Michael Roads, metafysische inzichten

naief

New member
ik zie dat er nog geen topic over Michael Roads is
http://www.michaelroads.com/
http://www.michaelroads.nl/
Ik vind de man geweldig. Deze link https://www.wanttoknow.nl/inspiratie/grote-levensvragen-besproken-met-michael-roads/ vond ik ook nog over hem en hij staat volop op youtube
Hij is iemand met de lastige zegen dat hij verder dan het fysieke kan kijken. Veel verder. Voor mensen die daar in geïnteresseerd zijn kan hij dan ook helpen om te begrijpen wat er nog meer is. Ik denk dat ik het correct zeg dat zijn grootste boodschap er een is van ZELFLIEFDE . Met zelfliefde geeft je de juiste boodschap aan jezelf en als je jezelf ziet als energie, wat je ook bent, gaat deze liefde dus automatisch ook door buiten jezelf.
Hij raadde nog 2 liedjes aan, die je vrij op zijn site kan downloaden en deze kun je dagelijks afspelen. Omdat het om de frequentie van de liedjes gaat, mag het geluid best heel zacht. Het gaat erom dat jouw energie de energie van de liedjes opvangt. Deze liedjes hebben een erg hoge trilling en mogen dus als zeer krachtig beschouwt worden.
Het zijn de liedjes I love You en I love me. Je vindt ze op zijn pagina aan de rechterkant.
Mocht je zeer geïnteresseerd zijn en een boek van hem willen lezen, dan raad ik wel een boek aan wat hij in zijn eerder heeft geschreven (bv gesprekken met de natuur) omdat hij zich steeds verder ontwikkeld en dan is het goed om bij het begin te beginnen zodat je hem kunt volgend
 
Sorry, maar ik heb Spiegelbeelden vol met lui die over 'Christusbewustzijn' praten en dat alles 1 is en draait om onvoorwaardelijke liefde. Mag ik even een teiltje? Meer New Age-prietpraat. Don't believe the hype!

Mike

 
NAief, het is op zich niks nieuws toch?
Louise Hay schreef hier ook al jaren terug boeken over en dan heb je nog Emoto die heeft aangetoond hoe gedachtes en woorden de werkelijkgeid beinvloeden.



 
wat is überhaupt nieuw Debsy :wink:
Ik zag echter dat er nog geen topic over is
En ik snap ook helemaal waarom je een teiltje wilt Mike
Laten we het er maar op houden dat zijn boodschap resoneert met mij en dat ik dat andere mensen op het forum die nog nooit van hem gehoord hebben die kans niet wil onthouden

 
Mijn reactie op dit bericht is: Ik ben ZO nieuwsgierig en wil alles lezen. En doe dat ook vaak. Ik ga VEEL te laat naar bed en doe te WEINIG van de dingen die ik moet doen. HELP. :(Van Louise Hay heb ik wel wat gelezen destijds.

 
@ liesje:

Misschien is Kaizen iets voor jou. Doelen stellen en deze opbreken in kleinere, behapbare doelen (eigenlijk heb je daarmee de boodschap van Kaizen al te pakken). Kan helpen om meer je eigen prioriteiten te stellen en dus je eigen leven te leiden.

Je moet wel echt willen natuurlijk.

 
In Spiegelbeeld lees ik ook over 'een huwelijk sluiten met jezelf'. Het lijkt wel alsof steeds meer mensen in sprookjes gaan geloven, omdat ze de harde werkelijkheid niet aankunnen/willen. Vluchten naar het licht, noem ik dat.

Mike

 
Schiften. Ik ga er maar even vanuit dat het lijkt op de boodschap van Eckhart Tolle.
Lees één boek en ga vervolgens wél vroeg naar bed, en doe wél meer van de dingen die je moet doen. Tolle, Hay, Kaizen of wie dan ook, maar het is denk ik ook tijd om onze informatiezucht te zien voor wat het is. Ons eigen ego wil voortdurend controle houden en bevatten; eerst dit begrijpen en dat lezen , en dan pas naar binnen...
Maar dan is er wel weer wat anders.
Ik neem aan dat het boeken zijn die ons vertellen dat we de antwoorden niet buiten onszelf moeten zoeken. Terecht, maar als we telkens meer van die boeken gaan zoeken, zoeken we het juist wel buiten onszelf, snapt u het nog?

 
Een man sluit een innerlijk huwelijk met zijn eigen anima (de wereld van het gevoel en het irrationele), om vervolgens evenwichtig naar buiten te treden.
Een vrouw sluit een innerlijk huwelijk met haar eigen animus (visie, onderscheidend vermogen en innerlijke kracht), om vervolgens evenwichtig naar buiten te treden.
Dit komt letterlijk van Carl Jung, en dat was niet iemand die aan het wegvluchten was lijkt me.

 
Jung was, zoals zoveel van zijn tijdgenoten (Steiner, Schauberger, Price, Planck, Reich, Rife, Kervran, om er maar een paar te noemen), zijn tijd ver vooruit. En zelfs nu worden deze mensen onvoldoende begrepen!

Mike

 
Jung had ook de tegenwoordigheid van geest om zich af te scheiden van de coke-snuivende Sigmund Freud, dhttps://www.fatsforum.nl/topic/argumenten-tegen-vegetarisme]ie zeer gestoorde seksuele uitwassen verkocht als uitingen van het onderbewustzijn[/url]. Een van de medische ingrepen, baarmoederverwijdering, kwam voort uit Freud's theorie dat vrouwelijke 'hysterie' ontsprong aan hun baarmoeder. Vandaar dat baarmoederverwijdering in het Latijn ook nog steeds 'hysterectomie' heet. Vrouwen zouden volgens hem 'penisnijd' hebben en eigenlijk mannen willen zijn.

Tot op de dag van vandaag wordt Freud nog steeds gezien als een briljante persoon, terwijl Jung vele malen intelligenter en diepgaander is, ook op spiritueel vlak. De elite heeft geinvesteerd in Freud, zoveel is wel duidelijk. Zijn dochter Anna werd naar Amerika gehaald en samen met haar zoon, Edward Bernays, hebben ze 'public relations' uitgevonden, een mind control-systeem om de massa te hypnotiseren en hersenspoelen via de media, muziek en films. Een goede docu hierover is http://topdocumentaryfilms.com/the-century-of-the-self/]Century of Self[/url].

Mike

 
@ thijs:

Kaizen is een Japanse term en betekent 'verbetering/veranderen naar beter'. Het is een werkwijze.

Ik ben het geheel eens met de bijval voor Jung. Zoveel wijzer dan Freud. Is er iemand hier ook bekend met Thomas Szasz? Hij heeft o.a. The Myth of Mental Illness geschreven. De inhoud van dat boek in combinatie met wat we weten dankzij Price maakt dat je (ik in ieder geval) psychologie zoals dat vandaag de dag beoefend wordt, als niet veel meer dan een slechte grap ziet.

 
Ik heb ooit dat boek wiilen bstellen via eBay. Waarom het toen niet doorging, weet ik niet meer. Heb jij het wel gelezen? Is het een goed boek?

Mike

 
Wat we hier allang wisten, is nu wetenschappelijk aangetoond - de mensheid wordt alsmaar dommer en zwakker:

http://thetruthwins.com/archives/sc...humanity-is-getting-dumber-smaller-and-weaker

Slecht voedsel, medicijnen, vaccins en media-propaganda werken dus! Hier slechts enkele negatieve factoren:

http://www.newsmaxhealth.com/Health-News/diabetes-brain-sugar-degeneration/2014/04/29/id/568396/
http://www.undergroundhealth.com/mercurys-impact-health/
http://www.usatoday.com/story/news/nation/2014/04/28/antidepressants-youth-suicide/8411117/

Hier vijf belangrijke tips die je bescherming verlenen tegen beschadiging van lichaam en geest:

http://www.naturalnews.com/044919_health_skills_toxic_chemicals_medical_propaganda.html

Mike

 
Ons eigen ego wil voortdurend controle houden en bevatten; eerst dit begrijpen en dat lezen , en dan pas naar binnen...
Maar dan is er wel weer wat anders.
Ik neem aan dat het boeken zijn die ons vertellen dat we de antwoorden niet buiten onszelf moeten zoeken.

Ik ga hier weer even een oude vriend van me quoten, dat heb ik al eens eerder gedaan.

Als mensen de bron van het ''kwaad'' dat ze eigenlijk van binnen moeten zoeken buiten zich gaan proberen te plaatsen,dan kun je onvoorspelbare resultaten verkrijgen.
Daarom waarschuw ik dikwijls ''aanreikers'' van dat externe ''kwaad'',zei zijn namelijk degenen die de mensen voorzien van zaken waarin die mensen de energie kunnen verliezen die ze eigenlijk nodig hadden om de ''inside klus'' te kunnen klaren.

kwaadaanreikers: lui die vaak website hebben waar ze''extern kwaad'' aanreiken(bea,friso,teletubby,satan,etc,etc.),aan mensen met een ''energieprobleem'',en ipv dat die mensen dan in keer hun machteloosheid kwijt raken door toegang tot hun talenten te verkrijgen,raken die mensen alleen nog maar meer energie kwijt door zich te fixeren op dat door websiteknakkers aangereikte ''externe kwaad'',op moment dat de boel fout gaat,dan zijn de ''kwaad aanreikers'' meestal ''onbereikbaar''.
''Kwaadaanreikers'' gebruiken dus hun volgers,hoe meer volgers er namelijk zijn,des te normaler lijkt de absurde realiteit van de kwaadaanreiker zelf,die ook weer bestaat uit het machteloos zijn door verlies van energie in 1 of andere externe ''duivelse''constructie.
Realiteit hoe absurd die ook kan zijn verkrijgt niet zelden z'n ''rechtvaardigheid'' door de kwantiteit aan ''believers'' ,enige kwaliteit hoeft hierin geen rol tespelen.

Deze handicapszijn eigenlijk ingredienten waarmee je een religieuze beweging kan beginnen,dezelfde mechanismen zijn hier werkzaam.

Iedereen kan''kwaad'' aanreiken,met het lot van mensen klooien,peuleschil,net als op ''honger'' wijzen,ook een makkie,maar voeden! dus de mensen los maken van de afhankelijkheid van een ''extern kwaad'',dat kun je alleen als je zelf vrij bent,iets waar ''worrie al wakkert?'' stevig over na zou kunnen denken.

 
Wat mij betreft zeg je gewoon wat je wilt Debsy.

@ Mike:

Was een goed boek, zij het een beetje droog. Denk dat jij 't zeker interessant zal vinden.
Helemaal omdat jouw standpunten op dit vlak wel raakvlakken heeft met die van Szasz. Hij ziet psychologie namelijk deels als een soort tapijt waar je alle verantwoordelijkheid onder kunt schuiven (nadruk op de ziekte, niet op de persoon). En hysterica bijvoorbeeld, ziet hij als een emotioneel probleem, niet als een psychische ziekte.

 
interessant Debsy.
maar het is denk ik ook tijd om onze informatiezucht te zien voor wat het is. Ons eigen ego wil voortdurend controle houden en bevatten; eerst dit begrijpen en dat lezen , en dan pas naar binnen...
Maar dan is er wel weer wat anders.
Ik neem aan dat het boeken zijn die ons vertellen dat we de antwoorden niet buiten onszelf moeten zoeken. Terecht, maar als we telkens meer van die boeken gaan zoeken, zoeken we het juist wel buiten onszelf, snapt u het nog?
Thijs hoe heb je dit precies bedoelt?
Bedoel je dit als iemand in 1 level blijft hangen of anders?
Ik ken Tolle e.a. niet, ik ben daar ook nooit in geïnteresseerd geweest. Waarom dan nu wel in Roads? Nou a hij kwam op mijn pad, b in deze veranderende wereld voel ik wel de drang naar meer kennis en dan niet voor op de plank maar om praktisch wat mee te kunnen of als puzzelstukje om er later wat mee te kunnen doen of te kunnen snappen. Daarom hang ik ook op dit forum rond en ik blijf hier niet eeuwig, Weston Price is ook maar een springplank. We zijn zover van onszelf af komen te staan dat het ook best wel een zoektocht is om terug bij jezelf te komen.

 
We zijn zover van onszelf af komen te staan dat het ook best wel een zoektocht is om terug bij jezelf te komen.

En dit maakt ons vatbaar voor valse profeten, vooral in de New Age-sfeer. Ik zie Michael Roads als een van die dwazen.

Weston Price is ook maar een springplank.

Waarom je heil zoeken bij een of andere verdwaasde blanke zwever, terwijl je de overgeleverde wijsheden van natuurvolkeren kunt bestuderen? Dat zou je springplank moeten zijn, van de voedingswijsheden van natuurvolkeren naar de spiritualiteit van natuurvolkeren. Op 7 mei a.s. geef ik een GVA in Woerden over de spiritualiteit van natuurvolkeren. Waarom wel naar mij luisteren en niet naar Roads? Het gaat niet om de boodschapper, maar om de boodschap. Ik sta daar niet om mezelf te verkopen, maar om te delen wat ik tot nu toe heb geleerd over natuurvolkeren.

Mike

 
Debsy,

Die vriend van je kan mooi praten, maar was jij niet degene die de organisatie kende van een satanisch dance-evenement in Nederland? Nee, het kwaad moeten we niet buiten onszelf zoeken, maar in onszelf. Bullshit! Alle natuurvolkeren overal ter wereld hebben altijd het bestaan erkend van 'boze geesten'.

Voordat je dat nu gaat wegzetten als bijgeloof, bedenk dat moderne wetenschap niet veel beter is. Zij geloven in niet-bestaande virussen, foute genen en bacterien die ons met huid en haar opeten. Dat zijn de moderne 'boze geesten'.

Natuurlijk moet je je van binnenuit wapenen tegen kwade invloeden van buitenaf. Dat doe je niet door deze te ontkennen en het kwaad uitsluitend in jezelf te (onder)zoeken! Ik kan alleen maar herhalen wat ik 8 maanden geleden al eens naar je schreef:

https://www.fatsforum.nl/topic/mind-distortion-through-shitty-music/page/2#post-72477

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.073
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan