Ivermectine

Medusa

Well-known member
Misschien handig om een apart draadje te maken over Ivermectine.
Deze 2 websites bevatten veel info:
 
Hier in de tropen wordt ivermectine veelvuldig gebruikt door dierenartsen als antieparasitair middel. Voorals tegen wormen maar ook tegen rivierblindheid. Het is erg goedkoop.
Bij de apotheek is exact hetzelfde middel in dezelfde verpakking ook verkrijgbaar. Alleen heeft het doosje een andere kleur en is het 10 keer zo duur.
De tabletten bevatten 6 mg
Gebruik: 0.2 mg per kilo lichaamsgewicht te nemen voor het ontbijt na drie dagen dit herhalen. Het werkt zowel als profilax als wanneer je symptomen hebt.
Bron: Healio.com
Voorschrift van mijn apotheker: Bij klachten 2 tabletten voor het ontbijt na drie dagten herhalen
Lijkt me dat het in NL bij dierenarsten, zeker bij veeartsen ook verkrijgbaar is. het middel wordt al zo een 60 jaar velig gebruikt zonder noemenswaardige bijwerkingen
 
Hier in de tropen wordt ivermectine veelvuldig gebruikt door dierenartsen als antieparasitair middel. Voorals tegen wormen maar ook tegen rivierblindheid. Het is erg goedkoop.
Bij de apotheek is exact hetzelfde middel in dezelfde verpakking ook verkrijgbaar. Alleen heeft het doosje een andere kleur en is het 10 keer zo duur.
De tabletten bevatten 6 mg
Gebruik: 0.2 mg per kilo lichaamsgewicht te nemen voor het ontbijt na drie dagen dit herhalen. Het werkt zowel als profilax als wanneer je symptomen hebt.
Bron: Healio.com
Voorschrift van mijn apotheker: Bij klachten 2 tabletten voor het ontbijt na drie dagten herhalen
Lijkt me dat het in NL bij dierenarsten, zeker bij veeartsen ook verkrijgbaar is. het middel wordt al zo een 60 jaar velig gebruikt zonder noemenswaardige bijwerkingen

Het is alleen op recept verkrijgbaar. Werkende en veilige medicijnen zijn "een gevaar".
 
Ik hoorde Willem Engel in de zes punten over zijn gesprek met dr. Zhi vertellen dat hij het ook in de dierenwinkel had gekocht. Als ik hier bij de dierenarts tabletten tegen hartworm vraag ontvang ik ivermectine. Ik kan hier kiezen tussen pillen en drankjes
 
klinkt allemaal wel interessant, al die parasietenmiddeltjes, echter toen ik onze (destijds) pup, keurig volgens aanwijzing dierenarts een ontwormingskuur gaf (11 jaar geleden) raakte ik bijna mijn hond kwijt, werd doodziek en droogde uit. Dankzij een advies van alternatieve therapeut, kon ik het hele proces keren met yoghurt - dat had ik toen nog niet door hoe dat werkte - de pup knapte meteen op, terwijl dit al 2 dagen bezig was, diarree die niet stopte bij een hondje van 14 weken. Ze zei nog als dat niet werkt, moet je bij mij een kruidenpreparaat halen. Dat was dus gelukkig niet meer nodig.
 
klinkt allemaal wel interessant, al die parasietenmiddeltjes, echter toen ik onze (destijds) pup, keurig volgens aanwijzing dierenarts een ontwormingskuur gaf (11 jaar geleden) raakte ik bijna mijn hond kwijt, werd doodziek en droogde uit. Dankzij een advies van alternatieve therapeut, kon ik het hele proces keren met yoghurt - dat had ik toen nog niet door hoe dat werkte - de pup knapte meteen op, terwijl dit al 2 dagen bezig was, diarree die niet stopte bij een hondje van 14 weken. Ze zei nog als dat niet werkt, moet je bij mij een kruidenpreparaat halen. Dat was dus gelukkig niet meer nodig.
Ontzettend schrikken natuurlijk als je dat mee maakt.
Het zou kunnen dat jouw hond het MDR1 gendefect heeft, waardoor ze slecht tegen een aantal anti parasitaire middelen kunnen. Zij maken geen P-glycoproteïne aan waardoor ze de gifstoffen niet kunnen afbreken. Het komt vooral voor bij (border) collies en herders.
Je kunt je hond erop laten testen of uit voorzorg middelen gebruiken die als veilig voor deze rassen beschouwd worden.

Bij paarden en runderen zijn zo ver ik weet dit soort problemen/ bijwerkingen niet bekend. Maar nu vraag ik me af, hoe dit nu zit bij mensen. Toch wel de moeite waard om me in te verdiepen.
 
Ik bespeur een weerzin tegen chemie en een bijna wanhopige zucht naar natuurlijke alternatieven. Ergens ook logisch, aangezien dit forum zich reeds vanaf het begin heeft gekeerd tegen chemische voeding en middelen - vaker terecht dan onterecht. Sinds Trump echter HCQ onder de aandacht bracht in 2020 ben ik hier wat genuanceerder tegenaan gaan kijken en dit heb ik ook gecommuniceerd op dit platform.

Eigenlijk begon het al toen H2O2 bij mij op de radar kwam, want ook waterstofperoxide wordt gemaakt door chemische bedrijven. Er was bij mij een zaadje geplant: niet alle chemie is fout, niet alles hoeft per se biochemisch te zijn. Er is veel veranderd sinds de komst van Trump en Q. We hebben geleerd dat de chemische bedrijven medicijnen op de schap hadden staan die soms wel 100 jaar terug gaan, zoals bijv. Suramine, of op z'n minst vele decennia, zoals HCQ. We moeten dus even uit onze eigen bubble leren stappen en snappen dat dezelfde bedrijven die ons vergiftigen kennelijk ook het tegengif hebben geproduceerd en hun middelen voor ons laten werken.

Je mag van mij blijven zoeken naar natuurlijke alternatieven, ik houd je niet tegen, maar je doet dit op eigen risico want de kans bestaat dat natuurlijke middelen niet of onvoldoende effectief zullen zijn op korte termijn. Ikzelf ga dit risico iig niet nemen.

Mike
 
Wat ik me afvraag is, waarom de bijwerkingen van anti parasitaire middelen wel bij honden voorkomen en niet bij koeien/paarden/schapen. Zou dat te maken kunnen hebben met de andere spijsvertering en voedingsmiddelen?. Wij mensen zitten als omnivoor er net tussen in.
De reden waarom ik me aan het verdiepen ben in mogelijke bijwerkingen bij mensen is niet omdat ik tegen chemische middelen ben. Ik ontworm niet voor niets al jaren mijn dieren met chemische middelen, omdat de biologische middelen niet het gewenste effect hebben en als je de afweging maakt van gedoseerd gebruik en gezonde dieren of perse alleen bio middelen en magere dieren, de keuze vrij eenvoudig is.
Wel ga ik bij dierenarts nu voorleggen dat we weer volgens schema gaan ontwormen i.p.v. alleen na mestonderzoek.

Maar het zou natuurlijk ook sneu zijn als iemand het loodje legt, omdat ze het geneesmiddel niet kunnen afbreken.... en dat is wel wat er met sommige honden gebeurd als je ze bepaalde middelen geeft. Er is wel een lijst met middelen die voor die rassen wel als veilig beschouwd wordt.
Maar of die dan ook weer goed werken tegen die spike eiwitten? Enfin nog weer meer op het uitzoeklijstje.

Klinkt ook volkomen logisch als chemische bedrijven ook de remedie kunnen produceren voor de giftige stoffen die ze maken.
 
Waarom hebben dieren vaak ontwormingmiddelen nodig?
Is het niet zo dat als het eenmaal weg is het ook weg blijft?
Of krijgen ze het steeds terug omdat ze bv gras eten en vliegen om zich heen hebben zodat dat de oorzaak is.
 
En hoe zit het met schimmels. Candida is bv erg hardnekkig, hoewel het in synergie zou moeten zijn in onze darmen. Bij mij lukt dat dus niet. (slechte vertering).
 
Er zitten in de bodem veel parasieten. Ooit, toen we nog volledig in het wild leefden, hadden we ook een symbiotische relatie met parasieten. Alles is echter verstoord, niet alleen door een overdaad aan hygiene enerzijds maar anderzijds ook door een overdaad aan gifstoffen in het milieu. Voeg daar nog 'knutselvirussen' aan toe die elk najaar in het milieu middel aerosolen worden verspreid en je ziet waarom het immuunsysteem van mens, dier en plant voortdurend achter de feiten aan loopt. Van mij mag je dit proberen op te lossen met natuurlijke plantenextracten, maar gezien de emmer die overloopt bij velen van ons (OOK als je zgn. 'gezond' eet/leeft) ga ik voor chemie om mijn lichaam een handje te helpen!

Mike
 
En hoe zit het met schimmels. Candida is bv erg hardnekkig, hoewel het in synergie zou moeten zijn in onze darmen. Bij mij lukt dat dus niet. (slechte vertering).
Dat zou ook maar zo als sneeuw voor de zon kunnen verdwijnen. Tegenover het voorbeeld van het hondje dat ziek werd door ontworming wil ik graag het volgende zetten:

Jaren geleden bleek uit een ontlastingsonderzoek dat het paard van mijn vriendin complete parasietenkolonies in zich huisvestte. Dit was ook te zien aan aanhoudende magerheid van het paard, hoeveel voer je er ook in stopte, een slechte vacht en sloomheid. Zij is ook heel erg van 'alles moet biologisch en natuurlijk zijn' en dus ging ze op zoek naar een natuurlijke ontwormer. Ze vond deze:


Enkele weken na toediening van Verm X knapte het paard echter niet op, integendeel. Nieuw ontlastingsonderzoek wees uit dat de parasitaire infestatie alleen maar ERGER was geworden. Uit pure wanhoop heeft mijn vriendin toen maar een chemische ontwormingspasta via de dierenarts gehaald en deze gebruikt. Binnen no-time nam het paard weer toe in gewicht, de vacht werd beter en had het weer energie. Ze is toen voorgoed genezen van al dat natuurlijke spul en gebruikt sindsdien twee keer per jaar met veel succes het spul van de dierenarts!

Een boer die Marjan en ik allebei kennen had een kalf met aanhoudende diarree. Hij probeerde diverse natuurlijke middelen, maar niets hielp. Toen diende hij Ivermec toe en binnen enkele dagen was het dier weer gezond!

Mike
 
Ik dacht altijd dat parasieten, net als bacteriën en schimmels juist de opruimers zijn en dat we beter de vervuiling kunnen bestrijden in plaats van de opruimers.
Dat is dus niet zo?
 
Dat is wel zo, maar als je ernstig vervuild bent heb je teveel mee-eters. Zie het voorbeeld van het paard van mijn vriendin, dat werd langzaam van binnen opgegeten. Bovendien is de focus nu niet zozeer op parasieten maar op schadelijke spike-eiwitten. Parasietendoders zijn ook spike-eiwittendoders.

Mike
 
A very common question asked is, if Ivermectin will block the effect of a vaccine? We will discuss the vaccine’s lifecycle in our body and if the Ivermectin’s presence cause any issues? We will also discuss Virus’ lifecycle and see how Ivermectin works there. We will also compare and contrast the effect of the Ivermectin for a vaccine and the virus (SARS-COV-2)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan