Kamama zegt dank

KaMaMa

Well-known member
Dankjewel voor het verspreiden van deze boodschap en informatie.

Ik zoek deze informatie al jaren en ben nooit overtuigd geweest dat de reguliere artsen en diëtisten mij goede info konden verschaffen.

Ik heb rond mijn 20e pfeiffer gehad en daarna is de vermoeidheid nooit weggegaan. Daarna kreeg ik astma, allergieën en een depressie. Ik heb voor de astma even medicijnen gehad, maar omdat ik nooit het idee had dat het werkte ook weer mee gestopt. De afgelopen jaren zijn stressvol geweest, vaak verhuisd en zwanger geweest en bevallen. Mijn zwangerschap (met bekkenklachten..) was uitputtend. Herstel duurde lang. Mijn kindje krijgt borstvoeding (nu meer dan een jaar). Hij is helder, vrolijk, ondeugend. Hij is ook vrij dun, last van eczeem en heeft een heftige reactie gehad op zijn eerste vaccinatie. (Uiteraard enorme stress voor hem en mij) hij is vaak verkouden, heeft last van zijn oren ( en antibiotica gehad..) hij heeft nog steeds geen tanden... Ik heb met grote regelmaat hoofdpijn en laatst een fikse migraine aanval gehad. Toen ik herstelde van de migraine aanval te horen gekregen dat ik straks geen baan meer heb (stress).

Een ieder die dit leest kan concluderen dat het 2 voor twaalf is en ik absoluut actie moet ondernemen!

Ik ben afgelopen week begonnen met rauwe melk. Heb een vriezer gekocht en krijg woensdag een flinke lading vlees inclusief botten om soep te trekken! We aten al grasboter,Keltisch zeezout, kokosolie, volle yoghurt en biologische groente en fruit. Granen (havermout) worden geweekt.

Mijn zoontje eet vaak het volgende: avocado, vis, vlees, rijst, groente, fruit, kokosolie (daarvan eet hij het liefst de pot leeg). Eigeel wil hij misschien 1 hapje, net als yoghurt of koemelk. Daarna wordt het resoluut geweigerd.

Ik heb levertraan besteld, ben aan het zoeken naar adrenal en aan het bedenken of ik nog chlorella nodig heb. Ik ben er van overtuigd dat ik bijnieruitputting heb en voel dat mijn lijf moet herstellen en rust nodig heeft..

Ik ga nu al een aantal avonden in bad met Keltisch zeezout/ natriumbicarbonaat. Daarna smeer ik me in met kokosolie. Tanden worden gespoeld met zoutwater. Ik heb natuurlijke verzorgingsproducten ( van de groene vrouw). Ik zoek nog naar iets voor mijn haar, want zonder ' chemische shampoo krijg ik het niet schoon en gebruik ook nog schuimgel..)

Ik hoor ook graag of ik wel alles kan nemen ivm borstvoeding. Oh ja, ik neem al tijden een multivitamine (solgar v2000 en ik slik magnesium van orthica) Mijn zoontje eet met regelmaat geel zand uit de tuin. Waar heeft ie een tekort aan?

Ik heb mijn best gedaan om eea zou uitgebreid mogelijk te beschrijven zodat jullie een goed beeld krijgen en mij van de nodige tips kunnen voorzien. Alvast bedankt!!!

 
Quote:
Hij is ook vrij dun, last van eczeem en heeft een heftige reactie gehad op zijn eerste vaccinatie. (Uiteraard enorme stress voor hem en mij) hij is vaak verkouden, heeft last van zijn oren ( en antibiotica gehad..)

Kan zo maar van de vaccinaties komen. Je kunt je zoontje laten ontstoren, even googlen.

Quote:
Eigeel wil hij misschien 1 hapje, net als yoghurt of koemelk. Daarna wordt het resoluut geweigerd.

Het zou zo maar kunnen zijn dat hij de eiwitten uit de bovengenoemde voeding niet kan verteren door te weinig maagzuur. Maagzuur kun je verhogen door water met een scheutje appelazijn of citroensap en door Keltisch zeezout (over het eten en als sole).

Adrenal kun je hier bestellen: http://www.iherb.com/search?kw=Nutr...landular,+150+Veggie+Caps&x=0&y=0#p=1

Shampoo: Aleppo olijfoliezeep, o.a. hier verkrijgbaar: http://www.olijfoliezeep.nl

En een goed gesorteerde natuurwinkel verkoopt het ook.

Kijk verder eens op mijn site: http://www.voedingisgezondheid.nl/Verzorging.html

Kun je, nu je je eten hebt aangepast, al enige verandering bemerken bij jou of je zoontje?

Lia

 
Hij wordt al ontstoord! Dankjewel voor de links. Erg handig.

Ik heb wel al wat meer energie dan een tijdje terug. Ik krijg veel energie van de rauwe koemelk. Laatst dronk ik het savonds en ik kon niet slapen..

Daarnaast werkt suikervrij zijn ook erg goed. Ik denk dat de grootste stappen nog moeten komen met levertraan en adrenal...

Ik heb bij mijn zoontje het idee dat hij in korte tijd wat meer is aangekomen en het lijkt er op alsof hij wat rustiger wordt in zijn slaap en wat langere stukken anderen slaapt.

Adrenal is geen probleem met borstvoeding?

 
Ik heb nu al twee dagen lage rugpijn en af en toe steken. Wat zou dat kunnen zijn?

Ben nu begonnen met chlorella en adrenal. Merk dat mijn zoontje beter slaapt,hoewel hij de afgelopen twee avonden moeilijk in slaap kon vallen en sosm echt lag te krijsen. Dat ken ik niet van hem, maakte me wel zorgen. Iemand een verjlaring?

 
Dag KaMama,

Wist je dat geitenmelk een betere opvolgmelk dan koeienmelk is ? Is lichter verteerbaar en blijkt de beste keuze te zijn na het geven van borstvoeding. Onze zoon bleek nl. een allergie voor koeienmelk te hebben. Hopelijk heeft jouw zoontje hier geen last van.

In het geval hij overgevoelig voor koeienmelk moest zijn en blijkt dat geitenmelk bij gebruik een betere keuze is, dien je er wel op toe te zien dat hij voldoende vitamine D (levertraan is hiervan een bron) uit zijn voeding haalt. Hier met de zoon bij kinderneuroloog geweest en zij herinnerde zich een geval van rachitis in combinatie met geitenmelk. Wat ook een oplossing bij koemelkallergie is, is het innemen van gefermenteerde yoghurt op basis van rechtsdraaiend melkzuur (den Eelder)

Om goed te slapen, is het verstandig om 's avonds de rauwe koemelk niet meer te nuttigen. Sommige mensen worden 8 uur na het nuttigen heel energiek en kunnen dan inderdaad niet meer slapen. Helaas bleek ik ook tegen dit probleem aan te lopen en onlangs was er nog een forumlid die dezelfde ervaring had.

De lage rugpijn duidt inderdaad op een probleem met de bijnieren. Zelf heb ik heel goede ervaring met het dragen van de edelsteen rode jaspis ter ondersteuning.

Na een zwangerschap en een periode van borstvoeding kan het voorkomen dat de verhouding tussen de hormonen oestrogeen en progesteron verstoord is en je hierdoor hoofdpijn oploopt. Meer hierover kan je terugvinden onder de termen oestrogeendominantie en progesterontekort.

Stress kan je ook goed behandelen met tijdelijke inname van het voedingssupplement B5 (= pantotheenzuur) van Solgar.

Met betrekking tot de haarverzorgingsproducten tenslotte kan je in het geval je krullend haar moest hebben, terecht op volgende link www.natuurlijkekrullen.nl.

 
Ok, bijnieren dus. Goed dat ik met de adrenal begonnen ben dan :) ik vraag me af, gaat je energie om beter te worden ook het eerste toe naar het orgaan dat het het hardst nodig heeft? M.a.w. voel je aan je lijf welk orgaan het meest ondersteuning nodig heeft?

Mijn zoontje krijgt nog steeds borstvoeding, dus opvolgmelk is niet nodig. Wij hebben lange tijd het vermoeden gehad van koemelkallergie. Met alle informatie die ik nu heb vraag ik me af of zijn klachten geen restverschijnselen zijn van de vaccinatie en reactie op mijn stress en doorgegeven bijnieruitputting. Hij heeft me tijdens mijn zwangerschap echt 'leeggezogen' en groeit gestaag ( ik denk nu omdat ik te weinig reserves over had en niet goed voor mezelf zorgde). Melk wil hij niet maar yoghurt inmiddels wel! Dus ik blijf gewoon proberen :)

Ik zal eens zoeken naar de genoemde hormonen, zou me niks verbazen als mijn hoofdpijn daarvandaan komt! ( hoewel ik ws ook een hersenschudding heb overgehouden aan een val..)

Ik slik nu solgar v2000 (multi), adrenal, chlorella, levertraan en magnesium. In de chlorella en solgar zit ook vit B. Lijkt me wel al een aardige combi? Ik slik magnesium savonds, de rest sochtends. Kan ik dit eigenlijk wel allemaal tegelijk innemen of beter verspreiden over de dag?

Ik heb deze week mijn haar gewassen met zeep, en het ziet er veel beter uit dan met shampo, het is alleen wat droger. De tip voor de krullen zal ik aan mijn man doorgeven, mijn haar is zo steil als het maar zijn kan :lol: ( kokosolie is overigens perfect voor krullen!)

 
Ik heb al een paar dagen last van lage rugpijn/ spanning laag in mijn buik. Nu voel ik aan mijn linkerkant dat mijn nier ( denk ik) is opgezwollen. Aan de ene kant denk ik, mooi, nu gebeurt er wat! Maar het voelt ook niet lekker. Gewoon doorgaan met bijnierextract? Iemand nog tips wat te doen?!

 
Toen ik mijn nieren ging voelen was de tip Sole drinken. En dat heeft inderdaad geholpen. Ik zat toen al aan de adrenal.

 
Dus doorgaan met adrenal en vaker (?) sole nemen.

Grote reinigingen kan ik voorlopig nog niet doen. Ik geef nog borstvoeding.

 
De pijn gaat niet echt weg en heb het idee dat mijn buik nog meer opgezet is. Al twee dagen geen ontlasting :|

Heb zeurende uitstralende pijn naar mijn benen. Ben gestopt met extra magnesium savonds omdat ik telkens met die zeurende pijn wakker werd en las dat je dan ws. genoeg magnesium had.

Ik denk dat het mijn bijnieren zijn..maar slik dus adrenal. Iemand tips? Ik word een beetje gek van die zeurende pijn in onderrug/ bekken en benen. Die ik overigens heel erg herken van tijdens mijn zwangerschap..

Oh ja, mijn man had bloed bij zijn ontlasting. Daardoor ging hij twijfelen aan de rauwe melk. Ik heb hem gezegd dat zijn lijf dan ontgift? ( hij gaat overigens nog niet helemaal mee in het wp gebeuren..)

 
Bloed bij de ontlasting is geen ontgifting, maar wordt ook niet veroorzaakt door rauwe melk lijkt mij. Was het zwarte ontlasting of zat er echt rood bloed bij (geen aambeien?)? Zwarte ontlasting zou nog ontgifting kunnen zijn, maar zou ik toch in de gaten houden.

 
Ik wilde even melden hoe het gaat en lees weer even terug.

Tanja, jij zegt dat zwarte ontlasting ontgifting kan zijn..?

Ik heb mijn zoontje zondagmiddag weer ontstoringspilletjes gegeven voor de vaccinaties. Nou leek het alsof hij verstopt zat. Gisterochtend was hij even flink ziek. Hij gaf flink over en hield geen vocht/eten binnen. Hij heeft bijna de hele dag geslapen, 's middags heeft hij gepoept en was zijn ontlasting pikzwart. Een teken dat zijn lijfje goed werk heeft geleverd? Of moet ik me nog zorgen maken..?

Ik had zelf na de start met adrenal een opgezette nier (?), ik voelde na een paar dagen dat het minder opgezwollen was. Het probleem verplaatste zich naar mijn blaas, semi blaasontsteking, ik moest om de haverklap plassen en dat wordt nu minder. Ik heb nu nog verschikkelijke jeuk (candida?). Dit zijn overigens klachten die ik bij mezelf erg herken, ik merk dus dat mijn zwakke plekken naar voren komen. Het voelt wel alsof het probleem met mijn nier zich dus naar buiten gewerkt heeft.

Wat nu opspeelt is dat ik weer veel last krijg van mijn bekken, moeite met lopen etc. Eigenlijk veel van de klachten die ik ook had direct na mijn bevalling. Ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet. Wat is mijn tekort? Calcium?

En ik ben echt hondsmoe...ik moet mezelf echt weer voortslepen, hoewel dat de eerste dagen dat ik startte met adrenal juist een stuk beter was. Moet ik de dosis verhogen?

Ik denk dat het ook tijd wordt om te stoppen met voeden...ik voel aan mijn lijf dat ik door mijn reserves heen ben, maar ik kan het emotioneel nog niet over mijn hart verkrijgen om dat jochie de borst te ontzeggen...Iemand tips?

 
Ik zou me geen zorgen maken over je zoontje. Je ontstoort hem en hij weet er echt een heleboel rotzooi uit te gooien! Juist knap van hem!

Ik gebruik al maanden 900 mg adrenal. Op niet werkdagen gebruik ik 600 mg. Tenzij ik een druk programma heb, dan is het ook 900 mg.

 
Quote:
Ik denk dat het ook tijd wordt om te stoppen met voeden...ik voel aan mijn lijf dat ik door mijn reserves heen ben


Je geeft hiermee zelf het antwoord op je eigen vraag:

Quote:
Wat nu opspeelt is dat ik weer veel last krijg van mijn bekken, moeite met lopen etc. Eigenlijk veel van de klachten die ik ook had direct na mijn bevalling. Ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet. Wat is mijn tekort? Calcium?


Het zijn mineraaltekorten, omdat je kleine je leegzuigt. Klinkt misschien wat cru, maar je beschikt inderdaad niet over voldoende mineralenreserves en het is dus inderdaad verstandig om te stoppen met voeden.

Mike

 
@kamama: goed dat je het voeden zolang hebt volgehouden! Kan alleen zo even niet vinden hoe oud je zoontje is, maar als hij al vaste voeding eet sowieso boven de 6 maanden denk ik. Drinkt hij nog meerdere keren per dag? Anders zou je het terug kunnen brengen naar 1 keer in de ochtend als je de meeste voeding hebt, dat heeft een vriendin van mij ook een tijd zo volgehouden en dat ging prima. Zij was ook erg moe en voelde zich sinds de bevalling niet goed, maar 1 keer per dag kon zij wel goed volhouden.

@Mike: ik heb ook nog steeds soms een licht "krakend" bekken sinds de bevalling. Is het eigenlijk te meten of je mineraaltekort hebt? Mijn magnesiumgehalte is in ieder geval goed, dat is uit een bloedtest gekomen.

Edit: ik zie dat je zoontje nu al meer dan een jaar BV krijgt. Las er eerst overheen :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan