Introductie van mezelf - Christina

Christothetina

New member
Ik twijfelde eerst als ik mezelf zou voorstellen of niet, maar ik heb besloten om het toch maar te doen!

Mijn naam is Christina, 21 jaar (piepjong ik weet het) en ben afkomstig uit België. Ik ben een studente psychologie aan de KULeuven en buiten studeren hou ik mij voornamelijk bezig met het lezen van boeken, gitaarspelen en muziek in het algemeen, en sporten zoals lopen, mountainbiken en soms ook wel eens zware dingen van de grond heffen. ;)

Vanaf mijn 15de begon ik steeds meer interesse te vertonen in gezonde voeding. Interessant is dat mijn gezondheid vanaf toen ook achteruit begon te gaan. Ik kampte met klachten zoals een hele lage bloeddruk (8/5) waardoor ik me constant zwakjes voelde, anemie, het gevoel alsof ik in een constante waas zat, onvermogen tot langdurig concentreren, veteringsproblemen, keratosis pilaris et cetera. Op mijn 16de is dit in een stroomversnelling geraakt omdat ik ook begon te kampen met restrictief eetgedrag, in de hoop om wat kilo's te verliezen. Ik had geen overgewicht, maar voelde me heel onzeker over het feit dat ik dat jaar enkele kilo's wat bijgekomen was. Ik begon calorieën te tellen, en dit lukte meestal voor een paar weken. Ik kreeg echter zo'n honger zodat eetbuien al vlug volgde, en zo begonnen cycli van restrictief eten en vreetbuien. Dit resulteerde in boulemie. Toen ik 17 werd, was dit zo vergevorderd dat dit patroon zich meerdere keren per dag herhaalde, en werd het zo erg dat ik op een bepaalde dag gewoon letterlijk in elkaar ben gezakt. Zowel fysiek als mentaal was ik op. Ondertussen kampte ik ook met een depressie en suïcidale gedachtes. Sindsdien ben ik bezig met mezelf terug 'op te bouwen'!