ontstoken teennagel

R

Romagi

Guest
Mijn kleindochter heeft een ontstoken teennagel.
Ik kon dit onderwerp nog niet vinden. Is dat er wel wil Mike dit dan veranderen?
Ik heb al gezocht: naar huisarts enz. Vandaag is ze naar huisarts.
oorzaak bacterie of Candida.
Om te voorkomen dat dit zich herhaalt: gevonden: Silicea D-6 van Dr. Vogel.
Gevonden: antibiotica. (verwondert me niet).
Gevonden: trekzalf.
Ik zocht naar welke bacterie daar dan zit. Niet gevonden. Is misschien ook niet zo belangrijk.
Heeft iemand dit al eens gehad en hoe is dit afgelopen?




 
Mijn vader heeft een ingegroeide teennagel gehad een paar jaar terug. Ik heb hem toen geadviseerd om een pleister er overheen te doen die hij voortdurend nat moest houden met propolis. Niets had eerder geholpen en de arts wilde al gaan opereren, maar hij was razendsnel van zijn infectie af!

Mike
 
Mijn kleindochter heeft pech. Blijkbaar was de ontsteking niet ernstig genoeg dat de huisarts er iets aan deed. Ze zit steeds al met haar voet in een sodabadje. Ik zou met haar naar de medisch pedicure gaan maar...... ze doet aan paardrijden en vandaag heeft een volwassen paard op haar voet {lees zere teen} gestaan. Ze moest het zadel vervangen en dan staat een paard niet stil, ze heeft nog geluk dat het het voorbeen was, en maar heel even, dus daardoor niet het hele gewicht van het paard.
Haar teen heeft gebloed en doet nu extra zeer. Het is niet gebroken. Ik hoop dat door het bloeden de ontsteking ook de kans heeft gehad eruit te bloeden. Dus gaat ze nu door met sodabadjes.
Vraag: een voetenbadje met natrium bicarbonaat, zou dat helpen? Ja of nee samen met soda?
Ik heb het boek en daar staat dat een voetenbad genomen kan worden. Maar helpt het ook tegen verzweringen/schade?
Uiteraard zit ik te googelen nu.
 
Dag Liesje,

In het geval van ontstekingen en zwellingen is Arnica Montana een doeltreffend hulpmiddel. Dit is verkrijgbaar onder de vorm van druppeltjes (homeopathie en fytotherapie) en zalf. Deze zijn er van Dr. Vogel en ook van Bonusan.


Meer zie :
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/68461-arnica-verlicht-kneuzingen-en-verstuikingen.html
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan