Jan stelt zich voor!

Haha, Poekies, je hebt je vergist in het huisnummer. Ik en mijn vader belde dus zo aan bij 88 maar het bleek 68 te zijn. Na wat kort geklets zijn we toch bij 68 uitgekomen en daar heb ik een litertje rauwe melk gehaald en een rauwmelks stukje kaas. Ik heb net een stukje van de melk en kaas geproefd en ze zijn overheerlijk :)!

Weet iemand hoeveel calorieën er in een glas rauwe melk en 100g kaas zitten? Dit verschilt per seizoen neem ik aan maar zijn er guidelines?

 
Hoi Jan,

Is een typefout want ik weet dat het 68 is, sorry joh. Waren het interessante mensen op nr. 88? :oops:

Jan je vraagt naar de hoeveelheid calorieën maar die zijn toch helemaal niet belangrijk?

Het gaat erom dat je voedzame voeding binnenkrijgt en calorieën doen er niet toe.

En het vetgehalte in de melk en kaas verschilt inderdaad per seizoen. Als de koeien buiten vers gras eten is het vetgehalte hoger dan 's winters als ze gedroogd gras krijgen.

 
Wat ik mij afvroeg naar alv dit topic...

Kan je eigenlijk gespierd worden als je WAPF dieet volgt, dus weinig koolhydraten eet. Ik weet nl dat veel sporters/bodybuilders redelijk wat koolhydraten eten...

Ik zelf ben ook begonnen met 3x per week fitness en zou graag een wat sportiever lichaam willen hebben..

Nick

 
Maar teveel vet kan dus geen kwaad zolang je maar niet teveel kcals tot je neemt per dag?

 
Nick,

Je moet niet denken in termen van calorieen, maar in termen van voedingswaarde. Calorieen zijn totaal niet interessant, het gaat om voedingsdichtheid. Hoe voedzamer het voedsel, hoe beter het voor je is. Denk je dat de oermens calorieen zat te tellen? Denk je trouwens ook dat-ie 3 x per week in de fitnessruimte zat?

Mike

 
Mike,

dat begrijp ik wel dat zij dat niet deden, maar zij moesten op jacht naar eten en waren veel meer in beweging dan wij..

Maar wat nou als je dus wat groter/breder wilt worden, zeg je dan nog steeds niet tellen en weinig koolhydraten en wel veel eiwitten en vet....

Of gaat WAPF totaal niet samen met gespierder worden?

 
Quote:
Kan je eigenlijk gespierd worden als je WAPF dieet volgt, dus weinig koolhydraten eet.


Jazeker, dat kan heel goed zelfs. Om spieren te bouwen zijn er vooral eiwitten nodig. Daarom eten al die bodybuilders zich ook helemaal gek aan de magere kwark, mager vlees, proteineshakes enz. Omdat ook zij bang zijn gemaakt voor vet concentreren ze zich verder vooral op de zgn "langzame koolhydraten".

Kijk maar naar baby's, die groeien ook op moedermelk, dus verzadigd vet en cholesterol.

Op Wapf kun je dus prima gespierd worden als je wilt. Ik weet niet of je het grote WP boek al hebt, maar kijk maar eens naar de foto's van sommige mensen daar.

Quote:
Denk je trouwens ook dat-ie 3 x per week in de fitnessruimte zat?


Nee, maar ook niet 40 uur per week achter een computerscherm.

De quinchua-indianen waren zo sterk dat ze de hele dag met ruim 100kg op hun rug konden lopen. Zij trainden dus de hele dag door.

 
Quote:
dat begrijp ik wel dat zij dat niet deden, maar zij moesten op jacht naar eten en waren veel meer in beweging dan wij..


En als ze eenmaal de buit binnen hadden schrokten ze zich vol en ploften ze voldaan neer en deden een tukkie. Alles in de natuur draait om de conservering van energie en daar hoort jezelf afbeulen d.m.v. fitnessen, joggen en andere 'beweging' of 'sport' niet bij. De vroege mens wandelde veel en trok korte sprintjes. Ook tilde hij niet veel, dus gewichten boven je macht tillen is gekkenwerk. Jij moet eens met Jansen gaan praten, die was vroeger ook zoals jij!

Quote:
Maar wat nou als je dus wat groter/breder wilt worden, zeg je dan nog steeds niet tellen en weinig koolhydraten en wel veel eiwitten en vet....

Of gaat WAPF totaal niet samen met gespierder worden?


Ik herhaal:

Quote:
Vetten en eiwitten zijn bouwstoffen en ze zijn essentieel voor spieropbouw.


Mike

 
Ga voor je gezondheid en niet voor een lichaam van een ander of van de reclame. Aan een gezond lichaam, een sterk lichaam heb je je hele leven wat . Aan uiterlijke schijn helemaal niets, als je niet gezond bent.

 
Hmm nooit zo erover gedacht dat het slecht is...

Is tennis dan wel een "prima" sport om te doen, want dat vind ik ook heel leuk, aangezien je het over korte sprintjes hebt?

 
Tennis is inderdaad een prima sport. Ik hoop dat Janse snel inspringt om je van meer info te voorzien vanuit het perspectief van een 'ervaringsdeskundige'. Evan? The floor is yours!

Mike

 
Bij yoga leerde ik de regel.....NIET SCHADEN...zodra je gaat hijgen als een hondje en trillen en forceren is het niet ok.

 
Quote:
Mike schreef:

Alles in de natuur draait om de conservering van energie en daar hoort jezelf afbeulen d.m.v. fitnessen, joggen en andere 'beweging' of 'sport' niet bij. De vroege mens wandelde veel en trok korte sprintjes.


Maar waar ligt dan de grens tussen wat nog gezond is en wat niet? Wij zijn aan het verhuizen en vanuit mijn nieuwe huis moet ik elke werkdag zeven kilometer fietsen naar het station. Nu is dat nog drie kilometer. Rechtstreekse bussen gaan er niet dus ik heb niet veel alternatieven. Ik twijfel of ik een snor-scootertje zal kopen voor de dagen dat het hard waait (ik woon aan de kust) of dat ik gewoon geen zin heb om te fietsen. Maar ik ben bang dat ik dan liever lui dan moe ben :lol: en te vaak dat ding pak, omdat ik denk dat het juist heel gezond is om twee keer per dag zeven kilometer te fietsen. Verder sport ik niet (meer) en op m'n werk zit ik ook de hele dag aan m'n bureau of in vergadering :?

 
Quote:
Debsy schreef:

zodra je gaat hijgen als een hondje en trillen en forceren is het niet ok.


Neu, ik hijg niet bij het fietsen, tenzij ik windkracht 8 of 9 recht of schuin tegen heb, dan lijkt het net alsof er een zwaargewicht aan je bagagedrager hangt. Maar dat gebeurt gelukkig niet zo héél vaak.

 
@Nick

Ik kan je de website van Mark Sisson aanbevelen, en ook vooral zijn boeken! Mark is zelf een oud-topatleet en baseert zijn programma dus ook op optimale gezondheid en fitheid. Er staan allerlei oefeningen die je buiten de sportschool kunt doen om lekker strak te worden. En voldoet ook nog eens aan WAPF.

[URL]http://www.marksdailyapple.com/[/URL]

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan