Kindermisbruik

EVERY FUCKING PERSON WHO HAS BEEN SCREAMING ABOUT THE EPSTEIN FILES FOR MONTHS...

...IS DEAD FUCKING SILENT ABOUT A QUARTER-OF-A-MILLION WHITE GIRLS BEING GANG RAPED BY MUSLIMS!!!

I DON'T GIVE A DAMN ABOUT WHAT ANY OF YOU FUCKING PEOPLE HAVE TO SAY EVER AGAIN!!!!!!

Mike

Justitie in Frankrijk onderzoekt Vinted na vermoedens van kinderhandel​

RTL Nieuws / ANP · Gisteren · Aangepast: Gisteren
Justitie in Frankrijk is een onderzoek begonnen naar mogelijke kinderhandel op Vinted. Op sociale media worden advertenties op het tweedehandsplatform daarmee in verbrand gebracht. Vooralsnog is niet vastgesteld dat er ook echt sprake van is.
Justitie in Frankrijk onderzoekt Vinted na vermoedens van kinderhandel

Op sociale media, vooral TikTok, wezen gebruikers op advertenties waarin speelgoed of andere goedkope producten voor tienduizenden euro's werden aangeboden. In de beschrijvingen stonden leeftijden, lengtes en kinderkledingmaten, die volgens sommige gebruikers codetaal voor kinderhandel zouden zijn.

Het Openbaar Ministerie in Nanterre bevestigt dat een voorlopig onderzoek is gestart om te kijken of er ook daadwerkelijk sprake is van kinderhandel. De Franse regeringscommissaris voor Kinderzaken, Sarah El Haïry, zei eerder deze week dat ze accounts die van betrokkenheid bij kinderhandel worden verdacht heeft gemeld.

Spookverhalen gaan rond​

RTL Nieuws zocht deze week uit of er sprake van is. Techverslaggever Daniel Verlaan zegt dat dit soort verhalen al jaren rondgaat op sociale media. Tot nu toe bleek dat elke keer niet waar te zijn:
Je hebt niet alle cookies geaccepteerd. Om deze content te bekijken moet je de cookie instellingen aanpassen.
Vinted zegt na eigen onderzoek geen aanwijzingen te hebben gevonden voor kinderhandel. Volgens het platform verwijzen de genoemde leeftijden naar de doelgroep van het speelgoed.

De hoge vraagprijzen zouden het gevolg kunnen zijn van verzamelwaarde of een onderhandelingsstrategie. Vinted zegt verdachte advertenties te verwijderen en zo nodig samen te werken met de autoriteiten.

Scherpe vraagstelling:
Kinderen die uit het raam vallen:
hoe kun je het voorkomen:

1782834668926.png

Opnieuw kind uit raam gevallen:
geen toename, 'ouders kunnen wel meer doen'​

De afgelopen twee weken vielen er drie peuters uit een raam. Gisteren raakte in Apeldoorn een kind gewond als gevolg daarvan, eergisteren ging het om een kind van anderhalf in Schiedam en twee weken geleden overleed een 2-jarig jongetje in Rotterdam. Dat roept de vraag op of dit steeds vaker voorkomt en of er iets tegen is te doen.
VeiligheidNL, een kenniscentrum voor letselpreventie, schat dat jaarlijks zo'n 200 mensen uit een raam vallen. Daarbij baseert de stichting zich op gegevens van dertien van de 81 eerste hulpposten bij ziekenhuizen. "Dat aantal is de afgelopen tien jaar stabiel", zegt een woordvoerder.
In ongeveer de helft van de gevallen gaat het om kinderen onder de 10 jaar. Zo'n val heeft ernstig letsel tot gevolg of leidt zelfs tot het overlijden van het kind.

Kiepstand​

Volgens de woordvoerder van VeiligheidNL is het geen toeval dat het de afgelopen weken relatief vaak gebeurde. "Net als met verdrinkingen hangt het samen met de hitte als de ramen openstaan. In juli en augustus zijn over het algemeen de meeste incidenten. Omdat ze nu kort op elkaar volgen, gaat het opvallen in de media."
Vooral in de steden gebeurt het relatief vaak. "Daar is meer hitte en mensen hebben oudere woningen zonder raambeveiliging." Bij nieuwbouw wordt er meer rekening gehouden met beveiliging. "Daar zit vaker een kiepstand op een raam en zijn er andere vormen van ventilatie." Daarom is het goed om ook op oudere ramen raambeveiliging aan te brengen waar dat mogelijk is.

Als ouder denk je al snel: ik ben alert genoeg, maar het is onmogelijk om altijd je kind in de gaten te houden.

woordvoerder Veiligheid.nl
De woordvoerder benadrukt dit soort ongelukken in een klein hoekje zitten. "Dit kan iedereen overkomen."
Wel zijn er zaken waar ouders op kunnen letten. "Eén van de tips die we altijd geven is: ga als ouder op de hoogte van jouw kind zitten en kijk op die manier naar de ruimte. Kijk of er opstapjes bij ramen in de buurt staan en hoe hoog jouw kind dan kan komen. Kinderen kunnen veel meer dan ouders denken."

Opvallende kleuren​

Hij raadt ouders om die reden aan om uit te kijken met wat ze op de vensterbank zetten. "Als er decoraties of andere dingen met opvallende kleuren staan, denkt een kind al snel 'daar wil ik bij komen'."
Aan de andere kant overschatten ouders zichzelf vaak. "Als ouder denk je al snel: ik ben alert genoeg, maar het is onmogelijk om altijd je kind in de gaten te houden."
Daarom is het belangrijk om een jong kind niet alleen bij een open raam te laten. "Als er aangebeld wordt of je wil even drinken pakken: neem je kind mee of zorg dat iemand anders even oplet. En als je afspraken met je kind maakt, realiseer je dan dat het zich daar niet altijd aan houdt."

Zweden haalt meisjes weg bij christelijke ouders en wil hen niet teruggeven, zelfs niet nadat zij zelfmoordpogingen deden​

Dale Hurd – 25 juni 2026

STOCKHOLM
– Afgelopen zaterdag protesteerden duizenden Roemenen in Boekarest tegen de weigering van Zweden om Sara en Tiana Samson terug te geven aan hun ouders, Daniel en Bianca Samson.

De meisjes zijn Roemeense staatsburgers uit een christelijk gezin dat als inwoners in Zweden woonde. Zij werden drieënhalf jaar geleden door de Zweedse jeugdzienst uit huis geplaatst op basis van, volgens hun ouders, valse beschuldigingen.

Er dreigt inmiddels een diplomatiek conflict tussen Roemenië en Zweden over de zaak. De kwestie is uitgegroeid tot groot nationaal nieuws in Roemenië en een belangrijk onderwerp voor de Roemeense regering.

Weggehaald op basis van valse beschuldigingen van mishandeling​

Sara en Tiana werden op school weggehaald nadat de oudste dochter, Sara, tegen schoolmedewerkers had gezegd dat haar ouders haar mishandelden. Later bleek dat zij boos was omdat haar ouders haar als tienjarige geen smartphone wilden geven en geen make-up lieten dragen.

Daniel en Bianca Samson spraken vanuit hun geboorteland Roemenië met CBN News. Bianca was met hun vijf andere kinderen uit Zweden gevlucht nadat de jeugdzorg ook had gedreigd hen weg te halen.

Daniel vertelt:

"Zodra Sara die dingen op school had gezegd, nam de jeugdzorg meteen beide meisjes mee. Daarna zei Tiana: 'Alles is gelogen. Mijn zus heeft alles verzonnen. Ik was erbij toen ze onze ouders chanteerde.'"

Hij vervolgt:

"Sara, die alles in gang zette, gaf binnen enkele dagen toe dat ze had gelogen. Ze is daar nooit op teruggekomen. Maar dat was niet genoeg. De Zweedse jeugdzorg zocht simpelweg een reden om de meisjes vast te houden."

Onder toezicht van de jeugdzorg raakte een dochter aan de drugs​

Hoewel ook het Openbaar Ministerie geen bewijs vond voor mishandeling, weigerde de Zweedse overheid de meisjes terug te geven.

Beide meisjes hebben volgens het artikel meerdere keren gevraagd om terug naar huis te mogen. Eén van hen begon drugs te gebruiken en beiden zouden meerdere zelfmoordpogingen hebben gedaan.

Daniel zegt:

"Sara gebruikt inmiddels al jaren onder toezicht van de jeugdzorg vapes, marihuana en andere soorten drugs."

Tijdens een videogesprek zei Sara tegen haar ouders:

"De jeugdzorg heeft mijn leven kapotgemaakt. Ik heb geen woorden voor hoeveel ze mijn leven hebben verwoest."

Tiana zei in een videoboodschap:

"Breng me alsjeblieft naar huis. Ik wil hier niet meer zijn."

Daniel vertelt verder:

"Ze vertelden mij en mijn vrouw steeds dat onze kinderen ons niet meer wilden zien. Dat was een leugen."

In een ander videogesprek zei Sara:

"Ik heb zeven keer geprobeerd een einde aan mijn leven te maken. Ik zag het nut van het leven niet meer."

Toen haar moeder vroeg:

"Wil je terug naar huis, naar papa en mama?"

antwoordde Sara:

"Ja. Honderd procent. Naar huis."

Zweedse jeugdzorg wil de meisjes laten adopteren​

Volgens het artikel is de Zweedse jeugdzorg van plan de meisjes ter adoptie aan te bieden.

Volgens de auteur had Zweden de zaak kunnen oplossen door de kinderen terug te geven, maar heeft het land ervoor gekozen voet bij stuk te houden, waardoor de kwestie inmiddels een internationaal conflict is geworden.

Roemeense Senaat eist terugkeer​

De Roemeense Senaat heeft unaniem een verklaring aangenomen waarin de onmiddellijke terugkeer van Sara en Tiana wordt geëist.

Senator en voormalig minister van Buitenlandse Zaken Titus Corlățean zegt dat Zweden de eis niet serieus neemt.

Volgens hem:

"Geen enkele reactie. Zweden doet al acht maanden alsof het samenwerkt. Ze hebben niet gereageerd op een lange lijst vragen en verzoeken van de Roemeense regering. Daarmee schenden ze de Roemeense grondwet, omdat de meisjes Roemeense staatsburgers zijn."

Ook Zweedse politici bekritiseren de jeugdzorg​

Volgens het artikel uiten ook Zweedse politici kritiek op het systeem. Een politicus beschuldigde de jeugdzorg onlangs zelfs van het "ontvoeren" van kinderen.

Vorige maand werd een lokale bestuurder van de partij Sweden Democrats uit de partij gezet nadat hij folders had verspreid met de tekst:

"Stop de jeugdzorg met het afpakken van uw kinderen."

Oudersrechtenorganisatie uit kritiek​

Anders Karlsson, die zelf ook een dochter verloor aan de jeugdzorg, richtte de non-profitorganisatie Parental Support Agency op.

Hij zegt dat veel maatschappelijk werkers professioneel zijn, maar beweert dat kwetsbare kinderen soms terechtkomen bij ongeschikte hulpverleners of consultants, waaronder personen met dubieuze achtergronden of zelfs een strafblad.

Daarnaast stelt hij dat sommige medewerkers jarenlang met vervalste diploma's hebben gewerkt voordat dit werd ontdekt.

Karlsson zegt:

"In mijn eigen zaak was één van de betrokkenen iemand met meerdere identiteiten en een crimineel verleden."

Volgens hem:

"Er zijn zoveel onderdelen van dit systeem die problematisch zijn. De problemen zijn zo ernstig dat ze niet passen bij het beeld dat Zweden van zichzelf heeft."

Hij vergelijkt het systeem met:

"Een trein die eenmaal de verkeerde kant op rijdt en geen remmen meer heeft."

Volgens hem spelen bovendien financiële belangen mee bij langdurige uithuisplaatsingen.

Geloof aangemerkt als "religieus extremisme"​

Volgens het artikel rechtvaardigde de Zweedse jeugdzorg het vasthouden van de kinderen mede door te verwijzen naar het feit dat het gezin regelmatig naar de kerk ging, wat zou zijn omschreven als "religieus extremisme".

Daniel Samson zegt:

"In Zweden heb je als ouder een doelwit op je rug zodra je over God spreekt of openlijk voor je geloof uitkomt. Ik raad geen enkele christelijke familie aan daar te blijven. Als je dit hoort: vertrek."

Roemenië wil de druk opvoeren​

Senator Corlățean noemt Zweden een "openluchtconcentratiekamp" en zegt dat Roemenië de druk verder zal opvoeren.

Hij verklaart:

"We gaan de straat op. We gaan protesteren. Roemeense gemeenschappen organiseren zich opnieuw en we zullen deze kwestie internationaal aankaarten."

Bianca Samson zegt:

"De afgelopen drie jaar waren ontzettend zwaar. Wat de Zweedse staat ons heeft aangedaan was zeer pijnlijk. We blijven vechten om onze twee dochters terug naar huis te krijgen. We hebben vrede gevonden in God door gebed. We danken Hem dat Hij ons sterk houdt en danken ook onze broeders en zusters in Christus voor hun gebeden."

Reactie van de Zweedse overheid​

CBN News vroeg de Zweedse Nationale Raad voor Gezondheid en Welzijn om een reactie.

Samengevat stelt de instantie dat:
  • beslissingen om kinderen van hun ouders te scheiden tot de zwaarste maatregelen behoren;
  • daarvoor uitgebreide wettelijke waarborgen gelden;
  • jeugdzorgmedewerkers over de juiste opleiding, ervaring en deskundigheid moeten beschikken;
  • ouders altijd beroep kunnen aantekenen bij een onafhankelijke rechter;
  • Zweden de vrijheid van godsdienst beschermt;
  • het belang van het kind altijd voorop staat;
  • kinderen recht hebben om gehoord te worden en betrokken te worden bij beslissingen die hen aangaan.

Daniel Samson​

Met de dreigende adoptie rest Daniel Samson naar eigen zeggen nog slechts één mogelijkheid:

"Ik heb alles gedaan wat ik kon, God. Nu is het Uw beurt om in te grijpen. Ik kan niets meer doen. Ze hebben mijn kostbare dochters van mij afgenomen. Ik smeek U: red hen. Allereerst zijn zij Uw kinderen."

Forum statistieken

Onderwerpen
4.700
Leden
8.705
Nieuwste lid
StanVerhoeven
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan