Hallo iedereen,
Bij deze stel ik mij even voor.
Ik ben Jasmijn, 27 jaar oud. Onlangs in aanraking gekomen met De Weston Price filosofie.
Op mijn 17e had ik de eerste symptomen van gespannen spieren in mijn rug. Sindsdien heb ik een reeks klachten ontwikkeld die niet gebruikelijk zijn voor mijn leeftijd. Sinds een jaar niet meer in staat om studie af te maken of te studeren/werken. Als je het aan mensen in mijn niet-directe omgeving zou vertellen dat ik hiermee rondloop zouden ze zich verbazen, misschien alleen dat ik er wat vermoeid uitzie.
Misschien herkent iemand zichzelf of een ziektebeeld hierin.
Ik zal ze hieronder opnoemen:
- Hartkloppingen
- Opvliegers in gezicht en hals, voornamelijk in de nacht
- Hele droge huid
- Bijna altijd dorst, (vooral een uur na het eten en in de nacht)
- hartkloppingen na het eten van suiker
- Ook na het eten van teveel voedsel
- Woede-uitbarsting bij het overslaan van een maaltijd
- Sinds enkele maanden elke nacht 4 uur wakker met benauwd gevoel, opvliegers en geklemde kaken
- Constante toestand van gespannen spieren langs de ruggengraat, ergst bij het wakker worden en na lang stilzitten
- Pijn in rechterzijde bij het wakker worden
- Chronisch moe
- Wazig in hoofd
- Vergeetachtig
- zenuwpijn
- depressief bij alleen zijn, vermindering in gezelschap of buitenlucht
- Energiedaling bij rust
- Energiestijging bij inspanning
- Heel koud en trillen bij het in slaap vallen
- Heel warm bij het wakker worden, gezicht en hals brandend gevoel
- Vocht vasthouden in het gezicht (Erger in de week voor menstruatie)
- Algehele gewichtstoename in de week voor menstruatie, afname na menstruatie
- Afwisselende stoelgang problemen
- Nachtschade allergie
- Gekartelde tong (vooral na gekruid eten of nachtschades)
- Warmte toename bij het eten van warme voedsel
- Koud na het eten van koud voedsel
- Niet functioneren in slechts geventileerde ruimtes
- Gevoelig voor temperatuurschomelingen
- Hyperventilatie
- constante gevoel van overprikkeld zijn
- onvolgroeide kaken (onlangs ontdekt na het lezen van 'Genees tandbederf van Ramiel Nagel)
Dingen die ik heb ondernomen: Japanse acupunctuur, Chinese acupunctuur, osteopathie, chiropractie, holistische massages, antroposofische fysiotherapie, bloedtesten, echo's.
Dingen die ik nog steeds doe: om de dag yoga, mediteren, Do-In, kruidentherapie, elke dag een half uur wandelen, natuurwandelingen, begeleiding van een antroposofische huisarts, massages, lichttherapie lamp in de ochtenden (s'winters), 80% biologisch eten, psychotherapie.
Supplementen ed.: ijzer, vitamine (esther)-C, vitamine D3, magnesiumolie, arnica, multivitamine van Solgar, bijnierondersteuning van AOV, leverreinigingscapsules, magnesium, kokosolie, kruidenthee, aromatherapie
Dingen die ik vermijd: e-nummers, gistextract, GMO, bewerkt voedsel, fluoride tandpasta, aluminium deodorant, chemische make-up en crèmes.
Dingen die ik nog wel eet: brood in de ochtend, 1 zoetigheidsmomentje per dag (suiker).
Andere voedingsmiddelen: elke dag havermout, havermelk,
elke week vlees, vis, kip, peulvruchten, groentes, verse kruiden
Wat ik heb ontdekt: gezondheid is lang niet altijd fysiek. Trauma's / vervelende gebeurtenissen slaan we op in ons lichaam. Gezond zijn is een combinatie van een balans en optimale samenwerking tussen emotionele, psychische, chemische, energetische en fysieke gezondheid.
Ik ben er nog niet, maar ik kom er wel!
Liefs,
Jasmijn
Tips en reacties zijn welkom.
Bij deze stel ik mij even voor.
Ik ben Jasmijn, 27 jaar oud. Onlangs in aanraking gekomen met De Weston Price filosofie.
Op mijn 17e had ik de eerste symptomen van gespannen spieren in mijn rug. Sindsdien heb ik een reeks klachten ontwikkeld die niet gebruikelijk zijn voor mijn leeftijd. Sinds een jaar niet meer in staat om studie af te maken of te studeren/werken. Als je het aan mensen in mijn niet-directe omgeving zou vertellen dat ik hiermee rondloop zouden ze zich verbazen, misschien alleen dat ik er wat vermoeid uitzie.
Misschien herkent iemand zichzelf of een ziektebeeld hierin.
Ik zal ze hieronder opnoemen:
- Hartkloppingen
- Opvliegers in gezicht en hals, voornamelijk in de nacht
- Hele droge huid
- Bijna altijd dorst, (vooral een uur na het eten en in de nacht)
- hartkloppingen na het eten van suiker
- Ook na het eten van teveel voedsel
- Woede-uitbarsting bij het overslaan van een maaltijd
- Sinds enkele maanden elke nacht 4 uur wakker met benauwd gevoel, opvliegers en geklemde kaken
- Constante toestand van gespannen spieren langs de ruggengraat, ergst bij het wakker worden en na lang stilzitten
- Pijn in rechterzijde bij het wakker worden
- Chronisch moe
- Wazig in hoofd
- Vergeetachtig
- zenuwpijn
- depressief bij alleen zijn, vermindering in gezelschap of buitenlucht
- Energiedaling bij rust
- Energiestijging bij inspanning
- Heel koud en trillen bij het in slaap vallen
- Heel warm bij het wakker worden, gezicht en hals brandend gevoel
- Vocht vasthouden in het gezicht (Erger in de week voor menstruatie)
- Algehele gewichtstoename in de week voor menstruatie, afname na menstruatie
- Afwisselende stoelgang problemen
- Nachtschade allergie
- Gekartelde tong (vooral na gekruid eten of nachtschades)
- Warmte toename bij het eten van warme voedsel
- Koud na het eten van koud voedsel
- Niet functioneren in slechts geventileerde ruimtes
- Gevoelig voor temperatuurschomelingen
- Hyperventilatie
- constante gevoel van overprikkeld zijn
- onvolgroeide kaken (onlangs ontdekt na het lezen van 'Genees tandbederf van Ramiel Nagel)
Dingen die ik heb ondernomen: Japanse acupunctuur, Chinese acupunctuur, osteopathie, chiropractie, holistische massages, antroposofische fysiotherapie, bloedtesten, echo's.
Dingen die ik nog steeds doe: om de dag yoga, mediteren, Do-In, kruidentherapie, elke dag een half uur wandelen, natuurwandelingen, begeleiding van een antroposofische huisarts, massages, lichttherapie lamp in de ochtenden (s'winters), 80% biologisch eten, psychotherapie.
Supplementen ed.: ijzer, vitamine (esther)-C, vitamine D3, magnesiumolie, arnica, multivitamine van Solgar, bijnierondersteuning van AOV, leverreinigingscapsules, magnesium, kokosolie, kruidenthee, aromatherapie
Dingen die ik vermijd: e-nummers, gistextract, GMO, bewerkt voedsel, fluoride tandpasta, aluminium deodorant, chemische make-up en crèmes.
Dingen die ik nog wel eet: brood in de ochtend, 1 zoetigheidsmomentje per dag (suiker).
Andere voedingsmiddelen: elke dag havermout, havermelk,
elke week vlees, vis, kip, peulvruchten, groentes, verse kruiden
Wat ik heb ontdekt: gezondheid is lang niet altijd fysiek. Trauma's / vervelende gebeurtenissen slaan we op in ons lichaam. Gezond zijn is een combinatie van een balans en optimale samenwerking tussen emotionele, psychische, chemische, energetische en fysieke gezondheid.
Ik ben er nog niet, maar ik kom er wel!
Liefs,
Jasmijn
Tips en reacties zijn welkom.