Opnieuw voorstellen

JM

Well-known member
Hoi allemaal,

Ik wil me even opnieuw voorstellen. Na de hack is mijn voorstel verdwenen. Geen probleem, ik doe het gewoon even opnieuw en wat uitgebreider.

Mijn naam is Joost. Ik ben 33 jaar oud en heb een vrouw en een dochtertje van 19 maanden. Ik ben eigen ondernemer.

Mijn hobbies zijn: mij verdiepen in gezondheid, fitness, lezen en mijn oude Amerikaanse wagen.

Ik ben al zeker 15 jaar met voeding bezig, begonnen vanuit een verkeerde insteek. Ik was namelijk verslaafd aan bodybuilding, wilde zoveel mogelijk spieren en deed daar veel voor. Nooit chemische troep gebruikt overigens. Op mijn 24ste kreeg ik gewrichtsontstekingen, wat vrij snel verdween. Sindsdien heb ik het roer omgegooid! Geen obsessie voor spieren (wel een beetje nog steeds hoor), en gezonder eten. Ik ben sindsdien lowcarb en ketogeen gaan leven. Was ook meteen af van mijn wattenhoofd (brood) en kleine kwaaltjes zoals wondjes in mijn neus.

Tijdens de zwangerschap van mijn vrouw ben Weston Price tegen gekomen. Dit was het voor mij! Het is zo logisch! Ik voelde me meteen thuis op Wapfvoeding. Sinds die tijd ben ik mijn vrouw en m'n dochter aan het 'vetmesten'. Voeding rijk aan nutrienten, volvet en cholesterol. Ik heb nooit geloofd in vetvrije en arme voeding. Gelukkig bleek!
Ook de directe manier van communiceren op dit forum spreekt mij aan.

Mijn vrouw gaat steeds meer over op Wapf, onze kleine eet Wapf, zoveel mogelijk in ieder geval. Ze groeit en ontwikkelt zich uitstekend! Ze heeft geen allegieen of andere gekke kwalen en dat gaan we zo houden.

Mijn dochter eet elke dag 2 eieren, bio leverworst, zuurdesembrood, rauwe melk en yoghurt en groenten. Haar koolhydraten haalt ze uit zoete aardappels, rijst en zuurdesembrood. De enige momenten dat ze hiervan afwijkt is als bij de opa's en oma's is. Elke dag een lepeltje levertraan is het ritueel.

Ikzelf eet op dit moment lowcarb/keto op basis van intermittent fasting. Voorbeeld:

Mijn ontbijt vandaag is rond 1300 uur bestaande uit: 4 gebakken eieren, 140 gram varkenslever met ui, een bonkje kaas en glas rauwe melk.

'S avonds stoofvlees met veel vet, en een beetje rijst. Ook de groenten ontbreken niet.
Supplementen: levertraan, magnesiumolie, lugols jodium.

Een heel verhaal, nu weten jullie wat meer over mij wat prettig als ik een comment geef of wat vraag.

Vragen, opmerkingen en tips zijn altijd welkom!
Fijne dag allemaal!

Joost
 
Joost,

Dank voor je hernieuwde voorstelrondje en voor de complimenten. Goed om te lezen dat jullie het allemaal zo goed doen op WAPF! Uiteindelijk komt iedereen uit op Weston Price...

Mike
 
Toch even jullie hulp. Ik ben de laatste tijd nauwelijks aanwezig geweest op het forum. Dit in verband met een plotselinge daling van m'n gezondheid na een niet doorgezette en te stoppen verkoudheid. Al weken voel ik me moe en niet fit. Ook heb ik m'n eetgewoontes moeten aanpassen, dat wil zeggen meer koolhydraten en meer maaltijden per dag. Ik moet tegenwoordig echt eten in de ochtend.

Deze omslag vind ik erg jammer, het ging namelijk super met mij. Ik eet ook al die tijd Wapf. Maar nu is mijn energie en zin om nieuwe dingen te doen en te leren gedaald naar een minimum. Geen idee wat hiervan de oorzaak is.

Misschien hebben jullie tips of ideeen om me een duwtje de goede richting op te sturen.

Joost
 
Misschien hadden je bijnieren minder reserves dan gedacht en zorgde die verkoudheid ervoor dat ze verzwakt raakten. Naast meer koolhydraten en verzadigd vet is vitamine C ook belangrijk voor je bijnieren. Misschien kun je daar meer van nemen.

Mark
 
Hoi Mark, dank voor je reactie. Ik ga inderdaad extra vitamine c innemen en extra lever eten. Voor de rest zal het afwachten zijn denk ik.
 
Ben je niet gewoon getroffen door die heftige griepgolf die half Nederland in z'n grip heeft?

Mike
 
Hoi Mike, logisch inderdaad! Dat ik daar niet bij stil gestaan heb.

 
Hee Joost, ik heb ook nog weken last gehad van griep nasleep, vermoeidheid inderdaad.
 
Ik heb goed nieuws; ik word voor de tweede keer vader. WAPF maakt ons supervruchtbaar :). Alleen mijn vrouw is door de dag heen zo misselijk dat het moeilijk is om gezond te eten. Enkel fruit en graanproducten gaan er goed in, terwijl we dat normaliter zelden eten. Heeft iemand tips tegen zwangerschapsmisselijkheid? Alvast bedankt!

Joost
 
Hi Dorothe, dank je wel! Je krijgt de groetjes terug van Maaike.

Joost
 
Op Deelbewust.com staat iets over zwangerschap en misselijk. In de rechterkolom scrollen naar onder. Zat ik gisteren te lezen.
 
Gefeliciteerd!
Met misselijkheid heb ik gelukkig geen ervaring. Ik dacht dat een gemberdrankje (rootbeer) goed staat aangeschreven.
 
Dank jullie voor de tips, we gaan ermee aan het werk. Ik hou jullie op de hoogte.

Joost
 
fijn Joost!
gember inderdaad en geelwortel ondersteunt de lever heel goed en daar komt ms de misselijkheid vandaan.
 
Dank je Marijan! Het wordt al minder gelukkig. Het scheelt ook dat ze langzaam weer wapf kan eten.

Joost

 
Gefeliciteerd!

Sally Fallon schrijft in haar boek 'the nourishing traditions book of baby and childcare':

Lage bloedsuikerspiegel voorkomen door:
-Heel de dag door kleine beetjes melk te drinken
-En/Of bouillon met kokosmelk
-Vet, als ze daar misselijk van wordt ox-bile of 1/2 tl Zweedse kruidenbitter in water proberen

En inderdaad gember.
Checken of er een B6 te kort is, of alvast daar op anticiperen door 's avonds lever te eten of desnoods banaan.

Het boek is echt een aanrader!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan