Manier van omgang

Oké, de wereld zit anders in elkaar dan wat standaard gedacht wordt. De mensen die dit forum lezen, zijn in meerdere of mindere mate op de hoogte. We kunnen praten over (natuur-)supermarktvoeding, de overheid, de werkelijke machten, psychopaten, vaccinaties, straling vanuit Japan, etc, etc, etc. Maar hoe ga je hiermee om?

Mijn mening is dat mensen moeten leren, daarom bestaat dualiteit. Voor de mensen die vanuit de droom wakker zijn geworden, is het schrikken. Je kan boos worden of verdrietig en ontmoedigd. Dat hoort er allemaal bij denk ik. Maar uiteindelijk is er de keuze, hoe ga je ermee om?

Er zijn genoeg experimenten/onderzoeken geweest die de gigantische werking van collectieve positieve/liefdes energie hebben aangetoond. Betekent trouwens niet dat de realiteit vergeten moet worden. Het forum bestaat uit een groep mensen, dus wij kunnen ook van invloed zijn op deze manier.

Even als voorbeeld, Mike Adams, de Health Ranger. Ik lees dagelijks Natural Health News waar veeeel goede informatie te vinden is. Alleen is zijn idee van de toekomst erg pessimistisch (vb Amerika wordt een soort politiestaat waarin inwoners geen rechten meer hebben). Dit negatieve toekomstbeeld draagt niet bij aan een goede toekomst....

 
Precies Louise, je slaat de spijker op zijn kop! Wat je denkt wordt waarheid, wat je uitstraalt komt naar je terug. Lees 'de verborgen kracht van het denken' van Monique Timmers maar eens. Of lees Eckhart Tolle. Die weet hoe je hiermee om moet gaan, namelijk door altijd in het moment, in het NU te blijven. Want daar zijn geen problemen. Wanneer ik op dit moment ga zitten denken aan de toekomstige politiestaat Amerika, dan zit ik namelijk in de toekomst!

 
Dank je Rapunzel. Jij gaat er dus mee om door in het Nu proberen te blijven, goede manier. Geeft in ieder geval minder stress.

Ik denk dat iedereen (en zeker meerdere mensen) de toekomst kan beïnvloeden door de manier van denken. Als je denkt in termen van goede en slechte mensen in de wereld, geef je de 'slechte' mensen meer macht door negatief te denken.

 
Ja zo werkt het volgens die spirituele boeken. Dus als de Nederlandse bevolking 's morgens het krantje leest, dan weet je wel wat er gebeurt! Idem bij het journaal kijken. Dat moet je dus vooral niet doen! Je moet positief blijven denken, wat er ook gebeurt (is niet eenvoudig hoor!). Misschien kunnen we als forum een dag en tijd afspreken waarop we allemaal 10 minuten positief over de aarde gaan zitten denken? Dan hebben we groepskracht!

Ik heb ook begrepen dat er toch boven Nederland een positieve vibratie hangt (volgens Kiesha Crowther, Little Grandmother).

 
Positief blijven denken is inderdaad niet eenvoudig! Ik moet mezelf eraan blijven herinneren. Er zijn trouwens websites waar mensen op een vast tijdstip afspreken om te mediteren voor een betere aarde. Mooi initiatief.

 
Misschien dat daarom dat positieve licht boven Nederland hangt? Ik heb ook van de Universele Energie gehoord dat meester Dang - als hij was blijven leven - in Nederland had willen gaan wonen. Toch bijzonder. Dus Louise, we moeten zoveel mogelijk positief zien te blijven denken (of anders EFT doen) en in het NU blijven en ook het inwendige lichaam voelen, het bewust ZIJN. De kracht achter het denken.

 
Ik denk dat in Nederland relatief veel bewuste mensen wonen, maar het mogen er nog veel meer worden. De groep groeit wel in een snel tempo. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de jaren negentig. Ik ben het eens wat je zegt, het inwendige lichaam voelen. Sowieso voelen en daarom bewust zijn. In contact met je 'goddelijke' zelf. Dat geeft kracht en daarmee straal je liefde uit om dingen te veranderen.

 
Ja het schijnt dat als het je lukt om dat inwendige lichaam te blijven voelen en aanwezig te blijven dat de wereld om je heen vanzelf in positieve zin gaat veranderen.

 
Mooie topic Louise! Ik worstel er zelf ook wel eens mee. Ik probeer de wereld tot een betere plek te maken door te kijken naar wat goed gaat en wat beter kan. Als er iets beter kan dat probeer ik daar aan bij te dragen. Door telkens alleen maar oog te hebben voor wat er niet deugt, zal dit in ieder geval niet helpen de wereld omhoog te halen in trillingen.

Wat ik zelf een heel mooie visie vind is die van Dr. David Hawkins en de map of consciousness. Hij gaat ervan uit dat alles uit trillingen bestaat en hoe hoger de trilling is, hoe zuiverder. Hij stelt in zijn eigen schaal dmv kinesiologie dat een trilling 200 neutraal is en dat alles boven de 200 levens opbouwend werkt. Gandhi heeft met zijn bewustzijn een oorloog weten te voorkomen. Hoe hoger iets trilt, hoe minder angst er speelt, maar meer liefde. Nu werkt deze schaal algoritmisch: iemand die trilt op 250 is duizenden malen krachtiger dan iemand op 200. Volgens Hawkins schijnt 80% van de mensen onder de 200 te zitten, maar zitten we gemiddeld als planeet op 217 omdat één mens op 550 vele duizenden mensen compenseert die op 100 zitten.

op de afbeelding is te zien welke niveaus er zijn en welke emoties daar bij horen:

http://preventdisease.com/images/Map_of_Consciousness.gif

 
Het is inderdaad een onderwerp dat vroeg of laat naar boven komt, als je steeds bewuster wordt wat er in de wereld gebeurt.

Jeetje, die afbeelding! Dat is wel een hele rationele manier van kijken naar bewustzijn. Het idee van een indeling van verschillende trillingen geeft altijd zo'n hiërarchie verschil en daar houd ik totaal niet van. En bij Hawkins plaats ik alleen maar vraagtekens, volgens mij klopt die man niet.

Iedereen heeft hetzelfde potentieel. Het klopt dat liefde veel sterker is dan negativiteit. Dat komt dat de energie/trilling/elektromagnetisch veld van het hart 5000 maal sterker is dan die van de hersenen.

 
Mooi topic. Worstel ik ook wel mee. Ik probeer dit citaat altijd in gedachten te houden: Leef zoals je de wereld wilt zien veranderen.

 
Ik persoonlijk heb veel aan deze tekst, die me doet bepalen bij het hier en nu en de belangrijkere zaken dan het materialistische.

Mattheus 6:25-34
Quote:
25 Daarom zeg Ik u: Wees niet bezorgd over uw leven, over wat u eten en wat u drinken zult; ook niet over uw lichaam, namelijk waarmee u zich kleden zult. Is het leven niet meer dan het voedsel en het lichaam meer dan de kleding?

26 Kijk naar de vogels in de lucht: zij zaaien niet en maaien niet, en verzamelen niet in schuren; uw hemelse Vader voedt ze evenwel; gaat u ze niet ver te boven?

27 Wie toch van u kan met bezorgd te zijn één el aan zijn lengte toevoegen?

28 En wat bent u bezorgd over de kleding? Kijk naar de lelies in het veld, hoe ze groeien; ze werken niet en spinnen niet;

29 en Ik zeg u dat zelfs Salomo in al zijn heerlijkheid niet gekleed ging als één van deze.

30 Als God nu het gras op het veld, dat er vandaag is en morgen in de oven geworpen wordt, zo bekleedt, zal Hij u niet veel meer kleden, kleingelovigen?

31 Wees daarom niet bezorgd en zeg niet: Wat zullen wij eten? of: Wat zullen wij drinken? of: Waarmee zullen wij ons kleden?

32 Want al deze dingen zoeken de heidenen. Uw hemelse Vader weet immers dat u al deze dingen nodig hebt.

33 Maar zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden.

34 Wees dan niet bezorgd over de dag van morgen, want de dag van morgen zal voor zichzelf zorgen; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.


 
Mike Adams wordt m.i. verkeerd begrepen hier. Hij heeft het over 'grounded consciousness', bewustzijn met beide benen op de grond, iets waar ik ook al een stukje over aan heb gewijd:

https://www.fatsforum.nl/topic/spiritualiteit-met-beide-benen-op-de-grond

Dit betekent dat je niet je ogen sluit voor de duisternis. Jullie idee van 'in het nu zitten' is precies dat: vluchtgedrag, omdat je niet met de duisternis wil dealen. Daar is niets spiritueels aan, dat is gewoon angst vermomd als 'spiritualiteit' en het maakt je vatbaar voor valse profeten, wolven in schaapskleren. Ik streef ook naar een betere wereld, daarom doe ik wat ik doe, maar ik sluit mijn ogen niet voor de duisternis alleen maar om zogenaamd in het 'nu' te blijven. Sterker nog, het motiveert mij om nog harder mijn best te doen!

Mike

 
helemaal mee eens mike.

ALs je je schaduwkant durft te omarmen zal er licht in je zijn....

Het licht in jouw zal lichter worden naarmate je verantwoordelijkheid draagt voor je negatieve kant. Alles begint bij jezelf, en alleen op die manier kunnen we het duister in de wereld transformeren.

 
Grappig, ik heb letterlijk gezegd:
Quote:
Betekent trouwens niet dat de realiteit vergeten moet worden.


En over Mike Adams, ik lees zijn website niet voor niets bijna dagelijks. Het enige wat ik zeg is dat als je al een pessimistische voorstelling van de toekomst heb (wat in bijvoorbeeld zijn cartoon-films heel duidelijk te zien is), het de toekomst op een negatieve manier kan beïnvloeden.

Echte spiritualiteit is volgens mij leven vanuit je hart, je hart voelen. Niets meer en niets minder. En dat is extreem 'down to earth'!

 
Ik vind Mike Adams helemaal niet pessimistisch. Ik vind hem realistisch. Hij schetst de toekomst die ons te wachten staat als we niet heel snel wakker worden. Zijn drijfveer is juist om een andere, betere en positievere realiteit te creeren. Hij is in de loop der jaren alsmaar nuchterder geworden en dit bevalt me uitstekend. Dit komt niet in de laatste plaats door de omgang met Alex Jones die hem ook heeft bijgepraat over de onzinnige global warming-theorie, waar hij voorheen nog wel in geloofde:

http://www.prisonplanet.com/is-alex-jones-for-real.html

Mike

 
Niet dat Alex Jones altijd zulke rare dingen zegt, maar ik kan niet wennen aan de manier waarop hij praat: alsof hij een spannend jongensboek voorleest.

 
Dat is de zeer directe Amerikaanse stijl, die niet aansluit bij onze zachte-heelmeesters-stinkende-wonden-cultuur. Daarom worden Alex Jones en Mike Adams verkeerd begrepen. Het is te 'in your face' voor ons Europeanen. De passie spat er vanaf bij Alex Jones, ik mag dat wel!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan