Ilonka met Lekke Darm Syndroom

Hallo, ik ben Ilonka en weet sinds eind oktober dat ik een lekke darm heb. Als gevolg daarvan ben ik allergisch voor bijna alle voeding. Bij mij uit dat zich in jeukaanvallen en hevige eczeem, schilferende droge huid en rode plekken. Vooral in mijn gezicht en hals. Ik ben nu sinds 3 dagen bezig met het GAPS dieet. De bottenbouillon maak ik van lamsbotten omdat ik allergisch was geworden voor kip en rundvlees durf ik het niet met andere botten te doen. Als groente gebruik ik prei, winterpeen, winterpostelein, andijvie, courgette en spinazie omdat ik allergisch ben voor alle andere groenten. Ik heb ook last van mijn amalgaamvullingen dus die moeten er uit. Helaas heb ik een deel laten doen bij mijn eigen tandarts. De laatste 5 doe ik bij de biologische tandarts in Schagen. Wie heeft er ook ervaring met een lekke darm en GAPS dieet? Ik ben er soms zo depri van dat ik wel een succesverhaal kan gebruiken ;-). En welke methode werkt het best om van de kwikvergiftiging af te komen?
 
Hoi Ilonka,
Zou je hier de naam van de tandarts en/of een link naar zijn website willen plaatsen? Bedankt vast :)
 
Hoi Ilonka, Welkom.

Heeft de tandarts de vullingen verwijderd en vervangen door een witte vulling? of de gehele kies?

Goed dat je aan GAPS begonnen bent, dit is het ideale 'dieet' om je darm langzaam te laten herstellen.
Tip: laat de recepten met notenpasta's achterwege (of week de noten meer dan 8 uur in een licht zuurtje (citroen/limoen/appelazijn)

Kun je eieren verdragen? (Wel bio nemen, meer voedzaam + je krijgt geen GMO mais/soja binnen. als je eieren niet in zijn geheel kunt verdragen, neem dan het ei-geel en gooi het door je soep als je het op je bord schept. bouw de eieren op tot hoeveel je lichaam verdragen kan.

Eigenlijk zou ik willen zeggen probeer eens Kippenbouillon, dit is het zachtste voor de darmen (en naar mijn mening het lekkerste bouillon) maar ja, als je aangeeft geeft hier allergisch voor te zijn. Toch is een bouillon van kip anders dan dat je een stukje kip zo op eet..Ik zou het er op wagen.

Mocht je nog geen Probiotica nemen, Bio Kult is super.
Capsule openbreken en beginnen met 1/3e v/d capsule of 1/2e.
Hoeveel je kunt verdragen moet je zelf aanvoelen.

Heb je het GAPS boek in je bezit?
 
Welkom Ilonka,

En welke methode werkt het best om van de kwikvergiftiging af te komen?

Ik en anderen op dit forum volgen het Cutler protocol om van de kwik af te komen. Zie m'n topic hier voor meer info.

Mark
 
Hoi Ilonka,

Wat heel goed werkt om je darmen te helen, is op je nuchtere maag een glas water met sole en l-glutamine poeder erin opdrinken. Mijn zoon en ik zijn er net mee begonnen en de acne van mijn zoon wordt minder wat een indicatie is dat het met zijn darmen ook beter gaat.
 
Hallo, bedankt voor alle reakties! Ik gebruik 2x per dag L-glutamine en 2x per dag Sole. Daarnaast nog SymbioFlor 1 2x daags 10 druppels (probiotica). Ik ben nu langzaam de melkkefir aan het opbouwen, de eerste 3 dagen alleen de wei door de bouillon gedaan en vandaag 1 eetlepel melkkefir.Is misschien te snel maar de bouillon komt mijn oren uit :-(
Hier is de link naar mijn tandarts: title="Biologische tandarts Schagen">http://tandartsenschagen.nl/biologische-tandheelkunde/
Zaterdag gaan de eerste 2 kiezen eruit.Ik heb last van een vieze adem dus ik hoop dat ik daar dan ook vanaf ben. Hij heeft me ook een pakket geadviseerd voor het ontgiften van de kwikvergiftiging. Kost ongeveer 400 dollar zei hij. Ik zal nog even checken hoe dat precies heet. Hoeveel ben je kwijt met ontgiften volgens Cutler Protocol?
 
Dank je voor de link naar de tandarts Ilonka. Ik heb één vulling laten verwijderen in Amsterdam. Nu blijkt er een biologische tandarts bij me om de hoek te zitten. Dat is een stuk makkelijker :)

Vieze adem hoeft niet persé van je gebit af te komen. Er kunnen andere oorzaken zijn zoals een slechte leverwerking.

Waarom gaan je kiezen eruit?
 
Ik lees hier over L-glutamine maar elders op dit forum las ik dat eigenlijk helemaal niet zo oké is. Ik dacht dat Juglen zwaan hier eea over had geschreven.

 
Hoi Ilonka ,ik ben ook al een hele tijd bezig om mijn darmen te helen ,doe daar ook allemaal goede dingen voor.Mijn klachten waaronder psoriasis en artritis zijn flink getemperd.Mijn darmen lekken ook hoogstwaarschijnlijk ,heb hier alleen maar een vragenlijst voor ingevuld.maar het schijnt bijna niet vast te stellen zijn,tenzij er een stukje darm verwijderd wordt en onderzocht wordt.Ilonka hoe ben jij er achter gekomen in welke staat jouw darmen verkeren ?
 
Ik lees hier over L-glutamine maar elders op dit forum las ik dat eigenlijk helemaal niet zo oké is. Ik dacht dat Juglen zwaan hier eea over had geschreven.
Dat klopt inderdaad Sampjes, maar het topic lijkt niet meer te vinden. Volgens mij was de strekking van het verhaal van Juglen dat het supplementen van L-Glutamine niet verstandig was al de reinigende werking van de lever laag was. De stof zet dan om in een andere stof, hetgeen ongunstige gevolgen voor je gezondheid heeft.

Ik kwam wel op het forum tegen dat glutamine ook in voeding zit, zoals eieren en bepaalde zuivel. De oplossing zou dan ook zijn (en dat is in mijn optiek eigenlijk altijd dé oplossing) om goede voeding te nemen in plaats van supplementeren met synthetische stoffen.

 
De kosten van het Cutler protocol zijn niet zo te noemen. Het is afhankelijk van de tijd die je nodig hebt, dat zo ongeveer tussen de 1 en 3 jaar ligt. En hoe hoger de dosis wordt hoe duurder het supplement.

Ik ben benieuwd wat de tandarts heeft geadviseerd.
 
@ Henry, ik ben er achter gekomen dat ik lekke darmen heb omdat ik allergisch reageerde op bijna alle voeding. Ik krijg hevige jeukaanvallen, zweten, rimpels en eczeem. Ik had eerst NAET therapie maar werd alleen maar zieker. Nu staat het nog stil. Ik hoop dat ik de komende tijd verbetering ga merken nu ik gestart ben met het GAPS dieet. Het is wel heftig maar noodzakelijk.

@ Heksje: ik bedoelde dat mijn amalgaamvullingen eruit gaan zaterdag.

Ik heb nu ook Bio-Kult besteld, merk niks van de Symbioflor probioticadruppels die ik nu gebruik.
Ik heb geen last van diarree en heb een prima stoelgang, hoe kan ik dan weten of ik van fase 1 GAPS naar fase 2 kan gaan?
 
Hallo Ilonka,
Bij geen klachten kan je door naar de volgende fase. Mijn zoon GAPSt nu zo'n 13 maanden. Fase 1 duurde bij hem 4 dagen, fase 2 en 3 elk een week. Daarna ging het moeizamer omdat hij toen wel reageerde op de nieuwe toevoegingen.
Manon
 
Bedankt Ilonka ,heb laatst een uitgebreide allergie test gedaan.Ik wist dat ik voor bepaalde voeding allergisch was.Maar volgens de uitslag was ik voor veel meer dingen allergisch waarvan ik het niet wist.Weliswaar een beetje maar toch.Ik doe daar niets mee.Het vreemde van de test was dat appel en rauwe wortel er niet uit kwamen terwijl ik daar heftige allergische reacties van krijg.Roodbaars eet ik nooit en daar was het allergie niveau heel hoog van vond dit heel vreemd ,misschien komt dit door de levertraan maar die is van kabeljauw.
 
@heksje: ja klopt had iets te maken met de lever en die omzetting zou nare gevolgen hebben op neurologisch gebied.
Ik heb ook L-glutamine gebruikt paar maanden terug en merkte er niks van. Geen bijwerkingen maar ook geen verbetering (ik heb ook een zwakke lever). Ik denk dat gelatine toch veiliger en effectiever is om de darmen te helen.

@ilonka: ik merk ook helemaal niks van die prosymbioflor, ik gebruik die druppels al 6 maanden. Zonde van mijn geld want heb al heel veel flesjes versleten!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan