Optimaal voedingspatroon

Fries Foar Frijhiid

Well-known member
Wat is een optimaal voedingspatroon als je nadruk wilt leggen op verzadigde vetten, vitamines en eiwitten.
Qua eten zit ik te denken aan:
Rauwe eieren
Groente en fruit, met kangenwater behandeld
Verse vis
Verder nog aanvullingen?

Qua drinken:
Kangenwater
Rauwe melk
Verder nog aanvullingen?

Ik ga er vanuit dat het KISS-principe ook hier optimaal werkt (keep it short and simple).
 
Wat is een optimaal voedingspatroon als je nadruk wilt leggen op verzadigde vetten, vitamines en eiwitten.
Qua eten zit ik te denken aan:
Rauwe eieren
Groente en fruit, met kangenwater behandeld
Verse vis
Verder nog aanvullingen?

Qua drinken:
Kangenwater
Rauwe melk
Verder nog aanvullingen?

Ik ga er vanuit dat het KISS-principe ook hier optimaal werkt (keep it short and simple).
Met vis rekening houden met...
Geen kweek zooi dus zalm paling valt af.
Kabeljauw, schol schar tong makreel gerookt haring, let op versheid heldere ogen bij hele vissen en bijna geen vis lucht.
Koop boter bij een boer niet van Campina ook kaas. L
Komende tijd de natuur in bessen bramen plukken zoveel als kan, maak maar sapjes en jam van...
 
Rauw vlees (spiervlees en orgaanvlees), high meat( gefermenteerd vlees voor meer bacteriën en enzymens ,rauwe eieren, vis/schaaldieren (ook rauw): oesters, scheermesjes, kokkels ed, en dan voor de vetten: boter (rauwmelks), niervet, beenmerg, eieren horen hier ook bij. Bottenbouillon voor de collageen en de mineralen, dus toch iets niet rauw.
Vasten hoort ook bij een voedingspatroon, ik eet 1 maaltijd per dag en 1 keer in de maand vast ik 72 uur.
Ik eet al een jaar geen groenten maar sinds kort eet ik af en toe wat zeegroenten zoals zeekraal en lamsoor, daar zitten veel mineralen in.
levertraan/boterolie.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.290
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan