Paterk stelt zich eindelijk voor

paterk

New member
Na meer dan een jaar mee te lezen en heel af en toe iets op het forum geantwoord te hebben, ga ik me dan nu toch even voorstellen.

Ik ben een man, 34 jaar, en kreeg anderhalf jaar geleden te horen dat ik de ziekte van Crohn had. Ook schijn ik last te hebben van prikkelbaar darm syndroom (slijm in ontlasting), en ik heb last van psoriasis. Vroeger had ik ook last van gewrichtsklachten maar daar ben ik inmiddels vanaf. Mijn huisarts zei 3 jaar geleden al eens dat het lijkt alsof ik last heb van laaggradige ontstekingen, verder nooit onderzocht. Ik kom uit Italië, Sardinië, ik ben de eerste die ziek is in de familie, maar goed, woon dan ook al weer heel wat jaartjes in Nederland en hun nog steeds daar.

Na het horen van de Crohn ben ik zelf aan het sleutelen gegaan, regulier medicijnen wil ik niet gezien de bijwerkingen. Zo zoekende kwam ik toen op dit forum terecht. In deze periode kwam ik ook ziek thuis te zitten zonder werk door een zogenoemde burn-out.

De pijn in de maag/darm is inmiddels weg, psoriasis is minder, maar nog niet weg, hier zoek ik nog iets voor. Het onrustige in de darmen is er helaas nog steeds, dus ik ben er nog niet. De moeheid is ook flink minder, maar kan nog niet spreken van heel veel energie. Mentaal ga ik binnenkort ook eens aan de slag, heb me ingeschreven om eens te gaan praten met iemand.


Wat ik eet op werkdagen (in volgorde en bijna alles bio en vlees zoveel mogelijk grasgevoerd):
Ochtend
- Glas water met appelazijn
- Glas geperste sinaasappel, citroen en wortelen (350ml) met mariadistelpoeder, kaneelpoeder, kruidnagelpoeder, reishipoeder en oregano.
- Groene thee + supplement zink picolinaat, bijnierconcentraat
- Volle Yoghurt 350ml + 15gr cashewnoten en 15 gr walnoten
- Kwark 500gr met water dit drink ik dan op
Middag
- Quinoa of gl vrije couscous of rijst of gl vrije pasta met brocolli of spinazie of andere groente en dan nog olijven en feta en 3 eieren
- Banaan
- Drink alleen thee overdag niks anders (groene of kruiden)
- 1 Glas waterkefir
Avond
- Zoete aardappel of pasta of quinoa, of couscous of rijst, met een groente en vlees of vis of kip.
Toetje: beetje yogurt, en daarna glas thee van kurkuma, peper, gember.

Vetten die ik gebruik: Cocosolie, extra virgine olijfolie koudgeperst, bio roomboter, binnenkort rauwmelkse roomboter kopen.

Het weekend wijkt alleen iets af in de ochtend.

Al een jaar eet ik het volgende niet meer: E-nummers, tarwe, gluten, kant-en-klaar maaltijden, dingen uit pakjes maggi knorr etc, voeg nooit suiker toe of andere zoetmakers, wel gebruik ik elke dag een beetje honing.

Vrijdag de botten ophalen en dan gaan we bottenbouillon maken.


Doe 2x per week cardio en 2x per week licht fitness, geen zwaar gedoe, ben eindelijk minder moe dan een jaar geleden en wil dit zo houden.
Heb geen vullingen en geen gaatjes in mijn tanden ;-) dacht vermeld het alvast. Wel 2 keer in mijn leven flinke kuur antibiotica gehad.



Ik heb een aantal vragen, zal ze even nummeren makkelijk als iemand een advies heeft. Ben geen control freak hoor ;-)

1. Ik las eens dat kippen botten bouillon bij te lang koken niet goed zou zijn, hoe zit dit nu precies? Hoelang kan je het maximaal veilig koken?

2. Hoe zit het verhaal nu met calcium en magnesium? Dien je dit tegelijk te nemen, of apart, en dienen we wel calcium te nemen of alleen magnesium? Waarom is er zoveel botontkalking in NL als wij een van de landen zijn die zoveel melk drinken? Van welk type zou ik kunnen nemen? Ik bedoel hiermee de opneembaarheid citraat, ascorbaat etc etc.

3. Ik las dat Brian Peskin zei dat je beter Hennep olie en lijnzaad olie kan nemen dan visolie supplementen, klopt dit? Wie kan hier iets meer over vertellen? Ik begrijp dit niet helemaal, aten sommige natuurvolken niet alleen maar vis, en ging het niet goed met ze?

4. Weet iemand wat ik zou kunnen proberen tegen psoriasis? HCL pepsine?

5. Is er iets tegen prikkelbare darm syndroom?


Alle adviezen zijn welkom!
Alvast bedankt.

Grt. Paterk
 
Hallo Paterk,
ik dacht al, ik ken jou naam, maar je bent hier al even.
Genummerde vragen zijn makkelijk, dus super :)
2. fosfor zorgt voor botopbouw en calcium voor botafbraak, vitamine a en d zijn hier heel belangrijk bij. De onderlinge verhoudingen zijn ook belangrijk. Ik ben even niet zo scherp, het staat hier op het forum al wel een paar keer goed uitgelegd.
3. ik ken het werk van de beste man niet, maar visolie is zo ongeveer altijd zwaar bewerkt. Lijnzaadolie bevat trouwens ook fyto-oestrogenen. Of te wel, met mate consumeren. Ik dacht juist dat altijd bleek dat de viseters het beter doen en kustvolkoren/riviervolkeren in de regel gezonder waren/zijn dan inlanders
4. bij een kennis (supermarktlemming) zie ik de duidelijke link tussen de psoriasis en stress. Sinds het beëindigen van een eigen bedrijf is er een heel groot verschil in het optreden van de klachten. Wat ook hielp waren teerbaden (weet niet wat daar precies in zit), zon (meestal een dingetje van schaamte), en dodezeezout
5. van een kruidenmannetje eens gehoord, waar een van zijn klanten ook crohn had. Dat die persoon bij/voor ? elke maaltijd een blokje van de wortel van de smeerwortel at. Dat vroor ze in en had op die manier er een makkelijke en flinke voorraad van. Die persoon was hiermee klachtenvrij. Als je in noord holland woont, kun je wel wat bij mij ophalen.
 
Ik in juni 2012 over Peskins aversie tegen visolie:



Maar zijn aversie tegen visolie, waarbij hij levertraan over 1 kam scheert met zwaar bewerkte, goedkope vormen van visolie, is m.i. absurd. Andreas Moritz noemt dierlijke eiwitten ‘gifstoffen’, Peskin noemt levertraan, zelfs onbewerkte, gefermenteerde levertraan (!), ‘gif’. Dergelijke oordelen rieken naar extremisme! De Noorse studie die hij aanhaalde naar levertraan raakt kant noch wal, want Noorse levertraan is BEWERKT en komt tot stand door het gewelddadig uitknijpen van vissen onder grote druk en verhitting om aan de olie te komen. Hij stelt terecht dat de markt voor visolie is ontstaan door een industrie die van ranzige, onverkoopbare vissen af wilde komen, maar daarmee komt nog niet alle visolie of levertraan per definitie op basis van dergelijke onethische en immorele motieven tot stand!

Ik in een recensie van Peskins boek in de Wise Traditions (kwartaalblad van de WAPF):



Here’s the real kicker: DHA-rich fish oils (including cod liver oil) are written off as “poisons.” Never once does he distinguish between highly processed fish oil and low-temperatureproduced cod liver oil. For Peskin, it’s all “poison.”

http://www.westonaprice.org/book-re...y-of-cancer-by-brian-s-peskin-and-amid-habib/

Mike
 
Bedankt voor jullie reacties.

@ naief, over dat fosfor calcium verhaal zal ik nog even gaan zoeken op het forum. Smeerwortel nooit van gehoord, ook even interessant om me in te verdiepen.

@Mike, ik las ook op newtreatments het volgende "In 1930 was al duidelijk dat kanker veroorzaakt werd door een venijnig kleine bacterie." Dit begrijp ik dan weer niet, als dit zo zou zijn, dan is het toch een kwestie van de bacterie doden en is iedereen klaar?

Is het niet zo dat zuurstof tekort het probleem en oorzaak is dat cellen op een andere verbranding over gaan simpelweg om te overleven? Wat adviseerde Otto Warburg zelf om te doen tegen deze zuurstof tekorten en noemde hij ook een oorzaak van deze tekorten?

Onjuiste vetten spelen hier een rol in, maar zou het ook niet kunnen zijn dat sommige bacteriën (door een bacteriële infectie) ons zuurstof flink kunnen gaan verbruiken, waardoor ons lichaam op cellniveau tekort komt en vervolgens overgaat op suikerverbranding?
Je leest namelijk ook weleens dat bijvoorbeeld Lymfeklier kanker in verband wordt gebracht met de bacteriën Helicobacter Pylori, Lyme-borreliose etc, maar ook met veelvuldig gebruik van prednison.
En hoe zit dit dan weer met schimmels? Als je dit zou hebben, en die verbruiken ook een hoop zuurstof in de buurt van je cellen, kom je dan ook weer niet zuurstof tekort?

Dus het zijn dan wel niet de oorzaken van kanker, maar mogelijk wel van zuurstof tekort? Wat mis ik????

Ik begrijp dat kanker zuurstof tekort is, maar niet helemaal wat dit dan weer veroorzaakt, die zuurstof tekorten. Je kan wel preventief je lichaam met zuurstof gaan aanvullen, maar de volken uit het boek van W. Price deden dit ook niet door middel van waterstofperoxide verdunt drinken.


Goed ik haal veel dingen wellicht door elkaar, maar dat geeft al aan dat ik het nog niet helemaal helder op mijn netvlies heb, wellicht dat dit een ander probleem is ;-).....

Bedankt en groeten
Paterk
 
Oh en trouwens, mocht iemand me nog kunnen helpen met dat verhaal van kippenbottenbouillon dat schijnt slecht te worden bij te lang verwarmen?? hoor ik het graag, dit verhaal begrijp ik namelijk nog niet helemaal.
 
paterk,

Je denkt goed na en je zit dichter bij de waarheid dan je denkt! Ik mag dan een hoop kritiek op Peskin hebben, maar over 1 ding heeft hij volkomen gelijk: de primaire oorzaak van kanker is zuurstoftekort op celniveau en alle andere 'oorzaken' die worden aangewezen zijn secundair. Altijd. Punt. Als er theorieen zijn van bacterien, schimmels, ontstekingen of anderszins die kanker veroorzaken, dan zijn dit halve waarheden, omdat al deze 'oorzaken' met elkaar gemeen hebben dat ze een te groot beroep doen op de zuurstofcapaciteit van het lichaam. Dat had je dus wel degelijk feilloos doorzien!

Natuurvolkeren dronken wel degelijk H2O2-verdunningen! Het zit nl. in regenwater en dat maakte onderdeel uit van hun drinkwater en het grondwater dat zich bevond in de bodem waarin hun gewassen groeiden en herbivoren weer van aten. Kortom: H2O2 maakt onderdeel uit van de watercyclus van de aarde en van de natuurlijke voedselketen.

Mike
 
Ben ik weleens tegengekomen dat je vet op de bouillon ranzig zou worden door te lang koken. Ranzige olie stinkt, dus als je soepje lekker ruikt lijkt mij dat er niks mis mee is.
Ik laat mijn kippensoep max 24 uur in de slowcooker.
 
er zijn veel manieren om aan een zuurstof tekort te komen. Als je bv veel transvet eet, worden je celwanden stugger en gaat de uitwisselingen van stoffen minder. Statines verstoren je ATP-productie in je cellen en 10-15 jaar later komen de eerste tumoren opzetten.
Ik heb ook ergens gelezen dat door alle conserveringsmiddelen in ons eten, mensen na overlijden langzamer verteren en dat grafruimers dat merken. (weet niet in welk land dit gezegd werd) Ik neem aan dat dat ook een zuurstoftekort bij leven in de hand werkt.
Wat ook een heel aardig boek is over dit onderwerp is: https://www.bol.com/nl/p/wat-angeli...r-maar-wel-had-moeten-weten/9200000016515001/ Daar worden verschillende theorieën, zoals die van Warburg behandeld
 
Bedankt allemaal.
Dat van H2O2 in het regenwater en in de bodem wist ik niet, daar zal ik me eens in gaan verdiepen. Ik dacht altijd dat het snel uit elkaar zou vallen als H2O2 wordt gemengd met water omdat het dan een oplossing wordt en er uiteindelijk alleen water overbleef en de losse zuurstof vervolgens ontsnapt in de atmosfeer. Maar goed ik ben dan ook geen scheikundige.

Bedankt Tanja, volgende week ga ik voor het eerst bottenbouillon maken, dus ben benieuwd.

@naief dat boek had ik gezien, die wil ik weleens lezen, erg interessant. Bedankt.
 
paterk, ik ben ook maar een simpele docent Engels en voor scheikunde en natuurkunde haalde ik op de middelbare school diepe onvoldoendes. Desondanks een klein scheikundelesje:

De zuurstof die wij inademen in gasvorm is O2, twee zuurstofmoleculen aan elkaar gekoppeld. Deze zuurstof bevindt zich overal om ons heen en reikt letterlijk tot aan de hemel. Als de O2 dicht in de buurt van UV-stralen (van de zon) komt worden de twee zuurstofmoleculen door inwerking van UV-licht uit elkaar getrokken en worden losse zuurstofmoleculen (O1). De natuur streeft altijd naar binding van zuurstofmoleculen, dus deze losse O1-moleculen binden zich weer aan de O2 in de lucht, waardoor je O2 + O1 = O3 krijgt, oftewel: ozon. De kleur van ozon is blauw en dat is wat je ziet als er sprake is van een mooie, heldere hemel.

Deze O3 is zwaarder dan O2 vanwege het extra molecuul en komt naar beneden vallen onder invloed van de zwaartekracht. De natuur streeft echter ook naar symmetrie, dus: even getallen. O3 is niet in evenwicht en dus zal de zuurstof zodra het de kans krijgt het extra zuurstofmolecuul willen afstoten om weer O2 te worden.

Onder invloed van de warmte van de zon verdampt zeewater, waardoor de mineralen achter blijven (zeezout is niets anders dan de minerale inhoud van zeewater, minus het water) en dit gedemineraliseerde water stijgt op in gasvorm en maakt ook onderdeel uit van de lucht om ons heen. Als wij mensen water ontdoen van zijn minerale informatie destilleren wij het, maar onder invloed van de zon creeert de natuur dus ook haar eigen 'gedestilleerde' water. De formule voor dit water is H2O, 2 waterstofmoleculen gekoppeld aan 1 zuurstofmolecuul (je zou het dus ook kunnen zien als H2O1). Dit water verzamelt zich in regenwolken. De ozon (O3) die naar beneden dwarrelt vindt op zijn weg naar beneden dit water en dit is een uitgekiende gelegenheid om het extra zuurstofmolecuul af te stoten aan dit water, waardoor er H2O2 ontstaat. Het is deze H2O2 die als regenwater naar beneden komt in de vorm van neerslag.

Snappie?

Mike
 
Dit klinkt wel logisch ja, maar zijn er dan ook onderzoekers zoals Warburg of Price of andere die dit ook hebben beschreven dat dit zo werkt, m.a.w. heb je een bron/boek referentie m.b.t. jouw verhaal hierboven?
 
En ook:



He found out that the ocean had disinfectant peroxide — the rainwater has H2O2 in it, all of it does, and it is dumped into the ocean continuously where it disinfects all the anaerobic bacteria. He found that ocean trout are much larger and healthier and never have any cancer, whereas with the river, freshwater trout species, a big percentage of them are cancerous. He said that one time he sent home a sample of the thymus of a mother whale approximately 80 years old, and its baby beside it which had been caught by fishermen. He took a sample, a slice, of the mother whale and the 2-year-old baby, marked them “A” and “B,” and shipped these specimens to the University of Chicago, asking the lab to tell him which was the baby and which was the mother. They couldn’t tell the difference. The tissue was so fresh, like a baby’s, the 80-year-old mother’s was the same. Dr. Reprinted from September 2003 • Vol. 33, No. 9 Murray knew then that the ocean with its proper nutrition keeps us young and alive with the oxygen in the water.

http://ag-usa.net/ocean-trace-don-jansen.htm

Mike
 
Thanks Mike.

Weet jij trouwens hoeveel vitamine A en D er in de gefermenteerde levertraan zit van Green Pasture. Ik kan dit niet vinden, zit ik er nou overheen te lezen? Is dit ook een bron van vitamine E en K?

Wat is nou de beste manier om genoeg kalk, magnesium en fosfor binnen te krijgen? Zouden supplementen kunnen helpen, en hoe zorg je dan voor de juiste verhoudingen?

Paterk
 
Fosfor zit in alle dierlijke producten. Fosfor is een zuur en het is dit essentiele botopbouwende zuur dat dierlijke voeding 'verzurend' maakt. Weston Price waarschuwde tegen de anti-verzuringsmafia die ons op deze manier weghield van een belangrijke bouwstof voor ons skelet! De beste bron van calcium is rauwe melk. Magnesium zou ik wel suppleren, in de vorm van magnesiumzout (Sechzal), hetzij oraal in water ingenomen, hetzij transdermaal (via de huid).

Mike
 
Weet jij trouwens hoeveel vitamine A en D er in de gefermenteerde levertraan zit van Green Pasture. Ik kan dit niet vinden, zit ik er nou overheen te lezen? Is dit ook een bron van vitamine E en K?

Dave Wetzel legde op het Weston Price-congres uit dat gefermenteerde levertraan een natuurproduct is, wat betekent dat het niet gestandaardiseerd is en de gehaltes aan diverse voedingsstoffen (bijv. A en D) kunnen varieren, evenals de geur, kleur en smaak, afhankelijk van het seizoen en het voer waar de vissen natuurlijk voor kiezen. De waardes op het etiket zijn gemiddelden die steeksproefgewijs tot stand zijn gekomen. Er zit ook vit. E en K in, maar ook deze waardes kunnen varieren per batch.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan