Mijn bijnaam is Kaatkachelhout

Kaatkachelhout

New member
Hallo allemaal,

Mijn bijnaan is Kaatkachelhout omdat ik nogal graag een vuurtje stook in onze spekstenen kachel. Mijn naam is Karin.

Ik ben al bijna een jaar bezig met het 'dieet' van Amber Albarda en voel me hier prima bij. Buiten het feit dat ik ruim 6 kilo afgevallen ben voel ik me veel fitter en gezonder en heb ik beduidend minder last van mijn RA (reuma). Ook de bijwerking van de medicijnen zijn stukken verbeterd en zijn nu nihil.

Kort samengevat eet ik nu:

Geen tarwe, geen suiker, geen gist, geen ongezonde E-nummers, geen eten uit pakjes

Wel Quinia, noten, spelt, boekweit, rogge, agavesiroop, fruit met kaneel.....

Ik eet zoveel mogelijk biologisch. Ik kwam op dit forum terecht via de site van Juglen: http://www.ahealthylife.nl/

 
Hoi Kaat,

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar Amber Albarda doet verzadigd vet in de ban en hangt de mythe van 'langzame koolhydraten' aan. Wat mij betreft meer van hetzelfde dus. Agavesiroop is ERGER dan gewone suiker en fruitsuikers zijn ook niet half zo gezond als jij wel denkt. Ik hoop dat je hier tot andere inzichten komt...

Mike

 
Hoi Kaatkachelhout,

Fijn dat je al zoveel winst hebt behaald.

Maar zoals Mike al aangeeft er valt nog veel

meer winst te behalen

Lees de alleen lezen teksten van Mike en kijk

op www.voedingisgezondheid.nl, hier vind je

veel info van de site.

Succes....

 
@Kaat,

Als je toch zoet wilt, kun je de agavesiroop beter vervangen door biologische honing of palmsuiker.

Je kunt gewoon kiezen voor biologische honing uit de buurt. Dan heb je een streekproduct te pakken (milieuvoordeel) en je steunt de nationale economie.

 
Hoi Kaat, welkom.

Voeding heeft blijkbaar je interesse. Dan ben je hier wel op je plek.

Veel plezier met lezen.

 
Wat leuk dat jullie de moeite nemen om te reageren. Ik ga de site van Mike eens doorspitten Cham. Heb nog een hoop te leren geloof ik :D

 
@Kaat,

De site die Cham noemde is de site van Poekie.

De -alleen lezen- teksten van Mike kun je onderaan op de hoofdpagina van het forum vinden.

 
Hi Kaat,

Fijn voor je dat je bekend met geraakt met WAPF. Ik denk dat je qua bewustzijn al een stap in de goede richting hebt gezet met Amber Albarda, maar je zal de verschillen met WAPF snel genoeg ontdekken. Ik vind haar visie soft en niet overtuigend genoeg. Het is het net niet helemaal. Zij geeft de tip vooral eiwitten te nuttigen bij elke maaltijd voor een verzadigd gevoel, maar het gaat natuurlijk om de voedingswaarde van voedsel en niet de 'vullingswaarde'. Ze draait ook een beetje heen om verzadigd vet, terwijl dat juist van groot belang is voor vetverbranders als de mens. Een pluspuntje is dat ze mensen adviseert om voor roomboter te kiezen i.p.v. voor margarine, maar daar blijft het helaas bij.

Hier op het forum en door de pdf van Mike over bijnieruitputting heb ik duidelijkheid gekregen over voeding en zijn er vele puzzelstukjes op hun plaats gevallen. Ik wens jou ook veel leesplezier hier!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan