Lydia stelt zich voor

Lyd92

New member
Hallo allemaal,

Ik ben Lydia, 23 jaar oud en woon in Engeland. Ik heb al een beetje op dit forum gelezen en heb het boek van Weston Price aangeschaft om dat te gaan lezen.

Ik ben al jarenlang aan het zoeken naar gezonde voeding, vanuit een wantrouwende houding tegenover de voedselindustrie en het voedingscentrum. Ben ong. 6 jaar geleden begonnen met het letten op E nummers (vooral zoetstoffen en smaakversterkers). Heb vervolgens verschillende dieeten geprobeerd waaronder vegan, wat me niet lukte omdat ik teveel van melk en vlees hield... Daarnaast ben ik een enorme zoetekauw, en hoewel ik er al een aantal jaar achter ben hoe ongezond suiker is, lukte het me steeds maar niet om ermee te stoppen (soms lukte het een paar weken en daarna begon ik weer). Het lijkt wel een soort verslaving bij mij, al die zoetigheid... Verder eet ik denk ik niet heel verschillend van andere mensen in Nederland/Engeland/Europa, hoewel ik dus wel smaakversterkers en zoetstoffen probeer te vermijden, en vlees en zuivel zoveel mogelijk biologisch eet.

Een aantal weken geleden ging in in Nederland naar de mondhygieniste (ik ga nog steeds in Nederland naar de tandarts) en die schrok van de staat van mijn tandvlees. Ik merkte al dat ik erg uit mijn mond stonk en veel bloedend tandvlees en gevoelige tanden had. Blijkbaar heb ik een redelijk erge vorm van paradontitis en ze wilde dat ik twee afspraken zou maken voor reiniging met verdoving, wat dan ongeveer 500 euro zou kosten. Ik zou graag jullie advies horen, of jullie denken dat ik die behandeling echt nodig heb, of dat het misschien beter is als ik mijn eet/leefstijl verander.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Lydia
 
@ Lydia

Hier komt de vraag bij me op of je al dan niet tekorten aan bepaalde voedingsstoffen hebt. Hierbij kan je denken aan het gehalte aan vitamine B12, foliumzuur, selenium en zink.

Van de site van de Natuurdiëtisten is volgend stukje afkomstig
Nutriëntentekorten
Let op mogelijke voedingstekorten zoals de mineralen zink en selenium. Deze zijn van belang voor een sterk immuunsysteem dat mondbacteriën afweert. Er bestaat een onafhankelijk verband tussen een lage foliumzuurspiegel en paradontale aandoeningen. Dit bleek uit een studie in Taiwan bij oudere personen die hun eigen gebit nog hadden. De onderzoeksgroep was afkomstig van een bevolkingsonderzoek en bestond uit 844 ouderen met een gemiddelde leeftijd van 70,6 jaar.

Hoe lager de foliumzuurspiegel in het serum was, hoe meer paradontaal verval te zien was.

De negatieve relatie tussen de foliumzuurspiegel en paradontale ziekte bleef significant aanwezig als in de statistische analyse rekening werd gehouden met vitamine B12, homocysteïne, chronische ziekten, roken en alcoholconsumptie. De onderzoekers vinden dat in geval van paradontale aandoeningen gekeken moet worden naar de foliumzuurstatus van de patiënt.

Gebruik zo min mogelijk medicijnen, aangezien geneesmiddelen de mondhygiëne kunnen aantasten. De anticonceptiepil kan het risico van tandvleesaandoeningen vergroten, doordat hij de bacteriegroei in de mond bevordert.
 
@Lydia
Dit is een fout die ik de laatste tijd weer heb gemaakt, te warme soepen en stoofpotten.
"And obviously, no animal will drink boiling water. "Only humans. Which really, rests my case.""
Bij de laatste controle had ik weer enkele diepere pockets dan voorheen.
Mijn gebit was helemaal gereinigd (zonder giftige verdoving overigens) en de pockets waren al een stuk kleiner geworden.
http://www.whale.to/d/gum2.html
 
Bedankt voor alle tips! Ik ga weer stilletjes door met het lezen van het forum, er is al zo veel informatie beschikbaar!

Ook heb ik een markt gevonden waar ik rauwe bio melk kan kopen, dat ga ik komende donderdag doen en eens proberen hoe dat me bevalt, ik ben heel nieuwsgierig :)
 
Inmiddels weer een tijdje verder en weer een klein beetje wijzer (hoop ik). Een tijdje geleden heb ik de cod liver oil/ butter oil blend zonder smaakje gekocht. Ik heb het alleen nog niet zo heel veel gebruikt omdat ik het echt moeilijk vind om weg te krijgen. Volgende keer wil ik misschien een smaakje kopen, maar ik ga deze dure pot nu natuurlijk niet weggooien. Daarom vraag ik me af of iemand misschien tips heeft om de smaak een beetje te verstoppen? Ik zat er zelf aan te denken om het in thee met melk en honing te doen, maar ik weet niet of het kwaad kan als het warm wordt? Alle tips zijn welkom!
 
hoi Lydia, wat dat je ervan om ze volgende keer in capsules te kopen? Of zelf capsuleren? Ik deed het eerder met een grote spuit van de apotheek en die liet ik leeg op een grote maat capsules. Maar dat vond ik wel een gedoe en uiteindelijk koop ik liever de gevulde capsules.
 
Ik.doe de levertraan/boterolie in de yoghurt , kids zijn het zo gewend . Verder wat bosbessen ,honing kaneel en sole erdoor.
Succes Lydia.
 
Ik heb zelf sinds kort ook de cod liver/butter oil zonder smaakje en dat is wel even wennen, maar als ik het snel doorslik en meteen sole erachter aan drink, dan blijft bij mij de smaak niet lang hangen.

Mark
 
schepje in de mond en meteen erna een slok/bekertje melk. Totaal geen last van de smaak zo.
En bloedend tandvlees enz. kan je enorm verbeteren met ook vitamine C.
 
Bedankt voor jullie tips! Ik ga proberen wat voor mij het beste werkt.

Johnny, eten jullie die yoghurt voor het ontbijt, of bij een andere maaltijd?

Marijan, denk je dat ik die vitamine C kan halen uit capsules met acerola kers extract en rozenbottel poeder (vertaald vanuit Engels Acerola Cherry & Wild Rosehips)? Of anders uit fruit of groente?

Als ik niet aan de smaak kan wennen ga ik de volgende keer waarschijnlijk de capsules kopen denk ik.
 
De.yoghurt eten de kids na de hoofdmaaltijd.

Ikzelf heb er overigens geen moeite mee om een theelepel levertraan/boterolie naar binnen te werken.
 
Lydia, klein beetje in yoghurt of kefir met honing als je het te zuur vindt, dat werk je zo weg.
Met capsules moet je volgens mij veel van die dingen slikken om voldoende binnen te krijgen.

lees dit artikel eens: http://hetuurvandewaarheid.info/2012/05/24/ortho-moleculaire-therapie-vitamine-c/

en in orgaanvlees zit veel vitamine C, veel meer als in groente of fruit.
Misschien is dat wat voor je
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan