MEGA: Make Each Other Great Again

N...

New member
Thanks Henk! Compliment. Mooi logo! Gaaf hoe Linkedin ons wegen liet kruizen!!!

Ik volg het forum al langer. En thanks to Henk, en mezelf, is nu alles aan elkaar gelinkt ;)! Ik heb niet vaak gereageerd op het forum. Omdat ik in al deze jaren bemerkte dat mensen elkaar hier soms bevechten. De les willen lezen. Aanvallen of noem maar op. Ik merk dat er mensen zijn die zich in teksten verdedigen of extra uitleg geven omdat ze denken dat het niet duidelijk genoeg is. Dat is, naar mijn idee, de ander niet voor vol aanzien. Ondersteunen. Of begeleiden.

Ik heb veel gehad aan het forum. Haalde datgene eruit wat voor mij nuttig was. En liet datgene aan me voorbij gaan als ik er weinig/ niets mee had. Maar waarom schrijf ik dit nu: voor mij is hier, sinds het begin, een soms destructieve energie voelbaar. Een ander niet voor vol aanzien. Omver halen. En onzekerheid is door diverse personen beschreven. Voor mij gaat het erom elkaar te stimuleren. Elkaar te laten groeien. En te laten zijn voor diegene we zijn/ willen zijn...

De wereld zoals die is, is gecreeerd en niets is voor niets. De man, zoals hij is. Niet meer de krijger. En eerder het watje. De vrouw die door middel van feminisering ineens het gevoel heeft naast de man te staan of er boven. De rollen zijn volledig zoek. En dat zie ik mijn gehele leven al, niet enkel de laatste jaren. We zijn de weg (elcamino) kwijt. En de krachten die daarvoor hebben gezorgd, zijn misschien voor vrijwel een ieder nog onduidelijk. Want de namen van de allersluwste mensen... zijn die al voorbij gekomen? Het brein achter het brein? Datgene alles aanstuurt?

In ieder geval speelt dit dus al 100en/ 1000en jaren (geen idee en tijdreizen: ik weet nog niet hoe dat moet).

Toen ik jong was keek ik al naar de gekte om me heen. Met name keek ik naar de lichaamstaal en houding, Want, een lichaam liegt nooit. En daar kwam ik achter. Iets dat altijd mijn interesse had en waar ik artikelen over heb mogen schrijven. En toen Bombards Bodylanguage via deze site voorbij kwam, genoot ik met volle teugen. Ook iemand, die op gevoel, zegt wat ze ziet en haar betekenis eraan geeft, met zoveel humor. Wat zij doet bevat voor mij meer waarheid dan welke teksten en meetinstrumenten ik over lichaamstaal gelezen heb (en in dit onderwerp heb ik me behoorlijk vastgebeten om te kaderen wat ik zag en uit te leggen aan anderen wat ik zag en voelde).

Ik zie stress in het lichaam. Kan pijnen aanwijzen en ze ('helaas') overnemen. (maar niets is voor niets). En ik was altijd op zoek naar datgene ik zag en voelde te kaderen. Non-verbale communicatie... Ik was altijd op zoek naar die speelse, lachende gezichten. Een goed voorbeeld doet volgen! En die lachende gezichten, kwam ik maar heel sporadisch tegen terwijl vrijwel iedereen zegt dat het goed gaat en ze gelukkig zijn.... Mmmm. Ik zag vrij weinig dat kind (dat alles al in zich heeft) in een volwassen lichaam. Als ik dat kindse, ondeugende, speelse zag in iemand was het vaak bij mensen die veel ouder waren dat ze terug keken op hun leven en los konden laten. En dat loslaten, heeft alles in zich.

Dat heb ik gedurende mijn reis vaak genoeg niet gedaan. En dan kon ik mezelf wel voor de kop slaan. Dan wilde ik iets te snel. Zonder geduld. Of ik kon al datgene ik kreeg niet weer weggeven omdat iets betekenis had waardoor ik met grote backpack liep die veeeel te zwaar was.

Loslaten is een sleutelwoord geworden gedurende de reis, want pas wanneer je loslaat komen er dingen naar je toe. De laatste 12-14 dagen van de reis betekenden voor mij: alles dat ik had loslaten. Ik verloor mijn backpack met alle spullen erin en blootsvoets en met minimale kleding begon ik te lopen (eveneens weer een geheel apart verhaal dat zijn weg nog wel gaat vinden). De eerste persoon die ik zag heb ik om kleren gevraagd, die ik kreeg, Vervolgens kreeg ik schoenen, koffie en ik vond alle dagen kleding gewoon zomaar voor het oprapen. Alsof alles wat ik nodig had op me lag te wachten (en anders: vroeg ik erom). Door de Cojona werd ik niet meer uitgenodigd in huizen. Dus ik sliep op de straat (een wens die ik eveneens altijd had). En ik had dus geen beschutting meer van een slaapzak. Bivy of wat dan ook. Ik sliep vrijwel elke nacht onder een grote boom en als ik te koud/ nat was, liep ik verder tot er iemand was die ik aansprak voor nieuwe kleren. Geld. Of koffie. Die dagen niets en volledige afhankelijkheid hadden zo iets moois!! Dit was wat ik de hele reis al zei dat ik deed maar puntje bij paaltje niet deed: loslaten....

Ik werd bedankt door Dorothe voor mijn verhaal en dat vond ik lief. Als ik inderdaad die motivator ben, geef je me het grootste compliment dat je me kan geven. Vanuit mijn hart, hoop ik dat mensen datgene doen dat hun hart vertelt ze te doen. Ik zie mezelf niet als voorbeeld. Want ik heb een andere weg bewandeld dan wat bijvoorbeeld jouw droom is.... En zo zijn we op zoek naar voorbeelden, leiders, iemand die de weg wijst. Maar die weg, ligt als schat, in een ieder van ons die we zelf uit moeten vinden.

We zijn hier met z'n allen. En hoe gek we ook zijn gemaakt. Om onszelf en elkaar op een forum nog gekker te maken, is volgens mij niet het doel van dit forum. Zich tegen elkaar keren als mensen die samen 'vechten' voor vrijheid heeft geen zin.

Make Each Other Great Again: MEGA

T389rgkphse0kl0hq9e7gcb7dkiyoa5wh.jpg
 
MEGA is ook: Make Earth Great Again. Maar dat kan niet zonder dat we elkaar groot maken. Mijn vader zei ooit: niemand is ooit groter geworden door een ander te kleineren. Toch heb ik deze wijze les lang niet altijd toegepast. Mijn alcoholische brein sloot zich op in een egocentrisch fort en ik was bij tijd en wijle zeer strijdbaar. Ik weet het, open deur, vertel ons eens iets nieuws, Mike. Wie de schoen past trekke hem aan, dus ik wil wel beginnen met hand in eigen boezem steken.

Terugkijkend op de 9-jarige geschiedenis van dit forum is die strijdbaarheid echter niet altijd verkeerd geweest. Zo heb ik op meedogenloze wijze de trollen buiten de deur gehouden. Het feit dat er zoveel rust is hier t.o.v. andere platforms die wel door trollen bevolkt worden komt omdat ik ze als het ware ruik en weinig geduld kan opbrengen voor dergelijke individuen. Ik kan me herinneren dat met name de najaren van het Obama-regime (2013-2016) veel gedoe opleverde met trollen hier op dit forum en zelfs een cyberaanval die het complete forum 5 of 6 dagen platlegde.

In die tijd had ik ook veel last van een relatief klein groepje negatievelingen dat achter mijn rug om ging klagen bij Sally Fallon van de WAPF, wat uiteindelijk resulteerde in een breuk met de WAPF in 2016. Een van de kritiekpunten was dat ik me met teveel 'complottheorieen' bezighield, zoals de plannen van Bill Gates om de wereldbevolking te reduceren. En kijk eens waar we nu staan, 4 jaar later. Wat toen werd gezien als 'negatief' is nu geaccepteerde waarheid geworden.  Wie was er dan negatief? Ik of de mensen die hier zo fel op reageerden? Het is niet makkelijk om vooruit op de muziek te lopen, Nienke, vergeet dat niet. Dit voorbeeld is ook niet het enige waar ik achteraf gelijk over bleek te hebben. Maar goed, ik ben zeker ook over andere zaken zelf veel te fel en te fanatiek geweest en ik heb hier ook mensen door onnodig gekwetst, zowel op dit forum als daarbuiten. Eenieder die zich door mij onrechtvaardig behandeld voelt, nu of in het verleden, wil ik hierbij mijn excuses aanbieden.

Zoals inmiddels bekend voor forumleden en -lezers maak ik momenteel een proces door dat leidt tot spirituele groei en innerlijke kracht. Dit gaat heel erg over jouw positieve boodschap, Nienke, en ik wil je dan ook bedanken voor deze MEGA-belangrijke boodschap. Toch gebeurt er iets wonderlijks: juist nu ik me zachter, milder en liefdevoller begin te uiten richten een paar forumleden ineens hun pijlen op mij. Ik ben heus niet de enige die moet helen, we hebben allemaal een tik van de molen gekregen in de psychopathische realiteit waarin we moeten zien te (over)leven. Tegelijkertijd bewijst jouw verhaal dat mensen elkaar van nature helpen als ze in nood verkeren. Q schrijft: have faith in humanity. Klopt, want als we niet in onszelf en elkaar geloven komen we nergens.

Dank dus voor deze bijdrage en let's MEGA!

Mike
 
Make Earth Great Again is een mooie aanvulling! We zijn zo ontzettend met elkaar verbonden op een level die ik niet uit kan leggen! En dat dit forum een toevoeging is voor openbaring, delen en samenzijn is eveneens iets dat ik voel. Energie laat zich niet vangen. Noch verklaren. Het is er. En speelt 'een spel' dat zo groots is....

De tik van de molen heeft een ieder gehad inderdaad. Jij. Ik. Allemaal. En dat is ons ook aan te zien. In de kern verschillen we minder dan we denken. Opgebouwd uit dezelfde botjes, celletjes, organen etc. Maar het hart is voor mij iets magisch dat dan weer een eigen verhaal uitdraagt. Zoals het jou heeft bewogen het Forum te starten en door te blijven gaan ondanks de tegenwerkingen.

Wat ik je eerder, per mail, schreef was het feminisme en de aanval op de vrouw. Een man is niet verheven boven de vrouw. En we hebben elkaar nodig als je bedenkt dat enkel wij samen voor nieuw leven zorgen. Zoals ik op Linkedin schrijf, zie ik de verhouding man/ vrouw (die voor mij het best werkt) als een stijldans waarbij de man eigenlijk de leidende figuur is (lets say: 80 procent??) en de vrouw opvangt in de meest rare posities (maar hoe vaak komt dat nog voor in de maatschappij en kan de man de vrouw leiden en opvangen??). De vrouw maakt soms even een uitstapje en neemt de leidende rol, al dan niet bewust, over en de man volgt even. Maar ik denk dat vrouwen leiding nodig hebben en sturing. En die mist. Waardoor we van die vreselijke heksen zijn geworden die bepalen wat de man moet doen. Hoe hij zich kleedt etc. Hij kan, heel vaak, zoals jij ook schreef, niets meer goed doen. Dit laat zien dat de balans super zoek is, aangepraat door een corrupte macht (of de zwarte magie). Man en vrouw hebben nou eenmaal een andere (natuurlijke) taak in het leven. En door het boek van Weston Price en de Hunzafamilie (geen idee hoe waar het verhaal is, maar het laat wel positiviteit voelen) geloof ik erin dat die natuur zo zoek is in ons maar die verhalen laten ook zien dat we terug kunnen gaan naar die natuur.

We spreken over God. En Jezus. En het valt me op dat Maria veel minder vaak genoemd wordt. Waarschijnlijk ook zo geconstrueerd. Maar in Portugal klopte ik aan bij een familie en die hadden een tegel hangen met engelen en Maria. Een tegel die mij raakte omdat het omgeven was van liefde, harmonie en eenheid. Ik ben niet gelovig opgevoed. Maar het geloof is een eigen leven gaan leven..... en signalen komen soms op je pad. Een route die je bewandelt. Die je sturen. Al kan ik nog geen verklaring geven voor al die signalen...

En dat schreef ik ook ergens in notities. Hoe meer iemand goed doet, hoe meer we degene aanvallen. Ik lees het in jouw verhaal. En kijk naar Trump. Ik weet het in mijn eigen leven. Henk kan erover meepraten. En een ieder ander die zich erin herkent. "Spread love, openess, truth and everything you like to share. If your soul is good everything you say or write will be with a good frequency! If you put heart in a message, people will feel it. Even when it's unconsciously...."

Strijd is zeker niet altijd verkeerd. En juist die aanpak is eveneens nodig om ogen te openen en de waarheid te presenteren. Als we te soft zijn, gebeurt er eveneens niets en enkel mijn 'motiverende' teksten kunnen geen doorgang verlenen als niet ook de waarheid boven tafel komt! Voor mij was en is het forum daar een belangrijk onderdeel in om dingen te zien, die eerder verborgen waren.

Mijn teksten hebben nu denk ik ook pas nut of betekenis. Omdat we ineens voelen hoe donker het kan zijn. Mijn leven bestaat uit 10 levens en ik heb de donkerte gekend. Het is als een soap terwijl het echt gebeurd is. En een wonder dat ik nog leef. Moet blijkbaar ook zo zijn. Als ik mijn lach voel en zoveel positiviteit, denk ik alleen: wat ik kan, kan een ander ook. Als ik door een moeilijke fase heen kan komen. Dan kan een ander dat ook. We zijn zoveel sterker dan we denken....

En de wereld is niet altijd leuk, gezellig, vrolijk. Ook ik ga door slingerbewegingen van meer plezier. Meer verdriet. Maar het is mogelijk om in de kleinste dingetjes plezier te zien. En ja, waarom niet eens vals meezingen als je op straat loopt en een nummer hoort? Of even iets geks doen wat in je op komt? Mensen vinden dat raar. Kinderen vinden het leuk :)...... want die snappen het zelf ook nog! Ik heb zelf altijd plezier beleefd aan beweging en hoe gekker des te beter. Als ik nu alles (dans, stretching, balans, boksen, buikspieroefeningetjes etc etc) combineer, ziet het er waarschijnlijk niet uit! Maar het is de lol die ik ervaar en die mensen zien. En zo.... dragen we allemaal een verhaal in ons.

Dankjulliewel. Allemaal :). En Mike, bedankt voor je heldere antwoord!

 
En een wonder dat ik nog leef. Moet blijkbaar ook zo zijn.
Same here. Ik heb 5 jaar geleden een bloeding gehad BOVEN DE HERSENSTAM. Dat is het CENTRALE PARLEMENT van het brein! Ik had (gedeeltelijk) verlamd kunnen zijn, mijn spraak (gedeeltelijk) kunnen kwijtraken of andere vormen van uitval kunnen hebben. Het is allemaal niet gebeurd, dus ze zullen 'daar boven' wel plannen met me hebben!

Terugkijkend op die episode zie ik het als een geschenk van God. Het heeft me geleerd (noodgedwongen!) om beter na te denken over waar en aan wat en wie ik mijn tijd en energie moet geven. Het heeft ook een poort opengezet naar mijn hart en toen kwam de tweede les die ik helaas niet heb geleerd nadat ik uit het ziekenhuis kwam: met mijn gevoel leren omgaan zonder drank als verdovend middel. Totdat ik mijn 'crisis' beleefde op 30 juli en acuut stopte met drinken. Dat is nu 95 dagen geleden en dit is mijn tweede kans. Als ik deze verpruts ben ik voorgoed verloren. Het is nu tijd om mijn Hogere Zelf te omarmen door me voor de rest van mijn leven te verbinden met mijn Hogere Macht. MGGA: Make God Great Again. MMGA: Make Mike Great Again.

Mike
 
Respect voor jou Nienke! Velen doen jou levenservaring niet na. Jij bent een voorbeeld en inspiratie voor menig mens! Mits zij in staat zijn zich daarvoor open te stellen. Nogmaals, respect!
 
Dankjewel Binc :)!!! En Mike, soms krijg je kansen. Wat ik heeeel lang geleden schreef. "Mijn leven is een aaneenschakeling van momenten en gebeurtenissen die (steeds weer) samenkomen. Als die puzzelstukjes (van het leven) los van elkaar, lijken nergens op te slaan. Maar als je ziet hoe de puzzelstukjes passen, vormt zich een mooi geheel" of "Het is alsof mijn leven is ontworpen door een geweldig architect. Zo vernuftig. Zo verfijnd. Details die steeds meer opvallen als je langer en beter naar het bouwwerk kijkt". Ja, er zal wel een plan gemaakt zijn voor jou!!

Niets is voor niets ;)! En voor mij geldt dat het lijkt alsof er een pad is uitgerold dat ik zo moest bewandelen. Future proves past dus wat er nog komen gaat weet ook ik niet ;)!

En, zolang we leven, krijgen we steeds weer kansen.....:)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.068
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan