Nu er een bestand is overeengekomen in Minsk is er ineens heel veel te doen op de radio over een clausule in het verdrag waarin staat dat amnestie wordt verleend aan hen die in Donetsk en omgeving actief bij de strijd betrokken zijn geweest.
Nederland staat op z'n kop, want dat zou wel eens kunnen betekenen dat de daders van het neerhalen van MH17 vrijuit zouden kunnen gaan (en we weten allemaal dat dat de pro-Russische rebellen waren, nietwaar?). Het kan aan mij liggen, maar valt die clausule niet ook te lezen als dat wellicht de Oekraiense daders vrijuit gaan? Waarom hoor ik daar niets over? Waarom is er telkens weer die aanname dat het de rebellen zijn geweest?
Ook hoorde ik vandaag opnieuw op de radio dat Rusland vorig jaar de Krim heeft geannexeerd. Nog 1 keer:
RUSLAND HEEFT DE KRIM NIET GEANNEXEERD. DE BEVOLKING VAN DE KRIM HEEFT IN EEN DEMOCRATISCH REFERENDUM GESTEMD VOOR HERAANSLUITING BIJ RUSLAND. MAAR LIEFST 98% STEMDE VOOR HERAANSLUITING, 98%! INTERNATIONALE WAARNEMERS HEBBEN GECONSTATEERD DAT HET REFERENDUM EERLIJK IS VERLOPEN. 98%!
Mike