Ons verhaal...even voorstellen: Reiziger

R

Reiziger

Guest
Ons verhaal, even voorstellen...

Hallo mensen, zoekers/reizigers in dit leven!

Inmiddels telt dit forum ruim 2000 leden, dus wat dat betreft zal het voorstellen op zich niet meer iets unieks zijn, maar zoals bekend is bij jullie, heeft ieder lid zijn eigen interessante verhaal/ontdekking, wat het uniek maakt en waar je vaak de nodige profijt, ruggensteun en inzicht van krijgt, althans dat is mijn/onze beleving, sinds wij (mijn gezin) al een langere tijd "stille volgers" zijn op dit forum.

De reden dat we hier op dit forum terecht zijn gekomen heeft uiteraard te maken met dat we gezonder willen leven en wat zuiniger om willen gaan met onze lichaam, maar dat geld zeer waarschijnlijk voor de meeste op dit forum. Er zijn genoeg websites op het internet die je overspoelen met informatie over voeding en gezondheid, maar de reden dat wij voor dit forum hebben gekozen heeft te maken met de vele raakvlakken (back to basic) die het weston price principe heeft met de gedachtegoed die wij al hadden over voeding en gezondheid alvorens wij kennis maakte met de weston price principes.

Na deze korte introductie, wil ik mezelf even voorstellen en jullie meenemen in een stuk korte (medische)geschiedenis die dateert vanaf mijn geboorte in 1985 tot vandaag de dag, eveneens zal ik in het kort wat over mijn gezin vermelden.

Wellicht dat dit alles een begin zal zijn voor het uitwisselen van kennis zowel van mijn kant als van alle andere leden. Ik zal mijn best doen om het kort en bondig te houden, zaken zoals de naam van mijn konijn of welk ander huisdier die ik in mijn jeugdige jaren heb gehad zal ik jullie besparen, voor het leesgemak en het overzicht zal ik me voornamelijk richten op mijn medische geschiedenis, ik hoop hiermee uiteraard een stap te zetten naar een gezondere lichaam en leefstijl en wellicht dat iemand van jullie bepaalde medischezaken kan verklaren op basis van eigen ervaring of inzicht? uiteraard wil ik ook graag onze ervaring en kennis met andere delen, zodat we van elkaar kunnen leren, daar draait het uiteindelijk om!

Burgerlijkenstaat:Getrouwd en vader van twee kinderen
Leeftijd: 29
interesses: Zeevisserij, Voeding en Gezondheid, Cupping therapie (in het Arabisch, ook wel "Hijama" genoemd.)
Boeken: Het Authentieke van de Geneeskunde van de Profeet

De eerste jaren na 1985:


Al op jonge leeftijd jaar of 3/4 werd het ziekenhuis een bekende bezoekadres waar ik regelmatig kwam. Reden was een klaarblijkelijke "bloedarmoede", of dat zeker het geval was, dat durf ik niet te zeggen, dit geef ik puur aan op basis van de diagnose die ze destijds hadden gemaakt (dokters conclusies neem ik al jaren met een korreltjezout, maar zoals beloofd benoem ik mijn medische geschiedenis op).

Naar aanleiding van mijn "bloedarmoede" moest ik veel ijzer binnenkrijgen, het probleem was alleen dat ik een "moeilijke" eter was, ik at erg weinig, maar kon ondanks dat heel de dag rennen en spelen.

Mijn moeder werd op een dag gebeld door de huisarts, dat ik onmiddellijk naar het ziekenhuis moest gaan, omdat mijn ijzer gehalte erg laag was (n.a.v een bloedtest). In het ziekenhuis kreeg ik bloed toegediend, wat volgens hun zou bijdrage aan mijn herstel.
Daarna volgde jaren waar ik bijna dagelijks neusbloedingen had, bij het wakker worden zag me moeder bijna dagelijks dat heel mijn kussen rood van het bloed stond, eveneens als ik me erg inspande of boos werd,kreeg ik een bloedneus. Conclusie van de doktoren was dat dit rond me 14e levensjaar wel zou eindigen.

Op een gegeven moment vielen bijna al mijn voortanden eruit, dit was toen ik ongeveer 4 jaar was, (waarschijnlijke)reden was bepaalde medicatie die mij destijds werd gegeven n.a.v mijn bloedarmoede.

Wat ik in al die jaren heb binnengekregen aan troep van vaccinaties e.a zaken dat weet ik niet, maar er is veel troep naar binnen gegaan dat weet ik zeker.

Ik herinner me dat ik rond me 8e levensjaar last kreeg van bepaalde allergieën, soort van muggenbulten over heel mijn lichaam na het in contact komen met papegaaien en rond de pubertijd een tijd last gehad van allergie voor kiwi. Momenteel zijn deze klachten allemaal verdwenen.

Amalgaamvullingen kreeg ik waarschijnlijk rond me 10e levensjaar, ik weet niet wat er later mee gebeurt is (aangezien ik niet bewust was van de gevaren) maar rond me 17e hebben ze ze eruit gehaald of ze hebben ze bedekt met een laag, ze zijn althans nu niet meer te vinden in mijn gebit.

Mijn tanden staan overigens allemaal recht op me rechter hoektand na, die staat meer naar achter ten opzichte van de rest, ik ben wel benieuwd of dit wat betekend, aangezien dr. weston price de link met de tanden en de toestand van de organen in het lichaam legde.

Rond mijn pubertijd ben ik ook fanatiek gaan sporten, rond mijn 23e was mijn hoogtepunt(lees: dieptepunt betreft het te fanatiek sporten) met 5 tot 6 dagen in de week intensief sporten. Naast het sporten dronk ik ook eiwit shakes die achteraf gezien vol zaten met suikers e.d. Rond mijn 24e kreeg ik last van bijholteontstekking/sinusitis en eveneens last van (vette) roos.

Momenteel heb ik ook naast de (chronische) bijholteonstekking en roos ook zo nu en dan of erg koude handen/voeten of juist erg warme handen/voeten.

Sinds een jaar of 4 ben ik gestopt met fanatiek sporten en ben ik een meer "rustiger"leven gaan leiden, daarnaast ben ik me meer gaan verdiepen in voeding en gezondheid. Momenteel doe ik enkele keren per jaar vooral in het voorjaar als het wat warmer is "cupping/hijama" dit is een oude alternatieve geneeswijze die o.a in het boek "Het Authentieke van de Geneeskunde van de Profeet". Bij cupping/hijama worden toxines uit je lichaam/bloed gehaald d.m.v het vacuüm plaatsen van een "cup" en het maken van kleine sneetjes op de huid. Hier is erg veel over te vertellen, maar ik zal het zeker ieder aanbevelen, zowel preventief als in het geval je last heb van bepaalde ziektes e.d. Vele, inclusief ikzelf hebben hier goede resultaten mee behaalt.

Zaken die ik volledig/deels uit mijn voedselpatroon heb gehaald:

-Snoep volledig en suikers grotendeels
-Glutenrijke eten grotendeels (ik probeer nog wat alternatieve te vinden voor de heerlijke pasta's e.d , maar die bestaan meestal uit glutenrijke (tarwe) of suikerrijke granen (mais)
-Koken/frituren met zonnebloemolie volledig (patat vond ik erg lekker, maar kan ik niet meer maken omdat ik daar zonnebloemolie voor nodig heb en kokosolie een voor mij te dure alternatief is momenteel)
-fruit grotendeels

Bovengenoemde heb ik wel best "cold turkey" gedaan, ik weet niet of dat verstandig is, maar als ik overtuigd ben dat iets slecht is dan ben ik gouw geneigd om van de ene op de andere dag er mee te stoppen. Ik merk wel dat ik af en toe zit te ijsberen in de keuken en zit na te denken "wat ik nu zal eten?" de gedachten gaat dan naar zoetigheid, waarschijnlijk is dat een signaal van me lichaam dat ik zoetigheid nodig heb, maar ik kan me dan geen "gezond" alternatief bedenken waardoor ik dan meestal grijp naar iets wat gezond is zoals rauwe melk of iets dergelijks.

Zaken(hoofdzakelijk) die toegevoegd zijn aan het voedselpatroon:

- Keltisch zeezout (zowel voor koken als het drinken/solé)
- Rauwe melk/ boter van rauwe melk die we zelf maken of bij de boer halen/karnemelk die we zelf maken
- Orgaanvlees
- Beestenbottenbouillons

Symptomen bij onze kinderen:

Onze beide kinderen hebben last van koemelk/noten allergie vanaf de geboorte, ze zijn nu 2,5 en 1 jaar. In principe reageren ze beide het zelfde op noten/zaden en melkproducten, alleen is het bij de oudste iets erger, zij heeft momenteel ook last van uitslag op de armen en benen waar ze regelmatig aan jeukt. Aangezien ze nog jong zijn kan het ook liggen aan de organen die nog niet genoeg zijn ontwikkeld, maar waarschijnlijk hebben ze een tekort aan maagzuur waardoor ze de eiwitten niet goed kunnen afbreken, wij horen graag wat jullie bevindingen hier op zijn.

Met de kinderen proberen we uiteraard net zoals bij ons, zo "gezond" en biologisch mogelijk voedsel te eten, suikers hebben ze nooit met nadruk gehad zoals snoep e.d, echter waren wij eerst nog niet op de hoogte dat fruit ook meetelt als een "suiker"/fructose, zodoende hebben we ze altijd in de middag een stuk fruit gegeven, momenteel zijn we daar zo goed als mee gestopt, we zijn alleen opzoek naar een gezonde en goede "middag" alternatief. We merken wel dat vooral de oudste soms erg druk is, of dat direct te maken heeft met "suikers" dat weten we niet zeker. Een tijd terug gaven we bio rijstwafels, later vernamen we dat dat ook niet echt goed is o.a vanwege de fytinezuur, toen zijn we overgestapt naar bio maiswafels, nu we meer op de hoogte zijn dat mais o.a vol zit met suikers zijn we hier ook voorzichtiger mee geworden, ook hier voor zijn we opzoek naar een goed en gezonde alternatief.

Me vrouw die heeft momenteel niet veel te melden omdat ze gelukkig al veel vragen beantwoord heeft gekregen tijdens haar zoektocht naar een gezondere leven, zodoende dat haar stuk ontbreekt.

Samenvattend zijn we benieuwd naar jullie bevindingen op alle bovengenoemde zaken die te maken hebben met ons medische verleden/heden en voedselpatroon. Zoals gezegd heb ik het kort proberen te houden,maar in ieder geval bij deze aangenaam kennis te maken!

Mvg,

Namens het hele gezin,

Reiziger
 
Hey Reiziger,

Ten eerste aangenaam, ten tweede wat een barre gezondheidsklachten heb je al op jonge leeftijd moeten doorstaan zeg.

Wanneer ik mijn Turkse en Marokkaanse vrienden probeer uit te leggen over wapf en het dierlijke vetrijke eten wat we voorstaan, dan vraag ik altijd of ze in het land van herkomst familie in een dorp hebben wonen? En zo ja of ze gezond zijn/oud worden en wat ze eten? Dan komen de onbijtjes van roomkaas met olijfolie, eieren, orgaanvlees, vlees bakken in niervet etc. allemaal voorbij. ter inspiratie in de keuken zou je eens kunnen kijken wat je hier persoonlijk uit kan putten.

Hier vind je een topic met [URL]https://www.fatsforum.nl/topic/recepten/[/URL]


Over zoetigheid willen eten las ik op deze [URL]http://candida.pilliewillie.nl/schimmel-infectie/candida7.php[/URL]
Candida gisten hebben een paar tactieken om het de patiënt tijdens het dieet moeilijk te maken. Sommige onderzoekers vermoeden, dat de Candida zich dieper in de darmwand nestelt om zo voeding uit het bloed in de haarvaten te halen als er tijdens het dieet in de darmen niets meer te eten is. Anderen vermoeden dat Candida de eetlust van zijn gastheer kan beïnvloeden en hem meer zoetigheid kan laten eten. Dit vermoeden wordt bevestigd doordat men heeft kunnen vaststellen dat Candida Albicans een signaalstof kan maken die sterk overeenkomt met insuline. Wordt deze signaalstof afgegeven, dan daalt de bloedsuiker spiegel waardoor de gastheer trek in zoetigheid krijgt.

Ik weet niet in hoeverre dit op jou van toepassing is en of je last hebt van candida klachten, maar je zou er eens naar kunnen kijken.

Wat betreft koude handen, die krijg ik zelf als ik te weinig koolhydraten (minder dan 100 gram per dag) eet. Dit hangt sterk samen met de schildklier.

Zo te lezen weet je wel al een heleboel, maar om je echt van info en advies te voorzien is het hier gebruikelijk om te vertellen wat je van ontbijt tot diner aan eten neemt.

Vaak zie ik op dit forum dat het nogal moeilijk/een uitdaging is om aan grasgevoerd halal vlees te komen, is dat bij jou wel al gelukt?


 
Hey Reiziger,

Ten eerste aangenaam, ten tweede wat een barre gezondheidsklachten heb je al op jonge leeftijd moeten doorstaan zeg.

Wanneer ik mijn Turkse en Marokkaanse vrienden probeer uit te leggen over wapf en het dierlijke vetrijke eten wat we voorstaan, dan vraag ik altijd of ze in het land van herkomst familie in een dorp hebben wonen? En zo ja of ze gezond zijn/oud worden en wat ze eten? Dan komen de onbijtjes van roomkaas met olijfolie, eieren, orgaanvlees, vlees bakken in niervet etc. allemaal voorbij. ter inspiratie in de keuken zou je eens kunnen kijken wat je hier persoonlijk uit kan putten.

Hier vind je een topic met recepten https://www.fatsforum.nl/topic/recepten/


Over zoetigheid willen eten las ik het volgende

Candida gisten hebben een paar tactieken om het de patiënt tijdens het dieet moeilijk te maken. Sommige onderzoekers vermoeden, dat de Candida zich dieper in de darmwand nestelt om zo voeding uit het bloed in de haarvaten te halen als er tijdens het dieet in de darmen niets meer te eten is. Anderen vermoeden dat Candida de eetlust van zijn gastheer kan beïnvloeden en hem meer zoetigheid kan laten eten. Dit vermoeden wordt bevestigd doordat men heeft kunnen vaststellen dat Candida Albicans een signaalstof kan maken die sterk overeenkomt met insuline. Wordt deze signaalstof afgegeven, dan daalt de bloedsuiker spiegel waardoor de gastheer trek in zoetigheid krijgt.

Ik weet niet in hoeverre dit op jou van toepassing is en of je last hebt van candida klachten, maar je zou er eens naar kunnen kijken.

Wat betreft koude handen, die krijg ik zelf als ik te weinig koolhydraten (minder dan 100 gram per dag) eet. Dit hangt sterk samen met de schildklier.

Zo te lezen weet je wel al een heleboel, maar om je echt van info en advies te voorzien is het hier gebruikelijk om te vertellen wat je van ontbijt tot diner aan eten neemt.

Vaak zie ik op dit forum dat het nogal moeilijk/een uitdaging is om aan grasgevoerd halal vlees te komen, is dat bij jou wel al gelukt?
 
Hallo Simon,

Bedankt voor je reactie en goed om kennis te maken, leuk dat je even de tijd heb genomen om ons/mijn verhaal te lezen en daar een bijdrage aan te leveren!

Ik moet zeggen dat ik me nooit echt "ziek" heb gevoeld in tegendeel voel(de) ik me altijd gezond, maar in de zoektocht om gezonder te leven, ga je toch wel "het zekere voor het onzekere" nemen, zoals gezegd is er flink wat troep het lichaam ingegaan en dat zal zeer waarschijnlijk schade hebben achtergelaten.

Hieronder een weergave van wat ik vandaag heb gegeten er zit niet altijd evengoed gezond eten bij, daar zijn we thuis wel bewust van maar we zoeken alternatieve die ook binnen ons financiële vermogen liggen, we willen zeker geen vinger op de knip houden, maar we kunnen natuurlijk niet meer uitgeven dan we hebben.

Ontbijt:

-Half uur voor het ontbijt een glas solé
-Zelf gemaakte brood van tarwemeel, met biologische kaas van gras gevoerde koeien, ingesmeerd met zelf gemaakte boter van rauwemelk (niet biologisch), met groene olijven/ met wat olijfolie (van de olijfbomen van me ouders/biologisch koud geperst) en een glas gemberthee.

Tussendoor:

-Enkele glazen zelfgemaakte karnemelk (niet biologisch)

Middag:

- Beestenbouillon soep

Tussendoor:

- Glas karnemelk

Avond:

- Linzen (met wortel/knoflook/uien), de linzen hebben een dag geweekt.
- Kalf spareribs (met kruiden/marinade)

Ik merk dat ik vandaag erg vaak naar het toilet moest om te urineren (excuses, maar dit vermeld ik even omdat ik er niet helemaal uit ben wat de oorzaak er van is). De kleur van mijn urine was bijna kleurloos, komt dit omdat ik teveel karnemelk e.d heb gedronken en is dit een teken dat mijn lichaam dit loost omdat ik teveel vocht heb ingenomen? Als ik lees dat Mike bijvoorbeeld 1,5 tot 2 liter rauwemelk drinkt, dan zit ik daar zeker nog niet aan, maar ik drink soms wel om het half uur rauwemelk/karnemelk (denk net geen 1,5 liter op een dag), zou het daar aan liggen(meer ruimte tussen het drinken in lassen) of geeft dit wat anders aan?

Vergeten was ik om nog te vermelden dat ik smal van postuur ben en niet of nauwelijks aankom, ook al eet ik mezelf een gat in de rondte, misschien dat met dit gegeven ook wat zaken duidelijk worden(bijnieren/schildklier?).

Ik moet zeggen dat ik de zoektocht naar het halal gras gevoerde vlees nog niet ben begonnen, goed opgemerkt trouwens ;) . Ik heb er wel over nagedacht om op een willekeurige biologische boer te stappen en om eventueel daar wat afspraken mee te maken , waarschijnlijk zal dit nog wel even tijd in beslag nemen aangezien je vaak met regelgevingen e.d te maken heb, maar mocht je een adres kennen in de omgeving van Gouda, dan hoor ik het graag!
 
Ik vind jullie eetpatroon nog erg mager ogen. Je kan niet ze snel te veel vet binnen krijgen, als je te veel binnen krijgt wordt je misselijk dit heb ik in het begin wel eens gehad en dit was bij mij toen snel over door iets vetarms te eten. Je aandrang naar iets zoets geeft aan dat je koolhydraten te kort komt, ik zou die dus ook iets meer eten. Je zegt erg mager te zijn ook daarvoor is het verstandig om met je eten niet te laag in koolhydraten te zitten en veel vet te eten. In het begin en zeker als je ondergewicht of nog andere problemen hebt is het verstandig om niet te laag in koolhydraten te gaan zitten en dit kan ook goed 150 gram drooggewicht (gewicht voor het koken) zijn. Eet net zoveel tot dat je geen honger meer hebt, als je na een half uur toch weer honger krijgt heb je toch iets tekort gehad. Je kan op brood ook plakjes roomboter met de kaasschaaf doen dat is ongeveer de dikte van de roomboter die je op brood moet hebben. Ik weet niet hoe jullie je brood maken, maar ik zou dat als zuurdesem doen (zonder gist toegevoegd) en lang laten rijzen.

Ik heb ook regelmatig een bloedneus gehad, maar dan gewoon iets vaker als een ander en niet zo vaak als jij dat had en zo te lezen ook lang niet zo erg. Het drupte altijd wel hard (tenminste in vergelijking met anderen) maar was ook snel weer over. Ik heb dit nu niet meer sinds ik veel vitamine c (een paar gram) neem, laatst een keer ben ik toevallig deze combinatie tegengekomen.
 
Hallo Kaaskanlekkerzijn,

Eveneens Bedankt voor je toevoeging en de moeite die je heb genomen om ons verhaal te lezen en te beantwoorden!

Oke, ik dacht juist dat we wat vetter aten, maar volgens jou kan het dus nog wat vetter? Wat kan er volgens jou eventueel nog bij? Als je vooral de indruk kreeg van het "mager" eetpatroon door de karnemelk, dan moet ik er wel aan toevoegen dat dat sinds enkele dagen er extra bij gedronken word omdat we die gemaakt hadden, normaal is het rauwe volle melk.

Van vetter eten ben ik tot nu toe nog niet echt misselijk geworden, we zijn ons er wel bewust van dat het eten meer uit vetten moet bestaan t.o.v eiwitten en koolhydraten.

Oke dus bij jou lagen de bloedneuzen niet aan een ijzertekort?
De bloedneuzen zijn trouwens rond de pubertijd gestopt, ik ondervind daar geen problemen meer van
 
Hallo Reiziger,

Welkom hier.

Ik heb je hele verhaal gelezen, eerlijk gezegd vond ik het te uitgebreid. Iets meer to the point kan ook. Vooral omdat er al zoVEEL te lezen is op dit forum.
Vette vis en extra room door de yoghurt, zelf soep maken van biologische botten (lekker vet).

Hoe maak je zelf roomboter? is dat veel werk?

 
Hallo Liesje, bedankt voor je bijdrage en tips!

Beestenbottenbouillon maken wij momenteel al.

Het is niet veel werk, met een kleine 30min ben je klaar (met het karnen) + het nawerk die je verricht ben je in totaal 45min bezig, niet echt veel en best wel leuk om zelf te doen:

-2 liter rauwe melk mengen met een halve glas karnemelk mengen (in een fles waar +- 5 liter in kan zodat het "karnen" makkelijk zal verlopen).
-Zet het afgedekt (zonder dop) op een donkere plek (liefst een warme plek, waar geen zonlicht komt)
- Na 1 dag +- zal je zien dat er een vettige substantie op de bovenlaag zit en dat de melk dik is geworden.
- Begin dan op een vast tempo (hoeft niet erg snel) het geheel heen en weer te schudden "karnen".
- Na +- 30minuten zal je als het goed is een laag boter zien aan de bovenkant
- Zeef dit er uit en vang de karnemelk op. (het melk is namelijk karnemelk geworden en dat kan je natuurlijk weer opdrinken)
- Doe de boter in een diepe kom met erg koud water zodat het zich aan elkaar bind.
- Kneed dan de boter in het water zodat de karnemelk uit de boter gaat.
- Verschoon het water en herhaal dit proces, totdat je alleen maar helder water overhoud en er geen karnemelk meer uit de boter komt.
- Doe de boter nu in een stuk plakfolie en rol het tot een lange stuk, zodat je er dunne plakjes vanaf kan snijden/of maak er een blok van (dit is naar gelang je eigen voorkeur).

Met 2 liter haal je afhankelijk van de melk, 50 tot 100 gram roomboter eruit en je houd natuurlijk +- 2 liter karnemelk over, 2 vliegen in een klap dus.

Ik hoop dat je er wat aan heb, mocht je er nog niet helemaal uitkomen dan kan je op internet vast ook nog wel instructies vinden(youtube of websites).

Mvg,

Reiziger
 
Dag reiziger,

Welkom op dit forum!

Grasgevoerd halal vlees is verkrijgbaar bij fitrahfood.nl helaas hebben ze alleen nog geen kip. Wel lam en rund.

Cupping (hijama) heb ik ook ervaring mee, ik heb het al zo een 20 keer laten doen maar helaas zonder resultaat. Dat terwijl ik wel vol toxines schijn te zitten? Of ik ben ernstig vervuild :-( Fijn dat het in iedergeval voor jou wel werkt!
 
Welkom Reiziger,

Ik geef mijn kinderen ook nog wel eens fruit tussendoor hoor, als het een zuur bio appeltje is of straks weer aardbeien en kersen met slagroom is daar niet zoveel mis mee. Een gekookt eitje, gehaktballetje, avocado of worteltje en een stuk komkommer kan ook, met een zelfgemaakte dipsaus van bijvoorbeeld yoghurt, olijfolie, eigeel, mosterd en kruiden. Een rijstwafel is niet super, maar met dik boter en leverworst of kaas kan ik er wel mee leven. Ik zou niet te moeilijk doen, het moet ook haalbaar blijven.

Chronische ontstekingen zijn natuurlijk geen goed teken, ik zou eens kijken wat er gebeurt als je gluten echt eens even helemaal weglaat, dus ook geen zelfgebakken tarwebrood (alleen rijst, zoete aardappel, quinoa, boekweit etc), kijken of het verbeterd en probiotische voeding toevoegen (kefir, kvass, kombucha, zuurkool etc).

Voor mij lijkt het erg weinig wat je eet en niet zo vet idd, maar ik kan natuurlijk niet zien welke hoeveelheden het zijn.

De rechter hoektand zit op de gal en lever meridiaan.

Succes
 
Hallo Sampjes bedankt voor je reactie en tip!

Betreft Cupping (Hijama) is het aanbevolen om op de 17e, 19e en 21e van de islamitische jaarkalender(op internet kun je die vinden) uit te voeren en dan op een maandag, dinsdag of donderdag, daar zit genezing in voor elke ziekte, zoals uit de Profetische overleveringen blijkt.
Zorg er eveneens voor dat je het op een lege maag uitvoert (dus ook niet drinken), minimaal 8 uur.
Mooi zal zijn dat je het in de ochtend doet, dan heb je een nacht geslapen(lege maag) en niet ontbeten.

Geef trouwens niet na één sessie op, maar doe dit elke maand, met de bovengenoemde aanbevelingen, doe dit en ik ben dan benieuwd wat de resultaten zullen zijn. Mocht je trouwens vasten, dan kan je beter geen cupping laten uitvoeren en daarnaast geniet het de voorkeur om het alleen in de lente en zomer maanden uit te voeren.

Mvg,

Reiziger
 
Hallo Tanja eveneens bedankt voor je reactie en tips!

O.a rijstwafels word er strikt aangegeven om die te vermijden,vanwege de fythinezuur, zoals begrepen uit wat stukken van Ramiel Nagel. Mocht jou nieuwe ontwikkelingen hier omtrent hebben bereikt, dan horen we dat graag.

Waar haal jij trouwens je (slag)room, maak je die zelf of haal je die uit de (bio)winkel?

Kefir wil ik al een lange tijd mee gaan beginnen, maar waarschijnlijk zal ik daar binnenkort mee beginnen, ik was alleen opzoek naar een goed adresje aangezien de verschillen in kwaliteit ook bij Kefir aanwezig zijn.

Betref het weinig eten, moet ik inderdaad toegeven dat het geen "vetpot" was die dag en daarom kan ik me goed voorstellen dat de indruk word gewekt dat ik erg mager eet.

We willen hier thuis trouwens overgaan op levertraan, weet jij/of iemand anders welke het beste is en waar je die kan bestellen voor een goede prijs?

Mvg,

Reiziger

 
@Sampjes thnx voor die fitrahfood.nl link, ik zal het in mijn kringen verspreiden.

@reiziger



Betreft Cupping (Hijama) is het aanbevolen om op de 17e, 19e en 21e van de islamitische jaarkalender(op internet kun je die vinden)

Heeft dit te maken met de maanstand?

Bij de grote leverreiniging van Moritz wordt bijvoorbeeld aanbevolen om dit te doen bij nieuwe maan, omdat een mensen lichaam rond deze tijd van de maand het minste vocht vast houd.

Als je al een liefhebber bent van karnemelk dan kan ik je zeker aanbevelen om kefir te proberen. Een aantal keer op het forum voorbij zien komen dan mensen niet goed tegen rauwe koemelk konden, maar kefir wel prima konden verdragen.

Dat is dan niet perse voor jou zelf bedoelt maar omdat je aangeeft da je kids last hebben van koemelk allergie. Als ze al moeite hebben met koemelk en noten, kan ik me goed voorstellen dat gluten bij hen ook niet al te best vallen en sluit me daarbij aan bij Tanja's advies om die ook te schrappen.

Wat betreft levertraan is green pasture de beste omdat dit gefermenteerde levertraan is. Weston Price beveelt aan om levertraan te gelijktijdig met een even grote hoeveelheid boterolie in te nemen.
 
Nee, geen nieuwe ontwikkelingen op het gebied van fytinezuur in rijstewafels, maar dan wel tarwebrood eten kan ik niet helemaal rijmen.
Ik gebruik ongehomogeniseerde slagroom bio-dynam, ik zou mijn rauwe melk kunnen afromen, maar hou niet van magere zuivel dus geen idee wat ik met de overgebleven melk moet. De meeste room fermenteer ik in de kefir die ik maak.
Bij vitavie kun je de levertraan bestellen.
 
Ik gebruik ongehomogeniseerde slagroom bio-dynam

Tanja, waar koop jij deze en is dit een bepaald merk?
 
Oke dus bij jou lagen de bloedneuzen niet aan een ijzertekort?
De bloedneuzen zijn trouwens rond de pubertijd gestopt, ik ondervind daar geen problemen meer van

Daar is nooit onderzoek naar gedaan, naar geen enkele oorzaak. Ik had ze ook niet zo vaak als jij en omdat ze niet zo lang duurde het was het ook niet zo heftig. Een ijzer tekort lijkt me geen oorzaak van veel bloedneuzen maar een gevolg (bloedarmoede door het vele bloed dat je verliest). De bloedneuzen kwamen gewoon snel ik kreeg het al heel snel van neuspeuteren. Maar ook zonder neuspeuteren is het genoeg mis gegaan, ook zonder duidelijke oorzaak. Of ik peuterde wel maar alleen het voorste stukje waar ik nooit een bloedneus had. De laatste keer had ik alleen maar te hard mijn neus gesnoten.
 
http://www.succesboeken.nl/Inkijken/9789079872428.pdf

@ Simon-G

Heeft dit te maken met de maanstand?

Het antwoord hierop is tweedelig:

(1) De islamitische kalender is inderdaad op basis van de maanstand (dus een maand is een "maanmaand"). Er zijn wetenschappers die aangeven dat op deze dagen( de 17e, 19e en 21e) het bloed in een soort van "vloed" stand komt(net als op zee, "eb en vloed") wat volgens hun te maken heeft met de aantrekkingskracht van de maan op het lichaam/bloed waardoor het bloed in deze dagen langzamer stroomt in deze dagen en het daardoor makkelijker is om de toxines eruit te halen. In praktijkervaringen is gebleken dat specifiek op deze dagen het "dikke" bloed er uitkomt, anders dan op andere dagen dat je cupping verricht.

(2) Er zijn mensen die op basis van hun eigen opinie verzen uit de Quran gebruiken om wetenschappelijke zaken te verklaren, dit is fout,dit wil echter niet zeggen dat er geen wetenschappelijke feiten in de Quran staan, maar de uitleg van verzen of Profetische overleveringen kent voorwaarden. Alhoewel er achter elk vers en overlevering een wijsheid zit, maar die niet altijd bekent hoeft te zijn, is het voor een moslim voldoende als "wijsheid" om de Profeet Mohammed - vrede zij met hem - te volgen.

De eerste versie van het antwoord heeft mij geen kennis/bewijs van bereikt dat het met de maanstand te maken heeft, zodoende bevestig ik het dus niet, maar ontkennen doe ik het ook niet. Wat ik wel zeker weet is dat het een genezing is voor elke ziekte, dit op basis van de woorden van de Profeet-vrede zij met hem- en het overtuigd zijn van de boodschap waar hij mee is gekomen. Ik vind het wel interessant dat Moritz de link legt met de maanstand...

@Tanja (zelf) gemaakt brood van tarwemeel is inderdaad nog bij ons thuis aanwezig, dit is een oude (ongezonde) gewoonte die we samen met vele andere ongezonde voeding er uit aan het halen zijn, alleen was het zo dat we eerder achter de "slechtheid" van rijstwafels waren gekomen dan van tarwemeel.

Bedankt voor de tip van vitavie!

@watisgezond

Was een misverstand van mij, het is fytaat wat ik bedoelde. maar betreft de vraag of er fythinezuur in zit, daar heb ik geen kennis van, wat ik wel uit een stuk van Ramiel Nagel heb gelezen is dat zaken zoals, rauwe muesli, rijstwafels en andere voedingsmiddelen die rijk zijn aan fytaat strikt vermeden moeten worden.

@kaaskanlekkerzijn

interessant, zo had ik het niet bekeken...

Welke levertraan is trouwens beter, die van greenpasture of van blue ice?

Ik heb trouwens sinds een aantal weken rode vlekjes op m'n gezicht, ik ben er nog niet uit wat de oorzaak is, ik durf niet te zeggen dat het aan me zuivelverbruik ligt, maar ik sluit het ook niet uit, het kan ook met te weinig maagzuur te maken hebben, wat denken jullie daarvan?

Mijn dochter heeft eveneens eczeem achtige uitslag op voornamelijk haar armen, zij heeft trouwens wel koemelkallergie, zal het bij haar komen door te weinig maagzuur?

Mvg,

Reiziger
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan