Lia stelt zich voor

LiaDDS

New member
Hallo allemaal,

Ik ben Lia, 47 en woonachtig in het noorden van het land. Met man, hond en kat.

Ik heb ernstig overgewicht, tien jaar geleden een maagband laten zetten en toen mooi 50 kilo afgevallen. Daarna veel complicaties gehad met mijn maagband en inmiddels zitten die kilo's er weer aan :cry:

Inmiddels ben ik er achter dat koolhydraatarm voor mij werkt en langzamerhand probeer ik nu mijn eetpatroon om te gooien, daarbij moet ik vooral laveren tussen anders gaan eten en "de wil" van mijn echtgenoot (lees: "dat wil ik niet")

Ik heb dus nog een lange weg te gaan.

Lia

 
Hallo Lia, welkom.

Goed dat je nu iets hebt gevonden dat duurzaam werkt. Dat laveren lijkt me niet nodig, alleen jij bepaalt wat er in je mond komt. Ik heb thuis kinderen die niet alles lusten, dan kook ik 2 potjes, kan ook nog altijd.

 
Hoi Lia, welkom

Ten eerste moet je kiezen voor je eigen gezondheid, je man is verantwoordelijk voor de zijne. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar toch moet het wel zo gaan.

En weet je, hij kan even goed lekker eten hoor, alleen biologisch.

Kijk eens op 'mijn site', daar staat informatie vanaf dit forum, overzichtelijk bij elkaar gezet.

Ook het 'alleen lezen topic' met teksten van Mike, is zeer leerzaam.

En lees ook de 'gebruiksaanwijzing voor nieuwe leden' van Dennis.

Succes met aanpassen en ga vooral veel lezen hier op het forum.

andere Lia

 
Hallo Lia, volgens mij is dit helemaal het forum voor jou dan. Koolhydraatarm werkt inderdaad, maar in jouw geval vooral als je daarin heel rigoreus bent.

Forumlid Indigo heeft hier ervaring mee, die had vroeger overgewicht en had al van alles geprobeerd om af te vallen - maar zonder resultaat. Een maagband is volgens mij een marteling. Ketogeen werkt echt het allerbeste, en dat betekent vrijwel alles aan koolhydraten schrappen. Vet, vet en nog eens vet. Dat zal best een omslag zijn maar het werkt echt, er zijn ook boeken over geschreven. Het makkelijkste is natuurlijk als je man meedoet, is hij soms van het brood en de aardappelen ?

 
Met laveren bedoelde ik eigenlijk, dat hij wel alles opeten wat ik hem voorschotel en het ook nog lekker vindt ondanks zijn "nee dat wil ik niet" :wink: Ik ben niet van de twee potjes koken. Ik ben weer Indisch gaan koken (ik ben half Indo), ik vind het makkelijker om dat koolhydraatarm te doen en ja dan heeft manlief geen weerwoord meer wat dat vind hij maar wat lekker!!

@Lia jouw site heb ik inmiddels gelezen, heel veel nuttige en interessante informatie.

@Thijs, maagband is inderdaad een marteling, ik kan soms niet binnenhouden, dan "slaat" mijn maag spontaan dicht, alsof er een prop voor zit of zoiets. Mijn echtgenoot is wel van het brood maar (gelukkig) niet van de aardappels, ik heb ze niet eens meer in huis.

 
Hallo LiaDDS

Je was dus 37 jaar toen de maagband werd gezet. Hoe kan het dat er weer 50 kilo bij is gekomen? Toch ondanks de maagband te veel gegeten? Ik bedoel dus koolhydraten. En ik bedoel dit zeer zeker niet als verwijt, maar zo jammer dat je zo,n operatie hebt ondergaan en zo jammer dat het dus uiteindelijk niet het gewenste resultaat heeft gehad. Maar met de hulp van hier zal het je zeker lukken.

Is zo,n maagband weer te verwijderen of is dit definitief?

Ik wens je in ieder geval succes.

 
Liesje, je wilt niet weten wat je allemaal kunt eten met een maagband, een vriendin van mij heeft ook een maagband en ook die is weer op haar oude gewicht.

Je zou in principe de maagband wel kunnen laten verwijderen en ik zou hem wel weg willen laten halen, maar hij is zo vergroeid met met maag dat ik dat eigenlijk niet aandurf.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan