Jhanne

Welkon Jhanne,
Goed dat je dit forum hebt gevonden, de juiste plaats om te ontwaken.
Als je ons een dagmenu doorgeeft kunnen wij je op weg helpen.
 
Hoe weet je dat je lactose niet meer verdraagd? Mijn redding is rauwe melk geweest, rauwe melk en bitterzout. Ik heb in twee jaar tijd er ruim 1,5 kilo bitterzout doorheen gewerkt, maar ik heb mijn galblaas nog. De liters melk zijn niet te tellen, ik ben begonnen met minimaal 3 liter per dag. Ik kon namelijk niet een uur zonder de aandrukkende werking van de melk. Zonder melk, gegarandeerd een koliekaanval.

En die echo, nou en. Zit er een steen, dan zit er een steen. Zit er geen, dan zegt dat ook niets. Dan zien ze m alleen niet. Ook bij mij zagen ze drie stenen. Ik heb mijn galblaas nog steeds. Je hebt nu de tool om aan de slag te gaan met koliekaanvallen, bitterzout!
 
grinnik, zo eenvoudig zal het niet zijn

Dat heb ik ook niet beweerd, je bent zeker niet de eerste met een zwakke spijsvertering die hier terecht komt:
https://www.fatsforum.nl/topic/verplichte-vegetarier/

Ondanks dat je weinig verteerd zou ik er wel voor kiezen om minder fruit en zeker minder gedroogd fruit te eten en daarvoor meer groenten te eten als die wel goed gaan.

Heb je de lever en gal al ondersteund met leverkruiden? Paardenbloem, artisjok, mariadistel of Resium? Bij galkoliek is bitterzout idd de eerste hulp, maar ken iemand die daar niet goed tegen kon en die lijkt erg geholpen met de Resium.

Goed dat je de bottenbouillon wel drinkt en verdraagt, dat is een waardevolle toevoeging.
 
Ik heb het hier op dit forum al eens verteld. Klachten van koemelk lactose zijn bij mij:
veel puistjes, veel jeuk en veel diaree. Geen pijn in mijn buik. En ook herhaaldelijk hier neergezet. Ik gebruik rauwmelkse geitenyughurt en kaas, geen last.
rauwmelkse koeien-roomboter gaat wel goed, geen idee eigenlijk waarom dat goed gaat.
 
Hoi Jhanne,

Het lijkt me toch makkelijker als je je nieuwe topic hier erbij voegt. Nu ga je op verschillende plekken tips krijgen over hetzelfde en dat zal het voor jou ook niet overzichtelijker maken. Er komt al zoveel informatie op je af en als je dan zelf ook nog verschillende topics over soortgelijke dingen hebt lopen, dan mis je het overzicht.
In dit topic mag je alle kanten opgaan die je maar wilt, het is jouw voorsteltopic. Dus ook je successen, baalmomenten en dergelijke kan je hier lekker in kwijt.

https://www.fatsforum.nl/topic/ook-even-voorstellen/ is mijn voorsteltopic. Toen ik hier op het forum kwam at ik 6 chocoladerijstewafels en af en toe friet met mayonaise. Ik verdroeg helemaal niets meer (nog nooit zo slank geweest!) en had 24/7 pijn. Mijn galblaas, lever en alvleesklier waren compleet van slag en er zijn momenten geweest dat ik contact was met vrienden, zodat ze de ambulance konden bellen als ik niet meer reageerde. En dat alles om de galblaasoperatie maar niet te hoeven ondergaan.

Ik ben nu al heel lang koliekvrij. Een jaartje of 2 denk ik. En als ik weer een grote reiniging zou doen, dan komen er vast nog wel stenen.

Ik snap je angsten, maar ik ben er eentje van de botte bijl. Doe het goed en doe het gelijk. Ik zie het nut niet in van langzaam als je hele systeem dreigt op te geven. Beter erin stoppen wat dat dan voedzaam en goed is dan beetje voor beetje kijken wat werkt.
Er zijn momenten geweest dat ik gelijk na het eten een glas bitterzout dronk, omdat ik dan verrekte van de pijn. Maar dan wist ik wel dat ik voeding in mijn lijf had gestopt die helend is en waar mijn lichaam de nodige bouwstoffen uit kon gaan halen. En uiteindelijk maakte het toch niet uit wat ik at, ik verdroeg niets meer. Dan maar beter in 1 keer goed!

Je bent bang voor vet, want vet geeft een reactie. Het is juis die reactie waar mijn lichaam niet meer zonder kon. Om door de drap van stenen, gruis en andere zooi heen te komen moest er een continue toevoer zijn van vetten. En dat deed ik door het drinken van rauwe melk. Dat bedoel ik met aandrukken. Doordat je geeft wat je lichaam nodig hebt, geef je je lichaam de kans om tot heling te komen. Dit gaat niet over 1 nacht ijs. Op het moment dat ik "goed" in de vetten zat, kon ik ook 's nachts weer slapen. Ik was namelijk iedere nacht wakker door koliekaanvallen.
Volgens mij was ik met een week of 2 pijnvrij. Maar dat staat vast wel ergens in mijn topic :p Heb zelf nog niet verder terug gelezen dan pagina 1.

Pijn vermoeid, zeurende pijn ook. Pak het aan, met bitterzout of wat Tanja zei, Resium. Ik heb daar geen ervaring mee. Ik heb het nooit nodig gehad.

De reden dat ik vroeg hoe de intollerantie van lactose er bij jou uitziet is de volgende. Je verteert en verdraagt niets, waarom dit er dan uitpikken? Wie zegt dat het de lactose is? En dan heb ik het niet over supermarktzuivel, maar over eerlijke, onbewerkte en rauwe zuivel.
 
hallo Jhanne, dank voor je bericht van gisteren.

Hoe gaat het met jou? Je schreef in een ander topic dat je een nieuwe werkzame ingang had gevonden of iets dergelijks m.b.t. je gezondheid. Ik ben daar wel nieuwsgierig naar.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan