Nederlandse politiek


Of dit werkelijk zo is en of hier niet weer een addertje zit en mooi gepraat wordt, weet ik niet. Maar...

Tijdens de coronapandemie werkte het kabinet steeds met tijdelijke wetten, die de basis vormden voor allerlei maatregelen. Die wetten zijn inmiddels van de baan; de Eerste Kamer stemde in mei tegen een vijfde verlenging. Kuipers komt binnenkort dus met een wet voor een meer definitieve grondslag voor coronabeperkingen, zoals een mondkapjesplicht of afstand houden.
Een meerderheid van de senaat schrijft nu aan Kuipers dat de Eerste Kamer moet kunnen meepraten over het in werking stellen van zulke maatregelen. In het ontwerp dat nu bij de Raad van State ligt, is daarvan geen sprake.


Misschien zet dit toch wel aan tot nadenken bij de bevolking. Ik heb een sprankje hoop, maar misschien schat ik het te hoog in.
Net zo goed krijgen we morgen het bericht dat het juist goed is en dat iedereen voor een permanente wet is. Alles is zo vloeibaar, niets is meer waar en van betekenis op langere termijn. Het ene moment is het zo, het andere moment zien we dezelfde gebeurtenis als compleet anders.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.482
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan