Omvolking


Steeds meer gekken ook op straat. Afgelopen week liep er een zwarte afrikaan constant scheldend over straat met fuck fuck fuck en een tirade aan scheldwoorden erachteraan. Hij woont hier sinds kort in de buurt. Mijn kids vinden hem doodeng, logisch ook gezien zijn postuur en dreigende blik. Ik voel me niet bepaald veilig, hij liep mij tegemoet maar had zijn aandacht op een vrouw voor mij die hij zomaar voor niks uitschold. NL is naar de klote!
 

'Gaat ten koste van draagvlak voor opvang'​

Volgens de burgemeester blijft het desondanks 'lapwerk' aan de achterkant. "Ik doe een beroep op de Haagse politiek om te kijken hoe je dit soort overlast kunt voorkomen. Het is een kleine groep mensen, die het voor de anderen verpest. Dit gaat ten koste van het draagvlak voor opvang van asielzoekers."
Dorpsvoorzitter Wim Katoen laat weten blij te zijn met de genomen stappen. "Veel inwoners ervaren onveiligheid door deze jonge knapen. Het gaat om veiligelanders, geen reguliere asielzoekers. Van die laatste groep ervaren wij geen last."
 
Ze vroeg: “Voor asielzoekers staat er een warm bed klaar, voor hun is er onderdak en worden er per dag drie voedzame maaltijden bereid, waar kunnen wij dat halen?”


Toen kwam de aap uit de mouw. Raadslid Joke Lesman-Veenstra (SP) antwoordde: “De waarheid is dat wij daar geld voor krijgen vanuit de Nederlandse overheid en vanuit het COA, en dat geld krijgen wij niet voor onze inwoners. Ik zou willen dat we het wel kregen, maar we krijgen het niet voor onze inwoners.”

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.761
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan