New converts to WAPF with questions. Hello to you all: Francis & Ingrid

converted2

New member
2 longtime dedicated veggies who have finally found the right way to eat! :) :D.

So our story: 15 jaar vegetariers. Verleden jaar, wij voelden dat er iets verkeerd was met onze gezondheid door onze voeding. Hebben veel gezocht op internet en hebben al wel wat veranderd in het laatste jaar. Eén maand geleden vonden wij jullie forum. Being shocked, surprised, angry, depressed,crying and now 2weeks ago, jumped both for your way of eating.

Ons "food"verleden tot nu.

Francis, male, 61, english, verloor beetje bij beetje over 1jaar 18 kilo's, teveel voor een lange slanke man, dun miezerig haar, droge huid, slechte adem en confused reasoning.

Ik, Ingrid, 44, belgisch, jaren slank tot 2 jaar geleden alleen maar kilo's aangekomen en kan ze niet verliezen, zeer droge huid, moodswings en agressief gedrag :oops: , krakkende gewrichten en opgeblazen buik na eten. Verloor de laatste jaren 10 tanden en zelfs de gekroonde. Tanden in slechte gezondheid. Heb een verleden van veel medicatie. Nu niet meer sinds jaren maar van kleins af aan.

Ons dieet voor vele jaren : fruit in de morgen tot lunch. Middag : salade en groentesap. Avond : kleine slaatje+ volkoren pasta of rijst + groentesap of slaatje + vis of slaatje + bonen / noten / zaden. Nooit mengen van proteine en kh. Fit for life principe. Ons dieet was bijna zero proteine and hoog in complexe kh en kh.

Geen koffie / geen melkprodukten / geen eieren / geen vlees / geen vetten, alleen olijfolie. Mijn man soms rode wijn of een biertje, is engels voor iets hé!

Sometimes partytime for us was veggies in a wok with coconutmilk. WOW!! silly us, now we know better.

Beiden gestopt met roken in februari 2013 na 25 jaren te hebben gestinkt.

In januari 2013 hebben we al een beetje verandering toegebracht in ons etensgewoonte omdat we voelden dat er toch iets niet klopte. Everybody can have a good laugh now!

We kookten onze groenten meer al dente en alleen 1 slaatje per dag. Geen pasta / rijst meer en geen fruit. We stopten de suikers. TOch nog noten, zaden en bonen. En Vis.

Supplementen zijn biergist, B12, visolie, vit C 3 x 1gr per dag, and sole smorgens en savonds.

Detox en klysma's doen we ook geregeld. Detox gedurende éen week alleen groentensappen.

Eén maand geleden ontdekten wij WAPF, besproken het met elkaar en zagen de echtheid ervan. Lezen uren elke dag + vertalen aan mijn man. Spreekt geen woord nederlands.

2 weken lang, we toerden rond in ons gebied in frankrijk, lot et garonne, om op markten, winkels, boerderijen zoveel mogelijk grasgevoerde produkten te vinden.

2WEEKS AGO, WE JUMPED WITH BOTH FEET INTO THIS VERY UNKNOWN, FOR US, WAY OF EATING but feel that its right. Nu eten wij in de morgen 2 eieren gebakken met veel boter + halve liter melk and geitekaas. 'sMiddags:gekookte groenten in cocosolie en lever in boter of stuk vlees. 'S avonds:bottensoep of gekookte groenten met witte basmatirijst of quinoa.

Alle voeding dat niet goed was, bonen, noten, volkoren pastas hebben we met veel love in our heart, weggegeven aan vrienden die niet gezond willen zijn :lol:

Believe us, the eating of liver was a little difficult at first, meat too and milk, cheese and butter no prob.

Vandaag 2 weken later dan ons nieuw begin, natuurlijk heel veel vragen.

Bye the way, just drunk another cup of yogitea with ghee and raw milk, we love it.

Monsieur is 5 kg verdikt, goed want hij was te slank. Verteert vlees goed ook melk, kazen en eieren. Hij heeft een ongelooflijke drang naar vlees, krijgt er niet genoeg van. I now sleep alone with the door locked. Joke. Probleem nu is slechte adem, pijn in linker onderrug and hersenen in mist, traagdenkend.

Ik ben 6 kg verdikt, drink 2 l melk per dag and love it, eieren, kazen ok en vlees een derde van mijn man. Moeilijk te verteren, vind het niet echt lekker maar ga toch verder.

Pijn in de lever, heel de tijd. Pijn in onderrug. Wat moet ik doen?

Beiden geen granen, zaden, bonen, fruit.

De leverreiniging van A. Moritz, hebben de boek intussen al gelezen, willen we nog niet doen daar we eerst onszelf willen voeden met vlees en melk en vetten en geen appels voor een week juicen. Vanmorgen zijn we onze dag begonnen met 3 citroenen, 2 eidooiers en 1 lepel olie cocktail.

H2O2, besteld bij www.bobbyshealthyshop.co.uk. AUb kan iemand ons uitleggen of het vit C vernietigt. As I understand, this is Francis, my wife cant translate this because she doesnt understand it, H2O2 oxiginates the cells. Why then are there vit supplements which are antioxidant? Is it related or is it totally something else? I do trust H2O2 and I would like to know more. Thank you very much.

We eten nog steeds een superklein slaatje en gestoomde, gekookte of gewokte groenten met ons vlees, maar is daarin een zekere volgorde? Is het slaatje aan het einde vd maaltijd?

Slaatje met olijfolie, gekookte groenten in cocosolie en vlees gebakken in boter. Is al deze verschillende vetten ok in een maaltijd.

Bijnieruitputting, yep, that s for sure, hebben het beiden. We kunnen natuurlijk ons verschuilen achter ons stressy leven maar ik denk niet dat dat hier zal lukken. Veggie leven, geen vet, we konden ons niet verdedigen. Besteld bij Iherb, natural glandular maar we begrijpen niet zo goed het produkt. Geraken er niet uit bij het lezen van anderen. Ik meer dan mijn man, heb twijfels dat ik te overaktief ga worden want dat ben ik al. Mijn man is rustiger. Moeten we cortrex of glandular nemen? hebben 4 dozen glandular besteld.

Poekie's website, by the way fantastic, great, thanks to you. 50 tot 100gr rijst of quinao per dag. waarom? voor de vetverbranding? wanneer eten? vlees en rijst tesamen geeft ons constipatie. is het nodig? Is dit nodig voor het vet dat ik rond mijn buik en heupen heb sinds 2 jaren?

Lots of farts every day. Normal? Before never. We do understand that our intestines must readjust but still.... we both hear fartconcertos.

Zou graag de appelsmoothie van MIke willen maken maar kruiden kopen hier is moeilijk daar de fransen vrij saai eten, peper, zout en inderdaad zalige kruiden maar geen curries etc. kan ik het bestellen bij gekruid.be of is dat niet zo goed daar ze niet bio zijn?

We zouden ook dolgraag willen beginnen met kefir drinken maar waar vind ik de kefir grains? Niet te vinden in bio winkels hier.

We ordered codliver oil with butteroil from blueice.

We take also every 2 days in the evening a keltisch zout voetbadje.

Ok that was nen dikke boterham. We hope that we have not overloaded you with our history and questions. We are very serious about following the WAPF and we both feel that this is the correct way to have the nutrition that our bodies need. Since converting to meat and dairy and fats, we both have seen an improvement in our health and moods but also lots of pains and aches and also tiredness after eating.

Wij danken jullie hartelijk voor dit forum, voor alle info and voor de toekomst.

Sorry voor het mixen van 2 talen. Francis en Ingrid

 
Welkom, tekst was aardig gemixed, maar wel te volgen.

Het slaatje zou ik als toetje nemen. De beste volgorde is namelijk eerst vetten, dan eiwitten, en tenslotte koolhydraten (fats, protine, carbs). Dit namelijk omdat eiwitten vetten nodig hebben om te verteren en koolhydraten hebben weer eitwitten nodig om te verteren.

 
Welkom u 2,

fantastisch om te lezen hoe jullie je er vol overgave in gestort hebben, maar misschien zou het iets geleidelijker moeten gebeuren. Jullie verzwakte spijsvertering krijgt het allemaal niet verwerkt lijkt mij. De leverreinigingen zou ik zeker gaan doen om de spijsvertering te verbeteren, maar mix het gewoon met WAPF, dus gewoon voeden en alleen de dag van de reiniging geen vetten. In plaats van appelsap gebruik je appelazijn, 5 eetlepels op 1 liter.

Verder voor ondersteunen van de spijsvertering ook appelazijn met sole voor iedere maaltijd drinken en vloeibaar eten, dus yoghursmoothie (niet alle kruiden zijn noodzakelijk, kijk wat er wel beschikbaar is) bottenbouillon soep en stoofpotten.

Kefirkorrels heeft misschien iemand op het forum wel over en kunnen per post worden verstuurd.

Rijst en quinoa worden gegeten als koolhydraat bron maar hoeven niet perse samen met vlees te worden gegeten. Vlees wel met veel vette saus eten, dus zoals ik al zei in stoofpotten met bv kokosmelk/slagroom/yoghurt en bottenbouillon. Verschillende soorten vetten combineren is geen probleem.

Good luck!

 
Hello again,

@Ad :D

@Marijan Dankjewel voor de link H2O2, mijn man is het aan het lezen

@Kaya Ook jij bedankt voor de uitleg van de fats, protein and kh. perfect sla als toetje

@Tanja Inderdaad zijn we er heel hard ingesprongen en zijn nu wel een beetje aan het afzien met veel pijnen in ons lijf overal maar ja, wij zeggen al lachend tot elkaar, dat behoort tot de gezening. inderdaad er is duidelijk een probleem hier tbm de spijsvertering dus geen tournedos of rumsteack meer en alleen stoofpotten, moet natuurlijk leren hoe dit te maken want ik had nog nooit vlees bereid in mijn leven, tot 2 weken geleden.

De kruiden, is het belangrijk dat deze bio zijn?

Thanks everybody, tot later.

 
Zoals ik gisteren had gemeld, zijn we beiden begonnen met de 2 eidooiers/3citroenen/olie

mengsel. Gisteren alles ok, beetje hoofdpijn, zwaar gevoel en moe.

Vanmorgen om 7uur 2de mengsel gedronken. 1 uur later moe, zwaar, hoofdpijn, stoned. dan maar terug naar bed. wakker om 11uur en hebben klysma gedaan. zullen nu wat soep eten en terug een klysma. maar kan ik ook een halve liter water met zeezout drinken om te reinigen? ik voel dat ik verstopt zit, kan de klysma niet binnenhouden en denk nu dat het misschien de psyllium is van verleden week door niet genoeg water te drinken. het is hier heel warm 35°elke dag sinds 10dagen.

F and I

 
Psyllium is niet oke, het zijn vezels die de darmwand schuren.

En kruiden moeten inderdaad biologisch zijn, anders weet je niet wat je naar binnen werkt: is het bijvoorbeeld onbespoten, je hoort ook wel dat niet biologische kruiden bestraald worden, etc.

Lia

 
mocht je man trouwens engelse artikelen willen lezen kan hij natuurlijk ook de Weston price foundation site bekijken. Erg veel informatie en allemaal in het engels!

www.westonprice.org

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan