Kokosolie, voorstellen Dannie

G

Guest

Guest
Hallo allemaal,

Mijn naam is Dannie. Ik ben hier terechtgekomen omdat ik onlangs begonnen ben met het eten van drie eetlepels kokosolie per dag. Ik merk dat ik nu eerst hoofdpijn krijg en heel sloom word. Dat zal wellicht een soort ontgiftend effect zijn. Echter ben ik nu specifiek hier omdat ik ook een erg droge huid heb. Ik heb van de kokosolie begrepen, dat het ook goed op de huid te smeren is. Zelf heb ik het merk Omega&More extra virgine met geur. Wat ik me nu afvraag: Is er naast het bakproduct ook een kokosbodybutter, die goed aangeschreven staat, speciaal voor de huid? Dus eentje die je wellicht niet kan eten haha. In ieder geval, ik hoop dat iemand hier weet of dit het geval is. Maar wellicht is het beter om gewoon het pure bakproduct te smeren? Ik kijk erg uit naar de reacties. Warme groeten, Dannie

 
ik heb de kokosolie van amanprana, en naast het bakken, neem ik ook 3 x eetlepel per dag, smeer dit op mijn huid en poets er mijn tanden mee. Prima produkt. Niets anders nodig. Oja, ik gebruik het ook nog als deo.

 
Welkom Danny!

Waarom smeer je niet gewoon pure kokosolie op je huid? In pure vorm is dit al een van de beste bodybutters die er is.

Je zoekt iets wat je wellicht niet kunt eten, maar wel op de huid kunt smeren? Je huid is je grootste opnameorgaan, dus wat je niet in je mond kunt stoppen kun je vaak ook beter niet op de huid smeren.

Ik zou dus gewoon de pure kokosolie smeren.

Voor de huid is in elk geval vitamine A ook super belangrijk. Blue Ice Levertraan zou dus ook een goed supplement voor je kunnen zijn. (www.vitavie.nl)

Evan

 
Wij doen ook nog een etherische olie in de kokosolie om te smeren.

Bijvoorbeeld sinaasappel of lavendel of rozen, etc.

Lekker hoor.

Lia

 
Dank jullie wel allemaal voor jullie tips. Het klinkt heerlijk ja aromatische olieen door je kokosolie doen. Helaas is mijn huid zo dun en gevoelig, dat ie dat niet meer kan verdragen. Misschien in de toekomst weer.

Ik heb zelf ook al met Ron gemaild en ik heb het merk Witsenburg (Omega&More) variant op AmanPrana.

Nu zou ik heel graag van jullie willen horen of er meer van jullie zijn geweest, die in het begin kokosolie zijn gaan slikken (rauw drie lepels per dag) of toen jullie enige bijverschijnselen hebben ervaren. Zelf heb ik namelijk, sinds ik begonnen ben pijn in mijn hoofd (vooral de linkerkant slaap ) en ik kan niet zo helder denken en voel me ietwat futloos en misselijk. Is dat een bekend dingetje? Als in een beginnerseffect? Zo ja, dan kan ik er mee doorgaan, want voel me nu niet heel erg goed. Echter wil ik dan ook weer niet gelijk stoppen. Dus heel graag jullie ervaring!

Dannie

 
Het zou ontgifting kunnen zijn, maar ook die-off. In kokosolie zit veel laurinezuur en caprylzuur.Deze vetzuren zijn erg werkzaam tegen schimmels. Huid en darmen staan vaak in verband met elkaar, dus grote kans dat je candida hebt die de kokosolie nu aan het wegwerken is. Als je je echt zo rot voelt zou ik gewoon tijdelijk wat minderen, dus bijvoorbeeld 3x een theelepeltje per dag en als dit goed gaat weer langzaam opbouwen.

Kun je eens laten weten hoe de rest van je voedingspatroon er ongeveer uitziet? Als je de rest van je voeding ook goed aanpast heb je natuurlijk veel sneller een veel beter resultaat dan alleen maar met 3 eetlepels kokos.

 
Hai Janse,

Ik drink sochtends eerst een glas sole met gojibessen ( handje) en dan een yogurt met fruit of speltvlokjes. Veel water overdag( 1 tot 2 liter). Dan twee appels of ander fruit. Tussen de middag twee spelboterhammen of een speltcracker met een komkommer en kokosschraapsel. Of een wortel met tomaatjes erbij. (verschillende fruit en groentecombis) Op brood heb ik vaak biologische pindakaas of sesampasta of kaas of ei of ham (niet vaak) kipfilet (biologisch). Dan tussendoor weer iets van fruit of groenten. En overdag veel zaden, een beetje sesam en veel zonnebloempitten en pompoenpitten. Savonds vaak verschillend. Maar altijd vlees (kip / rund ) of vis met 200 gram groenten en rauwkost. In mijn gerechten gebruik ik verschillende soorten kruiden, waaronder kurkuma, cayenne, gember en paprika. Ik bak altijd met olijfolie, of boter. En ik eet op brood vaak roomboter of kokosolie, nu dus.

Supplementen slik ik chlorella en vitamine c en vitamine d 3 van bonusan. We gaan uiteindelijk nog groene poeders halen, maar ik begin eerst maar eens met kokosolie, ik heb een heel gevoelig zenuwgestel. Wat precies de oorzaak is, kan men niet zeggen. Er is een disbalans tussen mijn linker en rechterkant (zenuwen/hersenen). Bij bijnieruitputtig heb ik ook een post geplaatst.

En oja ik heet wel Danny ( dus toevallig toch goed ;)) Maar aangezien ik een vrouw ben, word ik vaak verward met een man. Dus maak ik er op forums etc vaak Dannie van, om verwarring te voorkomen.

Groetjes!

 
Veel koolhydraten in de vorm van glutenvrije graan, spelt.

Veel fruit(suikers), rauwe groente en nachtschades, zaden. En naar verhouding naar mijn idee weinig verzadigd vet.

Ik zou de glutenrijke granen vervangen door glutenvrije, en dan teruggaan naar max 100gr drooggewicht per dag. Boekweit/amaranth/gierst/quinoa en witte rijst.

Fruit: de zure soorten, kijk ook eens bij de appelsmoothie, uiterard met vet erin en kruiden.

Bouillons van veel botten en wees niet bang voor vet in de soep.

Rauwe melk, eigen gemaakte yoghurt hiervan en kefir.

Kijk ook eens op de site van poekie: www.voedingisgezondheid.nl

 
Danny,

Zoals Dirtsa al aangeeft eet je teveel koolhydraten (dus suikers) en veel te weinig (verzadigd) vet. Minderen dus met fruit en brood. Kies liever voor glutenvrije granen. Speltkiembrood is bijvoorbeeld een stuk beter. Hier is het fytinezuur en gluten grotendeels afgebroken.

Met al die zaden laad je je lichaam ook vol met fytinezuren. Deze blokkeren de opname van mineralen en roven je leeg van o.a. vit c. Bovendien bevatten ze een flinke lading omega 6. Opzich is omega 6 prima, maar je verhouding tot omega 3 klopt niet op deze manier. Tekorten aan omega 3 worden ook vaak in verband gebracht met huidklachten.

Verder zie ik gojibessen, paprika en tomaten. Dit zijn nachtschades en helemaal niet zo gezond als altijd beweerd wordt. Op dit forum en de site van Lia is daar meer over te vinden.

Quote:
Supplementen slik ik chlorella en vitamine c en vitamine d 3 van bonusan.


Geisoleerde vitamine d3 is niet altijd verstandig om te nemen. Je berooft hierdoor je lichaam weer van de vitamine A (belangrijke vitamine voor de huid!). Zoals ik al zei is een goed supplement voor jou gefermenteerde levertraan van het merk Blue Ice. Hierin zit EN veel vitamine A EN veel vitamine D EN veel lange ketens omega 3 vetten!

Quote:
ik heb een heel gevoelig zenuwgestel. Wat precies de oorzaak is, kan men niet zeggen.


Teveel suiker, veel te weinig vet, slechte omega 3/6 verhouding en vooral ook nachtschades.

Evan

 
Dank je wel Dirtsa. Ik zal er eens naar gaan kijken. Ik probeer al zoveel mogelijk zure fruiten te kiezen. Maar een paar zoete zo nu dan moet ook kunnen. Ik ben al een heel stuk gekomen van Sonja Bakker, naar hetgeen ik nu eet haha. Immers destijds was het geen vet en veel transvetten. De overstap was groot ( was 17 kilo afgevallen) maar inderdaad had een nog drogere huid toen dan die ik had toen ik dikker was. En zoals ik begrepen heb is vet juist erg goed.

Zijn zaden niet goed dan Dirsa? Kan ik beter wat minderen begrijp ik?

Heb er nooit op gelet dat spelt glutenrijk was. Ik heb spelt destijds gekozen met het oog op een optie van Mike donkers. Hiervoor had ik namelijk volkoren in de yoghurt.Dus spelt was al een stapje vooruit. Nu kan ik er met jouw tips nog eentje doen.

Dus ik zal het eens vervangen door een van je andere opties. Die appelsmoothie ga ik ook eens naar kijken. Ik had met de smoothies nogal last van verstopping, dus dat doe ik niet elke dag. De kefir is reeds in bestelling, dus dat komt goed. Moet alleen nog even kijken waar ik rauwe melk kan halen. En ik wilde er dan inderdaad ook yogurt van maken.

Dank je Dirsa voor de vele tips, daar kunnen wij hier wel weer wat mee.

En Poekie echt geweldige site

 
Evan, ik had namelijk een vitamine D tekort, vandaar dat ik via een natuurgeneeskundig arts op Vitamine d3 werd gewezen. Die blue ice, is die ook om een tekort aan te vullen? Mijn Vitamine D was erg laag namelijk en ik wil m wel op peil houden. Ik kom niet veel in de zon omdat ik nu bezig ben met dat zenuwgesteld. (lang verhaal) Erg veel info moet ik ff op me in laten werken!

En dat gevoelige zenuwgestel heeft met veel dingen te maken, al begrijp ik wel dat ik het er zo niet beter op maak. Dus ik zal me eens goed gaan verdiepen in jouw verhaal. Daar kan ik vast wel iets mee hoop ik.

Dank je wel

Dannie

 
Quote:
En dat gevoelige zenuwgestel heeft met veel dingen te maken


Er kunnen inderdaad nog wel meer oorzaken zijn, maar dit zijn in elk geval vast een aantal dingen waar je aan zou kunnen werken.

 
Hoi Dannie, welkom

Kijk inderdaad eens op mijn site onder 'juiste voeding'

Daar vind je de voors en tegens van bepaalde voedingsmiddelen en 'wat moet ik wel en wat juist niet eten'.

Ook vind je hier heerlijke 'recepten' om zelf yoghurt en kefir te maken.

En bouillons van beestenbotten en natuurlijk de yoghurtsmoothie van Mike.

Lia

 
Als je zenuwstelsel zo gevoelig is, moet je de boel niet verergeren door inname van allerlei neurotoxische antinutrienten in nachtschades (goji's, tomaat) en granen (spelt). Deze grijpen rechtstreeks in op je zenuwstelsel!

En af en toe wat zoet fruit moet kunnen? Niet als je er zo aan toe bent! Je eet veel te veel koolhydraten en veel te weinig vet. Ook dit is rampzalig voor je zenuwstelsel. Bedenk dat de myelineschede een beschermende VETlaag is van je zenuwbanen.

Mijn vriendin heeft in enkele maanden tijd een vit. D-tekort weg weten te werken d.m.v. Blue Ice levertraan en ook zij komt niet veel in de zon.

Mike

 
Dat: moet af en toe kunnen is puur gebasserd op afvallen met kalorie arm dieet. "Ik eet altijd weinig kalorieen en af en toe een taartje kan dan geen kwaad".

Nee, niet om je gewicht kwijt te raken. Maar dit forum gaat over gezondheid en niet over afvallen.

En voor je gezondheid kan het dus wel kwaad af en toe wat ongezonds te eten. je bent niet voor niets ziek. Dus als je wilt herstellen geef je je lichaam rust. Geen suikers meer, ook niet uit fruit, geen gifstoffen meer(toevoegingen) en vervangen voor gezonde produkten. Dat wat je lichaam nodig heeft, en niet wat het belast.

Je bent echt al een heen eind op weg hoor, en vergeet niet jezelf te verwennen..maar dan met gezond heerlijk,eerlijk voedsel.

 
Hallo Allemaal,

Daar ben ik weer eens. Ik ben, zoals ik al zei de vorige keer begonnen met het slikken van drie eetlepels kokosolie per dag. ( En ik smeer me ermee in , dus dank jullie voor de tip). Maar nu merk ik dat mijn stoelgang niet meer echt op gang komt. Het is of ik een soort constipatie heb. Hebben jullie hier ervaring mee toen jullie begonnen met het gebruik van kokosolie. En heeft iemand een tip wat ik hieraan kan doen. Ik beweeg en ik eet groenten en zure fruiten. Maaar het mag niet baten tot op heden.

Graag jullie tips en ervaringen.

Groetjes, Danny

 
Hier is veelvuldig over geschreven op het forum. Een hogere vetinname moet verwerkt worden door ons belangrijkste vetverbrandingsorgaan, de lever. De aloude uitspraak onder dietisten 'vet verbrandt in de vlam van koolhydraten' geeft aan dat koolhydraten het verbrandingsvuur (spijsvertering) van vetten aanwakkert. Dit is alleen maar waar als je lichaam nog volop in de suikervergisting zit en nog niet de overschakeling heeft weten te maken naar een goede vetverbranding, als gevolg van een beschadigde en/of verstopte lever.

Hier moet je 2 dingen tegenoverzetten:

- Zorgen dat je dagelijks een maximum van 100 gram koolhydraten per dag consumeert, inderdaad om het vuur aan te wakkeren.

- Meerdere lever- en galzuiveringen doen, om je lever en galblaas te deblokkeren.

Mike

 
Quote:
De aloude uitspraak onder dietisten 'vet verbrandt in de vlam van koolhydraten' geeft aan dat koolhydraten het verbrandingsvuur (spijsvertering) van vetten aanwakkert.


Mike,

Hoe wordt dit precies bedoelt? Zou je dit wat duidelijker uit kunnen leggen? Ik begrijp echt niet waarom je suiker nodig hebt om vet te verbranden. Die dietisten zitten er namelijk wel vaker compleet naast :wink:

 
Als glucose de voornaamste energiebron in de voeding is, zal het lichaam zich hier op instellen. Vetten, eigenlijk de energiebron bij voorkeur van het lichaam, nemen dan een tweede plaats in. De vetten worden dan slecht of niet opgenomen en verbrand, tenzij het vuurtje wordt aangewakkerd door koolhydraten.

De dietisten zitten in zoverre niet fout dat dit fenomeen geldt voor suikervergisters. Aangezien de meerderheid van de bevolking hiertoe behoort, wordt dit als 'normaal' gezien. Dietisten krijgen op school geleerd dat glucose de brandstof bij voorkeur is van het lichaam en dat ketose (vetverbranding) ongewenst is.

En dus verbranden bij de meeste mensen vetten inderdaad 'in de vlam van koolhydraten'. Het kost het lichaam dan teveel energie om de vetten aan te wenden als brandstof. Weet je nog dat ik eerder verwees naar vet als een 'blok hout op het vuur' en koolhydraten als 'aanmaakhout'. Om het vuurtje te starten, hebben de meeste mensen 'aanmaakhout' nodig in de vorm van koolhydraten, om het lichaam voldoende energie te geven om vetten te verbranden.

Dit duidt op verzwakte vetverbrandingsorganen, zoals de lever en de alvleesklier, veroorzaakt door... een te hoge koolhydraatinname. Het is dus een vicieuze cirkel. De lever, je primaire vetverbrandingsorgaan, raakt verzwakt door teveel koolhydraten en heeft vervolgens koolhydraten nodig om vetten te kunnen verbranden. Vandaar dat velen hier niet te weinig koolhydraten tot zich kunnen nemen en ergens tussen de 50 en 100 gram per dag nodig hebben om het vuurtje aan te wakkeren. Hun lever is simpelweg niet sterk genoeg om het uit zichzelf te kunnen doen.

Dietisten gaan uit van de huidige werkelijkheid, maar dit is een ongezonde norm. Alleen omdat het veel voorkomt en daardoor als 'normaal' wordt gezien, wil nog niet zeggen dat dit een teken is van optimale gezondheid. Laatst was ik bij biologische varkenshouderij De Feijterhof. Daar vertelde men dat er soms diep donkerrood (dus zeer gezonde!) gekleurde levers door de keurmeesters in de slachterij worden afgekeurd, omdat ze er 'niet gezond' uit zouden zien! Oftewel: de bleke, zieke, ongezonde levers van varkens uit de bio-inudstrie zijn de norm geworden. We leven in een omgekeerde wereld.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan