Mok stelt zich voor en weet niet meer hoe verder

Mok

New member
Ik ben Mok, 29 jaar oud en mijn gezondheid is een puinhoop en ik zie er ook geen gat meer in op dit moment. Help..
Als kind heb ik altijd 'gewoon' gegeten, brood met hagelslag enzo. Als 8=jarige heb ik erythema nodosum gehad, verder weinig bijzonderheden in mijn jeugd.
Sinds ik me kan herinneren (zo vanaf 12) heb ik last van diarree. Bijna altijd, soms heftige krampen en aanvallen, soms minder. Ik heb mijn darmen laten onderzoeken in het ziekenhuis, maar daar kwam nooit iets bijzonders uit. Verder heb ik ook allerlei andere klachten. Rugpijn, migraine, moeheid, donkere kringen onder mijn ogen, onzuivere huid (veel puistjes), onrustige benen, korstjes in mijn neus, bijna altijd een verstopte neus, gevoelloze handen/voeten (vooral bij koud weer).

De diarree is het lastigste en beperkt me ook heel erg. Ik neem vaak diarreeremmers om deel te kunnen nemen aan sociale activiteiten, zoals etentjes met collega's.
Ik heb een vriendin en twee kinderen en sinds de kinderen er zijn (nu vier jaar) eten we steeds gezonder, het laatste jaar grotendeels Wap (of nou ja, mijn vriendin en kinderen, ik nog niet echt helemaal). Een paar weken geleden ben ik begonnen met een glutenvrij dieet, dat zorgde ervoor dat ik me veel energieker voelde en dat ik veel minder moe en minder neerslachtig was. Aan mijn darmen veranderde weinig. De diarree blijft en ik word er echt gek van. Na de gezondste maaltijden krijg ik krampen en diarree aanval. Er is geen pijl op te trekken en ik begin het echt zat te worden. Soms is winkelen al een probleem omdat ik snel een wc moet kunnen vinden.

Ik begrijp ook niet waarom ik 10 minuten na een maaltijd diarree krijg. Het eten is net in mijn maag aangekomen.. waarom beginnen mijn darmen te borrelen en moet alles er uit. Ik begrijp het niet! Waar moet ik beginnen..
 
hoi Mok, ik las diarreer-emmers ipv diarree-remmers en ik zag je die denkbeeldig al meeslepen naar een etentje...
Heb je jezelf al laten testen op voedingsallergieen en/of -intoleranties?
 
Welkom Mok,
het is van binnen bij jou zo te lezen een puinhoop.
Dit zul je niet zomaar op de rit krijgen!
Ik kan je wel allerlei adviezen geven, maar je weet volgens mij nu nog onvoldoende waar je fysiek staat. Gefermenteerde producten lijken mij voor jou wel een must. Deze producten helpen je darmen.
Het lijkt mij verder voor jou verstandig om uit te zoeken waar je niet tegen kan, zodat je deze voedingsmiddelen voorlopig (aantal jaar?) kan mijden.
Misschien is Marijn van balans-balans een optie voor je.
 
ik heb even erythema nodosum opgezocht en mijn 1e ingeving is dat dit door of een maagzuurtekort (door o.a. slechte voeding) en of een slechte ontgiftingscapaciteit wordt veroorzaakt
donkere kringen onder mijn ogen: tekort aan nierenergie? -> o.a. nierthee drinken
onzuivere huid (veel puistjes): slechte ontgifting-> matige werkende darmen
onrustige benen: magnesiumtekort -> voetenbadje met zechsalzout, koop maar direct een grote zak
gevoelloze handen/voeten (vooral bij koud weer).: geblokte meridiaan en of matig werkende schildklier.
Je mankeert so wie so van alles, het beste kun je bij jou in de buurt een goede therapeut opzoeken en zo de belangrijkste problemen (via bv een vegatest) eerst oplossen
 
Welkom Mok, hoewel we je graag willen helpen zal het niet zo snel gaan.
Je zult toch onderzoeken moeten laten doen lijkt me. en dan het liefst bij een orthomoleculaire arts. Ontlasting-onderzoek bv. en voedsel-intoleranties.
Heb je wel eens voedsel weggelaten om uit te zoeken wat voedsel doet?
Eet bv eens alleen een appel in de ochtend. neem kleine stukjes en goed kouwen.
zelfs een appeldag zou kunnen. Of iets anders waarvan je denkt dat dat goed valt. Ook een schrift erbij en notities maken.
Heb je je darmen wel eens gereinigd met een klisma?
En wat eet je gedurende de dag?
Ik schrijf zelf al jaren op wat ik eet en wat de uitwerking is op mijn darmen.
Onlangs een voedseltest gedaan, daar kwam niets bijzonders uit, maar ik weet inmiddels (zonder test) voor 99,9 % dat het lactose is.
Ik had veel room gegeten en gisteren creme fraiche, bingo. (dat is van koe)
Nu lees ik het boek over tarwegluten - Broodbuik - daar komen bijna alle ziektes in voor gerelateerd aan tarwe, dus hoewel ik geen klachten heb van tarwe ga ik het toch laten staan. Sinds wanneer heb je diaree?
Ik heb darmklachten dus weet hoe lastig dat is voor je.
Woon je in de buurt van Amstelveen, ik heb nog wel magnesium voor je. Ik had een flinke zak gekocht destijds.
Heb je incontinentie-materiaal? Niemand die dat ziet.

 
In dit draadje wordt mijns inziens wel erg veel het bezoek aan een peut geadviseerd. Ik vraag me af of het nou wel zo nodig is om hier gelijk erg veel energie en geld in te steken.
Het belangrijkste lijkt me dat je eerst maar eens je voedingswijze goed onder de loep neemt en gezond gaat eten. Mok, schrijft dat je gezin grotendeels WAP eet, maar jijzelf niet. Kan je hier eens een berichtje zetten wat je eet?

Verder is geduld een schone zaak. Het is niet zo dat als je een gezonde maaltijd eet, dat je dan gelijk van de diarree af bent. Ook schrijf je dat je een paar weken glutenvrij bent. Je hebt hier al positief resultaat, maar dat is natuurlijk niet het enige wat een oplossing biedt.

Ik ben benieuwd naar je eetpatroon Mok.
 
al die onlastings- en bloedonderzoeken lijken mij inderdaad duur, maar Marijn is niet duur.
ik heb heel veel zelf geklooid en nu ik het samen met een arts doe, kom ik veel verder. Omdat we het in de goede volgorde doen én omdat ik diverse stoorzenders niet zelf ontdekt had en hij wel. Máár dan moet je natuurlijk wel een arts hebben die je echt helpt en niet van de wal in de sloot
 
Ik heb al veel geprobeerd, maar steeds zonder resultaat, waardoor ik toch een beetje moedeloos wordt. Ik ben op gluten getest in het ziekenhuis, maar daar kwam niets uit. Onlangs ben ik naar een mesoloog getest, ook zij verwachtte na mijn verhaal wel van alles te vinden, maar gek genoeg, niets... behalve een wat 'stijve' dikke darm.

Ik heb heel lang een voedseldagboek bij gehouden, maar ik werd er niet wijs uit. De maaltijd waar ik de ene keer diarree van kreeg deed de keer er op weer helemaal niets. Ik heb vaak momenten waarop ik denk 'ik eet wel niks meer' gewoon omdat ik het zo zat ben die darmen.

Mijn dieet ziet er ongeveer zo uit:
- ochtend: 3 gebakken eieren met keltisch zout en een glas water
- tussendoor: appel
- middag: 3 plakken bananenbrood/panennkoeken (glutenvrij) met veel roomboter en jam
- tussendoor: nog een appel
- 's avonds: meestal redelijk wap-proof. 1x per week glutenvrije pasta.
- avond: stukje pure chocola, rijstwafel met rauwmelkse kaas, wat noten

Ik weet dat dit echt geen ideaal dieet is, maar ik wilde graag een tijdje zonder gluten eten en ik weet ook echt niet meer wat ik nog moet eten. Ik eet in ieder geval geen suiker (geraffineerde dan) meer en dat vind ik al heel erg knap van mezelf.

Waar zou ik het beste voedselintolleranties kunnen laten testen? Bij balans balans? Ik had onlangs ook iemand gevonden die darmonderzoeken kon doen, maar dat kostte me in totaal zo'n 1000 euro. En dat vind ik nogal veel, stel dat er niets uit komt ?!

En wat betreft parasitaire belasting, wat kan ik daar mee doen?

Bedankt alvast voor alle antwoorden! Ik hoop via dit forum weer wat hoop te krijgen dat het ooit beter wordt.
 
Naar wat voor arts ga jij Naief? Ik woon in de omgeving van Amsterdam. Iemand nog een tip voor een arts die mij verder zou kunnen helpen?
 
Mijn vriendin heeft jaren lang continue diarree gehad en is er met een kuur van vrijwel uitsluitend yoghurt heel snel van af gekomen; deze yoghurt:
[URL]http://www.natuurwijzer-horst....ils&prod=518&cat=30&group=5[/URL]
Het kan heel goed zijn dat de meeste, zo niet alle klachten komen door een zeer gebrekkige opname van voedingsstoffen.
Probeer het minstens drie dagen, je moet dan echt verbetering merken.
-Liefst alleen deze yoghurt, als je nog dorst krijgt: Sole drinken.
-zeker geen koffie, niet roken, geen suiker, geen vezels.
 
Dank voor het promoten naief.
Je bent van harte welkom Mok.

Via kinesiologische spiertesten is het eenvoudig uit testen welke voeding verzwakkend en/of versterkend voor jouw lichaam zijn.
Er wordt tevens getest op werking van bijv. darmen, spijsvertering, bijnieren, schildklier,maagzuur, DPP IV enzym en of er een bacterie/virus/parasiet/ schimmel aanwezig is.
 
Hoi Gerard, wat denk je van deze yoghurt als mensen niet tegen koemelk kunnen?
(lactose)
 
Een darmonderzoek kost geen 1000 euro, kost 200 en dan komen er vaak nog verschillende supps bij die je 6 maanden moet nemen (tegen eventuele parasieten/disbiose, en probiotica). Alles bij elkaar ben je dan wel zo'n 1000 euro lichter, en je weet nog niet welke intolerantie je hebt, Marijn lijkt mij ook geen verkeerd plan.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan