Mens met een Hoofdletter!

robinAlexander

Well-known member
ik las net een mooi artikel op internet :

De Overheden van deze wereld willen ons om een bepaalde reden klein houden en van elkaar scheiden. Kleur bij kleur, ras bij ras, arm bij arm en rijk bij rijk. Waarom? Dat weet ik niet precies, maar de bedoeling erachter kan nooit goed of in ons voordeel zijn. Het heeft ons tot nu toe klein gehouden en in lijn gezet en rijp gemaakt om tegen elkaar te vechten en elkaar soms zelfs te vermoorden.

De geschiedenis die ons is geleerd, is één grote leugen. Het heeft onder het mom van religie, ons van onze eigen wereld en de natuur vervreemd. Zelfs de wetenschap die van onze belastingcenten baanbrekende dingen ontdekt, verbergt het en houdt de kennis voor zichzelf en gebruikt het méér dan eens voor persoonlijk gewin. En ook de diverse religies doen niet veel anders en houden hun ‘goedgelovigen’ dom.

Kom, laten we nu eindelijk eens onze eigen reden gebruiken en de krachten die ons willen scheiden verpulveren. Laten we redelijk zijn en inzien, dat de wereld holistisch is en ver aan onze eigen belangen te boven gaat, ongeacht waarin we geloven. Laten we redelijk zijn en stoppen met elkaar te haten, zodat we weer samen vooruit kunnen om aan een betekenisvolle toekomst te bouwen. Het is de hoogste tijd ons deze volmaakte wereld definitief toe te eigenen en hem uit de egoïstische vingers en invloed van de zogenaamde politieke leiders van de wereld te halen. Bevrijd je uit de greep die ons naar kleur of afkomst scheidt. Laat de waarheid voor zichzelf spreken. We zijn er aan toe om uit deze nachtmerrie te ontwaken en ons eigen, redelijke scenario te schrijven. Een scenario waarin jij de hoofdrol en niet de knecht bent die een onderdrukte bijrol speelt en welzijn steeds ontglipt.

Word wakker en word Mens met een Hoofdletter!

 
Vertel mij eens hoe we dat zouden moeten verwezenlijken .

Voorbeelden genoeg van mensen die dat probeerden .

Waar zijn ze gebleven ?

 
Niet zo negatief he mijnlijf ;) Iedereen kan bijdragen aan een betere wereld.

Ik week dagelijks mensen los van het consumeren van fabrieksvoeding en medicatie en breng ze in contact met een gezonde natuurlijke vorm van leven van en met de natuur.

Die mensen merken hoe fijn dit voelt en dit effect rolt door.

Zo kunnen wij allemaal beetje bij beetje de wereld veranderen.

Op het gebied van gezondheid, duurzaamheid, economie, samenleven etc!

 
Hoi Cham, over thrive hebben we een topic gehad. Hij begint geweldig, maar het laatste half uur van de film is zó problematisch, dat de vraag rijst waar de film vandaan komt en wie het heeft gefinancierd. Als je graag een film wilt zien over dit onderwerp , dan wil ik graag Max Igan aanraden : tranceformation, de film staat ook online (Engels). Ik volg Max nu een jaar, filmmaker en denker, niet verbonden aan wat dan ook, en een heel scherp oog voor waar het mis gaat. Inderdaad: be the change.

 
Quote:
Niet zo negatief he mijnlijf Iedereen kan bijdragen aan een betere wereld.

Ik week dagelijks mensen los van het consumeren van fabrieksvoeding en medicatie en breng ze in contact met een gezonde natuurlijke vorm van leven van en met de natuur.

Die mensen merken hoe fijn dit voelt en dit effect rolt door.

Zo kunnen wij allemaal beetje bij beetje de wereld veranderen.

Op het gebied van gezondheid, duurzaamheid, economie, samenleven etc!



Ha ha dan woon jij vast niet in Friesland !

Daar zijn de mensen op een uitzondering na wel heel erg star .

 
@thijs het laatste stuk van thrive hebben ze t ook over lokaal.je inkopen etc, toch?

Wat vond je precies minder aan het einde?

Ik zag dat David Icke in beide docu's spreekt, grappig..

 
Zie ook dit topic. Hilda heeft bezwaren goed verwoord, Ghee ook.

Mijn voornaamste bezwaar, naast de hele symboliek, is de prominente rol van drie activisten: Paul Hawken, Vandana Shiva en Catherine Austin Fitts. Dit zijn mensen die zich hard maken voor maatregelen tegen global warming, en die dat doen op allerlei platforms die gelieerd zijn aan de VN. Sterker nog: ze hebben zelfs prijzen ontvangen. Als Mike dit wist, zou hij je deze film vast niet hebben aangeraden.

Een nieuwe 'groene' en 'duurzame' economie, onder leiding van dezelfde types, daar bedank ik voor. Global warming is het paradepaardje van de VN, het is bedacht om dienst te doen als mondiaal probleem.. zodat we warmgemaakt worden voor hun oplossingen.

We zien in het laatste half uur zelfs een heel stappenplan. Wat zeggen ze: beperk de rol van de overheid, halveer het budget van defensie, herstel democratie, bescherm mensenrechten. Laten we eerlijk zijn: dit is de taal van politici, niet die van denkers.

Wat is het probleem eigenlijk? Thrive zegt dat in de 17e eeuw een groep bankiers de boel uit machtswellust heeft overgenomen, en dat wij die macht via politieke oplossingen weer kunnen terugpakken en gebruik kunnen maken van zeer oude kennis.

De waarheid is dat deze mensen opvolgers waren van anderen. De machtspiramide gaat veel verder terug; terug naar Sumerie en Egypte. Terug naar de tijd dat mensen in steden werden ondergebracht, en waarbij bepaalde kennis verborgen werd.

Er is al heel lang een bepaalde kracht werkzaam, een oude kracht die erop uit is de mensheid te veranderen. Het is niet zomaar een groep machtswellustelingen, wat we zien is een transhumanistische agenda: de mens die samensmelt met de computer, voorspelbaar en te programmeren.

Er zijn wel degelijk oplossingen, want het is een ontzettend bijzondere tijd. We worden bewuster, en dat moet ook. Maar deze oplossingen zijn nadrukkelijk niet te vinden binnen de parameters van dit zelfde systeem. Het loslaten van angst, het werken aan jezelf, het maken van bewuste keuzes, het ontwikkelen van en vertrouwen op intuitie. Naast Max Igan volg ik ook Neil Kramer, die kan het prachtig verwoorden.

 
Ik woon idd niet in Friesland :) Brabant hier!

Ook de nodige starre mensen maar verhoudingsgewijs vast minder denk ik ja.

 
Quote:
4 soorten mensachtigen

Er zijn nog mensen die onderscheid kunnen maken tussen de vier grote soorten mensachtigen te weten

1 bewusten die als engel in dromen verschijnen bij minder bewusten, of in het dagelijks leven door onbewusten als bedreigend worden beschouwd door hun vele verinnerlijkte kennis

2 menselijken die worstelen in het (over) leven en op zoek zijn naar bewustwording maar momenteel degenereren omdat ze massaal misleid worden door uiterlijkheden

3 dierlijken die in aardse genoegens zwelgen (feesten, drugs, seks en oorlog) en ontwikkelen duivelse krachten

4 duivelsen bewuste stichters van onheil. Hoeft momenteel lijkt me geen nadere uitleg.



Pauline Laumans

http://www.leefbewust.com/190914.htm

 
In het geweldig interessante boek 'Emile' van Rousseau, waarin een denkbeeldig kind volgens de natuur wordt opgevoed, wordt een onderscheid gemaakt tussen opvoeding tot Mens en opvoeding tot Burger. In het boek gaat het om de opvoeding tot Mens en wordt er stevig kritiek geuit op de opvoeding tot Burger. Het boek kwam uit in Frankrijk en Nederland en werd veroordeeld, verbrand en verboden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan