oorlog tegen de boer

Superjan weet het zoals altijd weer prima te vertellen!!

Wij hebben sinds een jaar een moestuin, leuk voor wat groente maar te weinig om van te leven.

Wel genoeg eieren van eigen kippen dus we gaan dan iig niet dood van de honger
die kippen moeten ook gevoerd worden toch.
Ik ga proberen zo veel mogelijk in te vriezen uit moestuin.
 
die kippen moeten ook gevoerd worden toch.
Ik ga proberen zo veel mogelijk in te vriezen uit moestuin.
Kippen eten voornamelijk goenteafval en andere spullen die wij over hebben of hebben laten bederven, kippen zijn vreselijke opruimers :)

Vanavond weer andijvie uit eigen tuin, das iig iets :)
 
Kippen eten voornamelijk goenteafval en andere spullen die wij over hebben of hebben laten bederven, kippen zijn vreselijke opruimers :)

Vanavond weer andijvie uit eigen tuin, das iig iets :)
yes I know, we hebben 8 kippen en 2 kuikens momenteel van een week. Ze krijgen van mij wel een korrel bij hoor, elke dag een grote beker. En wat een toeval, wij eten vanavond ook rauwe andijvie met spekkies.
 
Om over na te denken:

Boeren zouden minder antibiotica moeten gebruiken, maar als je eigen kitten of hond ziek is, ga je meteen naar de dierenarts en geef je antibiotica en medicijnen.

Boeren moeten geen voer importeren, maar we eten met regelmaat couscous, soja, avocado, bananen, welke in ons land te koop zijn door te importeren... 🍅🥥

Boeren bederven het drinkwater met bestrijdingsmiddelen. Maar we douchen dagelijks met shampoo, spoelen medicijnen door de gootsteen en zwemmen in het zwembad met chloor... 💧

De boeren zouden minder bestrijdingsmiddelen nodig moeten hebben, maar we kopen in de winter aardbeien en asperges omdat we niet kunnen wachten tot het seizoen er is... 🍓🥦

De boeren moeten net zoveel vee houden als ze zelf kunnen produceren, maar we halen het goedkopere stuk buitenlands vlees in de winkel omdat het binnenlandse te duur is. 🥩🥩

Boeren zouden minder of geen bestrijdingsmiddelen en antibiotica nodig hebben als wij een gek gevormde wortel of appel met bruine vlekjes kopen, maar we kopen het goedkopere en mooiere product in de winkel.. 🥕🥩

Ja boeren zouden alles moeten veranderen... maar we kopen meer buitenlandse producten en heel goedkoop. Niemand is geïnteresseerd in welke en hoeveel antibiotica of bestrijdingsmiddelen daarvoor zijn gebruikt en dat we daar ook geen invloed op hebben! Het maakt niet uit of je met het vliegtuig over de superfood vliegt en er letterlijk elke chemie op leegt! Daarna komt dat behandelde voedsel met het vliegtuig of schip naar ons toe.... maar we zijn ons ‘milieu bewust’! ❣️ ❣️

Het zijn niet alleen de boeren die alles moeten veranderen, maar juist de consument! ⬅️
Laten we eindelijk eens bij onszelf beginnen voordat we altijd anderen de les lezen! 👌 👌

Een ding dat je nooit mag vergeten, de boeren zorgen voor je eten, wereldwijd! 🧀🥚🍷 🧀🥚🍷

Een gezondere wereld is de verantwoordelijkheid van iedereen.
Stukje bewustwoording kan geen kwaad.
 
Om over na te denken:

Boeren zouden minder antibiotica moeten gebruiken, maar als je eigen kitten of hond ziek is, ga je meteen naar de dierenarts en geef je antibiotica en medicijnen.

Boeren moeten geen voer importeren, maar we eten met regelmaat couscous, soja, avocado, bananen, welke in ons land te koop zijn door te importeren... 🍅🥥

Boeren bederven het drinkwater met bestrijdingsmiddelen. Maar we douchen dagelijks met shampoo, spoelen medicijnen door de gootsteen en zwemmen in het zwembad met chloor... 💧

De boeren zouden minder bestrijdingsmiddelen nodig moeten hebben, maar we kopen in de winter aardbeien en asperges omdat we niet kunnen wachten tot het seizoen er is... 🍓🥦

De boeren moeten net zoveel vee houden als ze zelf kunnen produceren, maar we halen het goedkopere stuk buitenlands vlees in de winkel omdat het binnenlandse te duur is. 🥩🥩

Boeren zouden minder of geen bestrijdingsmiddelen en antibiotica nodig hebben als wij een gek gevormde wortel of appel met bruine vlekjes kopen, maar we kopen het goedkopere en mooiere product in de winkel.. 🥕🥩

Ja boeren zouden alles moeten veranderen... maar we kopen meer buitenlandse producten en heel goedkoop. Niemand is geïnteresseerd in welke en hoeveel antibiotica of bestrijdingsmiddelen daarvoor zijn gebruikt en dat we daar ook geen invloed op hebben! Het maakt niet uit of je met het vliegtuig over de superfood vliegt en er letterlijk elke chemie op leegt! Daarna komt dat behandelde voedsel met het vliegtuig of schip naar ons toe.... maar we zijn ons ‘milieu bewust’! ❣️ ❣️

Het zijn niet alleen de boeren die alles moeten veranderen, maar juist de consument! ⬅️
Laten we eindelijk eens bij onszelf beginnen voordat we altijd anderen de les lezen! 👌 👌

Een ding dat je nooit mag vergeten, de boeren zorgen voor je eten, wereldwijd! 🧀🥚🍷 🧀🥚🍷

Een gezondere wereld is de verantwoordelijkheid van iedereen.
Stukje bewustwoording kan geen kwaad.
schuldig aan punt 2, we eten idd wel eens bananen en schuldig aan punt 7, we kopen producten in sjiena bij Alie, maar voor de rest.. onschuldig :))
 
Kreeg vandaag een tic toc video onder ogen waarbij te zien was dat boeren in de USA subsidie v d overheid kregen om hun eigen gewassen te vernietigen met als doel tekorten creëren.
 
Kreeg vandaag een tic toc video onder ogen waarbij te zien was dat boeren in de USA subsidie v d overheid kregen om hun eigen gewassen te vernietigen met als doel tekorten creëren.
te bar voor woorden, heb daar ook al e.e.a. van voorbij zien komen.
 
Geld = Macht
Als de consument direct van de boer koopt voor een eerlijke prijs [en dat is dus voor een hoger bedrag dan de grote bedrijven geven] dan heeft de consument/burger de macht [terug].
Vandaag massaal dus eens naar de boer om je eten bij elkaar te halen.
 
Ik ging vaak naar de geitenboerderij o.a. voor eieren en geitenboter.
Sinds Cova hadden ze bij de ingang een soort klein huisje neergezet en dan eerst een bon kopen van 2 euro en dan later bij afrekenen van je consumpties verrekenen.
Ik gebruik geen consumpties, alleen winkel-produkten.
De laatste keer was het heeeel druk en boter hadden ze niet.
dus niets gekocht.
Terug langs huisje wilde ik de bon inwisselen maar kon NIET.
ik moest terug naar winkel (kassa) waar wel een berichtje op de bon werd gezet en moest weer terug naar huisje. Ik weigerde. Uiteindelijk zei een lieve man dat hij mijn bon zou verrekenen met zijn eigen aankopen.
Wie verzint zoiets. slaat allemaal nergens op.
boycotten.
 
Helaas doen sommigen boeren ook mee aan deze waanzin. Ik had begin dit voorjaar ook flinke ruzie met personeel van een boerderijwinkel in midden-Delfland( over o.a muilkorf). Er zitten boeren bij die diep in de hol vd overheid kruipen dus ja ook die boycot ik, next!
 
Er hangen veel boeren aan de slurf van Vadertje Staat met grote subsidies als gevolg. Bijt niet de hand die je voert, zullen ze denken. Vadertje weet wel e.e.a. van psychologie.
Gelukkig zijn er ook boeren die hun verstand nog gebruiken en geld niet laten overwegen. Zoek die boeren, beloon ze en voedt jezelf.
 
Helaas doen sommigen boeren ook mee aan deze waanzin. Ik had begin dit voorjaar ook flinke ruzie met personeel van een boerderijwinkel in midden-Delfland( over o.a muilkorf). Er zitten boeren bij die diep in de hol vd overheid kruipen dus ja ook die boycot ik, next!
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen het probleem is dat de overheid er vrij snel toe overgaat om de toeslagen stop te zetten. En dat kan zo maar 10 tot 20.000 euro zijn voor een gemiddeld bedrijf. Maar ook gelijk je bedrijf blokkeren zodat je geen vee meer mag aan of afvoeren. En uiteraard is dat puur machtsmisbruik maar daar hebben we meer van gezien het afgelopen jaar.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan