Jasmijn: Vermoeidheid, spanning en depressie

Jasmijn7

New member
Hallo iedereen,

Bij deze stel ik mij even voor.
Ik ben Jasmijn, 27 jaar oud. Onlangs in aanraking gekomen met De Weston Price filosofie.

Op mijn 17e had ik de eerste symptomen van gespannen spieren in mijn rug. Sindsdien heb ik een reeks klachten ontwikkeld die niet gebruikelijk zijn voor mijn leeftijd. Sinds een jaar niet meer in staat om studie af te maken of te studeren/werken. Als je het aan mensen in mijn niet-directe omgeving zou vertellen dat ik hiermee rondloop zouden ze zich verbazen, misschien alleen dat ik er wat vermoeid uitzie.

Misschien herkent iemand zichzelf of een ziektebeeld hierin.
Ik zal ze hieronder opnoemen:

- Hartkloppingen
- Opvliegers in gezicht en hals, voornamelijk in de nacht
- Hele droge huid
- Bijna altijd dorst, (vooral een uur na het eten en in de nacht)
- hartkloppingen na het eten van suiker
- Ook na het eten van teveel voedsel
- Woede-uitbarsting bij het overslaan van een maaltijd
- Sinds enkele maanden elke nacht 4 uur wakker met benauwd gevoel, opvliegers en geklemde kaken
- Constante toestand van gespannen spieren langs de ruggengraat, ergst bij het wakker worden en na lang stilzitten
- Pijn in rechterzijde bij het wakker worden
- Chronisch moe
- Wazig in hoofd
- Vergeetachtig
- zenuwpijn
- depressief bij alleen zijn, vermindering in gezelschap of buitenlucht
- Energiedaling bij rust
- Energiestijging bij inspanning
- Heel koud en trillen bij het in slaap vallen
- Heel warm bij het wakker worden, gezicht en hals brandend gevoel
- Vocht vasthouden in het gezicht (Erger in de week voor menstruatie)
- Algehele gewichtstoename in de week voor menstruatie, afname na menstruatie
- Afwisselende stoelgang problemen
- Nachtschade allergie
- Gekartelde tong (vooral na gekruid eten of nachtschades)
- Warmte toename bij het eten van warme voedsel
- Koud na het eten van koud voedsel
- Niet functioneren in slechts geventileerde ruimtes
- Gevoelig voor temperatuurschomelingen
- Hyperventilatie
- constante gevoel van overprikkeld zijn
- onvolgroeide kaken (onlangs ontdekt na het lezen van 'Genees tandbederf van Ramiel Nagel)

Dingen die ik heb ondernomen: Japanse acupunctuur, Chinese acupunctuur, osteopathie, chiropractie, holistische massages, antroposofische fysiotherapie, bloedtesten, echo's.

Dingen die ik nog steeds doe: om de dag yoga, mediteren, Do-In, kruidentherapie, elke dag een half uur wandelen, natuurwandelingen, begeleiding van een antroposofische huisarts, massages, lichttherapie lamp in de ochtenden (s'winters), 80% biologisch eten, psychotherapie.

Supplementen ed.: ijzer, vitamine (esther)-C, vitamine D3, magnesiumolie, arnica, multivitamine van Solgar, bijnierondersteuning van AOV, leverreinigingscapsules, magnesium, kokosolie, kruidenthee, aromatherapie

Dingen die ik vermijd: e-nummers, gistextract, GMO, bewerkt voedsel, fluoride tandpasta, aluminium deodorant, chemische make-up en crèmes.

Dingen die ik nog wel eet: brood in de ochtend, 1 zoetigheidsmomentje per dag (suiker).
Andere voedingsmiddelen: elke dag havermout, havermelk,
elke week vlees, vis, kip, peulvruchten, groentes, verse kruiden

Wat ik heb ontdekt: gezondheid is lang niet altijd fysiek. Trauma's / vervelende gebeurtenissen slaan we op in ons lichaam. Gezond zijn is een combinatie van een balans en optimale samenwerking tussen emotionele, psychische, chemische, energetische en fysieke gezondheid.

Ik ben er nog niet, maar ik kom er wel!

Liefs,
Jasmijn

Tips en reacties zijn welkom.
 
Welkom Jasmijn,

Je verhaal komt me heel bekend voor, alleen bouwden bij mij de klachten zich over langere tijd op. Ook allerlei therapeuten gezien, maar niets hielp echt.
Ook voedingswijze aangepakt en dat hielp, maar niet voldoende.

De spierklachten werden op een gegeven moment zo erg, dat ik niet meer kon sporten of aan yoga kon doen. M'n spieren stonden helemaal strak. Ik bleek een enorm magnesiumtekort te hebben, maar ook bijnieruitputting, te traag functionerende schildklier en nog een hele zwik processen die niet goed werk(t)en.

Bij mij bleek de oorzaak kwikvergiftiging (+ arsenicum) te zijn door amalgaamvullingen. Daardoor functioneren veel organen niet meer goed.
Jaar geleden m'n amalgaamvullingen verwijderd en nu bezig om kwik uit m'n lichaam te krijgen. Dat wazig gevoel in je hoofd wordt ook brainfog genoemd en dat ken ik maar al te goed. Kwik in je hersenen zorgt ervoor dat je korte termijngeheugen een zeef wordt. Lood zorgt voor problemen met het lange termijngeheugen overigens.

Heb jij amalgaamvullingen (gehad)? Je kan kwikvergiftiging ook krijgen door vaccinaties, het veel eten van vis die veel kwik bevat (tonijn bijv.), kwikbelasting van je moeder (amalgaam/vis/vaccinaties) of andere blootstelling aan kwik (gebroken kwikthermometer of tl buis, etc.). Ook wordt er nog vaak amalgaam gebruikt bij het aanbrengen van kronen in je mond.

Je klachten kunnen ongetwijfeld ook door wat anders veroorzaakt worden, maar het voelt erg als een zware metalen belasting. Naast kwik, kunnen bijv. lood en koper ook problemen geven.

Qua leef/voedingswijze ben je verder al behoorlijk goed bezig. Paar dingen die me opvielen:
- havermout en havermelk: als je de haver niet van tevoren weekt, kan er aardig wat fytinezuur in zitten wat mineralen rooft in je lichaam waardoor je bijv. een nog groter magnesiumtekort krijgt. Havermelk zou ik sowieso niet meer nemen, want ik neem aan dat die haver niet geweekt is.
- ik krijg onder andere hartkloppingen van bepaald voedsel waar salicylaten inzitten.
Kokosolie bevat veel salicylaten en dat ging bij mij dus niet goed. Ik zie dat jij dat ook neemt en ook hartkloppingen krijgt. In deze foodguide kun je zien welke voeding veel salicylaten bevat, zodat je het voor jezelf kunt testen.

Door de kwik werkt m'n lever nog niet goed en heb ik last van aardig wat voedselgevoeligheden.

Ik ben benieuwd of je iets in dit verhaal herkent.

Succes!

Mark
 
Welkom Jasmijn, dat is een hele lijst inderdaad voor zo'n jonge vrouw. Verbaast mij wel dat je nog een zoetmomentje houdt terwijl je er hartkloppingen van krijgt. De woede uitbarstingen bij niet eten zeggen mij dat je bloedsuiker behoorlijk wat aandacht behoeft. Probeer de vetten wat op te voeren en minder koolhydraten te nemen, zeer zeker geen suiker!
De havermout met havermelk vervangen door eieren en soep van bottenbouillon.
Voeding is zeker niet alles, maar wel de basis, je eet iedere dag en dan kun je beter zorgen dat deze optimaal is, zeker met zo'n waslijst aan klachten. Goed luisteren naar je lichaam, want dat lijkt duidelijke signalen af te geven.
 
Hoi Mark

Bedankt voor je reactie.

Ik herken me zeker in jouw verhaal.

Ik heb alleen geen amalgaam vullingen, ook nooit gehad. Qua vaccinaties heb ik alleen in m'n kindertijd een cocktail gehad tegen kinderziektes. Verdere vaccinaties heb ik vermeden. Een test d.m.v. bioresonantie sloot dit ook uit 2 jaar geleden (maar dat is ook niet altijd 100% betrouwbaar) Om deze redenen heb ik het eigenlijk nooit in die hoek gezocht.

Welke methode zou jij aanraden om me te laten testen op zware metalen?

Groetjes,
Jasmijn
 
Hoi Tanja

bedankt voor de tips.

Bottenbouillon moet ik inderdaad vaker maken.

En misschien dan gewoon rauwe melk van de boerderij ipv havermelk?

Groetjes,
Jasmijn
 
Jasmijn, je kan bijv. een haartest doen om te zien of je een zware metalen belasting hebt. Voor een niet-acute kwikvergiftiging gelden wat andere regels, omdat die kwik niet meer in je bloed (en dus je haar) aanwezig is en zich heeft genesteld in organen.

Andy Cutler heeft een methode ontwikkeld waardoor je toch aan een specifieke haartest kunt zien of je een (historische) kwikvergiftiging hebt. Kwik zorgt er namelijk voor dat je mineralenhuishouding niet meer goed verloopt. Vandaar dat mineralen als magnesium en zink niet meer op hun plaats van bestemming aankomen in je lichaam, waardoor je tekorten oploopt.

Dit mineralen-gedrag heeft Cutler uitvoerig bestudeerd waardoor je als het ware aan deze 'voetsporen' kan herkennen of er zich kwik in je lichaam bevindt.

Het is simpeler dan het wellicht klinkt:
- je kan hier de haartest kit bestellen
- en hier de uitslag ervan beoordelen op kwikvergiftiging. Een paar posts eronder zie je de uitslag van mijn haartest staan.

Deze regels heb ik uit Cutlers boek 'Hair Test Interpretation' gehaald. (webdesign heeft hij schijt aan zoals je kan zien ;-) )

Mark
 
Ja rauwe melk ipv havermelk lijkt mij een hele verbetering, maak er regelmatig kefir van en dan heb je ook nog de probiotische voordelen hiervan te pakken.
 
Ik zie dat de 2e link uit m'n vorige bericht niet klopt (uitslag haartest beoordelen op kwikvergiftiging). Dit is de juiste link.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.528
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan