Nederlandse politiek

https://www.hartvannederland.nl/pol...dt-persoonlijk-excuses-voor-bombardement-irak

Brekelmans biedt persoonlijk excuses aan voor bombardement Irak

Minister Ruben Brekelmans (Defensie, VVD) heeft in het Iraakse Hawija persoonlijk excuses aangeboden voor het bombardement op de stad in 2015. Dat heeft het ministerie van Defensie donderdag laten weten. Bij de luchtaanval op een bommenfabriek van terreurgroep IS kwamen destijds tientallen mensen om het leven.

"Namens de Nederlandse regering heb ik in Hawija persoonlijk excuses aangeboden dat er bij de luchtaanval in 2015 tijdens de oorlog tegen ISIS onbedoeld burgerslachtoffers zijn gevallen. Het bezoek van vandaag aan de plek waar zoveel leed heeft plaatsgevonden, heeft mij diep geraakt. Niet alleen als minister, maar ook als mens. Aan de families die dierbaren hebben verloren, betuig ik mijn diepste medeleven", aldus de minister.
https://www.hartvannederland.nl/pol...oonlijk-excuses-aanbieden-nabestaanden-hawija
Brekelmans kondigde vorig jaar mei aan af te zullen reizen naar Hawija om excuses aan te bieden. Dat was nadat het rapport van de commissie-Sorgdrager was verschenen. De commissie deed onderzoek naar de aanval met een Nederlandse F-16 en concludeerde dat Nederland bewust risico's heeft genomen bij de aanval op de stad. Volgens Defensie was de aanval wel rechtmatig.

Explosief materiaal​

Het doelwit van de aanval was een werkplaats van de terreurgroep. Daar bleek veel meer explosief materiaal opgeslagen dan verwacht. Door de explosies werd een groot deel van de buurt rond de werkplaats verwoest. Hoeveel mensen er precies bij omkwamen is nog steeds niet duidelijk. Een dag na de aanval werd al over zeker zeventig doden gesproken. De Tweede Kamer hoorde pas jaren later over de aanval.

Defensie heeft 14 miljoen euro uitgetrokken voor compensatie van de stad. Gedupeerden van de aanval hebben een zaak aangespannen tegen de Nederlandse Staat. De aanval was onrechtmatig, menen zij. De zaak loopt nog.

Is het jullie ontgaan dat er zeven PVV’ers uit de Tweede Kamerfractie van de PVV zijn gegaan, waaronder Gidi Mossad?
Ik heb er hier nog niks over gelezen.

Is het jullie ontgaan dat er zeven PVV’ers uit de Tweede Kamerfractie van de PVV zijn gegaan, waaronder Gidi Mossad?
Is me niet ontgaan maar omdat ze er geheimzinnig over zijn: geen idee wat er speelt.
Is het een nep-vete?

Las het vanmorgen vroeg wel op NU.nl maar het leek me niet de moeite waard om te plaatsen. ;)
Net nog ff gekeken en vond deze:

Ik heb hier wel een theorie over:

Ze hebben in Den Haag nu het lumineuze plan om een minderheidskabinet op te zetten waarbij ze zelfs bereid zijn om oppositiepartijen ministersposten te geven om hun beleid mogelijk te maken. Het probleem is dan dat je dus geen oppositie meer bent, maar eerder aan collaberatie met de politieke tegenstander doet. Een partij als de PVV die al is afgestraft door de kiezer vanwege regeringsdeelname zonder Wilders als premier dreigt nu nog meer geloofwaardigheid te verliezen en zichzelf voorgoed uit de markt te prijzen.

Waar is Wilders, hun Grote Leider? Hij zou voor de camera's van alle grote medianetwerken moeten verschijnen om duidelijk te maken dat hij zich hier pertinent niet voor leent! In werkelijkheid zwijgt hij, waardoor de indruk wordt gewekt dat hij evt. regeringsdeelname niet per se afwijst. Wilders heeft niets geleerd van de gedoogconstructie van Rutte 1. Hij is een oude man die zijn glans heeft verloren.

En nu is er grote paniek binnen de gelederen. Dat krijg je als je een autoritaire partij bent die is gestoeld op een persoonlijkheidscultus zonder leden. Trump heeft exact hetzelfde probleem. Dan doet Thierry het een stuk beter door de inhoud te laten prevaleren ongeacht de persoon en door de jeugd de toekomst te gunnen.

Mike

k ga deze bewaartweet even vastpinnen. Misschien krijg ik ongelijk, maar ik ben er vrij zeker van.

Drie maanden geleden voorspelde ik al dat er een nieuwe rechtse beweging zou opstaan, dit alles om de opmars van FVD tegen te houden.

We hebben duidelijk kunnen zien dat Mona Keijzer zich steeds Israëlischer is gaan profileren en minder burgerlijk.

Caroline’s ma-Flodderpersona is uitgewerkt en de BBB heeft de boeren niet veel meer te bieden.

Ondertussen heeft Wierd Duk publiekelijk - waar hij eerst altijd fan was - Wilders afgevallen. Die zou de rechtse kiezer “gijzelen”, volgens hem.

Waar hij eerst heel Nederland de afgelopen vier jaar juist adviseerde om op Wilders te stemmen, is het opeens klaar.

Dat doet Duk niet zomaar, hij heeft voorkennis. Tegelijk zei Duk al meteen dat er een nieuwe rechtse beweging moest komen én dat Mona Keijzer de juiste persoon zou zijn volgens hem. Nogmaals, ook dit zegt hij niet zomaar.

Het establishment wil een duidelijk pro-VS/Israël/NAVO-geluid altijd steunen. Eerst was dat JA21, de BBB en straks de Nederlandse Vrijheidsalliantie.

Alle quasi-rechtse opiniemakers gaan dit luidkeels steunen: Bart Nijman, Wierd Duk, Hans van Tellingen, Roderick Veelo, Harm Beertema, en noem maar op.

Vermoedelijk zal Wouter de Winter het primeurtje weer krijgen in De Telegraaf: “Ook Mona Keijzer sluit zich aan”.

Daarna zullen ook andere PVV-Kamerleden overstappen en is het hek van de dam.

Ze mogen daarna bij alle talkshows en kranten zitten. Bij WNL met oud-VVD’er Kees Berghuis aan het roer. Grote artikelen in De Telegraaf met oud-VVD’er Kamran Ullah aan het roer en bij RTL met oud-VVD-fractiemedewerker Marieke Smits.

Bijna alle nieuwe partijen worden opgenomen in dat “rechtse” mediakartel.

We gaan het zien, misschien word ik gek. Maar ik heb aan de hand van de patronen en aanwijzingen de splitsing bij de PVV al van tevoren aangekondigd. Ik durf het risico wel aan om deze aankondiging ook alvast neer te zetten.

Duurt nog even.

Bekijk hier de fragmenten die ik bedoel:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.657
Leden
8.695
Nieuwste lid
FAGAgueda5
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan