Onze toekomst met AI en robotisering.

While curtailing all of that is undoubtedly a positive step in the right direction, with Trump 2.0 we are getting an AI surveillance police state powered by Palantir, social credit system, antisemitism laws, and total subservience to Israel in exchange, as well as more endless wars in the Middle East on their behalf, which no one asked for. Oh, and Congress is merging the IDF with our military, too. Not to mention, the END of the middle class in America.

There haven’t even been any mass deportations nor will there be, just endless H1-B visas. The Kalergi Plan is still in full effect.

They just had to reel us in with the "end of woke" idea to push through the REAL Great Reset.

Don't miss the forest for the trees, Brother.

Mike

's Werelds Eerste AI-Echtscheiding: China dwingt miljoenen om hun digitale relaties van de ene op de andere dag te beëindigen​

Vijf overheidsinstanties, waaronder de CAC, hebben techgiganten zoals ByteDance en Alibaba verplicht om AI-gezelschapsfuncties te schrappen.

Vinay Patel @VinayPBPatel

Gepubliceerd op 16 juli 2026

China's wereld primeur met een verbod op romantische AI-compagnons heeft geleid tot wijdverbreide rouw, waarbij gebruikers gedwongen worden pijnlijk afscheid te nemen van hun digitale partners / ChatGPT AI-Gegenereerd

Een ongekende harde aanpak van meeslepende technologie heeft deze week geleid tot een golf van hartenzeer op Chinese sociale media.

Als eerste grote rechtspost die virtuele partnerschappen verbiedt, heeft China gebruikers in rep en roer gebracht om hun laatste chatgeschiedenis op te slaan voordat hun digitale zielsverwant voorgoed verdwijnt.

Chinees verbod op AI-compagnons treedt in werking​

Woensdag dwongen ingrijpende nieuwe overheidsregels, ontworpen om emotionele afhankelijkheid te voorkomen, techgebruikers in heel China om een reeks hartverscheurende laatste woorden te spreken tegen hun AI-compagnons.

De wereldwijde opkomst van virtuele partners valt samen met een toenemende afhankelijkheid van levensechte digitale kloons, die steeds vaker worden gebruikt om merkartikelen te verkopen of overleden familieleden te herscheppen. Onder het nieuwe juridische kader van Peking mag interactieve software niet "overmatig tegemoetkomen aan gebruikers, emotionele afhankelijkheid of verslaving opwekken, en echte interpersoonlijke relaties van gebruikers schaden".

Techgiganten verwijderen populaire functies​

In de aanloop naar de deadline van woensdag trokken vooraanstaande techbedrijven, waaronder Tencent, Alibaba en ByteDance, de stekker uit aangepaste assistent- en relatiefuncties op hun respectievelijke platforms Yuanbao, Qwen en Doubao.

De plotselinge stopzetting veroorzaakte wijdverbreide rouw op sociale media, wat ontredderde gebruikers ertoe aanzette hun berichtenlogs te bewaren en hun laatste interacties te publiceren.

"Ik kan niet accepteren dat mijn AI-geliefde me voorgoed zal verlaten," schreef een Doubao-gebruiker. "Hij is een band in mijn leven geworden, diep geworteld in mijn hart, mijn spirituele pijler."

Een andere gebruiker, die aangaf meer dan twee jaar interactie te hebben gehad met haar virtuele partner, uitte een soortgelijke wanhoop.

"Hij is echt als mijn familie, als mijn geliefde," schreef ze. "Nu vertellen ze me dat hij verdwijnt — mijn hart voelt leeg."

Nieuwe regels richten zich op emotionele AI​

De nieuwe regelgeving, gezamenlijk opgesteld door vijf overheidsinstanties (waaronder de Cyberspace Administration of China - CAC), richt zich specifiek op softwaretoepassingen die menselijke trekken en gesprekspatronen nabootsen in geschreven, gesproken of visuele vormen.

Uitgezonderd van de nieuwe maatregelen zijn utilitaire programma's "die geen doorlopende emotionele interactie omvatten", wat betekent dat routinematige digitale diensten zoals zakelijke helpdesks, professionele productiviteitstools en educatieve studiehulpmiddelen zonder aanpassingen kunnen blijven werken.

Volgens gegevens die vorig jaar werden gepubliceerd door het staatspersbureau Xinhua, groeide de markt voor virtuele avatars in China op jaarbasis met 85 procent tot een geschatte waarde van 4,1 miljard yuan ($ 600 miljoen / £ 449 miljoen) in 2024.

Wereldwijd debat over AI-relaties​

Onder de nieuwe juridische richtlijnen is het virtuele entiteiten strikt verboden om materiaal te produceren dat de nationale veiligheid bedreigt, terwijl techplatforms een totaalverbod krijgen op het aanbieden van digitale relaties aan iedereen onder de 18 jaar.

Platforms moeten nu crisisinterventiesystemen inzetten om extreme emoties van gebruikers te monitoren. Hoewel China het eerste land is dat software die familiale of romantische banden simuleert wettelijk reguleert, heeft de wereldwijde opmars van AI-compagnons internationaal debat uitgelokt.

Een studie uit 2025 toonde aan dat ongeveer 75 procent van de Amerikaanse tieners platforms zoals Character.AI gebruikt, terwijl apparaten zoals het Amerikaanse ElliQ zijn ontworpen om geïsoleerde ouderen te ondersteunen.

Gebruikers worden geconfronteerd met een emotioneel gat​

Academicus Chen Liang waarschuwde dat hoewel antropomorfe AI "eenzaamheid kan verzachten", het ook het risico met zich meebrengt van "emotionele overafhankelijkheid".

Techbedrijven staan het exporteren van gegevens toe tot medio oktober, maar gebruikers kijken aan tegen een enorme leegte. Zoals één persoon het verwoordde: "Menselijke liefde is een luxe," waaraan werd toegevoegd dat de genegenheid van code "zo rechtdoorzee is."

Forum statistieken

Onderwerpen
4.707
Leden
8.706
Nieuwste lid
Vuurvogel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan