Jolanda van Rijn

jolandavanrijn

New member
Hallo, ik ben een verse moeder uit hardegarijp. Hier woon ik met man, dochter (9 maand) en hond, kat en hopelijk snel wat eigen kippen :) (ik vind het lastig kippeneieren te vinden van graskippen die geen soja bijgevoerd krijgen) Mijn man is jaren geleden begonnen met het veranderen van ons dieet. Vond ik toen echt vreeeeselijk irritant :) Inmiddels ben ik helemaal om en zijn we nog steeds bezig om dingen in ons dieet te verbeteren. Suiker is zo goed als helemaal weg. Pasta vind ik nog wat lastig aangezien de italiaanse keuken bij verre mijn favoriet is. Bone broth is standaard en zo ook rauwe melk producten. Al het dierlijke eten wij biologisch. Helaas niet in de financiele mogendheid om alles bio te eten.

Inmiddels zijn de gevolgen van ons dieet duidelijk merkbaar. Het maakt niet uit hoe vreselijk moe ik ben. Ik word niet ziek. De hele wereld kan geveld zijn door de griep maar ik merk misschien 1 dag iets. Mijn dochter (die overigens ook ongevaccineerd is) is nog geen dag ziek geweest. De enige koorts die ze gehad heeft was in verband met haar tandjes :)Het enige waar ik maar niet vanaf kan komen is mijn hormoongebonden hoofdpijn. Altijd de eerste dag van de menstruatie. Voorheen op mijn oude dieet was dit een fullblown migraine. 2 dagen uit de running. Nu heb ik 2 dagen irritante hoofdpijn die niet weggaat zonder paracetamol. Als iemand tips heeft voor dat laaste heeeeel graag. Het laaste stukje - helemaal medicijnloos - lukt NET niet. Maar van iedere dag 2 pcm naar 1x per maand is al een enorme vooruitgang natuurlijk :) Ik ben benieuwd naar wat ik allemaal kan lezen hier!

 
Welkom Jolanda

Ik ben benieuwd naar de reacties !

Dus ik lees mee .

Je woont niet zo ver van hier zie ik (Wolvega )

Oh en San woont in Heerenveen ! :D

 
hoi Jolanda, welkom hier ook van mij.

Je hoofdpijn wijst misschien op oestrogeendominantie.

Momenteel lees ik menopauze van Dr. Lee.

Dit boek is trouwens voor alle leeftijden.

Tijdens zwangerschap is je progesteron hoog om zwangerschap in stand te houden en dat stort finaal in elkaar na de bevalling.

Ik kan je het boek aanraden (www.succesboeken.nl)

Daar kan je ook het natuurlijke progesteron kopen. Eerst maar even boek lezen beter, denk ik alvorens te gaan smeren.

 
Ik zou kokosolie gaan gebruiken, dit geeft mee energie en hoeft niet voor verteerd te worden. Kokosolie werkt ook goed in op de hersenen. Verder iets meer koolhydraten eten als je lever nog niet optimaal werkt voor de vetverbranding. En dan de juiste koolhydraten zoals: zoete aardappels, witte rijst, quinoa, boekweit, goed gekookte groenten, rauwe melk, kefir, yoghurt etc..

Bijnieruitputting en stress, dit zorgt voor vernauwing van de bloedvaten. Daarnaast zorgt het voor gebrekkige doorstroming van voedsel- en zuurstofrijk bloed naar de hersenen. Veel verzadigd vet, cholesterol en mineralen dus! Ook sole maken. De bijnieren moeten ondersteund worden met verzadigd dierlijk vet, kokosvet, cholesterol, natrium en vit. C. Daarnaast dierlijk bijnierextract. Daarnaast ondersteuning van de schildklier d.m.v. jodium, kelp, kokosolie, paranoten, wilde, vette vis, schaaldieren, zeewier.

Verder helpt gember thee. Biergist voor de B vitamines. En Zechsal voor de magnesium.

Je moet naar vetverbranding streven, maar dan moet je je lever, darmen, bijnieren en schildklier ook helen.

 
Hi, ik wil ook wel van die hoofdpijn af rond de menstruatie, dus ik lees even mee hoor ! Op zoek naar goede tips.

 
Jolanda, welkom

Je wilt graag helen en van je hoofdpijn af, zorg dan in ieder geval voor veel vetten - minder eiwitten - laag in koolhydraten (max. 100gram drooggewicht: De juiste koolhydraten zijn: honing, glutenvrije granen (witte basmatirijst, quinoa, gierst en boekweit). Ook groentes zijn koolhydraten maar ze tellen niet mee voor de 100 gram droog gewicht inname.

Verder zet je in een ander topic dat je geen kefir en yoghurt wilt/kunt maken vanwege het niet goed verzorgen van de kefir, maar misschien moet je je er toch toe zetten want zowel kefir als yoghurt van rauwe melk zijn zo goed voor je.

Je zult zien dat als je je volgens WAPF gaat voeden dat je je hormonale hoofdpijnen kwijt raakt. Je bent zo wie zo al verbetert daarin lees ik.

Ga je verder inlezen op 'mijn site', daar vind je info van dit forum overzichtelijk bij elkaar gezet.

Ook het 'alleen lezen forum' met teksten van Mike zijn een must.

En de 'gebruiksaanwijzingen voor nieuwe leden' van Dennis.

Lia

 
Ik zie op het forum dat er vaak witte rijst geadviseerd wordt ipv bruine rijst.

Is bruine rijst niet beter voor oa de bloedsuiker spiegel?

Ik heb last van een huidschimmel infectie, deze lijkt slechter te reageren op witte dan op bruine rijst

 
Hallo Jolanda,

Welkom op dit leerzame interessante forum!

Ps zou je niet liever iets meer incognito op dit forum willen staan? :wink:

 
Quote:
Ook groentes zijn koolhydraten maar ze tellen niet mee voor de 100 gram droog gewicht inname.


Dat blijf ik eigenlijk maar vreemd vinden. Waarom tellen groentes nu ineens niet mee? Alsof je lichaam het verschil ziet tussen koolhydraten uit groente of koolhydraten uit andere voedingsmiddelen. In veel groentes zitten nog redelijk wat suikers, dus waarom zou je deze niet meetellen??

Zit je netjes onder de 100 gram (wat misschien zelfs wat aan de hoge kant is om goed in de vetverbranding te komen) met glutenvrije granen, honing etc, maar ga je stiekem nog steeds dik over die 100 gram heen doordat je veel groente eet.

 
Jolanda van harte welkom. Ik heb pas het boek gelezen van Dr. William Davis;Broodbuik. Het gaat over tarwe en hierin zegt hij dat ernstige hoofdpijnen (migraine)te maken heeft met de consumptie van tarwe.

Dus als jullie pasta eten van tarwe zou je dat eens uit kunnen testen door inderdaad de pasta en eventuele andere tarweproducten te laten staan (zoals Mike al schreeuwde) :mrgreen:

 
Quote:
Dat blijf ik eigenlijk maar vreemd vinden. Waarom tellen groentes nu ineens niet mee? Alsof je lichaam het verschil ziet tussen koolhydraten uit groente of koolhydraten uit andere voedingsmiddelen. In veel groentes zitten nog redelijk wat suikers, dus waarom zou je deze niet meetellen??


Groene bladgroente (want daar hebben we het over) bevat zo weinig koolhydraten dat ze inderdaad niet meegeteld hoeven te worden. Zetmeelrijke groente hoort echter wel te worden meegeteld.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan