Opnieuw voorstellen en advies gevraagd; Sampjes

Sampjes

New member
Hallo forumleden,

Na de hack is mijn voorstel topic verdwenen dus hierbij een nieuwe.
Ik ben dus Sampjes, moeder van 2 knullen van 3 en 5,5 jaar.
Sinds 2008 kamp ik met veel klachten na een zeer stressvolle periode ( ivm werk en verhuizing die erg tegenviel).

Van jongsafaan had ik altijd al niet zo een goede weerstand. Vaak blaasontstekingen, griep die twee of drie weken duurde, 3x per jaar koortslip en hooikoorts/huisstofmijt allergieën. Als baby had ik al last van reflux.
Als puber was ik vaak moe en had een slechte concentratie op school. Ook heb ik rond mijn 20e een beginnende longontsteking gehad waarvoor ik sterke pillen kreeg iets met codeïne, ben de exacte naam helaas kwijt.
Rond mijn 23e kreeg ik voor het eerst migraine met aura verbeelding. Ik kreeg vd huisarts van die smeltabletten voor onder de tong. Ik begon in gewicht aan te komen en begon dus te sporten, eigenlijk vanaf dat moment ging ik mij steeds slechter voelen (wellicht waren dat mijn zwakke bijnieren). Ik werd steeds vaker duizelig tijdens het sporten(cardio en krachttraining). Kreeg ineens te maken met verkrampte kuiten( magnesium tekort).
In dat zelfde jaar werd mijn moeder erg ziek en het was een zeer spannende tijd. Wij zaten als familie drie weken in onzekerheid.
Verder daarna was ik nog steeds vaak ziek maar nu waren het bijholteontsteking ontstekingen, tandontstekingen/wortelkanaalbehandelingen daarbij kreeg ik flink een aantal antibiotica kuren in allerlei verschillende soorten ( vaarwel darmen). In 2008 ging ik verhuizen, wij kregen weinig hulp en op het werk was het ook een turbulente tijd. Een hoop stress privé en op het werk dus. Tijdens die verhuizing heb ik enorm veel lopen sjouwen zware grote verf emmers, grote pakketten laminaat en tot laat in de avond klussen en qua voeding pizza,snoep,frisdrank kortom geen voeding maar vulling!
Ik had vreselijke rugpijn met name onderrug, ik ben wel 10x naar een masseuse geweest, het hielp niet. Ik kreeg weer een tandontsteking en weer antibiotica.

Toen crashte ik, zoals ze dat noemen: opgebrand, ik was op! Ik kon haast niks meer, ik sliep drie weken achtereen niet. Knallende koppijnen, zo erg dat men dacht dat ik een tumor in mijn hoofd had. Ik kreeg diazepam en een hersen scan en een EEG onderzoek. Conclusie: verstoring te zien op het EEG filmpje wat we vaker zien bij migraine patiënt. Verder had ik spanningshoofdpijn.
De hoofdpijn was zo erg dat ik mijn hoofd het liefst tegen de muur wilde slaan. Ik stopte mijzelf vol met diclofenac en paracetamol om de dag door te komen. Ik had overal pijn en ben op aanraden van een familielid bij acupunctuur terechtgekomen. Na vijf behandelingen en cupping wees zij mij de deur. Ik zat inmiddels in de ziektewet maar de klachten namen wel iets af waardoor ik dus drie weken in het buitenland kon verblijven voor mijn rust, helaas moest ik voor deze reis het mengC vaccin halen. Ik kreeg toen ook nog een beginnende longontsteking en antiobiotica(again!)
 
Sorry ben nog niet klaar ik vervolg:

Ik heb beiden zwangerschappen zwaar ervaren, veel ziek, overgeven, migraine en pijn. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik antibiotica geslikt en aspirine (wist toen niet dat ik zwanger was). Hoop stress gehad en een zware bevalling. Mijn eerste zoontje was een huilbaby met reflux en veel oorontstekingen plus antibiotica. Ook ontwikkelde hij al gauw eczeem. Zowel hij als ik hadden last van spruw. Hij sliep pas redelijk door toen hij 3 was. De eerste 3 jr waren giga zwaar. Hij was altijd bang/ angstig en huilde snachts veel. Tot op heden heeft hij een zwakke gezondheid en niet goed werkend immuunsysteem. mijn oudste zoon heeft alle vaccins gehad mijn jongste een aantal en toen ben ik gauw gestopt door de kennis die ik erover opdeed.(nooit meer vaccineren)

In 2010 kreeg ik de diagnose: ' fibromyalgie, leer er maar mee leven en hier heb je een pakket diclofenac en diazepam mag ook als je wilt en vooral lekker veel paracetamol nemen hoor ' zei de reumatoloog.

Ik kwam in 2012 voor het eerst in contact met bioresonantie. Uitslag: candida, mijn zoontjes ook dus alledrie op dieet met allerlei capsules en supps.
Bij mij bleef het terugkomen dus therapeut zei: doei, succes! Mijn beiden jongens hebben ook nog steeds candida. Mijn jongste is heel druk en onrustig alsof hij ADHD heeft. Beiden eten ze het liefst de hele dag door en dan het liefst koolhydraten!
Toen pas dook ik meer op internet. Ik ging zelf maar van alles uitproberen. Ik ben bij 7 artsen/ therapeuten geweest en ben ontzettend veel geld kwijtgeraakt. Heb verschillende lifestyles geprobeerd en ook therapieën gehad zoals; Bsr, colon,biofotonen,detox, bioresonantie,cupping, osteopathie,yoga,psycholoog,irisscan,vegascan,bloedonderzoeken,ontlastingonderzoeken etc etc. Niemand heeft mij tot nu toe kunnen helpen. Ongeveer jaar geleden kwam ik op dit forum uit zonder lid te zijn las ik hier en daar wat. Ik begon toen meer vetten te eten, hcl, magnesium e.d , ik ben gelukkig nooit vegetariër geweest maar at toen wel 'slecht' vlees.
Na uitgebreid ontlasting onderzoek in okt 2014 bleek dat ik veel intoleranties heb en geen zuivel verdraag. Mijn darmflora is er slecht aan toe (schimmels,virulente factoren) en heb nog steeds een slechte kwaliteit van slaap en jeuk op de huid en in de oren. Een lage lichaamstemperatuur, verhoogde leverwaarden, kouwelijk, PMS, gejaagd, aften,obstipatie, neerslachtig voelen en hartkloppingen behoren ook nog tot mijn klachtenlijst.

Mijn vader heeft nierfalen en dialyseert. Mijn moeder heeft een auto-immuun ziekte aan de lever en lever cirrose. Ook heeft zij PDS.
Ik heb 6 broers en zussen en die mankeren allemaal in meer of mindere maten wel iets zoals; reumatoïde artritis, diabetes(auto immuun), vascilitus,hart/vaatziektes, psychose, gokverslavingen, hyperventilatie, overgewicht/suikerverslaving,hartritmestoornissen,slaapproblemen,smetvrees,leververvetting,slokdarmontstekingen/maagzuuroprispingen,migraine, fibromyalgie.
Elk kind van mijn ouders mankeert wel iets en dat is best opvallend! Bij mijn vaders kant vd familie zie je nogal:gokverslavingen,alcohol en drugsverslaving, psychoses,straatvrees, depressie. Mijn moeders kant veel minder.
 
Ja kan je wel zeggen. Nou eigenlijk slecht, ben gewoon geen steek verder na al die jaren en dat is zeer frustrerend. Vooral omdat iedereen ook wat anders zegt erover. Ik had net stuk getypt over mijn natuurarts maar dat is ineens weg?
 
Dat is inderdaad een waslijst! Je geeft niet aan waar je advies voor wilt en wat je op dit moment eet?
 
Maar wat mijn natuurarts dus zei: je zit vol toxines waarschijnlijk door veel antibiotica gebruik en stress in 2008. Die zijn gaan opstapelen en in je bindweefsel en spieren gaan huizen. ( ik ben hier niet mee eens want opstapelen heeft toch tijd nodig die enorme hoofdpijn en spierpijn had ik vrijwel direct al, niet pas paar jaar later).
Volgens hem heb ik hulp nodig bij het ontgiften omdat mijn lijf dat zelf niet kan dus moet ik nog 5 behandelingen MRT en detox voetenbadjes nemen (90euro x5 kassa)

Hij zegt over bijv LDN middel wat immuun systeem boost geen effect te boeken in het verleden bij fibro patiënten. Geen nut zegt hij omdat toxines het toch nog winnen vd LDN.

Maar ja wat nu? Zelf betwijfel ik het of die detox behandelingen mij gaan helpen. Ik kwam ook al op het spoor van dpp iv. Maar de schildklier /bijnieren zijn ook aandachtspunten maar volgens de natuurarts zijn dat allemaal gevolgen van die boze darm wat vanzelf goed komt als die weer goed werkt. Tja wat nu? Ik weet het gewoon echt niet meer.
 
Weet niet welke stappen je al hebt ondernomen, maar een eerste stap naar een betere gezondheid begint bij het reinigen van je organen. Zo moet je bv. Je darmen reinigen opdat voedingsstoffen beter worden opgenomen etc. Heb je uw organen al gereinigd? De stappen die men moet volgen:

1. Darm en parasietenreiniging
2. Tanden (verwijderen van amalgaam)
3. Nierreiniging
4. Galblaas en Leverreiniging
5. Metaalreiniging, zoals o.a kwik

Nadat je een darm/parasietenreiniging hebt gedaan, kan je bv. denken aan supplementen: cod Liver oil, etc. Maar je kan ook al kruiden opnemen die herstel bevorderen: bv. mariadistel voor je lever. Ook je schildklier en bijnieren herstel je hier.

Na een reiniging worden sup beter opgenomen.

Zo ga ik het toch doen. Een gewone wapf dieet tijdens de reinigingen spreekt voor zich, dus vetten vetten vetten , sole appelazijn magnesium, vit c,...
 
@mare: ik was nog bezig want er ging iets mis.
Ik eet niet helemaal wapf vanwege veel intoleranties. Bijv geen eieren,zuivel.

Ik eet weinig moet ik zeggen,soms speltdesembrood (niet elke dag) twee sneetjes met verschillend beleg soms geitenkaas,gerookte zalm of geprakte avocado.
Salades met sardientjes,komkommer,sla,avocado soms wat olijven erdoor.
Ontbijt met glutenvrij pap met kokosolie erdoorheen en kokosrasp.
Voor tussendoor maak ik weleens boekweitmuffins met bosbessen of boekweitpannenkoeken als wrap belegd met gehakt of kip. Fruit eet ik heel soms zure varianten. Donkere chocola extra puur eet ik ook blokje van.
Avond: lever,vis,kip of vlees met witte basmati rijst of soms zoete aardappel,curry's,stoofpotjes,lauwwarme salades.soms ook wel frietje hoor,ik weet het niet goed.
dranken: water met sole, citroensap in water,kruidenthee brandnetel of een leverkruidenmix thee.
Als vet: kokosolie,vette kokosmelk,geitenboter,vette schapenkwark,olijfolie extra vierge koud uiteraard.
 
Hoi Sampjes, neem het heft in eigen handen: probeer buteyko-ademhaling hetgeen ook werkt tegen verzuring van je lichaam (spieren). Dit is het Bohr-effect. Let maar eens op je ademhaling: als je te diep ademhaalt (bijv. door stress, toxinen en moeilijke spijsvertering), dan krijg je te weinig koolzuurgas in je bloed, waardoor je lichaamscellen te weinig zuurstof krijgen.

Misschien is ook je vertering naar de mallemoer door een verminderde alvleesklierfunctie: die maakt normaal (ook) natriumbicarbonaat aan: als die dat niet of minder doet krijg je ook last van verzuring in je lichaam. Sochtends en savonds een (half) theelepeltje natriumbicarbonaat in een glas water oplossen en opdrinken. Je kunt misschien ergens laten testen welke (vermoedelijk basische) celzouten je kunt gebruiken: bij mij helpt het nu ook die te suppleren.
 
@bc: ik heb al een parasieten reiniging gedaan en na TFT test bleek ik geen parasieten te hebben.
Twee jaar geleden hoge darmspoelingen laten doen met ondersteuning vd lever met leverkruidenmix en tincturen. Daarna nog probiotica geslikt.
Toch had dit allemaal geen effect. Vandaar dat bij mij het eind zoek is.

Amalgaam ga ik in juli laten verwijderen dus dat staat ook op mijn lijstje.

Supplementen gebruik ik ook: vit c, levertraan greenpastures,magnesium
 
Ben het met BC eens; reiniging is voor jou erg belangrijk! Maar, dit heeft natuurlijk geen zin als je nog steeds amalgaan vullingen hebt die kwik afgeven. Jouw weerstand is al laag en je lever heeft het al moeilijk, die amalgaan vullingen moeten er zsm uit!

Daarnaast is supplementeren in jouw geval niet eenvoudig want je kunt reageren op de bijstoffen en/of de betreffende vorm word niet goed door jou opgenomen (betekent meer lever belasting). Wees je hiervan bewust. Het beste is om poeder vormen in te nemen. Ester-C poeder schijnt ook vriendelijker te zijn voor je darmen.
Welke magnesium neem je?

Ik zou net als Lievergezond aangeeft experimenteren met natriumbicarbonaat. Ik heb er baat bij vwb de fibromyalgie en word er meer basisch van. Maar, let op dat natriumbicarbonaat ook ontgiftings capaciteiten heeft. Neem je er teveel van dan zal je Fibromyalgie klachten erger worden.
 
Sampjes, kan me voorstellen dat je daar helemaal gek en moedeloos van wordt. Hoeveel amalgaamvullingen had jij nog ook alweer (gehad)?

Heb je je ooit laten testen op zware metalen?
Veel symptomen die je hebt (en ik ook), KUNNEN (ik ben voorzichtig ;-) ) door zware metalen als lood, aluminium, koper en/of kwik veroorzaakt worden.

Ik zit op het frequent dose chelation forum waar duizenden kwikbelaste mensen op zitten en het Cutler protocol volgen. Als je naar hun symptomen kijkt, zijn er veel overeenkomsten. Vrijwel allemaal spijsverteringsproblemen, lekkende darm, candida, magnesiumtekort en ga zo maar door. Fibromyalgie komt ook vaak voorbij en dat je verhoogde leverwaardes hebt (net als ik), zegt natuurlijk ook iets. Het mooie is dat veel mensen na een tijd van die klachten afraken door chelatie.

Ik weet dat het weer geld kost, maar een haartest geeft je in ieder geval duidelijkheid op dat gebied (een bloedtest is voor veel zware metalen niet betrouwbaar). Kun je dat weer afstrepen en indien er zware metalen in je aanwezig zijn, kun je gericht daarmee aan de slag.

Hier kun je eenvoudig een haartest bestellen. Mocht je de uitslag dan binnen hebben, wil ik er wel naar kijken. Ik heb tenslotte het hair interpretation book gelezen :)

Anders kun je het op bovengenoemd Yahoo forum laten beoordelen.

Succes!

Mark

 
Sampjes, kijk eens bij www.stichtingmediwiet.nl.
Onder de knop gastenboek staan ontzettend veel ervaringsverhalen met veel fybromialgie patienten.
Ze hebben heel veel baat bij wietolie
 
Maar wat vinden jullie van dat voorstel van die natuurarts om dus die detox voort te zetten? Ik heb er 3 gehad en voel mij geen steek beter. Amalgaam kan ik pas in juli a.s verwijderen.
 
Hoi marijan, bedankt voor de link ik heb het gelezen. Maar of dat nou ook echt de oorzaak van mijn probleem aan gaat pakken betwijfel ik. Misschien dat ik er in elk geval beter van zou kunnen slapen.

@mark: de haartest ga ik denk ik ook nog doen. Fijn dat jij er dan naar wilt kijken. De natuurarts wilde mij nog meten op kwik/amalgaam maar is dit vergeten. De tijd ging ook zo snel!

Johan en lievergezond: natriumbicarbonaat gebruikte ik niet meer omdat ik juist meer maagzuur wilde vanwege tekort. Maar als jullie zeggen dat ik er misschien baat bij kan hebben dan wil ik het wel weer proberen. Mijn pancreas staat sowieso onder druk.
 
Sampjes, als je geen baat bij die detox hebt, zou ik er voorlopig mee stoppen. Kun je dat geld voor de haartest gebruiken om te zien wat er te detoxen valt.

Als je een bad hebt, kun je zelf ook ontgiften (lichaam, niet hersenen) met magnesium. En kost geen 90 euro ;-)
 
Sampjes,
als het dit kan en dit

vraag ik me toch serieus af, wat het nog meer kan.
Kanker is toch zuurstoftekort ,
Buteyko werkt ook aan zuurstofvermeerdering wat Lievergezond jouw adviseert.
Het lijkt mij ook een zinvolle aanvulling.
 
@watisgezond: helemaal gelijk heb je! Detox kan ik ook zelf doen en evt nog een zapper aanschaffen want ik kreeg ook tijdens de detox een zapper die ik moest vasthouden.

Volgende maand heb ik financieel wat ruimte om waarschijnlijk die haartest te kunnen doen.

Dit kwam ik ook nog tegen: http://www.cbbr.nl/fibromyalgie/

@marijan: nou zeg dat is zeer positief! Ik heb de filmpjes bekeken. Wietolie is ook niet zo duur om uit te proberen.
 
Hey Sampjes,

Vind het sowieso moedig dat je zo openhartig verteld over je gezondheid en je familie, zowel fysiek al mentaal lijkt er nog een hoop te verteren.

Op mentaal vlak focus je op de dingen waar je wel tevreden mee bent of op z'n minst vrede mee hebt.

Fysiek,
Voor het optimaliseren van m'n vertering gebruik ik voor de alvleesklier, ongepasteuriseerde zuurkool van de eko-plaza € 1.30 per 400 gram, goudsbloem thee, gemalen mariadistelzaad.

Voor het opheffen van blokkades in de darmen en lever, bieten kvass en kurkuma met zwarte peper. Dit werkt beide mild laxerend en levert mij goeie resultaten wat betreft de stoelgang. Ook het gemalen mariadistelzaad heeft een herstellende functie voor de lever en galwegen en lymfestelsel.

Nadelen:
Zuurkool bevat goitrogens die nadelig effect op de schildklier kunnen hebben.
Bieten en kurkuma bevatten oxaalzuur, dit heeft een nadelig effect op de nieren.

Zelf gebruik ik de bieten kvass twee weken, 3 glazen per dag en hou daarna weer twee weken rust aan.
 
Sampjes, vwb fibromyalgie kan ik je een multidisciplinaire behandeling (bijvoorbeeld arts, fysiotherapeut, ergotherapeut, maatschappelijk werk en psycholoog) aanraden. Ik heb er veel baat bij gehad, in de zin van meer rust in mijn lichaam. In het Sint Maartenskliniek geven ze er een, maar vast ook in andere ziekenhuizen.
Mocht je veel fibro klachten hebben en dit te willen verminderen middels supplementen dan heb ik nog wel enkele tips, als je hier open voor staat dan laat het me weten. Dit betreft echter alleen symptoom bestrijding!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan