Nieuw op het forum: Primal girl

Ik had al kefir besteld bij een webwinkel.

Zag de link te laat.

Hoe snel vermeerderd het trouwens?

Hoop aankomende of volgende week ook rauwe melk te kunnen halen.

Eens kijken hoe ik daarop reageer en daar wil ik later dan ook kefir mee maken.

Hoelang bewaren jullie de zelfgemaakte kefir?

 
Och sorry Marian,

Heb jouw schrijven te laat gezien.GEwoon overheen gekeken.

Bedankt voor de moeite.

Tof dat je ook op het forum zit.Dat ik dat niet uit jouw gebruikersnaam heb gehaald.

Ben net pas wakker zeg.

 
Ik doe de kefirkorrels in 1.5 ltr rauwe melk van 30 gr. Dit gaat 24 uur in een koelbox met deken erom heen(kan ook op kamertemp in een kast) na 24 uur zet je dit na het zeven in de koelkast en kun je dit volgens mij wel even goedhouden, hier gaat het binnen een dag op, doorlopend proces dus :p

 
Zelfgemaakte kefir kun je volgens mijn man zeker wel een maand bewaren in de koelkast, het zuurt alleen verder door.

Net als zelfgemaakte yoghurt, is ook tijden houdbaar in de koelkast.

 
Ik giet de rauwe melk er gewoon vanuit de koelkast op de kefirkorrels. Met een scheut slagroom. Ik zet het in het keukenkastje weg (3 potten per keer, dus heb ik iedere keer 3 liter). En laat het ongeveer 36 uur staan. Af en toe roer ik er een keer doorheen, maar dit vergeet ik ook wel eens.

Na 36 uur heb ik een lekkere zure, romige, dikke drank. Mijn kefirkorrels groeien hard. Helaas moet ik ze vaak weggooien, omdat niemand uit mijn omgeving interesse heeft.

Met kokosmelk krijg je volgens mij hetzelfde proces als met melk.

 
Als je ze weg moet gooien, gooi ze dan op z'n minst in je tuin, dan heeft de bodem er ook nog iets aan.

Mike

 
Goed idee dank je. Ik gooide ze inderdaad, zonder hiermee te overdrijven, met pijn in het hart weg.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan