Nomad, waar kan het beter?

Nomad

New member
Hallo allemaal,

Met veel belangstelling ben ik me al een aantal weken aan het inlezen op dit forum.

Nadat ik 3 heftige, stressvolle jaren heb meegemaakt (auto-ongelukken 2x, whiplash opgelopen, een abortus in een erg laat stadium, inbraak in huis, door alle stress vriendinnen verloren, baan verloren, kortom..HEL!!

Terwijl dit zich allemaal afspeelde zat ik financieel aan de grond, rookte als een gek. At erg slecht (aardappelpuree uit pak was meestal hetgene wat me door de dag heen hielp) en dronk bijna geen water.

Vaak last gehad van blaasontstekingen, (antibiotica geslikt) en allerlei anticonceptiemiddelen uitgeprobeerd (om zo goedkoop mogelijk uit te zijn, bv de prikpil, verschillende anticonceptiepillen, af en toe GEEN pil....

ik zal jullie verdere details besparen maar zoals jullie kunnen lezen was het totale CHAOS!!!!

Het gaat nu iets beter, heb weer een baan, een partner en een dak boven mijn hoofd, nog wel vaak last van angst/paniekaanvallen, chaotisch in mijn hoofd ( niet helder), wordt vermoeid wakker, en hen een ENORM LAAG LIBIDO.

Het eerste wat ik mezelf beloofde als ik weer een inkomen zou hebben is dat ik verdomd goed voor mezelf ga zorgen, en daar ben ik nu ook mee bezig.

Zouden jullie met me mee willen kijken of ik het allemaal wel goed doe,en waar het beter kan?

Mijn darmen hebben het erg te verduren gehad en daar heb ik nu nog steeds last van.

Soms ga ik 6 dagen NIET naar het toilet, ondanks veel drinken en eten.

Wat ik nu heb gemerkt is dat als ik 3x daags een eetlepel appelazijn in een glas water inneem, dat ik dan wel naar het toilet kan.

Wat ik nu dus doe/ inneem is:

-in de ochtend en voor het slapen gaan een glas sole.

-daarna gelijk een glas appelazijn en dat 3x per dag.

-ontbijt: 2 of 3 eieren in olijfolie en een cracker met veeeel roomboter, of biogarde volle roer yoghurt met creme fraiche.

-lunch: een kop soep met creme fraiche of een wrap met zalm of een salade met sla, tomaat komkommer en makreel of sardines in blik.

-Avondeten: orgaanvlees, rundvlees of kipfilet met gekookte broccoli of een beetje quinoa of basmatirijst.

Ik ga op korte termijn waterkefir maken.

Ik doe 1x per maand of 2 maanden de grote lever en galblaas reiniging.

Daarnaast om de 3/4 maanden een chlorella reinigingskuur (vital green pillen)(meestal na vakantie of alcoholgebruik)

2x per dag inneov haargroeipillen.

2x per dag glucosamine 1500/chrondoitine 500/visolie 2000mg (Lucovitaal)

Ik ben van plan om de levertraan met boterolie te bestellen van blue ice.

Ik krijg door alle zuivel veel calcium binnen en zou daar tegenover een goed magnesiumsupplement willen nemen, ik heb al heeel erg veel gelezen hierover, maar weet nu nog steeds niet welk supplement het best opneembare is, dit zou ik ook graag willen weten wat betreft een goed vitamine c supplement.

Daarnaast zou ik graag 7 kg willen afvallen en probeer daarom tussen de 50 en 100 koolhydraten per dag te eten, MAAR WELKE KOOLHYDRATEN?

Ik zou ook graag willen weten welk supplement of voedingsmiddel ik zou kunnen nemen om mijn serotonine niveau libido op te krikken?

Erg lang verhaal...ik weet t ...

Bedankt alvast voor het lezen en de reactie(s)

ps: de site voedingisgezondheid en kruidenvrouwtje.nl staan bij mij favorieten en zijn erg leerzaam voor me geweest!!

 
Welkom Nomad,

Goed dat je hebt besloten beter voor jezelf te gaan zorgen.

Quote:
angst/paniekaanvallen, chaotisch in mijn hoofd ( niet helder), wordt vermoeid wakker, en hen een ENORM LAAG LIBIDO.


Dan denk ik aan bijnieruitputting, daar staat het forum vol van.

Ik gebruik voor extra magnesium(chloride) de olie op de huid, zechsal.

Kefir en gefermenteerde voeding voor de darmen, eventueel een goede probiotica voor de darmen na anti-biotica, in de darmen wordt ook serotonine aangemaakt. Kun je niet aan rauwe melk komen en melkkefir maken?

Ipv de glucosamine en chrondoitine kun je bottenbouillon maken.

Welke koolhydraten vraag je, ik zie dat je basmati rijst en quinoa gebruikt, verder kun je zuur fruit of een klein beetje koudgeslingerde honing nemen.

 
Hoi Nomad, welkom

Op mijn site lees je welke koolhydraten je mag eten:
Quote:
maximaal 100 gram (droog gewicht) koolhydraten te blijven gebruiken.

De juiste koolhydraten zijn: honing, glutenvrije granen (witte basmatirijst, quinoa, gierst en boekweit). Ook groentes zijn koolhydraten maar ze tellen niet mee voor de 100 gram droog gewicht inname.



Op mijn site lees je ook dat nachtschades (tomaten) niet goed zijn: http://www.voedingisgezondheid.nl/Nachtschade.html

Een goed vitamine C supplement is rozenbottelpoeder, acerolapoeder, hier verkrijgbaar: http://www.leefbewust.com/webwinkel/vitamine-c/

Die inneov haargroeipillen, zijn dat natuurlijke pillen of synthetisch. Als ik op hun site de naam L'oreal langs zie komen vertrouw ik het al niet.

De soep is dat de bekende bottenbouillon?

Ik laat nog wat over voor ander forumleden. :wink:

Lia

 
Tanja en Lia, enorm bedankt voor jullie reacties.

Tanja, wat betreft de bijnieruitputting, ik ga de adrenal bestellen.

Deze is er alleen in 100 mg. Hoelang doe ik met 1 verpakking? Anders bestel ik er gelijk 2,

mijn vriend gaat deze namelijk ook slikken.

Wat betreft kefir, ik heb waterkefirkorrels gekocht om morgen mee te beginnen. Ik kan aan rauwe melk komen maar heb hier bewust niet voor gekozen omdat ik altijd een erg opgeblazen buik van melk krijg en veel last van lucht in mijn buik en stinkende ontlasting.is waterkefir niet net zo goed???

Lia, de soep is wel gemaakt met botten en merg ed maar niet op de welbekende wapf wijze. Ik heb er mijn eigen draai aan gegeven door er tomatenpuree, peterselie, koriander, selderij, vermicelli, rode linzen en een eetlepel ghee bij te doen. (Kruiden zijn; zout, peper, kurkuma. Heel klein beetje kaneel en karwijzaad )

De haargroeipillen zijn synthetisch, maar ik heb enorm dun, dof, droog, pluizig haar dat maar niet groeit en veel last van haaruitval. Dit helpt tenminste een beetje, zijn er alternatieven die wel mogen???

Ik wil graag zelf magnesiumolie maken. Moet ik dan deze zak hebben??

http://www.zechsal.eu/alle-producten/zechsal-kuurbad-3-5-kg.html

Nogmaals dank & groetjes!!!

 
Hallo Nomad,

Welkom hier en je bent goed enthousiast bezig.

Wat betreft de haargroei kun je MSM, silica en selenium gebruiken. En appelazijn om je haar mee te spoelen. Daar gaat het van glanzen.

Silica en selenium zitten overigens ook in de sole, maar dan in gebalanceerde mate.

 
Goedemorgen!!

Naïef, bedankt voor de link. Ga er gelijk even naar kijken.

Vrysuyver, bedankt voor de tip. Kan ik die 3 producten in 1 supplement krijgen?

Raad je ook een bepaald merk aan?

Nadat ik nu 2 dagen erg (lekker) vettig heb gegeten, heb ik erg veel last van een chagrijnig humeur ( ben ik normaal nooit), erg emotioneel en heb ik na het eten erg veel last van opvliegers. Ik krijg het heel erg warm, dan weer kippenvel, dan weer heet, heb last van donkere kringen rond mijn ogen en vooral bij mijn neusbrug en werd vanochtend wakker met steken links achter op mijn rug, onder mijn schouderblad. Dit heeft me een beetje bang gemaakt. Ik heb ook geen supplementen genomen, ben even aan t kijken hoe ik op deze voedingswijze reageer.

Wat doe ik verkeerd??

 
Je doet niets verkeerd! Als je minder gifstoffen binnenkrijgt (via eten, verzorgingsproducten, etc.), geef je je lichaam de kans om ook eens te gaan weggooien ipv opbergen. Het kan best zijn dat je lichaam je dan op bepaalde problemen in je lijf attendeert. Je ervaart dan nieuwe klachten, maar dat zijn het dus niet. Het is oude shit waar je lijf eindelijk aan toe komt en of je ervaart nu ontgiftingsverschijnselen. Dus je niet lekker voelen, hoort bij het pad dat je bent ingeslagen. Wees er blij mee!

Het is wel beter om dit proces gecontroleerd te doorlopen. En daar mogen anderen een antwoord op geven.

 
Nomad,

bestel inderdaad maar meer adrenal, en dan ook meer dan 2 potjes, voorlopig zit je er wel aan 'vast'. En mocht je over houden dan kun je het altijd via dit forum weer verkopen.

Tomatenpuree is nachtschade en vermicelli is van granen = suikers. Bovendien is de kans wel heel erg groot dat er e-nummers in zitten.

synthetisch haargroeimiddel: je mag dan het idee hebben dat het een beetje helpt, maar het helpt ook mee aan een mindere gezondheid, niet doen dus.

Lia

 
Verstoorde haargroei is een teken van tekorten aan mineralen en een verstoorde hormoonhuishouding. Ik zou me hierop concentreren en niet op een of ander synthetisch goedje waarmee je de boel alleen maar verder in de war schopt.

Mike

 
Beste Nomad,

Het zou kunnen dat naast de bijnieren je schildklier van streek is en de schommelingen in je lichaamstemperatuur, pijnklachten en haaruitval zijn hier volgens mij een indicatie van.

Qua voeding is als aanvulling tegen haaruitval inderdaad de gefermenteerde levertraan van Green Pasture een aanrader. Hier hebben we de combinatie van gefermenteerde kabeljauw visolie (Cod Liver Oil) en Boterolie in huis.

Zorg er tevens voor dat je voldoende vitamine B, jodium en ijzer uit je voeding haalt. Tekorten aan vitamine B en ijzer worden vaak in verband gebracht met haaruitval.

In het geval je tekorten aan vitamine B hebt is een multivitamine van essential organics een optie. B50 complex of Ultra B-plex 100 zijn hier voorbeelden van.

IJzer kan je o.a. halen uit rood vlees en champignons. De jodium om de schildklierwerking te bevorderen kan je halen uit zoutwatervis (kabeljauw, makreel, haring, hollandse nieuwe, mosselen en eieren van grasgevoerde kippen)

Hier de ervaring dat originele arganolie de hoofdhuid rustig maakt en het haar mooi doet glanzen.

 
Hallo Nomad,

Je schrijft bij het topic kefir:
Quote:
Word ik straks dikker als ik opeens dagelijks suiker ga drinken en is dit wel gezond ?


Suiker is niet gezond! Ahornsiroop ook niet. Gebruik koudgeslingerde honing als zoetmaker. Suiker is een van de grootste gifstoffen van de laatste tijd, niet doen.

Quote:
...meestal na vakantie of alcoholgebruik...



Gaat het je lukken om helemaal met alcohol te stoppen de komende tijd? Je doet je lever er een groot plezier mee. Het is anders ook zo zonde van die dure chlorella moet je maar denken.

Quote:
Ik kan aan rauwe melk komen maar heb hier bewust niet voor gekozen omdat ik altijd een erg opgeblazen buik van melk krijg en veel last van lucht in mijn buik en stinkende ontlasting.


Dat was precies ook mijn reactie op rauwe melk de eerste twee weken dat ik het dronk. Het was allemaal ontgifting: grasgevoerde rauwe melk is zo helend, het gaat meteen aan de slag met je darmen. Ik merk nu alleen maar voordelen ervan, misschien merk jij dat ook als je er even mee doorgaat. Rauwe melk is ook een bron van koolhydraten.

Alle respect hoe je weer naar boven komt na maandenlang enkel sigaretten en aardappelpuree uit pak. Je kunt ontzettend krachtig zijn, dat blijkt wel, hier kun je straks anderen ook weer mee helpen. Succes!

 
@thijs & @nomad:

Nomad refereerde naar waterkefir waar suiker als voeding gebruikt wordt om de kefirkorrels hun werk te laten doen. Zijn vraag is dus terrecht en niet zozeer dat hij graag aan de suikers wil (blijven).

Billington suiker is een prima bron van de nodige suikers om waterkefir te laten lukken.

Maar met melkkefir sla je twee vliegen in 1 klap: het goede van melk, het goede van fermentatie (micro-organismen, probiotica). Daar heb je ook geen suiker voor nodig want de nodige suiker (lactose) zit al in de melk zelf.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan