Nederlandse politiek

Zoals ik het lees in het laatste deel van dat artikel krijgen ze stempas voor de waterschapsverkiezing. Het artikel geeft wel verwarring in het eerste deel omdat ze daar wel provenciale staten noemen. Hopelijk word er geen fout gemaakt door ze toch een stempas te geven voor de Provenciale staten.

Zo lees ik het ook Binc.Maar ook dat is belachelijk. Tijdelijk hier dus geen zeggenschap ook niet over waterschap zou ik zeggen.

Stel nu dat degenen die hier tijdelijk zijn wel de beste intenties hebben en zichzelf willen bewijzen? Degenen die wel een bijdrage willen doen aan deze maatschappij en daarnaast ook goed ingeburgerd zijn en gewoon werken? Is het dan nog steeds zo belachelijk? Of zou het dan een idee zijn om net als voor Nederlandse vrouwen een stemrecht certificaat voor deze mensen in het leven te roepen? In dit geval dan voor de waterschapsverkiezingen en gemeenteraad verkiezingen. Ze betalen dan immers toch ook belasting.

Thanx voor de aanvulling! Dat is wat ik ook bedoel te zeggen. Dat ze bewijzen wel een bijdrage te willen doen aan deze maatschappij door middel van volledige inzet.

Ze kunnen hier tijdelijke status hebben en de beste intenties hebben, maar daarmee verdienen ze nog geen stemrecht. Pas als ze een permanente status krijgen, krijgen ze ook stemrecht. Ik ben geen voorstander van een stemrechtcertificaat.

Mike

Ze zullen zichzelf eerst moeten bewijzen. Aan alle wetten en regels voldoen. Ik vind dat stemrecht certificaat wel een goed idee.
Om welke redenen ben jij geen voorstander van dat certificaat?

Belasting betalen? Hoe dan? Van de uitkering die ze krijgen vind je dat bijdragen

Dat heeft meer te maken met de wetgeving en niet zozeer met de persoon zelf. Wat dat betreft zou er in de wet wel het eea aangepast kunnen worden. Ik vind bv het plan van CDA voor basis banen wel een goed idee voor deze mensen. Hoe min zo een baan ook zou zijn. De vraag is, op welk moment ie iemand ingeburgerd? In mijn beleving is dat wanneer je bereid bent te werken, de taal spreekt, en je aanpast aan de normen en waarden. Geen dubbele nationaliteit. Nu is het zo geregeld dat men een tijdelijke verblijfsvergunning heeft voor 5 jaar. Maar iemand kan bv al na 3 jaar zichzelf volledig aangepast hebben en ingeburgerd zijn. Voor diegenen zou overwogen kunnen worden of er niet beter gekeken kan worden naar prestatie iplv het aantal jaren. Het onderscheid zit in degenen die wel bereid zijn tot aanpassing, en het uitschot waarvan ik vind dat ze een enkele reis terug naar hun land moeten hebben. Overigens is er onder ons eigen volk uit een heleboel uitschot die het niet zo nauw nemen met wetten en regels. Die het wel prima vinden in de bijstand naast alle toeslagen en regeltjes waar ze gebruik van kunnen maken. Voor dat soort volk loont het niet om te werken. Daarin moet er in de wetgeving verandering komen vind ik.
Het blijft een moeilijk onderwerp.
Voor wat betreft die waterschapverkiezingen vraag ik mezelf sowieso af er onder statushouders wel animo voor is. Dat is onder de meeste Nederlanders al niet eens het geval.

Met 3 jaar aangepast? Dat zijn uitzonderingen. De meesten zijn na 5 jaar nog lang niet aangepast.

Met 3 jaar aangepast? Dat zijn uitzonderingen. De meesten zijn na 5 jaar nog lang niet aangepast.

Ik vind je wel erg kort door de bocht. In 1e instantie had je een probleem met het feit dat deze mensen stemrecht hebben. Dit omdat ze maar tijdelijk in ons land verblijven. We hebben hier dus 2 dingen ter discussie wat mij betreft. Het stemrecht en het tijdelijke verblijf. Uiteraard ben ik met je eens dat er een hoop gajes tussen zit.

Wiens schuld is het allemaal nu in werkelijkheid? Je kunt niet alle verantwoordelijkheid bij deze statushouders leggen. Het is zoals ik zei onze overheid die het gemakkelijk maakt voor deze mensen. Je gaf aan dat ze alleen maar uitkering genieten. Ook daarin ligt er een taak voor de overheid.

Als je uit gaat van personeelstekorten in het onderwijs, zorg, kinderopvang, bouw, horeca, dan liggen daar mogelijkheden voor deze mensen. Krijgen ze een uitkering? Plaats die mensen dan in in ruil voor die uitkering in die beroepen. Bijkomend voordeel, kunnen onze jongens die hun lijf jarenlang slopen in de bouw wellicht eerder met pensioen iplv zichzelf lichamelijk kapot te werken en voortdurend een beroep moeten doen op de zorg. Deze jongens hebben eerder recht om thuis te zitten dan de statushouders die een bijstandsuitkering trekken omdat onze overheid het hun zo gemakkelijk maakt.

Overal is geld tekort voor. Maar er zijn wel mensen beschikbaar. Laat het huidige personeel die nu deze beroepen uitvoeren deze mensen opleiden in de praktijk. Is de taal op dat moment nog een probleem? Er zijn inmiddels zat buitenlanders die hier lang genoeg zitten en ook een uitkering hebben die de taal kennen om als tolk op te kunnen treden.
Dus uitkering in ruil voor inzet en prestatie. Wanneer iemand goed genoeg presteert en zichzelf helemaal inburgert en aan past aan de normen en waarden, daarnaast evt capabel genoeg is voor een stemrecht diploma, waarom zouden deze mensen dan geen stemrecht mogen hebben voor de waterschappen? Gooien ze er met de pet naar, en maken ze zichzelf schuldig aan criminaliteit? Dan direct het land uit zetten. Persoonlijk denk ik dat wanneer je denkt in prestaties en niet in tijd mensen meer gemotiveerd zijn.

Bovendien ga je ook voorbij aan het feit wat ik eerder zei dat onder ons eigen volk genoeg uitschot thuis een uitkering zit te trekken. En oh ja, niet te vergeten, deze mensen hebben toevallig ook stemrecht. En niet alleen voor de waterschappen maar voor alles!
Juist deze mensen kiezen voor linkse partijen omdat het ze zo uit komt. Dit zijn voornamelijk vrouwen maar er zitten ook zeker mannen tussen.
En zo blijft deze maatschappij in kringetjes draaien.
Want iedereen klaagt steen en been. Heeft een grote mond over de buitenlanders. Want het is allemaal hun schuld? Ik word er soms wel eens moedeloos en boos over hoe iedereen maar meteen met een oordeel klaar staat jegens deze mensen iplv te kijken naar waar het probleem werkelijk ligt.

Welke ideeën zou jij kunnen bedenken voor dit probleem?

Ik weet de huidige wetgeving niet, maar vroeger werd je na 5 jaar pas genaturaliseerd. Voor de meeste nieuwkomers was dit ook voldoende tijd. Het probleem ligt bij de islam, dat niet uitgaat van integratie maar van onderwerping. Kijk naar de huidige 3e of 4e generatie moslims, de 'jongeren" en 'tieners'. Die zijn nog steeds niet aangepast! Politieke partijen als DENK en Nida, die banden hebben met het Moslim Broederschap, spelen hier handig op in. En aangezien deze 'jongeren' stemrecht hebben... Levensgevaarlijk!

Mike

Wiens schuld is het allemaal nu in werkelijkheid? Je kunt niet alle verantwoordelijkheid bij deze statushouders leggen. Het is zoals ik zei onze overheid die het gemakkelijk maakt voor deze mensen. Je gaf aan dat ze alleen maar uitkering genieten. Ook daarin ligt er een taak voor de overheid.

Ik heb meerdere malen aangegeven dat de moslims het symptoom zijn. De oorzaak ligt bij de overheid, maar wie verlenen hen hun mandaat? Wij, de kiezers! Talloze studies tonen aan dat het hoofdzakelijk VROUWELIJKE kiezers zijn die kiezen voor dit soort rampzalig beleid. Zij zijn het ook die met 'refugees welcome'-bordjes op het perron klaar staan om ze te ontvangen. Vandaar mijn pleidooi om stemrecht op te hangen aan economische en militaire dienstbaarheid voor de natie. Vraag niet wat jouw land voor jou kan doen, maar wat jij kan doen voor jouw land.

Als je uit gaat van personeelstekorten in het onderwijs, zorg, kinderopvang, bouw, horeca, dan liggen daar mogelijkheden voor deze mensen. Krijgen ze een uitkering? Plaats die mensen dan in in ruil voor die uitkering in die beroepen.

Klinkt goed in theorie. Er is echter 1 probleem: moslims passen zich vaker niet aan dan wel. Daarnaast zijn ze vaak ongeletterd en zwakbegaafd door 50 generaties inteelt. Deze mensen zijn niet inzetbaar voor de westerse arbeidsmarkt en kosten meer geld dan dat ze opbrengen. Dit probleem hebben we nooit gehad met indo"s en suri's, wel met moslims uit MENA-landen (Middle East - North Africa).

Bovendien ga je ook voorbij aan het feit wat ik eerder zei dat onder ons eigen volk genoeg uitschot thuis een uitkering zit te trekken. En oh ja, niet te vergeten, deze mensen hebben toevallig ook stemrecht. En niet alleen voor de waterschappen maar voor alles!
Juist deze mensen kiezen voor linkse partijen omdat het ze zo uit komt. Dit zijn voornamelijk vrouwen maar er zitten ook zeker mannen tussen.

Precies. Vrouwen en zwakke mannen. Daarom zouden we ook stemrecht moeten baseren op merites (verdiensten) voor de samenleving.

Mike

Om welke redenen ben jij geen voorstander van dat certificaat?

Ik zie de bui al hangen. In tegenstelling tot economische en militaire dienstbaarheid, wat te KWANTIFICEREN is, is een stemrechtcertificaat gestoeld op subjectieve criteria.

Het is dan wachten op schreeuwerige feministen die gaan roeptoeteren dat mannelijke 'baasjes' die criteria opstellen en dat is 'ongelijkheid'. Als het om IQ gaat zullen ze aanvoeren dat er meerdere soorten intelligentie zijn, waaronder emotionele, het EQ. Als het om leiderschapskwaliteiten gaat zullen ze beweren dat vrouwen meer 'evenwicht' en 'diversiteit' toevoegen aan het management. Als het gaat om ethiek zullen ze zorgmoraliteit tegenover rechtvaardigheid zetten.

Ze zullen drammen en doordrammen. En uiteindelijk krijgen ze hun zin en stelt dat hele stemdiploma geen ene fuck voor.

Mike

Binc het lijkt misschien kort door de bocht maar ik heb er al heel wat gezien in de loop der jaren. We kozen hier voor de openbare lagere school voor onze kinderen. Daar zaten veel allochtonen op. Hun Kinderen moesten op school maar Nederlands leren dus kwamen ze op hun 4e met een enorme taalachterstand op school.
De veelal Turkse ouders maakten geen contact met de witte ouders. Op 1x na toen ik in de speeltuin was en er een Turkse moeder zonder al die andere turken was. Toen begon ze opeens in het nederlands tegem me te praten blijkbaar was het not done om met de nederlandse ouders op te trekken als er andere Turken bij waren.

Ook het arbeidsetos van immigranten is volledig anders dan van Nederlanders. Afspraken en tijden plannen is niet te doen. Ik kwam in mijn vorige baan veel bij mensen thuis. Ze kregen een tijdblok van 2 uur waarin ze thuis moesten zijn. 3x raden wie er het minst vaak waren.. als ik zei dan ga ik weer kon moeders opeens wel bellen en waren ze er binnen 5 min. Neergeslagen fietsen lagen in voortuinen te roesten..alles van de gemeente gekregen dus waardeloos???
Dus ik vind dat ik er inmiddels wel over kan oordelen.
Niet alle verantwoordelijkheid bij de overheid leggen.. wie hier een bestaan op wil bouwen moet daar zelf ook moeite voor doen.
Natuurlijk zijn er ook die het hartstikke goed doen.

Zover mijn informatie reikt krijgen ze na 5 jaar een permanente vergunning om te blijven.
Dat is dus precies het punt waarvan ik vind dat dit niet vanzelfsprekend moet kunnen zijn.
Ik ben het zeker met Mike eens dat het probleem bij de jongere generatie ligt. Wanneer die zich niet aan kunnen passen dan mogen ze vertrekken wat mij betreft.

Klinkt goed in theorie. Er is echter 1 probleem: moslims passen zich vaker niet aan dan wel. Daarnaast zijn ze vaak ongeletterd en zwakbegaafd door 50 generaties inteelt. Deze mensen zijn niet inzetbaar voor de westerse arbeidsmarkt en kosten meer geld dan dat ze opbrengen. Dit probleem hebben we nooit gehad met indo”s en suri’s, wel met moslims uit MENA-landen (Middle East – North Africa).

Voor degenen die zich niet aan kunnen passen is de enige optie een enkele reis retour! Dat zei ik al. Ik vind alleen wel dat de vraag blijft of ze zichzelf niet aan kunnen passen vanwege de huidige wetgeving die het allemaal te maken maakt door idd mensen die eigenlijk geen stemrecht zouden moeten hebben. Ik vind het alleen moeilijk aan te nemen dat deze mensen wel weten hoe ze met een koevoet of een breekijzer om weten te gaan om dingen te slopen, maar met datzelfde gereedschap zogenaamd niet zouden weten hoe ze iets kunnen bouwen om maar even een voorbeeld te geven. Wat je zegt over stemrecht op basis van verdiensten komt enigszins overeen met mijn argument op basis van prestatie. Ze kosten nu meer geld door middel van uitkeringen en toeslagen die ze ontvangen terwijl ze niks hoeven te doen. Het is toch bijna niet voor te stellen dat als deze mensen verplicht worden om in de praktijk mee te lopen bij de door mij genoemde beroepen ze niet snappen wat ervan ze verwacht word?

Binc het lijkt misschien kort door de bocht maar ik heb er al heel wat gezien in de loop der jaren. We kozen hier voor de openbare lagere school voor onze kinderen. Daar zaten veel allochtonen op. Hun Kinderen moesten op school maar Nederlands leren dus kwamen ze op hun 4e met een enorme taalachterstand op school.
De veelal Turkse ouders maakten geen contact met de witte ouders. Op 1x na toen ik in de speeltuin was en er een Turkse moeder zonder al die andere turken was. Toen begon ze opeens in het nederlands tegem me te praten blijkbaar was het not done om met de nederlandse ouders op te trekken als er andere Turken bij waren.

Ook het arbeidsetos van immigranten is volledig anders dan van Nederlanders. Afspraken en tijden plannen is niet te doen. Ik kwam in mijn vorige baan veel bij mensen thuis. Ze kregen een tijdblok van 2 uur waarin ze thuis moesten zijn. 3x raden wie er het minst vaak waren.. als ik zei dan ga ik weer kon moeders opeens wel bellen en waren ze er binnen 5 min. Neergeslagen fietsen lagen in voortuinen te roesten..alles van de gemeente gekregen dus waardeloos???
Dus ik vind dat ik er inmiddels wel over kan oordelen.
Niet alle verantwoordelijkheid bij de overheid leggen.. wie hier een bestaan op wil bouwen moet daar zelf ook moeite voor doen.
Natuurlijk zijn er ook die het hartstikke goed doen.

Je bent de enige niet die dit idd ziet. Ik heb het zelf ook mee gemaakt. Alleen tegelijkertijd denk ik dat het ze gewoon te gemakkelijk word gemaakt. Het ontbreekt hier ook aan handhaving! Natuurlijk kunnen er allerlei wetten en regels bedacht worden. Maar als er geen handhaving is dan is het al snel makkelijk om gemakzuchtig te worden. Ik zei ook niet dat alleen de overheid verantwoordelijk is. Ik had het ook over hun eigen verantwoordelijkheid. Maar daarvoor moet de overheid strenger optreden en moeten idd veel mensen het stemrecht ontnomen worden, om te voorkomen dat de situatie blijft zoals deze is. Het zijn niet alleen die mensen die verantwoordelijk zijn. het zijn ook degenen die mogen kiezen en op de verkeerde partijen stemmen. Buiten het feit dat onder ons eigen volk ook idioten zijn. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar na dat incident in Nieuw Zeeland lees ik ineens ook berichten van mensen die neergeschoten zijn in Amstelveen. Incidenten in Amsterdam. Ik vraag mezelf af of er een verband is. Daarbij hadden we nog die idioot waarvan ik ze naam niet meer weet, die in Alphen zomaar even iedereen neer schoot! is eigen volk met stemrecht! Ook levensgevaarlijk!
Daar hoor ik niemand over.
Zie ik vandaag die foto's van de mensen die in Nieuw Zeeland neergeschoten zijn word ik daar echt heel boos over! En wat doen we dan met de polen en Tsjechen die hier ook maar zichzelf huisvesten? Zij zouden net zo goed aan de wetten en regels moeten voldoen als de moslims. Hoe zit dat dan? Voorlopig heb ik het idee dat de blikken alleen richting de moslims gericht zijn terwijl we nog ander volk in ons land hebben.

Ik vind het alleen moeilijk aan te nemen dat deze mensen wel weten hoe ze met een koevoet of een breekijzer om weten te gaan om dingen te slopen, maar met datzelfde gereedschap zogenaamd niet zouden weten hoe ze iets kunnen bouwen om maar even een voorbeeld te geven.

(...)

Het is toch bijna niet voor te stellen dat als deze mensen verplicht worden om in de praktijk mee te lopen bij de door mij genoemde beroepen ze niet snappen wat ervan ze verwacht word?

Dat is op basis van 2 dingen te verklaren:

1. Verregaande inteelt waardoor het gemiddelde IQ op 80 of lager ligt.

2. De islamitische ideologie van onderdrukking, waarin uitsluitend gedacht wordt in meester en slaaf.

Dit levert geen intelligente en constructieve mensen en samenlevingen op. Laten we de MENA-landen als voorbeeld nemen:

Het midden-oosten, ooit de bakermat van de beschaving, behoorde eerst niet toe aan de moslims, maar aan de christenen. De beschaving wordt ten onrechte toegeschreven aan de moslims, want alles wat zij hebben gedaan is er 'shithole countries' van maken!

Noord-Afrika, met name Egypte, was ooit christelijk. Dit was de hoogste beschaving van heel Afrika. De beschaving wordt ten onrechte toegeschreven aan de moslims, want alles wat zij hebben gedaan is er 'shithole countries' van maken!

Het enige wat deze lui kunnen is afbreken, niet opbouwen. Hoeveel briljante islamitische geleerden, filosofen, wetenschappers, dichters, schrijvers, schilders, muzikanten, kunstenaars ken jij?

Mike

En wat doen we dan met de polen en Tsjechen die hier ook maar zichzelf huisvesten? Zij zouden net zo goed aan de wetten en regels moeten voldoen als de moslims. Hoe zit dat dan? Voorlopig heb ik het idee dat de blikken alleen richting de moslims gericht zijn terwijl we nog ander volk in ons land hebben.

Het ergste wat die Oost-Europeanen doen is veel zuipen. Het zijn echter wel harde werkers! Laatst schreef JM in de topic Omvolking:

Wat hebben Urkers en marokkanen gemeen? Het is allebei inteeltvolk.

Waarop ik schreef:

Ik heb liever te maken met Urkers dan met Mocro’s! Hoeveel Urkers ken jij die met auto’s inrijden op mensen, met hakmessen, zwaarden en bijlen zwaaien, mensen van achteren met een mes aanvallen, etc. etc. etc.?

Hoeveel Polen en Tsjechen ken jij dit soort dingen doen? En wat te denken van stelselmatig geweld naar hulpverleners, zorgverleners, buschauffeurs, politie, vrouwen, stenen gooien van viaducten, vuurwerk gooien naar mensen, vuurwapens en handgranaten gebruiken, ramkraken, etc.? De denkfout die vaak gemaakt wordt is dat zij vergelijkbaar zijn met ons qua intelligentie, vaardigheden, mentaliteit, cultuur, etc. Deze lui zijn LETTERLIJK achterlijk, er is genetisch goed mis mee a.g.v. INTEELT!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.605
Leden
8.687
Nieuwste lid
Lies73
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan