Kravmagamen stelt zich voor

Kravmagamen

New member
Beste Allemaal

Ik ben mijn hele leven lang al geïntereseerd in gezondheid en beweging.

Heb verschillende dieten uit geprobeert van veganistisch tot paleo dieet. Na zo ongeveer een halfjaar kijk ik dan hoe ik mij voel en of ik me dan beter voel dan grwoonlijk. Was tot nu toe niet zo. Ben nu bezig te eten volgens de Weston Price principes. Bemerkte dat ik redelijk bang was om rauwe melk te drinken vanwege al die verhalen van besmettingen met gevaarlijke bacteriën.

Hetzelfde met zelf yoghurt maken. Om dat yoghurt buiten de koeling moet rijpen heb ik hem nog niet gemaakt. Ga ik binnenkort eens proberen als mijn lichaam meer gewend is aan de rauwe melk.

Groetjes

Kravmagamen

 
Welkom op het forum Kravmagamen,

Gewoontes veranderen en nieuwe inzichten eigen maken vragen om tijd en gebeurt niet van de één op andere dag. Ik durfde ook niet alles meteen toe te passen, zo was ik ook nog lange tijd bang voor verzadigd vet. Nu weet ik wel beter. Hopelijk inspireren we elkaar op het pad van gezondheid!

 
Welkom Kravmagamen,

Enne...ik denk dat je beter bang kunt zijn voor gepasteuriseerde melk uit de supermarkt!!

 
Welkom kravmagamen...pfff, wat een naam :mrgreen:

voor mij was de stap naar rauwe melk ook best groot hoor, aangezien ik 48 jaar lang geen enkel melkprodukt lustte (behalve yoghurt)

Ik maak al een tijd zelf yoghurt en kefir en ik verdraag hier veel meer van dan van de melk, al vind ik deze wel echt lekker. Ik kan van de melk net 1 groot glas per dag op, eventueel met rauwe eidooiers. maar van kefir/yoghurt met gemak een liter.

 
kravmagamen,

Welcome to the familly.

Je bent denk ik niet voor niets hier beland, het heeft zijn reden.

Ik ben blij dat het ook mij is overkomen om kennis met de Weston Price forum te maken.

 
Hoi kravmagamen,

Alle mensen hierboven heten jou welkom en drinken allemaal rauwe melk en leven ook allemaal nog.

Anders hadden ze je uiteraard niet welkom kunnen heten.

Wij drinken nu ruim 2 jaar rauwe melk en voelen ons daar prima bij.

Ziekte gaat onze deur voorbij, wat wil je met al die bacteriën die aangepakt worden door diezelfde rauwe melk.

Het is bewezen dat als ze bijvoorbeeld de E-coli bacterie in rauwe melk doen dat die bacterie binnen no-time verdwenen is.

Dus zou ik juist rauwe melk drinken, reken je misschien af met heel veel zaken die in je lichaam niet thuis horen.

En dan is yoghurt en kefir nog beter want dat is gefermenteerde rauwe melk, nog beter voor je darmen.

Misschien kan je, net als Dirtsa, wel veel beter de yoghurt en kefir velen dan de rauwe melk.

Het is het proberen iig meer dan waard.

Mike was altijd, zoals hijzelf zegt, een wandelende slijmfabriek.

Kreeg thuis altijd gepasteuriseerde melk.

Is op een gegeven moment, toen hij 'bewust' werd, rauwe melk gaan kopen.

Kon op dat moment alleen 2 liter kopen en dacht; jeetje als dat maar goed gaat.

Hij nam een slokje, er gebeurde niets.

Nam een tweede slokje, er gebeurde nog steeds niet.

Geen slijm en andere reacties.

Alleen maar lekker.

Dus er is hoop, toch?

In ieder geval hoop ik voor jou dat dit forum je veel gaat brengen, vooral een betere gezondheid.

Maar bereid je er op voor dat het de weg terug naar gezondheid langzaam gaat.

Niet teveel tegelijk veranderen, dan weet je ook als je iets veranderd of het iets doet voor je of niet.

Als je meerdere dingen tegelijk doet weet je niet meer welke reactie waardoor komt.

Ik weet niet hoever je al ingelezen bent. Ga iig het alleen lezen forum tot je nemen, daar staat al veel goede informatie.

Gooi vervolgens alle kunstboters in de kliko en schaf goede (liefst rauwmelkse) roomboter aan.

Ga het keltisch zeezout gebruiken; over je eten en in de sole oplossing.

En probeer zoveel mogelijk biologisch te eten.

Vervang af en toe je brood door een heerlijk yoghurtsmoothie (zie alleen lezen forum).

Als het goed is moet je op deze manier al verbeteringen gaan merken.

Heb je bepaalde klachten dat je op zoek bent gegaan naar goede voeding?

 
Beste Poeke

Nee ik heb geen klachten. Mag me verheugen over een goede gezondheid. Ben enkele jaren geleden met het paleo dieet begonnen. Hier zit o.a. geen zuivel en granen in. Vond dat op de lange termijn wat eentonig. Ben toen begonnen met zuurdesem brood toe te voegen omdat ik al ergens gelezen had dat de zuren in gist volkorenbrood er voor zorgden dat de mineralen niet opgenomen kunnen worden. Als ik gepasteuriseerde zuivel drink krijg ik eczeem en ook slijmvorming op de longen. Bij toeval op de site van Weston Price gekomen vond zijn onderzoek interresant.

Ik ben deze week begonnen met rauwe melk te drinken. Gelukkig kan ik die vrij makkelijk krijgen. Verder gebruik ik nu gepasteuriseerde roomboter en gefermenteerde levertraan. Had gisteren wat diaree maar voel me nu weer beter.

Afgelopen vrijdag heb ik ook een yoghurt machine gekocht en volgens voorschrift van de fabrikant yoghurt gemaakt. 125cc yoghurt op 1liter (rauwe) melk uit de koelkast mengen, dat in de glazen bakjes doen en 9-10 uur laten staan. Daarna in de koelkast. Het resultaat zag er goed uit. Heb een bakje gegeten echter de rest weggegooid omdat ik bang was voor pathogene bacteriën ;-)

Ga binnenkort weer zelf yoghurt maken.

Verder geloof ik erin dat beweging erg belangrijk is. Ik sta elke ochtend om 6.00 uur op en sport dan zo een dikke 50 minuten, lekker douchen ontbijten en dan werken. Heerlijk begin van de dag!!!

 
Hoi Kravmagamen,

Als ik jou was zou ik de yoghurt niet 9-10 uur, maar 24 uur laten fermenteren. Op deze manier is er nog meer lactose uit en zitten er nog veel meer van die "levensgevaarlijke pathogene" bacterien in :wink:

Doe je naast krav maga nog meer aan vechtsporten?

 
Naast Kravmaga doe ik brazilian jitsu. De BJJ volg ik via een online cursus en train vervolgens samen met mijn kravmagaleraar.

En jij doe je ook aan gevechtssport?

 
Ik doe al een paar jaartjes zo goed als niks meer aan sport. Hiervoor heb ik altijd veel aan kickboksen en tae-kwondo gedaan. Daarnaast veel krachttraining, hardlopen enz.

Ik was altijd een beetje te extreem bezig met sport, wat volgens mij echt niet gezond is. Ben dus van extreem hard en veel sporten naar extreem weinig sport en lui zijn gegaan :D

Ik zit er wel aan te denken om binnenkort weer eens iets te gaan doen, maar heb nog geen idee wat. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar het staande werk, maar bjj lijkt me toch ook wel erg gaaf om eens te leren. Misschien ga ik ook wel lekker zelf thuis aan de gang op de bokszak aangevuld met veel rekken en strekken. Die lenigheid mis ik wel een beetje. Je merkt wel dat je stijf wordt van al dat niks doen..

 
ja het is belangrijk om altijd een goed evenwicht te houden tussen teveel en te weinig. Zo als ik nu bezig ben gaat het lekker. Als ik merk dat ik veel moeite moet doen om mezelf te motiveren tot trainen neem ik even een rustpauze. Het moet ook leuk blijven he!!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan