Nederlandse politiek

Premier Rutte is ziek, debat over verkiezingsuitslag verplaatst naar woensdag​

Den Haag - Het langverwachte debat over de verkiezingsuitslag dat dinsdag gepland staat, wordt verplaatst naar woensdag. Rutte had een verzoek voor uitstel bij Kamervoorzitter Vera Bergkamp neergelegd, omdat hij ziek is. Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst is het de eerste keer dat Rutte zich afmeldt wegens ziekte sinds hij premier is.
„Na een doorwaakte nacht, omdat ik waarschijnlijk iets verkeerds heb gegeten, ben ik vandaag toch naar het ministerie gegaan. Helaas heb ik de voorzitter van de Tweede Kamer moeten vragen het debat van vandaag te verzetten naar morgen in de verwachting dat ik dan hersteld ben.”
Rutte houdt zelf nog een slag om de arm of hij woensdag beter is.

🤡🤡🤡🤡🤡🤡
 
Hij somt vervolgens een aantal typerende kenmerken voor psychopathisch gedrag op, waaronder oppervlakkige charme (‘hi, hi, hai!’), gebrek aan empathie (geveinsde geschoktheid over de ‘vreselijke’ toeslagenaffaire en de ‘dramatische’ toestanden in Groningen), pathologisch liegen (‘nee hoor, nooit gesproken over functie elders’), altijd ontkennen ergens schuld aan te hebben (‘ik ben niet verantwoordelijk voor dit dossier’) en opvliegend gedrag (Ruttes scheldkanonnades zijn legendarisch).
 
1680677143735.png
Hoe idioot is dit. Na alle ophef, de uitstel van Rutte zijn ineens de coalitie partijen wel aanwezig om hun "zegje" te doen?

Ze hebben die "extra" schoolziek dag van Rutte dus gewoon gebruikt om hun verhaaltjes af te stemmen voor het toneelstukje dat morgen opgevoerd gaat worden.


 
Dit is opzich een best sterke speech van Caroline. Probeert zij hiermee het kabinet onder druk te zetten om er een zo goed mogelijke rol voor haar zelf uit te slepen?
Problemen benoemen gaat haar goed af.
Maar of zij en vooral de mensen in de provincie de wil en de kennis hebben om problemen op te lossen is afwachten.
 
Twitter: Misschien moeten we eens dieper kijken dan alleen ‘Rutte deugt niet’ en ‘Kaag is slecht’. Misschien moeten we kijken naar welke fundamentele principes het mogelijk maken dat deze mensen kunnen doen wat zij willen, en met niemand rekening hoeven houden.

Dat kom ik uit bij het huidige politieke systeem. Ik begin mij dan af te vragen of het huidige systeem van ‘representatieve democratie’ deze mensen niet gewoon veel te veel macht geeft?

Wordt het niet tijd om het *systeem zelf* opnieuw te evalueren? Ik heb op dit moment geen grootschalige ideeën hierover, maar heb wel twee bescheiden suggesties:

Directe democratie volgens het Zwitserse model zou een verbetering kunnen zijn, een NEXIT, een beperking van de periode waarin iemand minister president kan zijn tot twee jaar. En opzegging van internationale verdragen.

En: het op een fundamenteel niveau terugdringen van de macht van de staat volgens een klassiek liberaal model, met minder belastingen, flat tax van 25%. Het is in ieder geval voor mij duidelijk, dat dit niet langer zo kan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.971
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan