Niburu Astrum Stargate

Quote:
Een voorbeeld: als er een evolutie gaande is naar 12 strengen DNA, dan wil ik graag mensen zien die er nu al meer dan 2 hebben.


Ik laat voor mezelf een grotere waarheid toe dan datgene wat ik met mijn 5 reguliere zintuigen kan waarnemen en datgene wat met 3D apparatuur gemeten en berekend kan worden. Ik laat inderdaad ook meer toe, dan ik met mijn geest kan bevatten. Waarom? Misschien komen we dan weer uit bij het onderbuik-gevoel. Ik wil me niet laten beperken door verouderde manieren van waarnemen. Hedendaagse opvattingen voelen voor mij als verouderd aan. Ze komen uit en zijn gebaseerd op het verleden, terwijl de tijd, de ontwikkelingen en de mogelijkheden veel verder gaan. Ik weet het, een aarde-teken als jij gaat voor geijkte kennis die zich tastbaar bewezen heeft en neigt er sterk naar om vanaf die zekerheid zijn referentiekader te verruimen. Ik ben een vuur-teken en neig naar verruiming en vrijheid in mijn denken. Voor mij is intuïtief waarnemen minstens net zo belangrijk als feitelijk/concreet waarnemen. Beiden kwaliteiten (aarde en vuur) zijn belangrijk en verdienen bestaansrecht. In het ideale geval vullen ze elkaar aan en ontstaat er een dynamiek van groei en samenwerking.

 
Dennis,

Het zal je toch niet ontgaan zijn dat ik behalve dat ik zeer geaard ben ook zeer intuitief ingesteld ben. Ik ben dus aarde en vuur. Misschien is dat jouw probleem wel, dat je teveel ingesteld bent op wat je ervaart als intuitie, maar dat je in werkelijkheid 'boven het vliegveld zweeft zonder te willen landen'. Regelmatig moeten ik en anderen je met je kop uit de wolken trekken en weer met beide benen op de aarde zetten!

Mike

 
@ Phoenix

Quote:
Ik geloof ook dat de kans op buitenaards leven vooralsnog niet uit te sluiten valt


Ik zou het een stuk stelliger beweren. Wie wat meer dan een beetje onderzoek heeft gedaan kan niet ontkennen dat er buitenaards leven bestaat! Dat is voor mij een feit.

Ik heb je post gelezen en begrijp zeer zeker wat je bedoelt. Er is een soort van ufo-scene ontstaan en inderdaad kan je er goed aan doen om informatie gedoseerd te brengen. Toch hangt er ook heel veel af van de trilling en de openheid van de mensen. Tijdens de meditatiecursussen bijvoorbeeld krijgen wij ook wel eens wat uitleg over esoterische zaken, maar vrij beperkt. Een cursus wordt jaarlijks op een niveau van verdieping gegeven en bevat iedere keer 6 lessen over 6 weken verspreid. In de regel bestaan de eerste 3 lessen uit oefeningen die je trilling helpen verhogen. En pas vanaf les 4 wordt er meer informatie gegeven; simpelweg omdat het eerder onvoldoende gedragen kan worden door de meerderheid van de groep.

Ik ben pas naar een lezing van Niburu geweest, maar ze houden het dan toch wel vrij oppervlakkig. Maar ja, wie nog nooit enig onderzoek heeft gedaan staat ook dan al met zijn oren te flapperen. Dat hou je toch. Je kunt het ook van de andere kant bekijken. Ik ben in een gezin en een dorp opgegroeid waar ik me vanaf mijn vroege pubertijd onbegrepen heb gevoeld. Ook toen al was ik geïnteresseerd in astrologie, spiritualiteit en esoterie. Ik ben dus op zoek gegaan naar plaatsen waar ik met gelijkgestemden kan praten over wat me bezig houdt. En het is heel fijn om dit soort informatie uit te kunnen wisselen en te bemerken dat er veel meer mensen bezig zijn met dezelfde soort thema's. En als ik ergens op zo'n bijeenkomst ben, dan kan het niet diep genoeg gaan. Ik lig liever 3 nachten wakker om alle nieuwe informatie te verwerken, dan een standaard verhaal met een paar nieuwe weetjes. Maar beiden zijn belangrijk! Er moet voor ieder wat wils zijn.

En terecht merk je op dat er zoals in alle kringen, ook in new-age kringen mensen rondlopen met een opgezwollen ego. Dit wordt een spiritueel ego genoemd. Je kunt spirituele kennis prima gebruiken om interessant te doen en wijs over te komen. Daar kan je zo ver in gaan dat je mensen niet meer bereikt. Anderzijds zijn er ook mensen die beseffen dat ze een afwijkend wereldbeeld hebben, maar niet af willen/durven wijken. Ze houden belangrijke inzichten voor zichzelf en benutten de gelegenheid niet om anderen een nieuwe kijk op het leven aan te reiken. De een is te voorzichtig in het opentrekken van zijn mond dan de ander zou wat gereserveerder mogen zijn.

Belangrijk vind ik om altijd te beseffen hoe belangrijk spiritualiteit is en dat spiritualiteit in de eerste plaats over verbondenheid gaat. Ik vind spiritualiteit te belangrijk om er een ego-spel van te maken, maar ook te belangrijk om er mijn mond over te houden, maar als ik anders overkom hoor ik het graag. Ik breng een deel van mijn vorm van spiritualiteit in omdat ik het nodig vind om het in de wereld te brengen, maar als blijkt dat niemand van jullie er iets mee kan of mee heeft, dan heeft het natuurlijk ook weinig zin en zal ik er ook minder snel over beginnen. Tot nog toe leidt het met sommige van jullie wel tot interessante uitwisselingen.

-Wat bedoel je trouwens met a.p.?

-Heb je suggestief om spiritualiteit bij niet-geinteresseerde mensen te brengen?

Ik denk dat er verschillende schakels zitten in het proces van kennisoverdracht en bewustwording. Niburu is dan misschien meer voor de mensen die er al voor een stuk inzitten en ik reken mezelf niet zo als een Niburu aanhanger trouwens. Als ik de Keylontic Science als voorbeeld neem, dan schrijf ik erover dat ik het moeilijk allemaal kan bevatten. Mijn meditatieleraren vormen een schakel tussen de KS en bepaalde sleutelfiguren die cursussen bij hen volgen. Ik duik dan ook in KS en pik er weer wat uit op. Dit deel ik in begrijpelijkere taal met onder andere jullie. Op het gebied van voeding zit ik er ook ergens tussen in. Ik lees bijvoorbeeld een boek van Uffe Ravnskov en kan dit wel volgen, maar moet er niet aan denken om zijn onderzoek te doen. Wel praat ik met mensen over zijn bevindingen en geef ik zijn kennis door.

 
@ Mike

Quote:
Regelmatig moeten ik en anderen je met je kop uit de wolken trekken en weer met beide benen op de aarde zetten!


Dat is een beeld waar ik niet in mee ga. Ik ga zo in de topic "Zwak vlees" ook in op jouw veronderstellingen die ik niet vind kloppen. Mike, we staan gewoon anders in het leven. Jij ervaart mij als met mijn hoofd in de volken. Ik ervaar jou als met je voeten in het beton. Ik denk dat jij jouw intuïtie op andere zaken richt, of voor andere zaken opent, dan ik. En ik denk dat jij meer accent hebt op aarde dan op vuur.

 
Diep geworteld zijn mag dan wel een voorwaarde zijn, maar daarmee ga je niet automatisch ook daadwerkelijk hoog reiken. Dat is een beweging op zich.

 
Ik heb nog nooit een wolkenkrabber gezien die uit zichzelf omhoog is gaan staan. Daar is een heel sterk en diep fundament voor nodig.

Mike

 
Klopt, maar met het bouwen van een sterk en diep fundament heb je nog geen wolkenkrabber, al is er wel een voorwaarde voor gecreëerd.

 
Maar juist dat fundament mis ik bij jou nog wel eens en dat is nu net het punt! Twee maanden geleden schreef ik nog:

Quote:
Vergeef me, maar wat ik vooral zie is dat jij mijlenhoog zweeft! Was je maar een vlieger, dan kon ik je met een touwtje weer naar beneden halen!


Ik noemde je toen een hoogvlieger. Je eet zeer aardende voeding maar het heeft je helaas nog niet voldoende met beide benen op de aarde gezet.

Mike

 
Ik denk dat dit onze wisselwerking is, Mike. Jij hebt een meer aardende inslag, ik een meer (in jouw termen) 'zwevende' inslag. Jij denkt: DenniS kom naar de Aarde en bewijs wat je zegt. Jij hebt je focus op datgene wat je zwevend vindt bij mij en probeert met met een versterkt aarde-component duidelijk te maken hoe belangrijk aarding is. En daar pik ik echt wel wat van op. Maar ik denk dat jij een veel zweveriger beeld van mij hebt. Dit komt misschien omdat ik waarschijnlijk hetzelfde doe als jij, maar dan andersom. Ik denk: Mike, haal je voeten eens uit het beton, denk buiten de kaders! Dus ik probeer met een versterkt vuur-component duidelijk te maken hoe belangrijk kosmische inspiratie is. Maar wellicht ben je veel intuïtiever dan het beeld dat ik zo van je krijg. Herken je dit?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan