oorlog tegen de boer

Hier hebben ze gisteravond ook zelf alle vlaggen verwijderd.
Op een aantal plekken zie ik ze al weer terugkomen net naast de weg op eigen terrein.
 
De laatste dagen vliegen er heel wat politie helikopters boven Den Haag en omgeving.
Ik denk dat daarmee wordt gezocht naar die levensgevaarlijke vlaggen. Kan dat?
 
Boeren zijn nog lang niet wakker.

Mike
Klopt, waar ik mijn A2 melk haal zijn ze ook niet echt wakker. Ze willen ook niet geassocieerd worden met protesterende boeren, bij hun dus ook geen omgekeerde vlag op het erf. Kijken hoe ze straks praten als de brief van onteigening op de deurmat valt. Dat hoop ik natuurlijk niet voor ze.
 
Klopt, waar ik mijn A2 melk haal zijn ze ook niet echt wakker. Ze willen ook niet geassocieerd worden met protesterende boeren, bij hun dus ook geen omgekeerde vlag op het erf. Kijken hoe ze straks praten als de brief van onteigening op de deurmat valt. Dat hoop ik natuurlijk niet voor ze.
Zoek een andere boer zou ik zeggen
 
Je ziet dat er aan alle kanten een wig gedreven wordt door de media tussen boeren, onoplettende burgers en demonstranten (van het eerste uur). Heel sneaky hoe ze, de media dit spelen. Ik zou denken, speel het slim en doe niet aan wappie leuzen maar hou het bij de blauw-wit-rode vlag.
 
Daar ben ik ook voor. Kijk hoe de macht reageert op.de vlaggen en muurschilderingen. Ze zijn als de dood voor die beelden omdat ze zelf geobsedeerd zijn met beeldvorming. Telkens als boeren de wegen op gaan of bij een stadhuis of distributiecentrum staan sturen ze hun betaalde bruinhemden op hen af en gaat het mis. De doorsnee boer leest nog steeds elke dag de krant en kijkt het journaal en kan dan gaan denken: daar wil ik niet bij horen. Maar het barst van de omgekeerde vlaggen bij boerenbedrijven. Gisteren reed ik nog van Hengelo naar Losser naar Denekamp, echt overal vlaggen, zelfs op de A1!

Mijn tip: hang letterlijk heel Nederland vol met vlaggen en voor elke vlag die ze weghalen hang er 2 nieuwe, schilder ze op viaducten, maak muurschilderingen, niemand moet meer om dit beeld heen kunnen, vriend en vijand moet zien: blauw-wit-rood, Nederland in nood! Bijkomend voordeel is dat je gewoon je bedrijf kunt runnen zonder dat je onnodig veel tijd kwijt bent op de weg, in een politiecel of in het ziekenhuis vanwege nepboeren die de boel op stelten zetten. Bovendien is dit gedecentraliseerd, ze kunnen niet alle plekken in NL voortdurend bewaken of bespieden. Zij denken in beeldvorming, pak ze met hun eigen wapens!

Mike
 
Ik ga met onze dochter wekelijks paardrijden in Ermelo. Toen ik daar inreed ook allemaal omgekeerde vlaggen. Ook een hele rij in een weiland net voor de afslag.
Aan mijn auto hangt een rode zakdoek en ons woonkamerraam aan de weg 😊
20220802_122512.jpg
 
Bij een dorp hier in de buurt zijn alle lantarenpalen voorzien van een 'armband' van de NL vlag op z'n kop.
Gedaan met afzetlint. Ook een goed idee.
 
We zijn lokaal gewoon begonnen met een paar vlaggen op een viaduct en elke keer sluiten zich er enkele wakkere burgers bij aan. Nu zijn er twee of drie vaste gasten die 3 x i d week staan en daaromheen een groep wat varieert. Laatste keer hebben zich 5 trekkers aangesloten en de snelweg ontploft bijna... De energie werk nu drie kanten op.. burgers voor boeren, Daarnaast 80-90 % steun vanaf de snelweg en boeren steunen de burgers weer door hun aanwezigheid.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan