Keel

JVG

Well-known member
Hoi, ben nieuw op dit forum na sinds enkele weken gelezen te hebben. Vind het echt interessant.

Mijn dochter van 11, binnenkort 12j heeft problemen bij slikken (tijdens drinken, eten soms ademen). Ze heeft hier al eens eerder over geklaagd . Medicijnen gebruikt ze absoluut niet. Ikben van het principe een verkoudheid gaat zo ook wel over. Slechts 2x/jaar een kuur met oscilliecocinumkorreltjes.

Wat is nu iets goed hiervoor ?

 
Quote:
Mijn dochter van 11, binnenkort 12j heeft problemen bij slikken


Zou het geen stress kunnen zijn?

 
Voedingspatroon ongeveer :

smorgens (8-8.30h) eet ze of chococornflakes met melk of brood met choco

tussendoor (11.30-12h) bolita met of kaas(gouda) of chorizo

smiddags (14.30-15h) warm eten mediteraan en salade/tomaat

savonds (21h) broodje met beleg of ei

fruit, water en vers sap

weekends of feestjes ook wel cola

 
Welkom JVG,

Je leest al enkel weken mee, maar geeft je dochter nog altijd cornflakes en brood met choco? Dat kan natuurlijk stukken beter, de dag beginnen met deze overdosis aan suiker lijkt me zo ongeveer het slechtst ontbijt dat je kunt bedenken. Een bolito kende ik nog niet maar dat is als ik het goed begrijp een gefrituurde ei-kaasbal met maizena?, lijkt me ook niet de gezondste keuze, maar vooral afhankelijk van het vet dat je gebruikt om in te frituren. Warm eten Mediterraan kan van alles zijn, bedoel je pasta?

 
Je dochter leeft op een dieet van koolhydraten, suikers en nog ee heleboel meer dat niet goed is voor een mens. Prima dat medicatie er niet in komt voor haar, maar de basis ligt wel in een volwaardige voeding ipv de vulling die ze nu tot zich neemt.

Wat hier op t forum verstaan wordt onder gezonde voeding kan je onder andere teug vinden in het onderdeel alleen lezen en op de site van Poeki, www.voedingisgezondheid.nl

 
@Tanja : De cornflakes kunnen inderdaad beter, choco leek me nog zo slecht niet. Temeer daar het vooral smorgens is. Een bolito heeft niks te maken met wat je schrijft, het is gewon een rond broodje met een diameter van ca 7cm van de lokale bakker. Wij leven in Andalucia in het achterland, op ca 30min landinwaarts van de kust van Malaga. Voor de rest als we frituren gebeurt dit in zonnebloemolie. Inde pan enkel olijfolie, versgeperst van eigen olijven. Pasta eten we 1x/week,we zitten nl in Spamje. Rijst 1 a 2x. Vis 2x en het vlees is ofwel cordero (lam) van de lokale herder, net zoals chivo (jonge geit) en kip (eveneeens lokaal, net zoals de eieren).

 
Quote:
Voor de rest als we frituren gebeurt dit in zonnebloemolie


Dit is naast roken, een van de ergste dingen die gezondheid ondermijnen!!

Doe jezelf en je dochter een groot plezier en ga nu eens echt goed lezen op het forum, en gooi jullie voedingspatroon volledig om!!!

 
Als ik dit zo lees raad ik ook sterk de site van Poekie aan, vooral het gedeelte: "wat eten wij". Dit in het belang van je dochter en het gezin.

 
De dochter van mijn vriend had vroeger ook moeite met slikken (ze was toen vier of vijf), en toen bleek dat ze last van regelmatig ontstoken amandelen had. Heb je daar al naar laten kijken? Vooropgesteld dat ze haar amandelen nog heeft natuurlijk.

 
Wel goed dat jullie bakken in zelf geperste olijfolie,

Je kunt je dochter veel eieren voorschotelen,en als je rauwe melk kunt vinden is heel goed.En dan kun je daarvan weer yoghurt maken.Lekker veel roomboter gebruiken.

Maar dat kun je allemaal rustig doorlezen op de site van www.voedingisgezondheid.nl

Wat leuk dat jullie in Spanje wonen,hoe kom je daar zo terecht?

Groetjes Danielle

 
Zal die site eens nalezen.

Amandelen zullen we ook eens laten checken.

Intussen al maar saliethee met honig voorschotelen dan.

Dat van die nachtschades wist ik niet. Mijn hof staat vol met zelfgekweekte tomaten en paprikas en picantes. Kinderen vinden dit nog lekker ook.

Wij zijn in Spanje terecht gekomen door te verhuizen om van dat jachtige, ik wil meer dan mijn buur, ed van af te geraken.

 
Waar leven jullie van?

Sorry als ik te veel vraag moet je het zeggen;)

Ik vind het erg interessant om te weten hoe mensen rondkomen die geëmigreerd zijn

 
Vrouw werkt in een supermarkt met engelse produkten daar die engelsen zich niet wensen aan te passen. Ikzelf een beetje tuin- en zwembadonderhoud in de voormiddag. Daarna zijn de kinderen van school.

 
Daar die engelsen zich niet weten aan te passen,haha

Geeft jouw vrouw iig wel werk

Hier heb je toch ook turkse winkeltjes en toko's etc

Is het zo erg met die engelsen dan?

Maar goed,ik dwaal af

Hoe gaat het met je dochters keel?

http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/slikklachten

Staat ook iets over een verband met de schildklier

Hier ook nog een vraag over slikklachten met een arts die( een raar vind ik)antwoord geeft

http://onlinespreekuur.gezondheidsp...n-een-prop-in-mijn-keel-wat-kan-dit-zijn.html

Komt wel uit dat het met emoties te maken heeft,maar de arts zegt wel makkelijk dat je er verder niets aan hoeft te doen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.335
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan