N.1994 voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

N.1994

New member
Goedemiddag,
Na lang zoeken ben ik via een voedingswebsite hier terecht gekomen. Ik heb namelijk een ziek fretje thuis die Helicobacter heeft gehad door de stress van het gedwongen leven met soortgenootjes bij de vorige eigenaar. Ik heb eigenlijk al veel ervaringen bij dierenartsen dat reguliere medicatie slechts een beetje of tijdelijk werkt en het de problemen alleen maar onderdrukt. Daarom zoek ik sinds een aantal jaar mijn heil ook bij natuurlijke middelen en ik heb zelf zeer goede ervaringen met kruiden en colloïdaal zilver.

Een fret is echter een strikte carnivoor waar ik dus niet zomaar kruiden bij wil/durf te gebruiken (het kromme is dat er geen goed frettenvoer op de markt is zonder plantaardige ingrediënten). Omdat ik inmiddels heb geleerd van een voedingswebsite en de artikelen van Mike Donkers dat Helicobacter en maagdarmklachten vaak juist worden veroorzaakt door te weinig maagzuur en de maagzuur steeds meer opgebouwd moesten worden om de klachten te onderdrukken (toen wist ik het nog niet van te weinig maagzuur) heb ik inmiddels het roer omgegooid met hem en ben al begonnen met het geven van sole van keltisch zeezout. Ook bestond het vermoeden van alvleesklierontsteking bij hem, maar de dierenarts ging zich pas zorgen maken als hij af zou vallen... Lijkt mij een beetje aan de late kant als het echt alvleesklierontsteking is.

Daarom dus aangemeld op dit forum zodat ik misschien wat meer te weten kom over hoe ik hem het beste kan helpen. O ja, en i.v.m. de helicobacter mag hij geen rauw vlees tot het maagzuur weer zuur genoeg is, anders bestaat de kans dat zijn lichaampje de bacteriën niet kan verwerken waardoor hij er een bacteriële infectie bij kan krijgen.

Groetjes,
N.1994
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.513
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan