat ze weer koolhydraten ging eten!

Quote:
Q. If protein powders are harmful, what do you recommend using instead?

A. We recommend real, complete protein from food (meat, dairy, eggs, seafood) WITH the fats that proteins naturally come with. Read the article "Guts and Grease" on our website ( http://www.westonaprice.org/traditional-diets/guts-and-grease ). Lean meat and protein powders rapidly deplete vitamin A. You do not need to supplement with extra protein as long as you are including protein-rich foods in your diet.


http://www.westonaprice.org/faq/faq-supplements

Consumptie van geisoleerde eiwitpoeders leidt tot uitputting van je (te lage) vit. A-voorraad en vertraagt de schildklier en daarmee je hartslag, bloedsomloop en spijsvertering, verhoogt je cholesterol en verlaagt je lichaamstemperatuur. Dit gaat je dus ook niet helpen als je wilt voorkomen dat je bloedproppen krijgt! Je komt nogal koppig over, maar je kunt niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent!

Mike

 
Hoi Kim,

Misschien kun je beginnen met het lezen van Eet vet wordt slank van Barry Groves om in te zien dat je ook van vet eten kunt afvallen en wel op een gezonde verantwoorde manier. Te snel afvallen zorgt ook voor een overbelasting van het lichaam en de kans dat je heel ongezond uit deze periode komt is aanzienlijk.

 
koppig ben ik niet in tegendeel.....maar ik ben het oneens over de definitie van kets-acidose. Als er zowel te hoge bloedsuikers als een grote hoeveelheid ketonen aan te tonen zijn is er sprake van keto-acidose. Mijn glucose is goed.Check dat elke dag.

Afvallen is mijn devies op dit moment.Daarna We recommend real, complete protein from food (meat, dairy, eggs, seafood) WITH the fats that proteins naturally come with. Akkoord.

En de bloedprop die ik had ten tijde van mijn infarct had was in een totaal andere levensfase dan nu.Drastisch afvallen heeft ook zo zijn gezondheidsvoordelen.Zoals ik al eerder schreef alle waarden waren goed bij mij, over een paar maanden weer onderzoek en we zullen zien hoe het er dan voorstaat.En ik ben het met je eens dat gezond leven door voeding bewerkstelligt wordt.

En ik vraag mij af of er mensen zijn die weinig stress ervaren,zeer weinig koolhydraten nuttigen, goed in de vetten en proteïne zitten

een infarct krijgen.. maar dank voor je reactie.Groet kim.

 
Tanja,Eet vet wordt slank ben ik van op de hoogte....Ik weet dat ik mijn lichaam voor deze weken overbelast.Ik doe het bewust.

Daarom ben ik ook heel benieuwd wat de waarden zijn over een paar maanden, maar ook hoe ik mij voel.Maar zoals ik al eerder schreef, ten tijde van mijn infarct waren er alleen maar alarm bellen, nadien toen ik mijn levensstijlverandering in werking had gezet was alles goed volgens de toen heersende referentiewaarden.

Afvallen is mijn devies nu.......Op zich at ik gezond,veel indiaase kruiden,3x in de week vis,maar gigantisch veel koolhydraten.Om de koolhydraten gigantisch naar beneden te schroeven ging alles veel beter.Aldoende leert men.....

Ook heb ik mijn medicijnen de deur uit gedaan,en vervangen door natuurlijke supplementen.Daarom ben ik het met mike niet eens dat ik koppig zou zijn.....:)

Ik ben continu bezig met gezondheid, ben er nog niet, maar neem van mij aan dat ik waar ik wil zijn.....

Groet kim.

 
Misschien moet ik het boek van Barry Groves ook maar aanschaffen, want ik wil ook van mijn morbide buikomvang af.

Je hoort mij geen slecht woord zeggen over WAP hoor, ik eet verrukkelijk, ik ben van mijn antidepressiva af (YEAH), ik heb nooit meer honger of cravings, volgens mij zijn mijn voorhoofdsholtes ook mooi leeg aan het raken,ik voel me energiek en slaap goed en dan vergeet ik vast nog wat pluspunten.

Maarr... ik heb nog steeds die irritante buik, waardoor ik (als ik jonger was) zwanger uitzie.

Nu wil ik niet klagen, daar heb ik totaal geen recht op, maar ik had stiekem gehoopt dat mijn omvang ook wat zou slinken.Hoe kom ik dan tot het verbranden van dat buikvet??

Overigens ken ik heel wat mensen, met veel tot matige overgewicht, die met een eiwit dieet, behoorlijk zijn afgevallen. Alleen ze zijn allemaal ook weer terug naar hun oude gewicht of erger.

Tanja, ik ga niet wachten tot jij het boek uit hebt :wink:, ik ga het NU bestellen.

 
Quote:
Mijn glucose is goed.Check dat elke dag.


Wat beschouw jij als een normale nuchtere (in de ochtend voor het ontbijt gemeten) glucosewaarde? De officiele bovenwaarde van 6 is al te hoog, moet 5 zijn!

Mike

 
Hoi Laigueglia, het punt is dat dat al die mensen die weer gigantisch aangekomen zijn weer terugvallen in hun oude patroon. En zoals ik eerder vertelde gebeurd dat mij niet omdat ik mijn levensstijlverandering doorvoer. Voorheen kon ik met gemak een heel stokbrood naar binnen werken, een babi pangang ook waar *normale* mensen 3 dagen overdoen.

Levenstijlverandering is een heel intensief gebeuren, ik ben er elke dag mee bezig van s morgens tot s avonds.Je hebt ook een gigantische doorzettingsvermogen voor nodig.En helaas ken ik teveel mensen van mijn leeftijd die zeggen, ach ik geef de pijp aan maarten en gaan vervolgens vrolijk door met hun levensstijl.Maar als je mij nu ziet t.o.v de tijd van mijn infarct zegt iedereen....

te gek kim hoe je bezig bent, alleen hebben ze het niet in huis om aan te haken, ondanks dat ze heel graag zouden willen....

En een levensstijlverandering houdt dus in ECHT alles onder de loep willen nemen.Mensen willen niet met zichzelf gekonfronteerd worden, dus doen ze niks...Het is makkelijker voor hun om te zeggen, kim je bent goed bezig dan om er zelf aan te gaan staan.

Ik verlang niet meer naar de gigantische aantallen koolhydraten en daar ben ik heel blij om.

En als ik nu voor de spiegel sta(die liegt niet) ben ik heel erg blij met de ingeslagen weg. Dat ik in deze fase mijn lichaam wat geweld aan doe neem ik voor lief. Maar over een paar maanden ga ik wel zo gezond leven dat ik de huidige proteine niet meer nodig heb.

En wat het verbranden van het buikvet aangaat...Een paar weken een proteinedieet met weinig groenten dan ben je van je buikvet af en dan plankgas leven volgens WP. Groet kim.

 
mijn glucose is elke dag tussen 4.2 en 5.1........ ten tijde van mijn infarct had ik een gigantische hoge bloeddruk,

187/140 en is in middels gedaalt naar morgens 142/85 en pols 75 tot 80.....

Niet meer roken en drinken(bier) hebben hier aan meegedragen. Ook elke dag zeker een uur lopen(niet rennen) en 2x in de week zwemmen.En mijn koolhydraten zijn <20 gram p.d.

 
Laiglueglia, ik heb het al uit, maar is het zeker waard om aan te schaffen. Ik ben nu feiten en fabels over cholesterol aan het lezen.

Quote:
Ik weet dat ik mijn lichaam voor deze weken overbelast.Ik doe het bewust.

Nou, dat scheelt dan weer :roll:

Ik heb hier al zoveel verhalen gelezen van mensen met een bijnieruitputting en andere klachten die daar niet 1,2,3 vanaf zijn dat ik mijn lichaam liever niet zo zou overbelasten. Klinkt alsof je al langere tijd niet zo zorgvuldig met je lichaam bent omgegaan (117 kilo), nu verwacht je van je lichaam dat het ook deze belasting of zelfs geweld zoals je het zelf noemt aandoet probleemloos doorstaat. Jou lichaam uiteraard, maar wees er toch zuinig op, eens komt de rekening.

 
ik keek heel vaak naar de ander...it takes 2 to Tango maar kwam er achter dat ik de tango alleen aan het dansen was...nu ik dat niet meer doe gaat alle energie naar mijzelf en dat merk ik..... en die anderen merken het ook....:)

groet kim.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.845
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan